/spanien/barcelona/forum/15401.aspx/spanien/barcelona/forum/15401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-04-20 16:59
Vet någon här vad in marsch låten på Camp Nou heter? och vart man kan ladda ner den eller köpa den någonstans?
Aléx
2010-04-20 16:53
Dragan.U

Pandev är inte i form precis som Milito. Såg du Juve matchen? :)
Södertälje Dragan.U
2010-04-20 16:52
Många nämner Etoo och Milito som hot men glömmer av Pandev, kanske den mest kreativa av Inters anfallare. En sämre kopia av Messi. Jag tror att Barca kommer få problem med honom.
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-20 16:49
tjena. hur tror ni barca startar ijava:checkCompulsory(); anfallet idag. är iniesta med??
Barcelona Nesto
2010-04-20 16:49
Ämne: För våran del är det....Han blev ju avstängd mot Arsenal i kvarten.. hur riskerar han att bli avstängd?
Edit, läste längre ner. Har fått svar på frågan.
Barcelona ElTriplete
2010-04-20 16:46
Årets match ikväll. Barcelona - Arsenal var den viktigaste, som skulle bestämma säsongen men det här, det är de två bästa lagen i Europa som mötts. Barcelona de spanska mästarna mot Inter, de italienska mästarna i en semi-final i Champions League!

Hur som helst, kommer bli en jobbig match.
Aléx
2010-04-20 16:44
Oj va tiden går sakta, kl är bara 1700. Jag som har varit ledig idag, önskar att jag jobbade för då tiden går betydligt fortare än att sitta vid datorn och läsa en massa nyheter/rykte. :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-20 16:34
el Flaco - R.I.P. Guru

Zanetti och Maicon är två spelare jag inte vill ha på gräsmattan i Camp Nou. Stankovic i all ära, men jag tror nog att både Maicon och Zanetti är viktigare för Inter än Stankovic. Men skulle Stankovic bli varnad och avstängd inför returmötet så kommer jag att jubla, absolut. Varför? Jag vill inte att han drar ett skott mot målet, han har ett oerhört hårt skott tillsammans med Sneijder.

De som har ett hårt skott i vårt lag (Alves och framförallt Zlatan) måste få en jävla träff på sina frisparkar, var väldigt länge sedan dessa herrar gjorde mål på en fast situation.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-20 16:31
För våran del är det endast Puyol som riskerar avstängning ifall han blir varnad ikväll.

I Inter är det Samuel, Maicon, Zanetti och Stankovic som är i riskzonen ifall de får ett gult kort.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-20 16:29
Aléx

Tror knappast att det var just därför Chelsea åkte ur CL. Tror du verkligen att Terry, målsumparen i CL-finalen mot United skulle ge upp i en kvartsfinal bara för att Mourinho tränar motståndarlaget?

Jag tror inte det iaf. Chelsea fick inte igång sitt spel pga att Sneijder var så aktiv på mittfältet, Lucio var också en stor nyckel till varför Inter möter oss ikväll. Och så klart, Samuel Eto´o som satte dit målet.
Aléx
2010-04-20 16:25
Rolig läsning :)

*LÄnktips
Aléx
2010-04-20 16:21
Inter har blivit en aning kaxiga att de slog ut Chelsea från CL men de glömmer att Chelsea spelade riktigt dåligt, spelarna ville inte ens spela mot Mourinhos Inter.
Mourinho var tom inne på Chelseas spelargången i Stamford Bridge för att säga "hej" till sina gamla spelare. Hur tror ni att det påverkade spelarna?
Real Madrid Blamblam
2010-04-20 16:19
Tjena grabbar, har en fråga. För ett par veckor sedan lovade Unibet en barcatröja om man spelade för 150 kr, jag gjorde det men har inte fått någon än. Jag antar att många av er gjorde det med och frågar därför er om någon av er fått den än?

Lycka till ikväll btw.
Silthrim
2010-04-20 16:14
NoGo™:

Hur många av dessa matcher är i Champions League sammanhang?
Barcelona Omarboy
2010-04-20 16:13
Ämne: Ångående avstägninga....
Han riskerar fortfarande avstängning. Det bästa vore om han fick ett gult idag och missade returmötet.
Leo Dannessi
2010-04-20 16:12
Ämne: mycket bra låt inför....
riktigt dålig låt, ingen uppladdning alls faktsikt..
Barcelona NoGo™
2010-04-20 16:09
Silthrim

Ja självklart så är det en fördel om vi gör nått mål, 0-0 skulle jag inte vara så nöjd med faktiskt.

Det är rätt imponerade statistik de har hemma Inter, 42 matcher utan förlust. Det senaste laget att vinna på Giuseppe Meazza var faktiskt Henk Ten Cates Panathinaikos 2008, de vann med 0-1.

Sen dess så har dom 42 raka hemma utan förlust 72 mål gjorda och 27 insläppta. Mourinho själv har på 52 matcher hemma, 37 vinster , 14 kryss och 1 en förlust, 91 gjorda mål och 35 insläppta.

Men den där statistiken ska brytas ikväll :)
Leo Dannessi
2010-04-20 16:07
Nu tröttnar till och med jag på tjatet om bussresan..
Barcelona Lusnos
2010-04-20 16:03
Bluered //

Nu har jag hämtat mitt FIFA10 så nu kan du få spö vilken dag du vill ;)

Match ikväll, sjukt taggad. Taggad och mer nervös än någonsin inför en match, som Arsenal matchen så är det enda jag hoppas på att vi gör minst 1 mål och håller nere Inters siffror.
Silthrim
2010-04-20 15:58
NoGo™:

Var nervös redan igår , och är det ännu mer idag ,men jag håller med om att oavgjort är väldigt bra på San Siro mot Inter . Men jag skulle bli mest nöjd med om vi åtminstone petade in ett mål.
Barcelona DaniAlves
2010-04-20 15:55
Ångående avstägningar.. puyol riskerade att stängas av om han hade fått ett gult i första mötet mot arsenal.. men istället åkte han på rött kort.

Förvinner nu hans gula kort? eller riskerar han fortfarande avstängning ?
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2010-04-20 15:52
vilka riskerar avstängning om dom åker på ett gult till nu mot inter?
Silthrim
2010-04-20 15:48
Rambla~:

Beträffande det här med Birro, Killen hyser bara kärlek till sitt Italien , och känner ett inprentat avund mot oss och den vackra fotboll vi levererar varje säsong samt att den uppmärksammas, vilket jag inte riktigt förstår, för är det inte helt rätt att den vackraste fotbollen i världen som för tillfället spelas av oss uppmärksammas Birro? eller vill du att ditt älskade Italien som får vara glada om dom tar sig förbi gruppspel i VM samt ett klubblag som får ens vara glada om dom tar sig till Europa League ska uppmärksammas?

Barcelona NoGo™
2010-04-20 15:47
Ja kryss på borta plan är bra, skulle inte tacka nej till det. Är faktiskt inte så nervös som jag brukar vara inför stormatcher men tror kanske att det kan bero på att Inter hade inget att komma med i de två matcherna i gruppen så vi får se hur de tänkt spela ikväll.
Aléx
2010-04-20 15:46
100 inloggade och ingen skriver! :)

Hur blev med Alves röda kort? Har de tagit nåt beslut idag?
Barcelona Visca Barca
2010-04-20 15:34
Jag är så jävla nervös inför matchen ikväll. Jag hoppas bara att spelarna inte är för trötta efter bussresan, men jag skulle nog vara nöjd med 1-1 i den här matchen.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-20 15:19
mycket bra låt inför matchen :)

Iniesta,Kaka,Ramos,Forlan och Kun e med :)
Barcelona Hetfield
2010-04-20 15:05
Delarocha

Må så vara, men varje gång Zlatan spelar så är han fastkedjad i boxen, då bidrar man inte till spelet

Hans uppgift är att vara där, om Pep var ute efter att involvera Z i spelet så hade han flyttat ner till honom eller flyttat honom ut på kanten

Teori och praktik är två olika saker
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 15:03
Hetfield

Nu är du ute och cyklar, är det någon som inte behöver många chanser för att göra mål så är det Eto.
Barcelona Skavlan
2010-04-20 15:02
Tror att Espanyol-matchen var något av det bästa som kunde hända Barça inför kvällens semi. Om laget kommit direkt från utskåpningarna av Arsenal, Real och Deportivo så hade kanske självförtroendet legat liiite högt. Att man nu istället går in med Espanyols hårdförda defensiv som senast spelade match, kan inte vara annat än nyttigt.
Tror på en jämn & hård kamp, där jag inte bryr mig ifall vi vinner eller spelar lika. Önskar dock att vi får med oss ett, eller ett par bortamål.
Annons: