/spanien/barcelona/forum/15408.aspx/spanien/barcelona/forum/15408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-06-02 18:14
Verkar som alla Arsenal fans gråter här inne.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-02 18:12
Angående budet på Cesc:

Om uppgifterna stämmer att budet var värt dryga 300 miljoner SEK tror jag inte att Barcelona förväntade sig att Arsenal skulle acceptera det. Känns väl mer som ett första bud som kommer att trappas upp.

I slutändan så kommer övergången förmodligen att avgöras av hur pass långt Cesc själv är villig att gå för att pressa Arsenal till att sälja. Är han villig att ta fighten med Arsenal tror jag han kommer gå men är han inte det så kommer Arsenal inte att sälja.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-02 18:11
Hetfield//
Det klart vi hade kunnat värva stort trots Emirates bygget, men då hade vi legat i samma position som Liverpool gör just nu som har typ 5 miljoner pund att spendera max... istället blir bara ekonomin bättre och bättre och vi har råd med större värvningar kanske redan i år, och dessutom med helt egna pengar tillskillnad från vissa andra engelska lag.
elbraco
2010-06-02 18:07
Ämne: Ni verkar gilla att ....
Herregud, ingen har ju sagt någonting ni kan gråta över nu? Det verkar som att man måste ringa en medlare så fort det kommer ett arsenalfan hit så mycket som ni verkar ta illa upp.
Klart det blir diskussioner mellan arsenal- och barcafans nu när det är som det är och om man inte tål att argumentera så är det inget tvång, men jag förstår att du hellre hänger här in i North Bank.
Barcelona Pep the King
2010-06-02 18:06
Ok jag överdrev lite med 0 titlar. Men vill Arsenal inte släppa Fabregas så bryr jag mig inte. Tycker det är bara synd verkar som han själv vill lämna Arsenal och komma att spela med Xavi Pique Iniesta sina bästa vänner. Och vinna titlar! Inte stanna i Arsenal och komma varje år 3a i Ligan.
Barcelona basaric
2010-06-02 18:06
Clichy # 22

Varför investerar det så mycket pengar i fotbollen då? Kom gärna med en vettig förklaring.
Barcelona Hetfield
2010-06-02 18:05
Clichy #22

Vad går fotboll ut på då, dansa runt lägerelden och sjunga om fred tillsammans? Det är en sport, och det är meningen att man ska vinna

Jag är otroligt konfunderad och chockad över Arsenal fansen som nöjer sig med att komma på 4:e plats år efter år, sen dunkar ni varandra i ryggen över att ni har en stabil ekonomi när ni inte ens kan värva stort
Spanien Clichy #22
2010-06-02 18:02
Pep the King//

Ditt påstående att du börjat heja på Barcelona och därmed fotboll för längesen undergrävs en aning av att du verkar tro att Arsenal inte vunnit några titlar. Men surt sa räven om rönnbären..

Naturligtvis är det inte titlar som räknas i slutändan. Alla vill vinna titlar, men om det bara var titlarna som gällde så kunde 90% av alla fotbollsspelare lika gärna spela FM istället för att behöva stå ut med allt slit för en minimal chans att vinna titlar.
Barcelona ihefsu
2010-06-02 18:01
Ämne: Pep the King//
De s....
Sedan skulle jag väl vilja påstå att själva påståendet att "Arsenal = 0 titlar" faller i såväl logiska som matematiska och definitionsmässiga fallgropar.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-06-02 18:01
Ni verkar gilla att provocera Arsenalfans här inne. Försök att hålla lite högre nivå.

Ska bli väldigt intressant att följa den här historien i.a.f. Kommer Barcelona respektera Arsenal och inte lägga något mer bud tro? Eller är det bara den "officiella" versionen?
Time will tell.
Kixer
2010-06-02 18:00
Pep the King//

Hur gammal är du egentligen? Arsenal=0 titlar? Vad är det för jävla kontring?

Kolla bara på Mourinho och Cristiano. De lämnar med huvudet högt, efter att ha vunnit massvis med titlar.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-02 17:59
Pep the King//
De senaste fem åren ja, såvitt jag vet har Arsenal 13 ligatitlar i skåpet ändå och knappast 0...
elbraco
2010-06-02 17:59
Ämne: elbraco

Och du t....
Sa jag att jag trodde att Essien ville till Arsenal?
Det svider väl antagligen för fansen ändå att han har posat med en Arsenaltröja...
Barcelona Pep the King
2010-06-02 17:54
Kixer
Haha Jag började heja på Barcelona för längesen. Arsenal= 0 titlar! Vill Fabregas stanna i Arsenal och ett dåligt lag får väl han göra det.
Självklart är titlar stort. Alla spelare vill vinna titlar. Vinner man inga titlar så är det dags att gå vidare.

Barcelona basaric
2010-06-02 17:53
Kixer

I slutändan är det tittlarna som räknas, spelar ingen roll hur mycket hjärta man har för laget.

Varför tror du man annars investerar så mycket pengar?
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-02 17:52
Clichy #22

Vad pratar du om?
Blejs
2010-06-02 17:51
Ämne: Låt Fabregas stanna ....
Visst ang klimatet föredrar nog de flesta det Spanska helt klart. Men sen ang fotbollen då? Hur kul är spanska ligan när Real samt Barcelona dominerar som de gör mer eller mindre? Inte många poängtapp där.

Tror glädjen i Engelska är mycket mera just för att de får kämpa. Vilket resulterar i mera glädje för en vinst.
Spanien Clichy #22
2010-06-02 17:50
FC Barcelona en Mi Corazón//

Ibland måste man bara acceptera att man blivit ägd, annars gör man det bara värre för sig. Skämtet med Essien är ju mitt i prick, inget att börja hetsa upp sig över. Ta det med en klackspark :)

Sen känns väl argument på linjen "Fabregas kommer ändå att gå till Barcelona om 5 år haha" ganska lama. Tror att Fabregas skriver på för Barcelona när hans nuvarande kontrakt går ut (om han hållit formen och Barcelona fortfarande vill ha honom). Men om det är så, så måste man ju fråga sig vad klubbarna tycker Fabregas är värd under de närmaste åren. För Barcelona verkar han vara värd 29 miljoner. För Arsenal är han värd betydligt mera.

Arsenal vill inte sälja. Arsenal behöver inte sälja. Arsenal är inte intresserade av att komma med motbud eller ens diskutera saken. Upp till bevis för Tixi, Puyol & co att visa att snacket om att respektera Arsenal inte bara var tomma ord.

P.S. Hur ser det ut med Thiago? Finns väl risk att Fabregashistorien påverkar hans framtidsplaner, men är inte vidare insatt.
2010-06-02 17:46
Kixer

Jo jag vet att det händer alla lag, det var några torra år i tidiga 2000-talet i Barcelona
Dubbel
Kixer
Pep the King//

Fotboll handlar inte om bara titlar. Hade du följt Barcelona mellan 00-05 hade du säkert inte hejat på laget längre eftersom dom vann ingenting! Men såna som du började heja på laget då dom började att vinna titlar. Vilket hjärta för klubben man har då.

Jag kommer vara en Arsenalfan både i mot och medgång. Vare sig dom spelar i Premier League eller Div 2.
Barcelona Barca4eva
2010-06-02 17:44
Blejs

Exakt :D
Barcelona Pep the King
2010-06-02 17:43
Låt Fabregas stanna i Arsenal. Jag själv tror han vill lämna och komma till Barca. Men Arsenal släpper inte han.
Arsenal kommer aldrig vinna några titlar. Kallt land mycket regn och 0 titlar. Hur fan kan han stanna där!

Medans Barca vinner titlar.
Kixer
2010-06-02 17:41

Nej. Ingen kan förneka det. Men ingen kan förneka att han inte vill spela i Arsenal heller. Vad jag försökte säga ang. titlarna var att det händer alla klubbar och inte bara Arsenal.

Henry lämnade även för att ge de unga chansen. Han har för mycket hjärta för klubben för att lämna endast pga Champions League titeln. Tro mig, det kommer svida lika mycket för Cesc att han knappt vann titlar i Arsenal.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-02 17:39
Äsch, Xavi är hockeyns Niklas Lidström som för övrigt skrev ett nytt 1 års kontrakt med Detroit trots att han är 40, Xavi håller hög klass till hans är 35 bast, då tar Cesc över.

Sanna mina ord :)
Blejs
2010-06-02 17:36
Ang Cesc, jag förstår inte varför en del här säger att Cesc inte vill vara kvar i Arsenal? Vart har ni fått det ifrån? Det Cesc har sagt att det e enbart Barcelona han kan tänka sig spela utöver Arsenal.

Hoppas att folk inte tar rykten osv på allvar som bråk med ordförande och sådant snack.
2010-06-02 17:35
Kixer

Det får du fråga han, men ingen kan förneka att Fábregas vill spela för Barcelona, mellan 00-05 van inte Barcelona mycket men thats was then, och det är ni som har en likadan titel torka just nu

En av Arsenals största genom tiderna Thierry Henry lämnade ju för Barcelona för att han vill vinna CL
Barcelona Mrfaariis
2010-06-02 17:35
Kontrakt är bara skitsnack. Cesc kommer komma till Barca de vet alla ju. Kommer ni ihåg Villa två dagar innan affären blev klar så sa han att han ska stanna i Valencia och till och med Presidenten bekräftade det. Men efter 2 dagar så blev han klar för Barca ! Så tänk på det att Cesc affären ligger nära nu !!
Kixer
2010-06-02 17:28

Men hur många titlar vann Barcelona mellan 00-05? Min fråga lyder nog varför Cesc går med på att skriva på ett så långt kontrakt (till 2015) om han vill så gärna till Barcelona?
Barcelona ★Sami★
2010-06-02 17:22
Verkar som Arsenal inte släpper Fabregas. Laporta köp Gourcuff:) Underbar spelare!!
Annons: