/spanien/barcelona/forum/15414.aspx/spanien/barcelona/forum/15414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-04-20 11:45
bateni/

Hm, jag har nog inte sett det klippet, men jag har läst om den sketchen. Men om du hittar den så får du gärna dela med dig den.
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 11:45

Den här måste ni se!
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 11:41
Mourinho är en ful fisk , jag litar inte på honom!

han har säkert en sjuk taktik som leder till skador osv..

den tränaren har lockat till sig massor med fysiska spelare och han lär de hur de ska filma.och fula sig.

Om ni minns i Chelsea så Drogba filmade mycket mer under hans tid!
Mourinho har Motta, Matarazzi, Stankovic, Lucio som de hårdaste spelarna !

Pep är smart och jag hoppas att han kan lista ut hur Mourinho tänker!

Visca Barca
Sevilla bateni
2010-04-20 11:40
el Flaco

Haha! Såg ett klipp för längesedan, från ett gammalt spanskt humorprogram, där Van Gaals huvud var ersatt med tegelstenar (och med hår&ögonbryn på tegelstenarna - då han kallades för tegelstenshuvud...Har du någon aning om det programmet jag syftar på? För jag letar och letar, men hittar inte.

Rambla

Instämmer helt! Är inte heller Birros största fan precis...
Barcelona el Flaco
2010-04-20 11:33
Mourinho, Eto'o och Van Gaal träffades under helgen för att specialstudera Barcelonas spel. Jag snackar om Crackóvia förstås och inget annat. "Si tienes los huevos!"
Barcelona Rambla~
2010-04-20 11:26
Jag kan köpa att Birro inte gillar Barcelona som klubb men måste fåntratten snacka skit om klubben varje gång han är i media, vilket han förresten verkar vara alltför ofta. Som igår i Fan Tv. Vadå narcissistiska och globetrotters? Han om någon är ju den sista personen som ska snacka om narcissism när det gäller fotboll och att överdrivet försköna sitt land (Italien) och sin favoritklubb (Roma). Vilken hycklare!
elbraco
2010-04-20 11:22
FYfan är riktigt nervös, den här matchen blir mer spännande än finalen... Sa redan innan att om det blir något lag som kan slå ut Barca ur CL i år är det Inter!
Kul att se Eto'o och Ibra igen :)
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-20 11:20
Jag kan ju inte vara den enda som e spänd här :) men tror det blir en otrolig match :D tror faktist på vinst till oss men det vore bra med oavgjort borta med =) Visca BARCA 3
Barcelona el Flaco
2010-04-20 10:55
Verkar som att Mourinho planerar att använda Inters spelarbuss för att stoppa Barça ikväll.

*Länktips.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-20 10:50
En riktig festkväll idag som många av oss har sett fram emot. Vi är helt laddade hemma redan från imorse och vi hoppas på ett roligt avslut på dagen.

Men jag är lite orolig för matchen.
Pochettino (Espanyols tränare) har gett indirekta men klara instruktioner till Mourinho om hur man ska möta Barca.
Instruktionerna är mycket enkla och består av fyra viktiga delar.

1) Hög press på Barcas backlinje, när Valdes har bollen i händerna eller fötterna och han tänker starta ett anfall.
2) Punktmarkering av Xavi under hela matchen för att avbryta länken Xavi-Messi eller länken mellan mittfält och anfall.
3) Två/tre på Messi så fort att få bollen.
4) Små gnällspikar och tjafs som leder till dåligt humör hos Barcas selare.

Pep Guardiola har haft 12 timmar bussresa på sig för att fundera på hur man ändrar en matchbild som mot Espanyol. Jag hoppas att han har tänkt på en medicin.
Jag vill inte se Pep sittande och grubblande på bänken under 70 minuter med en häpnadsväckande blick i ögonen. Så såg han ut mot Espanyol, förvånad av matchbilden.
Man ska vara förbered för sådana situationer och inte förvånad.
Jag är snarare förvånad över att inte ALLA lag möter oss på samma sätt.

Men jag har en känsla av att vi fixar ett bra resultat från Milano. Vi har spelat ut dem i gruppspelet. Spelarna kommer att vara mer taggade och koncentrerade från båda sidor, men Barca har visat att de kan bättre mot Inter.

Visca.
Barcelona Hyder
2010-04-20 10:38
Jag hoppas verkligen att Pep vågar spela som mot Arsenal på bortaplan ikväll. Alltså att han lägger Messí i den här släpande positionen bakom Zlatan som är spjutspets. Sedan spelar Pedro till höger och Keita släpar lite mot vänsterkansten likt han har gjort i detta system tidigare med goda resutat.

Sedan tycker jag att Sergio är ganska given på mitten, jag tycker inte att det är så mycket att orda om längre. Han har presterat väldigt övertygande i de senaste stormatcherna och har en touch på bollen som kommer underlätta för resterande mittfältare ikväll.

Backlinjen är oerhört svår att förutspå. Jag ser helst att Maxwell förpassas till bänken även om jag samtidigt tycker att han har gjort det väldigt bra hittils. Han defensiv och saknad av god fysik är två argument till varför jag helst ser Abidal (om en nykommen från skada) om han är i det närmaste ett speldugligt skick. Alves, Piqué och Puyol är egentligen inga namn man behöver nämna längre i termer av startelvor och dylikt.

Frågan är: om Abidal inte kan spela, ska man spela med Milito i mitten och Puyol till vänster? Ja, det låter i mina öron som en hyfsad idé. Mer fysik i försvaret, bättre huvudspel mot ett ganska storväxt Inter och Milito som förhoppningsvis känner sin bror väl. Däremot tappar man hela vänsterkanten rent offensivt med Puyi som ytterback. Jag är kluven men ändå rätt säker på att jag inte vill se Maxwell i en match av denna dignitet. Jag menar Maxwell vs Maicon blir inte en fröjd för ögat om man är culé.

Hoppas på det bästa
Visca el Barça!
Barcelona ★Sami★
2010-04-20 10:26
Idag kör vi GRABBAR!!

Visca Barcaaa
Barcelona Criff
2010-04-20 09:26
Måste bara kommentera det här med standarden på ligorna i Europa.
Vistt är Spanska ligan ojämn med tanke på hur mycket Barca & Real kan lägga ekonomiskt på spelare och annat.
Men att säga att de Engelska och Italienska mittenlagen är bättre än våra är ju ren och skär lögn.
Jag menar titta ute i Europa bara, Sevilla vann 2 UEFA cupen titlar på 2 år, Valenica & Atletico spelade i kvartsfinal i EL detta året. Då tåls det också att säga att Atletico ligger långt ner i tabellen.
Så var är alla dessa italienska mittenlag som ska vara bättre än våra mittenlag? Eller de Engelska för den delen? Eller räknas Liverpool in som ett engelskt mittenlag nuförtiden?
Fullham är väl det enda laget från England som gjort en bra säsong under toppen.
Hade Fullham & Mallorca mött varandra idag så hade jag iaf satt mina pengar på Mallis, det är en sak som är säker.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-04-20 08:38
En vinst idag hade gett mig en perfekt födelsedagspresent!
jeffren
2010-04-20 08:28
Idag smäller det, ny stor match väntar för Barca.

Inter spelarna har en oehörd press, dom vet att dom måste göra mål samt inte släppa in något mot världens bästa lag??? ojjjj så darriga dom är

Visca Barca
Barcelona Pep the King
2010-04-20 00:06
Påtal om Mallorca om de skulle ha Etoo nu så skulle dom ligga högre upp.

Mallorca spelar sjukt bra!
Atlético addeh
2010-04-19 23:51
Står i matchrapporten att dom återtagit fjärde platsen :)
Barcelona Lusnos
2010-04-19 23:50
addeh //

Tänkte precis nämna det, fantastiskt.
Dom ligger 4a nu va?
Barcelona Lusnos
2010-04-19 23:49
addeh //

Ok, nja. det var inga höjdarplatser men härligt ändå eftersom det var första gången.
Synd att Barcas 1-0 mål kom i "fel" halvlek för oss.
Atlético addeh
2010-04-19 23:46
Lite off topic måste jag bara nämna Mallorca. Vilket jäkla säsong dem har gjort, det var inte många som trodde de när säsongen drog igång. Såg sista kvarten av deras match mot Osasuna ikväll och även om dom inte spelar ut sina motståndare är dom ruskigt stabila! Skulle vara riktigt intressant att följa dem i Europa spel, frågan är bara om det bli CL eller EL. Blir hur som helst en svår match för motståndarna att åka till mallis och försöka plocka 3 pinnar! All heder åt Mallorca. :)
Atlético addeh
2010-04-19 23:40
Lusnos /

Nej det gjorde jag inte. Haha det har jag faktiskt ingen aning om, tror det blev en slump att vi hamnade där. :)
Barcelona Lusnos
2010-04-19 23:36
addeh //

Åkte du med Steveperryman? Det satt en massa svenskar där så antar att det är "deras" sektion.
Atlético addeh
2010-04-19 23:30
Lusnos /

Jag satt exakt där när jag var där första gången också! Håller med dig, man kan inte följa spelet på andra sidan bra alls.
Barcelona Lusnos
2010-04-19 23:29
Port Olimpic, det kan blåsa friskt där uppe även fast det är varmt i Barcelona i Maj så ta på dig en tröja över t-shirten. Sen får ni ha det så trevligt, jag ska på Barcelona - Inter och just nu sitter jag och ber att flyget kommer igång annars blir det till att bila till Barcelona. :O
Ktoor^,^
2010-04-19 23:27
Silthrim

Inga problem :)
Barcelona basaric
2010-04-19 23:20
Andres Iniesta, Kun Aguero, Kaka m.fl är med i denna video som ska sänka pengar till Haiti.
Barcelona el Flaco
2010-04-19 23:20
Pep Guardiola skojade friskt under presskonferensen idag om den långa bussresan till Milano:

"Vi ska vara lyckliga att Inter slog ut CSKA Moskva. Vilken tur för oss det. Kan ni tänka er att färdas hela vägen Moskva? Vi hade varit tvungna att åka direkt efter matchen på Cornellà (mot Espanyol), annars hade vi inte hunnit."
Silthrim
2010-04-19 23:12
Ktoor^,^ :

Tack ,tack och åter igen tack.
Barcelonistas
2010-04-19 23:09
fantastiskt! :)
Barcelonistas
2010-04-19 23:06
holy shit 122 inloggade!!!

måste vara rekord :)
Annons: