/spanien/barcelona/forum/15419.aspx/spanien/barcelona/forum/15419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2010-04-20 19:47
Valdes, Alves, Pique, Puyol, Maxwell, Sergio, Xavi, Keita, Pedro, Ibra y Messi. Är den officiella startelvan.
Real Madrid obbe
2010-04-20 19:46
Hade varit kul att se Milito brorsorna i dag mot varandra. Dock har ju G.Milito sina brister. Så bara en skada på puyol eller Pique skulle få honom att spela.

Tror det kan bli en rätt tajt tillställning. Men att Inter kan utnyttja kontringstillfällen bra, om ni är offensiva.

Att beror ju på vad ni väljer för filosofi, väljer ni ett mer tillbakadraget lag som när ni mötte oss. Så kanske det blir svårt för Inter att spela igenom.

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-20 19:46
Aléx

Tror att de flesta bara sitter och uppdaterar sidan för att få reda på startelvan. ;)

Enligt Sport så är det nu klart att den startelvan som Abbe skrev upp här i Ramblan är den officiella. Pep vill inte spela med Abidal för att det finns en risk att han slår upp sin skada igen.
Barcelona Abbe.
2010-04-20 19:45
Ämne: 127 inloggade, rekor....
Bugg. Utan tvekan. Har varit med om det förut ;-).
Aléx
2010-04-20 19:44
127 inloggade, rekord? :)
Ändå saknar vi några forumrävar..
Aléx
2010-04-20 19:41
Ämne: Víctor Valdés; Dani ....
Jag har tänkt på samma elva hela dan, det kan mycket väl bli den elvan.
Som sagt, Pep vill inte riskera att starta med Abidal. Keita behövs ikväll för hans löpningar och huvudspel i boxen.
Barcelona Pep.G
MessiEsInhumà

Japp, ser du 8an ? Den är från Francos tid. Han tvingade klubben att byta från Fc till Cf.

Apropå Franco och historia. Visste ni att innan Real Madrids storhetstid på 50-talet så ansökte dem om att få spela i den dåvarande katalanska ligan ? Haha fick mig ett gott skratt när jag läste det förut.
Barcelona Pep.G
MessiEsInhumà

Japp, ser du 8an ? Den är från Francos tid. Han tvingade klubben att byta från Fc till Cf.

Apropå Franco och historia. Visste ni att innan Real Madrids storhetstid på 50-talet så ansökte dem om att få spela i den dåvarande katalanska ligan ? Haha fick mig ett gott skratt när jag läste det förut.

Edit. Att dem fick nobben ska också tilläggas :P
Barcelona ElTriplete
Gonzalez_Barca

Klockren! Sparas för att håna mina Inter-vänner. ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-20 19:38
Ämne: Ämne: I mål h....
Hur klarade sig Maxwell mot Espanyol som vänsterytter?

Hade tyvärr inte möjligheten att se på matchen..
Barcelona Abbe.
2010-04-20 19:38
Víctor Valdés; Dani Alves, Piqué, Puyol, Maxwell; Sergio Busquets, Xavi, Keita; Pedro, Ibrahimovic y Messi.

Källa: Sport.es
Barcelona ElTriplete
2010-04-20 19:37
Barca-nist

1 timme är ingenting. Snart kommer startelvan, den diskuterar vi här inne, plus Viasat som börjar sin sändning 20:00 och tjong, klockan är 20:45.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-20 19:36
Ämne: "Xavi has a 100....
Hahah älskar en av kommentarerna i artikeln;

"everyone knows inter caused the flight cancellations when they were wiping the dust off their european trophy cabinet"
Barcelona Derrobarca
Ämne: Gud va man är nervös....
jag håller med dej....jag är nervös som fan mitt hjärta klappar för fullt :S
Atlético addeh
MessiEsInhumà /

Det första klubbmärket har jag aldrig sett tidigare, absolut det snyggaste förutom det nuvarande :D
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 19:35
Gud va man är nervös !

1 timme kvar, lidande jobbigt hehe
Barcelona abewin
2010-04-20 19:35
Till Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Intressant faktiskt men jag tror mest på din andra troliga startelva den övertygar mig mest iaf. Men det är också som du säger man vet aldrig hur Pep kommer att starta :D
Barcelona Derrobarca
2010-04-20 19:29
Semi-finalen är det jobbigaste för barca iår...barca måste spela som de spelade första matchen mot arsenal och ännu bättre!
Jag vill se ett barca med 80 % bollinnehav!
Vi måste köra över inter, ska dessa italienare sätta stopp för oss?
Inter är säkert minst lika peppade som barca, men vi måste visa dem vilka som är det bästa laget i världen...
vinner vi mot inter, vinner vi hela CL
Aléx
2010-04-20 19:24
"Xavi has a 100 per cent pass completion rate. 97 passes attempted, 97 passes completed. Sulley Muntari has a 10 per cent pass completion rate. 10 passes attempted, 1 pass completed – a perfect assist for Lionel Messi to score." hahaha :)
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2010-04-20 19:20
Ämne: I mål har vi Valdes,....
Som vänsterback finns ju Abidal. Han är tillbaka från sin skada och är med truppen. Tror han startar och bänkar Milito.

Självklart har Milito varit riktigt bra de matcherna han fått spela. Men tror ändå han blir bänkad.

Finns chans också att Maxwell startar som vänster mittfältare, ifall Pep vill spela offensiv fotboll i Milano. Mawell är ju offensiv. Han fick ju spela anfall mot Espanyol.

Man vet aldrig hur Pep startar. Ni såg ju själva startelvan i El Clasico.

Jag har 2 troliga startelver.

1,
Valdes
Alves, Puyol, Pique, Abidal.
Xavi, Busquets, Maxwell.
Messi, Zlatan, Pedro.

2, Valdes
Alves, Puyol, Pique, Abidal.
Xavi, Busquets, Keita
Messi, Zlatan, Pedro.

Och din startelva kan också vara trovärdig.

Som sagt "man vet aldrig hur Pep startar"!
Barcelona ElTriplete
2010-04-20 19:19
MessiEsInhuma

Ja, det är sant. Jag har en mössa med 6:an på den.
Aléx
Jag tror att Maxwell startar matchen, Pep vill inte riskera ännu en skada på Abidal när vi har oerhört viktiga matcher framför oss båda i ligan och CL.
Busi kommer att bilda mittfält med Xavi och Keita.

Det är bara mina gissningar, Pep har överraskat oss förr :)
Barcelona tikitaka
Smart idé men chansen att pep ställer upp så där är väldigt minimal..
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-20 19:18
Ämne: Hitta denna bilden p....
ja
Barcelona ElTriplete
2010-04-20 19:18
LÄNKTIPS: En bra låt som får mig laddad inför kvällens match.
MessiEsInhumà
2010-04-20 19:17
Hitta denna bilden på nätet, e det sant att klubbmärket har sett ut så där genom tiderna?
Barcelona ElTriplete
2010-04-20 19:16
Okej, en ny idé. Vissa här inne säger att Keita är ur form och inte borde starta. Vad tycker ni om detta mittfältet då?

Toure - Busquets - Xavi

I matchen mot Stuttgart på hemmaplan när vi vann 4-0 var mittfältet:

Toure - Busquets - Iniesta

Nu kan vi ersätta Iniesta med Xavi på vänstern och vilken överraskning skulle inte det bli för Mourinho? Xavi spelar aldrig på vänstern, utan på högern, men han kan spela på vänstern (Spaniens landslag ett exempel).
Atlético addeh
2010-04-20 19:15
VizzlA^^ /

Startar Yaya spelar han 100 procent brevid Xavi och Busi tar pivotérollen.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-04-20 19:14
abewin

Jo det tror jag men jag undrar bara. Jag såg nå klipp på youtube av "Messi10Ibrahimovic9" snubben där Barca spelarna anländer till hotell eller något där man precis innan får se poliser i motorcyklar köra före bussen eller något :P
Barcelona PAtrik1337
2010-04-20 19:12
Tror Barca spelar ut korten idag och kör på med hela lagmaskinen och visar varför man är världens absolut bästa klubblag just nu när maskinen väl är igång så finns det inget som kan stoppa den absolut ingenting! 1-3 idag Messi 2 Pedro 1.
Tilläggas skall att Inter visst är bra men ingen står emot denna maskin tom Inter skall vika sig och det tror jag spelarna kommer bevisa idag, eller så går Pep på en halvsäkring och vill vinna men är ändå nöjd med 1-1 2-2 0-0 och kör över Inter i borgen
Annons: