/spanien/barcelona/forum/15410.aspx/spanien/barcelona/forum/15410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 13:58
Mardrömmen ikväll är Eto, tänk om han gör mål fyfan alltså fatta hur mycket han hade hånat oss.
Aléx
2010-04-20 13:58
Jag gissar att Pep startar med Henry ikväll, han har varit katastrof i de senaste matcherna men glöm inte att Henry är oerhört stark och snabb, Pedro kommer inte nånstans med Interns aggressiva och stora backar.
Det är som sagt bara en gissning inget annat, Henry-Ibra-Messi tippar jag på.
Barcelona kallesiete
2010-04-20 13:51

Maxwell och Bojan har helt enkelt inte i startelvan o göra ikväll. Har inget emot dom och dom är värdiga ersättare men ikväll är det 100% med bästa lag.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 13:49
Ja förfan herregud det är CL-Semifinal om någon hade missat det, då är det klart som fan att man spelar med bästa spelarna som finns tillgängliga.

Messi Zlatan Pedro

Delarocha
2010-04-20 13:35
jeffren

Du vill se Maxwell istället för Abidal och Bojan istället för Zlatan idag? Vill du ens vinna matchen? Ganska idiotiskt att spela med andravalet på vänsterbacken när Abidal verkar vara tillbaka och vårt 4:e eller 5:e val istället för förstavalet i anfallet. This is fucking champions league for att citera Stuart Baxter.
Barcelona Pep - El Míster
2010-04-20 13:13
Ja, idag är det definitivt läge att spela med bästa möjliga lag. Känns som det var ett bra tag sen vi kunde ställa upp med bästa laget. Ändå vinner vi allt. Iniesta är den enda som saknas men vad gör det när vi kan täcka upp med Keita eller Yaya? UNderbart!

Idag vinner vi med 0-1 eller 0-2!
Giff
2010-04-20 13:00
Är det bara jag som tycker detta eller dyker Kviborg bara upp och skriver saker när Real har vunnit och Barca tappat poäng? Tycker jag ser ett sådant mönster.
jeffren
2010-04-20 12:29
Skulle verkligen vilja se Maxwell på kanten idag
Barcelona kallesiete
2010-04-20 12:12

Är rätt säker på att det blir bästa möjliga idag. Det som känns mest logiskt är:
Alves, Puyol, Pique, Abidal
Sergio
Xavi Keita
Messi Zlatan Pedro
jeffren
2010-04-20 12:08
Sedan så klart Abidal istället för Maxwell, sedan Sätt Maxwell ist för Keita
Barcelona el Flaco
2010-04-20 12:07
Ämne: Ämne: el Maes....
"Han har tidigare hoppat in i en match utan att vara matchtränat och imponerat, vill jag minnas."

Du tänker nog på hemmamatchen mot Inter i gruppspelet, då Abidal kom tillbaka från skada och svininfluensa och gjorde en stormatch. Han ägde sin kant med auktoritet och man kunde knappt tro att han bara någon dag tidigare låg hemma med svininfluensa. Imponerande!
jeffren
2010-04-20 12:06
Dagens start uppställning

Hoppas dock på Bojan istälelt för Zlatan
Barcelona el Maestro!
2010-04-20 12:04
Ämne: el Maestro/

Abida....Tack för den informationen. Det låter mer rimligt att vi får se Abidal i startelvan. Riskabelt, men det har vi sett även tidigare att Abidal inte behöver matchas innan. Han har tidigare hoppat in i en match utan att vara matchtränat och imponerat, vill jag minnas.
Barcelona el Flaco
2010-04-20 12:00
el Maestro/

Abidal tränade igår utan några problem, men han har ännu inte fått el alta medica. SPORT spekulerar att han kan få grönt ljus från läkarteamet idag och därmed vara speltillgänglig till matchen ikväll, men inget är officiellt än.
Barcelona el Maestro!
2010-04-20 11:57
Jag ser att skribenten i inför-rapporten antar att Maxwell spelar som vänsterback. Det tror jag inte att han gör ikväll.
Abidal eller Puyol får vi se där.Maicon kommer troligen att testas som ytter i högerkanten, i alla fall en halvlek, troligen. Maxwell kommer inte att klara av han.
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 11:54

jag är nöjd så länge Inter-nationella laget inte gör mål!
Sevilla bateni
2010-04-20 11:54
el Flaco

Japp, får leta vidare någon annan gång då, måste sticka nu. Lycka till ikväll.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-20 11:51
Börjar bli ganska nervöst :-) Hjärtat tippar 0-3, hjärnan 1-2!
Barcelona kallesiete
2010-04-20 11:50

Kom igen nu för helvete! Ikväll ska vi göra mål och få ett bra resultat med oss till returen.
Säger 0-2 fantamig!
Barcelona el Flaco
2010-04-20 11:45
bateni/

Hm, jag har nog inte sett det klippet, men jag har läst om den sketchen. Men om du hittar den så får du gärna dela med dig den.
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 11:45

Den här måste ni se!
Barcelona Barca-nist
2010-04-20 11:41
Mourinho är en ful fisk , jag litar inte på honom!

han har säkert en sjuk taktik som leder till skador osv..

den tränaren har lockat till sig massor med fysiska spelare och han lär de hur de ska filma.och fula sig.

Om ni minns i Chelsea så Drogba filmade mycket mer under hans tid!
Mourinho har Motta, Matarazzi, Stankovic, Lucio som de hårdaste spelarna !

Pep är smart och jag hoppas att han kan lista ut hur Mourinho tänker!

Visca Barca
Sevilla bateni
2010-04-20 11:40
el Flaco

Haha! Såg ett klipp för längesedan, från ett gammalt spanskt humorprogram, där Van Gaals huvud var ersatt med tegelstenar (och med hår&ögonbryn på tegelstenarna - då han kallades för tegelstenshuvud...Har du någon aning om det programmet jag syftar på? För jag letar och letar, men hittar inte.

Rambla

Instämmer helt! Är inte heller Birros största fan precis...
Barcelona el Flaco
2010-04-20 11:33
Mourinho, Eto'o och Van Gaal träffades under helgen för att specialstudera Barcelonas spel. Jag snackar om Crackóvia förstås och inget annat. "Si tienes los huevos!"
Barcelona Rambla~
2010-04-20 11:26
Jag kan köpa att Birro inte gillar Barcelona som klubb men måste fåntratten snacka skit om klubben varje gång han är i media, vilket han förresten verkar vara alltför ofta. Som igår i Fan Tv. Vadå narcissistiska och globetrotters? Han om någon är ju den sista personen som ska snacka om narcissism när det gäller fotboll och att överdrivet försköna sitt land (Italien) och sin favoritklubb (Roma). Vilken hycklare!
elbraco
2010-04-20 11:22
FYfan är riktigt nervös, den här matchen blir mer spännande än finalen... Sa redan innan att om det blir något lag som kan slå ut Barca ur CL i år är det Inter!
Kul att se Eto'o och Ibra igen :)
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-20 11:20
Jag kan ju inte vara den enda som e spänd här :) men tror det blir en otrolig match :D tror faktist på vinst till oss men det vore bra med oavgjort borta med =) Visca BARCA 3
Barcelona el Flaco
2010-04-20 10:55
Verkar som att Mourinho planerar att använda Inters spelarbuss för att stoppa Barça ikväll.

*Länktips.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-20 10:50
En riktig festkväll idag som många av oss har sett fram emot. Vi är helt laddade hemma redan från imorse och vi hoppas på ett roligt avslut på dagen.

Men jag är lite orolig för matchen.
Pochettino (Espanyols tränare) har gett indirekta men klara instruktioner till Mourinho om hur man ska möta Barca.
Instruktionerna är mycket enkla och består av fyra viktiga delar.

1) Hög press på Barcas backlinje, när Valdes har bollen i händerna eller fötterna och han tänker starta ett anfall.
2) Punktmarkering av Xavi under hela matchen för att avbryta länken Xavi-Messi eller länken mellan mittfält och anfall.
3) Två/tre på Messi så fort att få bollen.
4) Små gnällspikar och tjafs som leder till dåligt humör hos Barcas selare.

Pep Guardiola har haft 12 timmar bussresa på sig för att fundera på hur man ändrar en matchbild som mot Espanyol. Jag hoppas att han har tänkt på en medicin.
Jag vill inte se Pep sittande och grubblande på bänken under 70 minuter med en häpnadsväckande blick i ögonen. Så såg han ut mot Espanyol, förvånad av matchbilden.
Man ska vara förbered för sådana situationer och inte förvånad.
Jag är snarare förvånad över att inte ALLA lag möter oss på samma sätt.

Men jag har en känsla av att vi fixar ett bra resultat från Milano. Vi har spelat ut dem i gruppspelet. Spelarna kommer att vara mer taggade och koncentrerade från båda sidor, men Barca har visat att de kan bättre mot Inter.

Visca.
Barcelona Hyder
2010-04-20 10:38
Jag hoppas verkligen att Pep vågar spela som mot Arsenal på bortaplan ikväll. Alltså att han lägger Messí i den här släpande positionen bakom Zlatan som är spjutspets. Sedan spelar Pedro till höger och Keita släpar lite mot vänsterkansten likt han har gjort i detta system tidigare med goda resutat.

Sedan tycker jag att Sergio är ganska given på mitten, jag tycker inte att det är så mycket att orda om längre. Han har presterat väldigt övertygande i de senaste stormatcherna och har en touch på bollen som kommer underlätta för resterande mittfältare ikväll.

Backlinjen är oerhört svår att förutspå. Jag ser helst att Maxwell förpassas till bänken även om jag samtidigt tycker att han har gjort det väldigt bra hittils. Han defensiv och saknad av god fysik är två argument till varför jag helst ser Abidal (om en nykommen från skada) om han är i det närmaste ett speldugligt skick. Alves, Piqué och Puyol är egentligen inga namn man behöver nämna längre i termer av startelvor och dylikt.

Frågan är: om Abidal inte kan spela, ska man spela med Milito i mitten och Puyol till vänster? Ja, det låter i mina öron som en hyfsad idé. Mer fysik i försvaret, bättre huvudspel mot ett ganska storväxt Inter och Milito som förhoppningsvis känner sin bror väl. Däremot tappar man hela vänsterkanten rent offensivt med Puyi som ytterback. Jag är kluven men ändå rätt säker på att jag inte vill se Maxwell i en match av denna dignitet. Jag menar Maxwell vs Maicon blir inte en fröjd för ögat om man är culé.

Hoppas på det bästa
Visca el Barça!
Annons: