/spanien/barcelona/forum/15411.aspx/spanien/barcelona/forum/15411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-04-18 19:17
addeh

Med tanke på hur Marques presterat är det svårt att förstå varför klubben valde att ge honom ett förnyat kontrakt på 2,5 år.

Jag ser ärligt talat inte hur han ska kunna vända den negativa trend han är inne i.

Det känns hårt och nästan skamligt att konstatera att mexicanen inte längre håller Barcanivå, allt med tanke på hur bra han var för 3-4 år sen.
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 19:12
Tror tyvär också att caceres stannar i juve i sommar. MEd tanke på chygs pris kommer han ju bli kvar en säsong till, men då får han allt visa att han är värd en plats i barca.

Varför inte göra samma sak med fontas som botia? Ta tillbaka botia och låna ut fontas till sporting? Botia har ju imponerat vad jag förstått å
Atlético addeh
2010-04-18 19:11
Mojito /

Var så säker på att någon av våra nuvarande mittbackar försvinner i sommar.
Du har en poäng om Chyg, han har verkligen inte kommit till sin rätt än så länge och kanske behöver lite tid.

Men jag har svårt att se både Rafa & Chyg kvar till nästa säsong, upp med Fóntas!
Barcelona el Flaco
2010-04-18 19:11
lameG^/

Du borde nog inte ha alltför höga förhoppningar om att Real Madrid ska tappa poäng. Jag tror att de kommer vinna ikväll och rätt så komfortabelt. Madrid brukar ha lätt för Valencia under de senaste åren och jag hade blivit jävligt förvånad ifall den trenden bryts ikväll.
Atlético addeh
2010-04-18 19:08
Larsson1333 /

Håller med dig till 100 procent, fast har ganska svårt att se en framtid i Barcelona för honom.
Barcelona lameG^
2010-04-18 19:08
Tappar real poäng idag vinner vi ligan känns det som. Vi har villareal och sevilla borta som är svåra och som vi kan tappa poäng. Blir det kryss idag har vi råd att förlora en av dessa matcher och ändå vinna ligan. En förlust skulle sitta ännu skönare då vi kan köra 2 kryss och ändå vinna ligan.

Glöm inte att Real fortfarande har Mallorca borta som är riktigt svårt. Bilbao är också en svår match.
Barcelona Mojito
2010-04-18 19:02
addeh

Jag tycker inte att Chyg ska lånas ut.
Det han behöver är att lära sig Barcelonas spelstil, och det kan han bara göra i Barcelona.
Rutin från matcher, såväl stora som små fick han i Shaktar, av den anledningen behöver han def inte lånas ut, i jämförelse med Henrique och Botia.

Caceres och Hleb;
Ska bli väldigt intressant att följa deras vara eller icke vara i Barcelona.
Tror nog båda kommer försvinna från klubben.

Däremot håller jag med om Fontás, han skulle må bra av en utlåning till ett mittenlag i La liga alternativt flyttas upp till A-truppen. Men då måste nog någon annan mittback försvinna.
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 18:58
Addeh

Det jag hört mest om är att juve varit mycket intresserade att köpa loss caceres, och han har ju fått en del speltid så han kanske är sugen då.

Gillade ändå caceres, fart, brytningar och huvudspel, lite ovårdad men hellre han än chyg och marquez
Barcelona Mojito
2010-04-18 18:56
Barcadinho

LOL, ska fundera på en dusch i stället!

Ang Lazio,

De har mycket att spela för idag
- Äran och prestigen att vinna derbyt'
- Spela bort Roma från scudetton
- Ta ett steg upp från nedflyttningsstrecket

Ungefär Espanol om man tänker efter...
Atlético addeh
2010-04-18 18:54
L.A.M Nr 10 /

Caceres har väl sagt att han hellre stannar i Juve än att komma tillbaka till Barcelona?
Fast man ska ju inte tro på allt som skrivs.
Atlético addeh
2010-04-18 18:51
Jag tycker vi borde låna ut Chyg till nästa säsong, han har inte bidragit med nånting.
Sedan vad som händer med Márquez bryr jag mig faktiskt ingenting om, efter ett uselt år som detta lär han inte få spela många minuter om han stannar.

Det är dags att flytta upp Fóntas och Bartra till A-truppen inför nästa säsong, inga nya köp alltså. På vänster positionen håller Abidal-Maxwell åtminstone ett par år till. :)
Barcelona Barcadinho.
2010-04-18 18:49
Gabriel/

Jag co-signerar hela ditt inlägg för tre timmar sen. Särsklilt den sista meningen om domaren!
Jag förväntar mig inte heller någonting av Valencia ikväll.
Det är lika bra att gå dusha och fixa sig till imorgon, istället för att se på ett avsnitt av Villarato från Madrid.

Lazio leder. Psyke och fotboll.
Svårara att leda ligan ibland om man saknar psyket.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-18 18:48
Lazio leder 1-0 hemma mot Roma i Derby della Capitale!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-18 18:33
Ämne: Ämne: Ser att....
J.DosSantos

Tyvärr så måste nog Marquez bort i sommar. För det första så har han varit riktigt dålig i år. Han har nog inte gjort en enda bra match. För det andra har vi för många backar. Puyol, Pique, Abidal,Alves, Maxwell, Milito, Chygrynskiy, Marquez. Dessutom Botia, Caceres och Henrique på lån. Muniesa, Bartra och Fontas som spelar bra i Atletic. Så Rafa måste bort.
Barcelona el Maestro!
2010-04-18 18:25
Det som är bra med bussresan är att laget kan få tid att studera igenom den senaste matchen tillsammans och kanske en och annan intressant match till på video.

Förresten lite oprofssig av Ronaldo att i det här läget uttala sig om tränarfrågan. Det kommer säkert att väcka irritation hos somliga, som Raul, Casilla med flera. Kanske är det ett tecken på att det finns ett missnöje under ytan i truppen.

Who cares, by the way...
Barcelona Sam
2010-04-18 18:25
Delarocha

Jag har inte sagt att han har underpresterat i år.
Varför kan han inte underprestera nästa år?
Barcelona Sam
2010-04-18 18:24
L.A.M Nr 10

Truppen finns i den senaste artikeln publicerad av redaktionen. Se länktips.
Barcelonistas
2010-04-18 18:24
kallesiete

ahahahha klockrent mannen.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-18 18:23
Någon mer än jag som tyckte att Pep byte in Zlatan sent? Bytet borde ha kommit redan från start i den 2a halvleken. Aja det är lätt att vara efterklok.
Delarocha
2010-04-18 18:23
Sam

varför skulle Zlatan underprestera nästa år? Han har in princip gjort 1 poäng per match i ligaspelet i år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-18 18:20
Någon som kan skriva ner truppen till matchen på tisdag mot Inter?

Förresten, tror ni Valencia kan störa Real ikväll? Själv tror jag på att de som alla andra lag mot Madrid kommer vika ner sig. Men hoppas kan man ju alltid:).

Angående vänsterbackar så tycker jag inte vi behöver oroa oss över det för än om två år. Abidal har varit lysande den här säsongen samtidigt som Maxwell gjort ett godkänt jobb. Under hösten imponerade han inte men nu när han har spelat säkert 10 matcher i rad så har han spelat bra.
Barcelona Sam
2010-04-18 18:16
Tyvärr så behövs en ytter nästa år. Med Henry som är totalt värdelös i princip, som antagligen säljs och en underpresterande Zlatan nästa år (om det händer, hoppas inte) så har vi bara Messi som vi kan förlita oss på i anfallet. Visst har vi Pedro som har gjort en kanonsäsong men man vet aldrig om han lyckas upprepa bedriften. Känns helt enkelt som att en värvning till anfallet behövs inför nästa säsong.
Barcelona J.DosSantos
2010-04-18 18:14
Ämne: Ser att ni pratar vä....
Så vi ska bara skeppa iväg Marques? Efter allt han gjort för klubben? Nej, nu låter du som Real Madrid.

Marques ska givetvis inte spela sålänge firma Puyol, Pique, Milito finns tillgängliga. Men, skicka iväg? Usch...

Värva marknad kan Madrid få göra. Upp med Muniesa och Dos Santos och framtiden är säkrad.
Barcelona tikitaka
2010-04-18 18:13
Varför köpa ytter när vi har Pedritoo! :)
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 18:06
Ser att ni pratar vänsterbackar, Cissokho i lyon? Av det jag sett har han skött sig bra, slog ju ut real med så ;)

Men abidal håller minst 1 eller 2 säsonger till, ingen ide att köpa ny i sommar, bättre köpa en ordentligt ytter och skeppa hleb och marquez låååångt ifrån spanien!
Atlético addeh
2010-04-18 17:58
Vampíro /

Jag hade ju för det. :)

Då är det väl heller inga konstigheter att just han stannar hemma.
Barcelona kallesiete
2010-04-18 17:56

Zidane5
Inte lika gay som Guti.H.
Delarocha
2010-04-18 17:56
Zidane5

Ja det inlägget fick honom verkligen att framstå som homosexuell.
Barcelona Vampíro
2010-04-18 17:54
Ämne: addeh

Mm du är ut....
Fel. Chygrynskiy har inte spelat för Barça i CL då han är cup-tied efter att ha deltagit i kvalet med Shakhtar Donetsk.
Real Madrid Zidane5
2010-04-18 17:54
Namn: el Flaco » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-18 15:50
Jag kan redan nu se framför mig att alla de "skötsamma pojkarna", som Puyol, Xavi och Messi, sitter längst fram i bussen med "läraren" Guardiola, medan "bråkstakarna" och "galningarna", Piqué, Dani Alves och Pinto, sitter längst bak och hittar på en massa hyfs.

Filmklipp från den bussresan hade varit guldvärt.

Sorry men det där inlägget såg riktigt Gay ut , haha...
Annons: