/spanien/barcelona/forum/1540.aspx/spanien/barcelona/forum/1540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Tiki-Taka
2016-03-09 16:53
Vilka var arkitekt kandidaterna? Finns det någon lista ute som visar varje förslag? Hade varit intressant att se vilka dem andra hade för förslag!
Barcelona Barca4life98
2016-03-09 16:50
Ska vi bygga en helt ny arena?! Är det inte bara en renovering av nuvarande Camp Nou? Förresten, vad händer med laget ska dom fortsätta spela på Camp Nou eller måste vi flytta tillfälligt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-03-09 16:47
[QUOTE=SOMISEREM1899]Liunil Masse Det där är ju dock prototypen som släpptes 2014. Nya designen ser inte likadan ut. [/QUOTE] Ah, sorry!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-03-09 16:38
Liunil Masse

Det där är ju dock prototypen som släpptes 2014. Nya designen ser inte likadan ut.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-09 16:30
Barcelona Liunil Masse
2016-03-09 16:19
[QUOTE=Davids3]Kopia av Allianz arena ju.. [/QUOTE] Jaha så ingen annan klubb ska ha tak för då kopierar man Alianz? Den enda likheten jag ser år taket... Är San Mames också en kopia av Alianz för den har tak? Knappast.
Barcelona Blaugrana91
2016-03-09 16:17
Dessutom måste klubben öka intäkterna från arenan, vilket möjliggörs med renoveringen. Det tillkommer restauranger och barer, shopping och fler och större vip boxar. I övrigt blir komforten och logistiken bra mycket högre på arenan, kan säga att jag var väldigt missnöjd med det när jag var där. Kaos när man skulle ta sig till sina platser och vidriga toaletter. Camp Nou är en makalös arena, men den måste renoveras.
Barcelona Blaugrana91
2016-03-09 16:12
[QUOTE=Nesto]Är det värt dom 5.3 miljarder det ryktas kosta? Ingen märkvärdigt enligt mig, det finns väl liknande arenor runt om i världen.. Nej jag har det heller som det är idag och håller in de 5,3 miljarderna. [/QUOTE] Nu är det inte enbart arenan som kostar så mycket, utan hela Espai Barca beräknas landa på €600M.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-09 15:51
Müller: "Barça are in a good moment and won treble last season, but I see Bayern among the strongest in Europe, naturally close to Barça." Müller: "You can see all the good weeks Barça are having, but also you can see our games and say 'yes, they are also very strong'." Müller: "If there's a showdown against Barcelona, ??we will be ready." Müller: "We're 1st in BL, one step away from Cup final, got good result in 1st leg of CL R16. I don't know where Barça are better than us."
Tiki-Taka
2016-03-09 15:47
Gillar inte tak på arenan....älskar öppenheten med den nuvarande arenan. Arenan är ju inte belägen i England precis, utan soliga Spanien. Sen är den lik allianz arena för mycket. Tråkigt nog så utmärker sig inte den nya arenan med dem resterande....känns som en i mängden. Hade hoppats på en annan arkitektur som skulle göra arenan unik i sitt slag!
Vlom
2016-03-09 15:15
Totti [Roma legened]: I was moved with the Bernabéu's ovation and Real Madrid players reaction. Not joining Real Madrid is my only regret. Jäkligt tråkigt uttalande från Totti, där försvann respekten som jag hade för italienaren. I ärlighetens namn hade han ej fått spela i Real Madrid vid 39-årsåldern (och är dessutom på nedgång)...
Barcelona neymar JR
2016-03-09 14:39
Tror den kommer vara rätt så maffig när den står klar. Svårt att bedöma den på design bilder.
Barcelona Katalano
2016-03-09 14:20
@Nesto:

Problemet är at nuvarande arena är av stort behov av åtgärder som reparationer, underhåll och modernisering vilket också skulle kosta ganska mycket. Just därför väljer man att istället bygga en helt ny arena. jag kan hålla med många andra om att jag hade velat se något mer unikt utseendemässigt dock.
Barcelona Barclasico
2016-03-09 14:18
According to German outlet Bild, FC Barcelona could be looking at the possibility of making an offer to sign Bayern Munich star David Alaba,
Barcelona Nesto
2016-03-09 14:16
Är det värt dom 5.3 miljarder det ryktas kosta?

Ingen märkvärdigt enligt mig, det finns väl liknande arenor runt om i världen.. Nej jag har det heller som det är idag och håller in de 5,3 miljarderna.
Barcelona Smogen
2016-03-09 12:42
@Andresito:

Nu är det svårt att se hur nya arenan är tänkt att bli, men den ger ju knappast den absoluta waow känsla som jag fick när Laporta presenterade sina planer ..de som Norman Foster gjorde som en hyllning till Gaudi.
Barcelona Blaugrana91
2016-03-09 11:48
Tycker nya arenan ser fantastisk ut, men självklart behöver man se mer detaljerade bilder för att kunna göra en helhetsbedömning. Nya Palau Blaugrana ser för övrigt grymt ut! Espai Barca projektet är det absolut bästa den här ledningen kommit på.
Barcelona Soda Popinski
2016-03-09 10:11
Viggo. Håller helt med om det du skriver.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-09 08:35
Självklart har man rätt att inte tycka om en spelare och självklart har man rätt att vara subjektiv i sina åsikter. Men att påstå att Ronaldo inte förtjänat sin framgång är ju så inkorrekt det kan bli. Läs om killens uppväxt och allt han har gått igenom, vad han fick stå ut som barn samtidigt som han ständigt kämpade för att bli så bra som nu är. Tyck vad ni vill om Ronaldo men att påstå att han inte förtjänar framgångarna är otroligt fel. Många spenderar mycket tid på att skriva negativa kommentarer om Ronaldo, vilket jag kan förstå. Men när man går in och påstår att han inte förtjänar sin framgång så har man gått för långt.
Barcelona neymar JR
2016-03-09 07:34
Tyvärr har man fått alldeles för få bilder av renoveringen för att ens kunna göra en bedömning.
Barcelona Davids3
2016-03-09 00:11
@Andresito:

Kopia av Allianz arena ju..
Barcelona Reymar
2016-03-08 23:52
Heisenberg

Jo men Camp Nou är i behov av renovering och eftersom det kommer kosta en rejäl summa kan man kanske behöva finansiering. Qatar Camp Nou kanske den kommer heta i framtiden..
Barcelona socccerfan1
2016-03-08 23:35
Chilla grabbar .. Madrid suger kulor.. D vet dem också:)
Barcelona Heisenberg
2016-03-08 23:35
Andresito

Håller med. Den har liksom ingen...själ. Bara en arena i mängden.
Barcelona enkos
2016-03-08 23:19
Mertesacker, Gabriel och Ramsey alla skadade ikväll för Arsenal. "Laurent Koscielny var skadad sen tidigare. Nu kan Wenger även räkna in två andra mittbackar på skadelistan. Först en groggy och omplåstrad Per Mertesacker, som fick bryta efter en halvtimme sen han slagit upp ögonbrynet i en luftduell. Några minuter in i den andra halvleken fick nästa Arsenalback lämna planen. Gabriel Paulista satte sig ner, tog sig för benet, och byttes ut mot Aaron Ramsey. Som också (!) fick bryta på grund av skada en kvart från slutet."
Barcelona Andresito
2016-03-08 23:03
Om vi lägger Ronaldo åt sidan för en sekund så har nyheterna kommit att en officiell design har valts till ombyggnationen av Camp Nou.

Nikken Sekkei (Japan) och Pascual i Ausió (Barcelona) är de som designat den.

Spontant känner jag inget speciellt över den, ingen direkt wow-känsla.
Barcelona El Tridente
2016-03-08 22:43

Dessa chanser Real släpper till mot Roma gillar jag.

Deras försvar ser ut som vanligt och att de håller nollan är bara att tacka Salah och Dzeko för.

Får Real ett bra lag i kvarten så får vi se verkligheten.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-08 22:43
@Liunil Masse:

Softa.
Barcelona neymar JR
2016-03-08 22:42
Jisses att man ens orkar
Vlom
2016-03-08 22:40
@Lionel "Rey" Messi:

Kommer någon ihåg vid vilken matchminut som det hände?
Annons: