/spanien/barcelona/forum/1542.aspx/spanien/barcelona/forum/1542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-13 14:37
jag börjar ärligt tro att det var real som var dålig och inte vi som var bra. El clasico alltså
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 14:35
Barcashow - fast skillnaden är att vi inte bör vara speciellt oroliga. För de var knappast så att vi gjorde en dålig match mot Valencia. Och gårdagens match var ok med tanke på att fokuset varit på klubblagsvm. Man vet ändå vart laget är kapabelt till och vart vi står. Vi har slagit båda våra konkurrenter till ligan Real och Atletico och de på bortaplan. Real slog vi med 0-4 och Atletico med 1-2. Real har inte vunnit 1 enda toppmatch i år. Vinsten mot PSG var ett mirakel skänkts från den store Zeus.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2015-12-13 14:09
Jag fattar inte varför man byter en back mot en back? Är de så slitna som mittfältet eller anfallarna, knappast?! Jag tror att el clasico matchen chockade oss med att tänka: det här inte som vi har förväntat oss när säsongen inleddes med det tröga spelet och förluster mot små lagen. Neymar är lagets formstarkaste spelare just nu.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-13 14:01
Luis Enrique was two weeks ago informed Nolito (29) can't be signed in January. He'll be able to chose between 3-4 forwards, on loan. [Diari ARA] Tack så mycket Bartomeu. Vi har blivit Getafe!
Barcelona barca show
2015-12-13 13:58
Otroligt dåligt att tappa 2-0 ledning igår och från 6 poäng försprång till eventuellt 2 poäng. Men alla ni som suttit och hånde konkurrenterna för deras insatser borde tänka om ordentligt. Sedan så är säsongen lång. Mycket som är kvar och Arda samt Vidal kommer in nu. Gårdagens match kan jag tycka är Luchos fel med sina byten men det är sådant som händer. Och alla ni som klagar sönder er på honom tänk rätt och ordentligt eftersom den tränaren verkligen gjort fantastiska saker till klubben bland annat variera vårt spel fått oss kunna kontra lite då vi aldrig gjorde det förr och skulle alltid hålla bollen så länge som möjligt. Jag har inget mer att säga mer än nu väntas vm för klubblag där jag vill se vinst. Alla ni som ej håller med borde söka hjälp. Visca Barca
Barcelona 1899
2015-12-13 13:57
positionen.* Dessutom har Luis Enrique ett enormt ansvar som har 3 andra miljonärer som är mittbackar på bänken. Det om något är under all kritik. Vem av er kan försvara det??
Barcelona 1899
2015-12-13 13:55
Jefecito? Ett smeknamn gör inte att hans misstag försvinner. Karaktär är bra att ha men är inte allt. Typiskt jante-svenskt att värdera "kämpa" högre än "prestera" och det är inte synd om Mascherano för att han får spela på en annan position. Man kan tro att mångmiljonären "ställer upp". Man är inte vikarie efter exakt 100 matcher i den positiomen.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-13 13:42
Cule4life

Haha det kan jag däremot hålla med om :D
Men det är just det jag gillar med honom. Han har spelat så mycket på fel position att han nästan ses som en mittback nu och han har aldrig gnällt om det. Han går alltid in och kör hårt och fullt ut. Sen har han ju såklart sina brister som spelare men hans karaktär är av högsta jävla världsklass. Han hade kunnat spela på sin favoritposition i stort sett vilket lag som helst och varit en av sitt lags viktigaste spelare men han väljer att kriga på i Barca, vilket jag tycker är helt underbart.
Barcelona Katalano
2015-12-13 13:34
@1899:

Att du inte har en spärr efter ditt inlägg efter matchen igår är för mig en gåta. På detta så gör du påhopp på Mascherano#14 el Jefecito. Höj nivån!
Barcelona Cule4life
2015-12-13 13:26
Ingen tar ifrån vad Macherano betyder för klubben. Men mittback ska han inte spela.
2015-12-13 12:42
1899

1. Jag heter vad fan jag vill. Mascherano är 4e kapten i Barca. Han är den första inköpta spelaren på sjukt länge som är kapten i Barca och han blev framröstad som detta av de andra spelarna framför tex Pique, detta borde säga dig något om hans betydelse för Barca. Men nä, istället sitter du och letar fel under matcherna och dömer därefter. Riktigt plastbeteende.

2. Det finns ingen tvåa, jag fick med allt på punkt ett.
Barcelona 1899
2015-12-13 12:19
Det borde vara förbjudet att heta någonting som ens påminner om Mascherano på detta forum. enkos menar nog att vi har släppt in Real poängmässigt Einstein.
Barcelona 1899
2015-12-13 12:17
Fantastiskt att vi håller på att sälja den näst största talangen (Samper är störst) från akademin till Benfica… Helvete. Grimaldo <3
Barcelona Nemesis 10
2015-12-13 11:29
Ett långt inlägg med lite tankar. Något jag funderar över är att vi kändes stabilare och hade bättre anfallsspel när vi hade Suarez och Neymar som duo än Messi och Suarez. Visst är det så att Messi inte är i toppform än men jag tror det är mer bakom det. Många lag i la liga kan Messis spel, det är liksom hans 12e säsong i la liga och det mesta som han gör har man sätt flera gånger förr. Jag får en känsla av att Neymar är mer oförutsägbar och att han samtidigt rör sig mer utan boll och förvirrar motståndarna mer. Vi har haft 2 svåra matcher i rad i ligan men under båda matcherna så promenerar Messi i stora delar på planen och det har faktiskt stört mig. Neymar jobbar bättre defensivt på sin kant vilket bidrar till en bättre balans, Messi skiter i princip i att försöka vinna tillbaka bollen efter att han tappat den. Messi i våras när han var överlägset bäst promenerade inte på planen, han vann tillbaka bollar och hjälpte till i defensiven. Jag tror och hoppas verkligen att Messi siktar sig in på att pricka sin toppform runt februari för vi alla vet ju att han kan mycket mer om han vill. Suarez gjorde inte sin bästa match igår direkt men jag tycker inte han fick så mycket att jobba med heller, eftersom Messi ville ligga långt ner i banan så blev Suarez ensam där uppe med Sandro som ingen ville passa typ. Dock gjorde Suarez ett regelrätt mål som idiot domaren valde att döma bort, utöver det hade vi knappt några riktigt vassa målchanser kanske 2,3 st som jag minns just nu iallafall. Mittfältet gör ett bra jobb tycker jag tills att Rakitic byts ut, balansen blev förstörd och man fick ett ännu bättre bevis på hur viktigt hans jobb i defensiven är just för att Messi ska slippa lägga för mycket energi på det. Busquets spelade bra men spelade ner sig i andra halvlek och det såg ut som att han var trött för jag tycker han var absolut outstanding i första halvlek. Backlinjen var bra ända tills Lord Marlboro kom in och förvandlade allt till ett rökmoln. Mescherano gör det heller inte bra och ska ha kritik men Marlboros tabbe var det som gav dom glöden att komma tillbaka. Visst kan man inte ge allt skit till mittbackarna men det är trots allt deras uppgift att rädda situationer där andra har tabbat sig. Hade vi haft en individuellt skicklig mittback bredvid Pique så hade vi kunnat undvikt båda målen igår eftersom att både Masken och Marlboro hade chansen att rädda situationerna. En stor skam att vi fortfarande inte kan spela med två värdiga mittbackar i en klubb av vår kaliber, katastrof är bara förnamnet. Vi har som sagt en del förändringar att göra i truppen innan vi kan rotera precis så som Lucho vill, det är klart man tappar poäng tillslut. Vi kan inte behålla både Munir och Sandro för det är för mycket uselhet för att balansera upp truppen, en anfallare måste in och nån av dom två måste bort, helst båda två. Synd att Rafinha är skadad, jag hoppas Arda har mycket spring i benen för han kommer behövas. Hade gärna sett att vi värvar en bolltrygg spelfördelare, vilket man borde ha värvat in istället för Arda, även om han fortfarande är en bra spelare så tycker jag inte att han tillför så mycket mer än bredd i våran trupp. Tycker att vi hade haft mer nytta av Xavis egenskaper till vår trupp. Rökaren måste bort och det är illa kvickt. Vi kommer aldrig kunna säkra matcher med honom där bak och Mascherano ska inte behöva va förstaval bredvid Pique. Masscherano ska bara vara backup till Busquets och inget mer, visst kan han spela ibland som back men det är endast om våra förstaval inte är speldugliga av nån anledning. Jag tror fortfarande att vi kan vinna allt men då måste vi göra minst en förstärkning i vinter. Innan jag kan kalla truppen komplett behövs det en bra backup anfallare och en världsklass mittback. Anfallare är väl lättast att värva i vinter men en mittback måste in i sommar, all in på en mittback sen med pengarna över kan man kolla på en bolltrygg mittfältare.
Barcelona Cule4life
2015-12-13 10:56
Vermalen måste in nu istället för Macherano, detta måste alla fatta. Roberto är det som ska ersätta Neymar tills brassen är tillbaka. Inga byten tills matchen är punkterad.
Barcelona enkos
2015-12-13 10:55
Nu är det klart att vi möter Scolaris och Robihos kinesiska laget som vände 0-1 till 2-1 i 93 min..
2015-12-13 09:50
enkos

Ett litet tips till dig (och många andra) är att vänta fyra eller helst fem månader till innan ni börjar prata om ligasegrare. En säsong är lång, matcherna är många och mycket kan hända.

Och en sak till. Vi har inte gett Real Madrid några vingar. De skiter nog i både svenskfans och twitter ska du se. Herregud.
Barcelona enkos
2015-12-13 08:33
När vi lede ligan med 6 p förre Real var jag bombsäker på att vi skulle vunnit ligan. Nu när vi har tappat hela 4 p mot ett svag och reservbetonad Valencia och mot Deportivo hemma på Camp Nou så tror jag nu på att Real kommer vinna den. Vi har varit för tidiga att skratta och håna Real. Nu har vi gett de vingarna. Om Real nu är helt borta från cupen så kommer de att vila mitt i veckorna i januari och satsa allt på ligan medan vi måste spela matcher var tredje dag och förmodligen att tappa poäng i ligan..
Flavía
2015-12-13 06:16
@Barcelonistas:

Det kan ibland ske självmål eller att man gör mindre bra insatser, fast vem kan prestera vecka in och vecka ut utan att dippa överhuvudtaget? Ingen förstås...

Och om jag minns rätt, så var det nämligen du som skrev ett lägg om hur framgångsrika Barcelona har varit under de senaste 10 åren. Oleguer var som sagt en otrolig nyttig startspelare under Rijkaard-eran, något som man ej inte uppnår om man var en parodi till spelare....

Min vän, det finns betydligt bättre försvarare än Oleguer som också har blivit bortgjord av betydligt mindre namnkunniga spelare, så det säger ärligt talat inte så värst mycket.

Oleguer må vara en jävligt underskattad försvarare, men han var faktiskt en bra försvarare och är en Barca-legend värd namnet.
Barcelona wallmannen
2015-12-13 04:07
Jaha, då får jag väl börja med Gul Blend i fortsättningen, så man slipper tänka på vår käre fransman varje gång man vill ta sig ett bloss.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 02:38
Wallamannen - han kallas för Lord Marlboro numera.
Barcelona wallmannen
2015-12-13 02:06
Ja, förmodligen.
Dessutom, Matjö förtjänar inte att kallas Marlboro. Han är fan i mig fickskrynklig Pall Mall!
Barcelona Katalano
2015-12-13 01:24
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Och vissa här inne skulle vara vilsna i identitetskris XD
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-13 01:12
@wallmannen:

haha då skulle sånna som munir o marlboro vinna balon d or
Barcelona wallmannen
2015-12-13 01:02
Men hallå! Hur skulle världen och alla fotbollsrelaterade internetforum se ut om folk var positiva? ;-)
Barcelona Blaugrana91
2015-12-13 00:01
[QUOTE=Blaugrana91]Nu yu tycket jag vi ät göaasda. :)Vi leder ju Liga fortfarande ;) MSN går tänka positivt. [/QUOTE] Oh herregud hemskt stavning jag ber om ursäkt....:)
Barcelona Suarez9
2015-12-12 23:55
Tja! Missat senaste månaden på grund av plugg men hann se sista 10 idag och önskar nu i efterhand att jag inte hade gjort det. En fråga bara hur har vermaelen varit? Han var ju rätt okej innan senaste skadan varför får inte han chansen?
Barcelona Blaugrana91
2015-12-12 23:51
Nu yu tycket jag vi ät göaasda. :)Vi leder ju Liga fortfarande ;) MSN går tänka positivt.
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-12 23:42
Vi har alltså tappat i två matcher som var klara vinster för vår del! Fy fan, 4 tappade poäng i onödan! Kommer straffa sig i slutändan
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-12 23:31
Som tur är så jag aldrig Marlboro spela. Lämna matchen vid 2-0 redan då tyckte jag försvaret säg svajigt ut. Det såg inte stabilt ut med masken. Så kan fortfarande inte förstå hur LE tänkte när han ville göra det ännu osäkrare genom att ta ut Alba.. En match är ALLDRIG slut vid 2-0!
Annons: