/spanien/barcelona/forum/15418.aspx/spanien/barcelona/forum/15418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lusnos
2010-04-18 22:43
Spanska ligan är säkert korrupt likt Italien, har också försvarat den men det är fan pinsamt.

Värdelösa skitliga, jag vill ha en Europaliga med 20 topplagen från Europa. Vilket lyft det skulle bli.
36 träningsmatcher / år är ju .... trevligt..not
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-18 22:43
DM1982

Co-sign!
Barcelona Hetfield
2010-04-18 22:42
DM1982

La Liga har blivit en extremt elitisk liga där de som spenderar pengar kan hålla sig över ytan

Jag väljer alla dagar i veckan en match mellan t.ex: Genoa-Napoli än t.ex: Valencia-Sevilla
Delarocha
2010-04-18 22:42
Toddo

Tja, Real har knappt fortfarande ett eget spel eller bakomliggande tanke men visst fan vinner de matcherna. Det är tråkigt men sant. Kanske därför de andra lagen inte vet hur de ska spela mot dem. Barcelona är ju så förutsägbara då vi alltid spelar samma spel. Men när vi gör det bra är det rätt svårt att göra nåt åt det.
Ktoor^,^
2010-04-18 22:41
Nu är Real endast 1 poäng ifrån oss. Undra hur det går till slut
Barcelona DM1982
2010-04-18 22:40
Nu när Real vinner mot Valencia så skiljer det 22 poäng mellan tvåan och trean. Det är faktiskt helt värdelöst. Jag har ofta försvarat spanska ligan när många påstår att det endast handlar om två lag men nu finns det faktiskt inga bara argument mot det.

Hur kul är det att spanska ligan blir som skotska, det handlar bara om två lag?

Valencia hade faktiskt inte en chans i den här matchen och ändå är de trea, det är ju ett skämt.

Visst har vi några tuffa matcher framför oss men faktum är ju att alla lag bakom oss och Real är riktigt usla, det hela handlar om att vi inte ska underskatta lag som Sevilla och Villarreal. Jag har svårt att se hur vi ska kunna tappa ligan.

Det enda hindret som möjligen finns för Real är Mallorca borta, det brukar vara en tuff match.

Engelska ligan brukar i alla fall bjuda på några överraskningar, som Wigan mot Arsenal idag. Det måste till ändring, annars kommer spanska ligan stagnera helt.
Barcelona westinho
2010-04-18 22:40
addeh

Det stämmer inte riktigt. De senaste åren har vi slagit Patético med 6-0, 6-1, 5-2 bl.a.
Vissa matcher är de helt enkelt värdelösa, och andra är de hypertaggade och ger oss stora problem.
Barcelona Toddo
2010-04-18 22:39
addeh//

Det jag menar är att Real "dödar" i princip allt motstånd - hemma som borta - förutom i just El Classico.

Känns ju nu som att de kan kosta på sig två El Classico-förluster och ändå vinna ligan. Om de fortsätter vara en maskin mot allt motstånd, förutom just Barca.
jacoob
2010-04-18 22:39
fantastiskt försvarsspel av valencia!
Aléx
2010-04-18 22:38
Det är bara Barca som kan förnedra Real på båda Bernabeu och Camp Nou.
Atlético addeh
2010-04-18 22:36
Il Presidente_Assuncao /

Jag tycker inte vi "slappnat" av i dem matcherna vi tappat poäng. Matcherna mot Espanyol & Atletico Madrid är dem tuffaste förutom el clásico.
Espanyol är ett helt annat lag när dem möter oss än mot exempelvis Villarreal.
Atletico har vi alltid svårt för, fråga mig inte varför. Första gången jag såg en match live var just mot Atletico på Camp Nou, tro fan det blev säsongens enda hemmaförlust.
Barcelona tano
2010-04-18 22:36
Över...
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 22:35
Valencias försvar är ju helt bedrövligt
Aléx
2010-04-18 22:35
Gonatt Valencia
Aléx
2010-04-18 22:34
Real kommer att vinna matchen, Valencia har varken bra försvar eller anfall just nu, de kan inte ens
Real har bara tur och de försöker leka Barca med den aggressiva pressen på bollhållaren men med tuff och oschysst medel. *gäsp*

Villa tar bollen på bröstet och domaren dömer hands! Valencia vinner ALDRIG denna match..
Barcelona petersays
2010-04-18 22:32
Banega helt klart bäst på plan för Valencia idag. Den enda som lyckas slå korrekta passningar och hålla i bollen.
Barcelona Il Presidente_Assuncao
2010-04-18 22:32
Märker att det är fler än jag som ser ligatiteln rinna ifrån Barca sakta men säkert denna kväll...

Ni må ha slagit Real i båda mötena, men era plattmatcher är betydligt fler än Reals. Senast i går då Dani Alves blir utvisad (om än tveksamt, så måste den killen spela mer taktiskt i vissa sitiationer). Känns inte som att Real slappnar av en sekund i någon match...

Men Barca har slarvat i bortamötena mot Espanyol, Atletico Madrid, Valncia m m...

Och hemma mot Villarreal ska vi inte prata om...

Jag hopoas innerligt att Barca vinner ligan igen - men jag tycker ni är mer sårbara än Real i de flesta matcher ni spelar...

Känns som att Real aldrig hade förlorat poäng mot Espanyol i ett sådant viktigt skede som nu.

Vad tycker ni själva?
Barcelona marcus (barca)
2010-04-18 22:30
BlueRed

jag har länge hyst stor stor respekt för Sevillas president och han har gjort det otroligt bra. Jag vill inte ta något alls ifrån Sevilla. Jag menar bara.

Är det någon som minns Ligan 02/03 då Real Sociedad hängde med oss hela vägen och lyckades ivarjefall lite utmana om ligan.

Hur Nihat och Kovačević var fullständigt ostoppbara. Eller Walter Pandiani "El Rifle" som fullständigt spottade in mål för Osasuna (?). Det finns liksom inget alls som skrämmer oss längre. Om Barcelona har en dålig dag kan dem förlora. Men inte pga motståndarna. Dom kommer alltid vara dåliga.

Inte blir någon rädd för "den målfarliga Riki" i deportivo som ensam ska försöka göra mål på 4 Barcelonabackar som samtidigt kan kolla snygga tjejer i publiken om dem vill i brist på saker att göra. "Dani Alves världens bästa högerback". aofan när Riki håller lika hög klass som allsvenskan.

jag undrar vad David Bent och Kenwyne Jones ifrån Sunderland hade kunnat ställa till med. Nejdu. Jag är så förbannat trött på det här.

jag började med att såga försvarsorganisationen men har nu kommit fram till att det inte finns anfallare att nämna i dem flesta lagen.

Äh. Jag går nu ut och plockar pinnar utomhus. Dom är trots allt olika stora och väger olika mycket. Vem vet. Det kanske blir lite utmanande. För inte fan är ligan det.

haha. Jag älskar Barcelona. OCH Alves!
Barcelona tano
2010-04-18 22:30
Jävla vilket skott!
Barcelona Hetfield
2010-04-18 22:27
Försöker Valencia ens? Det känns som att Silva och Co tänker på vad de ska äta efter matchen
Barcelona Trippeln
2010-04-18 22:24
Alla optimister ge upp,Real kommer vinna hur svårt det än är att fatta.Valencia suger ***!
Barcelona DM1982
2010-04-18 22:21
Ska det här vara en stormatch i spanska ligan? Segare match får man nog leta efter, knappt några spelare som springer.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-18 22:17
Tja, jag får gå och titta i alla fall.
Real kommer kanske tappa humöret för något på plan och då har jag något att minnas...

Kanske en ballong som skrämmer Pellegrini.
Barcelona C.Andrés
Värdelösa linjedomare suck.
Barcelona ElTriplete
Och där hade vi haft 1-1...
Barcelona BlueRed
2010-04-18 22:16
marcus

Finns nog ingen storklubb som kan stryka alla skulder. Det finns alltid en liten skuld som är gömd någonstans. Men jag förstår din poäng, vilket är en stabil ekonomi. Lyckas Valencia på något sätt att få det, så är det mycket möjligt att vi kan räkna in dem som utmanare på riktigt.

Sevillas försvar håller ändå någorlunda klass. Förra säsongen släppte dem väl in näst minst mål i ligan? Skillnaden är att Jimenez den här säsongen förlitade sig alldeles för mycket på försvaret för att få till farliga kontringar. Sevilla ska givetvis försöka ha lite mer boll(innehav) än vad dem har haft den här säsongen.

Deras ekonomi är inte heller världens bästa, men dem har ganska så bra kontroll på det hela. Och deras värvningar går inte och klaga på, Monchi är môcke bra. :)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-18 22:14
ffs valencia det är fotboll inte KULL !!
Barcelona ElTriplete
2010-04-18 22:11
Allvarligt talat, Valencia kämpar inte ens...-.-
Barcelona Barcadinho.
2010-04-18 22:10
Bilda en europeisk super league -
Då löser vi problemet för Spaniens del.

CL räcker inte - utan en riktig liga med 20 europeiska topplag som möter varandra vecka in o ut.

Folk tror att intresset för de inhemska ligorna kommer att minska. Snarare tvärtom kanske.
Varenda helg ser jag icke motiverade lag på plan.
Atletico mot Xerz förra veckan.
Såg ni Bilbao - Zaragoza idag?
Totalt utan motivation. Bilbao såg ut att vänta till sommaruppehåll.
Barcelona marcus (barca)
2010-04-18 22:08
BlueRed

Om nu Valencia får ihop så mycket pengar att alla deras ekonomiska problem stryks vore det ju toppen. Då har vi helt plötsligt 1 (!) lag som kanske kanske kan utmana, om dom nu lyckas göra runt 7-45 värvningar samt får ihop en defensiv organisation på en sommar som inte fungerat sedan Mendietas tid det vill säga (kanske lite väl, men).

Sevilla då? likadant där är försvaret katastrofalt stundtals.

jag ställer mig frågande till om lagen hade lyckats ta en CL plats alls i England.

Jag har alltid älskat La liga. Det kanske är dags att sluta klaga nu.
jag kommer troligtvis betala dom här 300 kr extra för att få se Barcelonas 38 träningsmatcher inför CL. Bara för att jag älskar det.

Messidinho_10

Visst är Manchester United och Chelsea självklara vinnare iår. Det kan vi aldrig komma ifrån och troligtvis även nästa säsong. Men faktum kvarstår att Aston Villa, Tottenham och Manchester City är väldigt svåra matcher.

Bakom dom finns Fulham, Birmingham osv. Vad har vi bakom Valencia som precis har stått 1 km bort ifrån Higuains vändning och visat upp ett genomgående uselt försvar?

jag är jävligt trött på det här just nu. borde stänga datorhelvetet och gå ut och plocka pinnar i skogen.
Annons: