/spanien/barcelona/forum/15404.aspx/spanien/barcelona/forum/15404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
7/14/2010 12:40
oslonicke

Haha va? Förstod inte mycket där :)
7/14/2010 12:39
addeh

Haha jo men man måste ju ändå visa respekt, speciellt till äldre personer :)
oslonicke
7/14/2010 12:39
Ok, så omo du tuggar tuggummi och är nöjd nu och vill spotta ut det, så spottar du det på en annan person? Tomat-potatis är inte det samma!
Atlético addeh
7/14/2010 12:37
☆iEl-Grande-Raúl!☆

Haha, Piqué är en jävla galning. Fast lite kul var det. :D
Barcelona Karlssoooon
7/14/2010 12:35
Kxevin har gjort det igen!

"Arsenal is a big club. It’s one of the biggest in the world in terms of reputation, so it should stop acting like some segunda side. “You’re talking about our player! Stop that, lest he be unable to resist the lure of you, jezebel."- Amen
7/14/2010 12:33
Inte så fint gjort av Pique :/
Spanien Clichy #22
7/14/2010 12:33
El Kaiser de Michoacán //

Jag missade tyvärr det du skrev igår. Kom in hit idag för att berömma och ge respons på Ahmed's krönikan. Men roligt att höra att du åtminstone delvis håller med.

Den bild som jag känner att din beskrivning målar upp är vad jag vill kalla 'fången i borgen', dvs en bild av situationen där Fabregas som en fånge i en borg sänder ett nödrop åt Barcelonas rådförsamling att komma och befria honom. Men det är inte en bild jag kan skriva under på.

Barcelona kan precis som alla klubbar lägga ett bud på Fabregas, och har ju också gjort det. Men oavsett om Fabregas vill lämna eller inte (och oavsett om Barcelona vet det eller endast tror sig veta det) så finns det tydliga vägar att gå för att köpa en spelare under kontrakt. Nu har ju Arsenal gått ut med att man inte är intresserade av att ens inleda förhandlingar, så då finns det inte så mycket kvar för Barcelona att göra om man var uppriktiga med försäkran om att respektera Arsenals beslut. Eller det man kan göra är förstås att försöka komma med ett högre bud för att testa Arsenals beslutsamhet. Men något sådant bud har inte synts till. Istället gör man något som med en ganska stor skönskrivning kan kallas "jaga intensivt".

När den senaste omgången i den här utdragna såpan började i våras sade Wenger sagt åt Fabregas att ta det lugnt och låta honom (Wenger) sköta det hela. Och Fabregas har förtroende för Wenger och verkar nöjd med den situationen.

Men vad har sagts inom FC Barcelona? Åtminstone som utomstående får man intrycket att det finns en medveten strategi att dra till sig Fabregas/ sänka priset på honom som går utöver formella förhandlingar.

Eller är det så att man inte sagt något överhuvudtaget, att man låter var och en agera efter eget godtycke? För mig är det som att en rektor för en skola ordnar ett besök på en simhall/museum men sedan inte tar något ansvar för hur eleverna sköter sig. Orden att man ska respektera Arsenals beslut känns väldigt ihåliga om man inte gör något åt hur spelare och representanter för klubben beter sig.
Barcelona Martiinh0
7/14/2010 12:11
Vill bara att säsongen ska dra igång så man slipper allt snacket om Cesc i åtminstonde några månader till.

Han borde börja snacka, det hade vi alla tjänat på.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
7/14/2010 12:10
Inte bosman, men har Cesc två år eller ett år på sitt kontrakt kan ju inte Arsenal begära 700 miljoner för honom. Då blir han billigare. Det är ett val som Barcelona kan göra. Det har de bästa korten.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
7/14/2010 11:44
Chlichy #22//

"Men som sagt så anser jag inte det är Fabregas skyldighet att få slut på Barcelonas beteende."

Som jag skrev igår (vet inte om du såg det) så håller jag med dig till en viss del. Men om det stämmer att som Barça-ledningen har sagt att Cesc har uttryckt sin önskan att spela i Barcelona nästa säsong så hamnar ju saken i ett helt annat ljus. Då är det ju snarare Cesc som uppmuntar Barcelona att försöka värva honom.

Visst, detta är spekulationer men tror du att Barcelona skulle jaga Cesc så intensivt som man gör om han inte givit dom tydliga indikationer på att han vill gå till Barcelona?
Barcelona DM1982
7/14/2010 11:38
Finns nog ingen chans att han väntar ut sitt kontrakt för att gå som Bosman. Möjligen kan det bli en försäljning året innan så att Arsenal kan få in pengar för honom.

Saken är den att Xavi är 30 och har väl inte så många år kvar, det är dags att skola in en annan spelare på hans position. Att vänta så länge är inget alternativ, det är den här eller nästa säsong som gäller. Så det gäller nu för Barcelona att snabbt se om det går att köpa Fabregas, annars är det bara att gå ut och sondera marknaden efter någon annan. Säkert kommer det vara bra mycket billigare.

Skulle inte ha något emot att Fabregas stannade i Arsenal.
Barcelona Abbe.
7/14/2010 11:30
Ämne: Det är bättre om Bar....
Det stämmer, dock kommer det aldrig gå så långt att han väntar ut sitt kontrakt för att sedan gå gratis till Barça. Tvivlar starkt på att han skulle kunna göra något sånt mot Arsenal. Så väntar klubben ytterligare några så lär han till slut skriva på ett nytt kontrakt med Arsenal som gör att dem får den ersättning dem är värda.
Spanien Clichy #22
7/14/2010 11:28
Heywood Jablome - Xaviniesta//

Det tror jag kunde vara en ganska bra lösning för alla parter. Att ha Fabregas i sitt lag de närmaste åren är kanske värt 40 miljoner euro för Barcelona, men 70 miljoner för Arsenal, även om det är särskilt svårt för Arsenal att sätta en prislapp på Fabregas värde i och med att man ekonomiskt inte är i behov av att sälja och att man spelmässigt byggt spelet kring Fabregas.

EDIT: Som svar på din fråga, så ser man redan att det finns olika uppfattningar om hur man ska förhålla sig till Fabregas. För egen del så kommer jag att uppskatta honom som vanligt. För mig finns bara en klubb, men jag älskar båda mina föräldrar och har inget problem med att Fabregas har två favoritklubbar.

Sen beror det förstås på hur Fabregas stannar. I något skede kommer han förstås att uttala sig inför säsongen. Om han då går ut och säger att han ville lämna men måste stanna, eller att han respekterar klubbens beslut och kommer att göra sitt bästa, eller att han älskar Arsenal och vill stanna länge till, så kommer bemötandet att variera.

Att han respekterar klubbens beslut och kommer att göra sitt bästa är tillräckligt för mig för att jag ska fortsätta stöda honom som förut.
7/14/2010 11:24
Clichy #22.

Jag har en fråga. Skulle Cesc bestämma sig för att stanna - hur tror du att det skulle bli då? Kommer Arsenalfansen att älska honom som förut eller kommer det fortfarande att finnas i bakhuvudet att han var nära en transfer till Barcelona?

För han har ju flörtat med klubben indirekt.
Spanien Clichy #22
7/14/2010 11:23
Rambla~ //

Ok, jag ber om ursäkt ifall jag misstolkade dig. Det kändes som att du började hetsa upp dig när du skrev "men herregud människa", men det är förstås olika att kommunicera via text och via tal.

Men som sagt så anser jag inte det är Fabregas skyldighet att få slut på Barcelonas beteende. Oavsett om Fabregas vill lämna eller inte i sommar (själv tror jag han är ganska öppen och nöjd hur det än blir - han älskar ju båda klubbarna), så kan Barcelona själva välja att som du säger slippa skämma ut sig.
7/14/2010 11:22
Det är bättre om Barcelona väntar med att värva Cesc. Hans kontrakt går ut 2014 (om jag inte tar fel) och ju längre vi väntar desto billigare blir han.

olsonicke. Det är ett tuggummi. Piqué spottar inte ut saliv.
Barcelona Abbe.
7/14/2010 11:14
Ämne: Låt det vara sagt. ....
Tuggummi.
oslonicke
7/14/2010 11:10
Låt det vara sagt.
Jag älskar att se barcelona spela fotboll.
Men jag älskar Arsenals sätt med.
Måste jag välja är det Arsenal som gäller.

När jag ser videon här så ser jag två enormt skickliga spelare , en från varje klubb stå och skratta när den ena spottar på en av spansk fotbolls viktigaste ledare. Denna spelaren verkar inte vara speciellt nykter.

Den andra spelaren skrattar och tycker det är jättefestligt, väl medveten om att han varit med om en liknande diskussion i sin klubb.

Det är bland det äckligaste som finns att spotta på någon..

oslonicke
7/14/2010 11:10
Låt det vara sagt.
Jag älskar att se barcelona spela fotboll.
Men jag älskar Arsenals sätt med.
Måste jag välja är det Arsenal som gäller.

När jag ser videon här så ser jag två enormt skickliga spelare , en från varje klubb stå och skratta när den ena spottar på en av spansk fotbolls viktigaste ledare. Denna spelaren verkar inte vara speciellt nykter.

Den andra spelaren skrattar och tycker det är jättefestligt, väl medveten om att han varit med om en liknande diskussion i sin klubb.

Det är bland det äckligaste som finns att spotta på någon..

Barcelona DM1982
7/14/2010 11:04
Det är väl något helt sanslöst vad jobbig den här historien med Fabregas har blivit.

Det är helt klart så att han inte vill bränna några broar och att han är inställsam mot båda parter. Arsenal som är hans klubb och respekterar men även Barcelona som han helt säkert vill spela för (antingen nu eller i framtiden).

Varför kan han inte bara ta bladet ur munnen och säga precis det han vill? Han är mer kryptisk än ett orakel från Delphi.

Varför stressar Barcelona så otroligt mycket med den här transfern? Är det så att vi kommer gå under om han inte kommer? Har inte vi världens bästa på den positionen? Lärjungen kommer när han kommer.

Det bästa vore att vänta en säsong eller två, sedan kan vi köpa över honom (även om jag inte vill det). Arsenal kommer sin vana troget inte vinna något och Fabregas kommer bli mer och mer desperat över att komma till en världsklubb. Priset kommer nog sänks en hel del om han sätter verklig press och vi ska hur som helst inte betala några överpriser för honom. Det är ju trots allt en bänkvärmare i landslaget vi talar om, de som tar hans plats spelar redan i klubben.

Om det inte funkar med Fabregas så finns det andra spelare som kan funka minst lika bra. Hoppas att klubben inte lägger allt för stor vikt att han är katalan, det bör inte vara av större vikt när en spelare ska köpas in.

Så det bästa som kunde hända nu var om Fabregas tydligt talade om vad han vill. Stanna i Arsenal eller komma till Barcelona. Tyvärr tror jag inte att han är man nog att göra det, han gömmer sig bakom otydligheter som en liten pojke. Känns knappast som den som ska axla Xavis roll i Barcelona, ganska långt ifrån.
Barcelona Rambla~
7/14/2010 11:03
Ämne: Rambla~//

Du behö....
Jag hetsar inte alls upp mig. Det enda jag vill är att även den mest inbitne arsenalsupportern kan erkänna att Fabregas är sugen på en flytt annars hade han tagit död på denna såpa för länge sedan. Då hade klubben Barcelona sluppit skämma ut sig med sina alltmer pinsamma försök att värva honom.
Spanien Clichy #22
7/14/2010 11:01
Rambla~//

Du behöver inte hetsa upp dig. Jag har inte påstått att det är någon som förnekar det jag säger. Jag berättar bara hur jag ser på saken. Jag, du eller någon annan vet inte med säkerhet hur Fabregas själv ser på sin framtid. Jag är inte säker på vad du anser att kärnfrågan är. Men kärnfrågan som jag ser det är att Fabregas är under kontrakt och att Arsenal inte är intresserade av att sälja.

EDIT: du behöver inte tillägga det, och jag vet inte varför du gjorde det.
Barcelona Rambla~
7/14/2010 10:52
Men herregud människa. Det är väl ingen som förnekar det du säger. Fast du väljer att ignorera själva kärnfrågan. Det enda han behöver säga är. Jag vill inte till Barcelona, jag vill stanna i Arsenal. Lämna mig i fred. Istället säger han saker som:

""I think now the less said about the subject much the better, because these things are worse for everyone when they come to light and people talk more about the matter," added the 23-year-old.

"Right now we have to be very calm and what will be will be."

Låter det som en människa som är helt inställd på vad han vill göra? På mig låter det som en väldigt ambivalent människa som inte har ballar att tala ur skägget.

Behöver jag tillägga att jag inte vill ha honom till Barcelona. Enligt mig är han inte värd besväret, åtminstone inte i dagsläget.
Spanien Clichy #22
7/14/2010 10:47
Rambla~//

Nej, jag håller inte med. Om det Fabregas pappa uppges säga är sant (och jag är inte övertygad om att det är det, men för att nu spinna vidare på hypotesen) så är ju det faktum att Fabregas inte öppet gått ut och sagt att han vill lämna i sig ett tecken på att han vill sköta diskussionen diskret och samtidigt är beredd att respektera Arsenals beslut ifall Arsenal inte vill sälja.

Allt detta (huruvida Fabregas vill lämna eller inte och huruvida han går ut med det ena eller andra) har dessutom inget att göra med att det i grunden är Barcelonas, inte Fabregas, ansvar att se till att representanter och spelare för Barcelona respekterar Arsenals beslut att inte sälja.
Barcelona Rambla~
7/14/2010 10:33
Clichy #22

Jo men om vi då utgår ifrån att det Fabregas Snr säger är sant, borde väl ändå Fabregas Jnr ta bladet ur munnen och berätta hur det verkligen ligger till? Håller du inte med? Om han nu i god tid talat om för Wenger och Arsenal redan när säsongen avslutades att han ville lämna.

"Francesc Fábregas told COM Radio: "It was a day of celebration and anything goes. If anyone misinterprets it, they have to see that it was part of a celebration.

"Cesc has it very clear what Arsenal has been and is for him. He is super grateful to them and it has never crossed his mind to do something wrong towards them.

"Cesc said what he wanted to do [sign for Barça] the day after the end of the league so that Arsenal had time to react.

"It would have been nasty to say it today, when they are almost on the verge of starting the pre-season. But he always did so thinking about Arsenal. It remains to be seen how everything turns out."
Spanien Clichy #22
7/14/2010 10:20
MOHAMED AHMED//

Fantastiskt bra krönika. Håller naturligtvis inte med om allt och tycker det blir lite retoriskt och överdrivet när du skriver om att Pique inte hållit en pistol mot huvudet på honom (för det är väl ingen som påstått det heller) men i sin helhet lätt en top20 krönika jag läst på svenska fans. Tack!

Det som jag kanske främst inte instämmer i är tankegången att det är Fabregas skyldighet att få slut på Barcelonarepresentanters och spelares beteende. Tixi har sagt man kommer att respektera Arsenals beslut, Arsenal har klart och tydligt gått ut med att beslutet är att inte sälja, men ändå fortsätter Barcarepresentanter och -spelare att spinna vidare på det. Som jag ser det är det Barcelonas, inte Fabregas, ansvar att se till att dess representanter och spelare respekterar Arsenals beslut.

Men det är antagligen en punkt där vi får vara ense om att vara oense. I vilket fall tack än en gång för en bra nivå på krönikan.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
7/14/2010 09:49
What ⇪ ? //

"Fàbregas HAR några gånger redan sagt att han inte ska till barca (senast var dagen innan arsenal mötte blackburn på hemmaplan i höstas) men media skriver ändå om det hela."

Men all respekt så känns ju inte det uttalandet (som Cesc gjorde i höstas)speciellt aktuellt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
7/14/2010 09:08
Pep förväntas skriva på sitt nya kontrakt idag!
Canaletes
7/14/2010 04:15
Puyol lägger skorna på hyllan, i landslaget...!!!

enligt Marca då.
Barcelona Gonzalez_Barca
7/14/2010 02:35
Ämne: Gonzalez_Barca

Sö....
Södra?

Arsenal kommer ifrån North London, därav north london derby mot tottenham.
Annons: