/spanien/barcelona/forum/15385.aspx/spanien/barcelona/forum/15385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lusnos
2010-04-20 16:03
Bluered //

Nu har jag hämtat mitt FIFA10 så nu kan du få spö vilken dag du vill ;)

Match ikväll, sjukt taggad. Taggad och mer nervös än någonsin inför en match, som Arsenal matchen så är det enda jag hoppas på att vi gör minst 1 mål och håller nere Inters siffror.
Silthrim
2010-04-20 15:58
NoGo™:

Var nervös redan igår , och är det ännu mer idag ,men jag håller med om att oavgjort är väldigt bra på San Siro mot Inter . Men jag skulle bli mest nöjd med om vi åtminstone petade in ett mål.
Barcelona DaniAlves
2010-04-20 15:55
Ångående avstägningar.. puyol riskerade att stängas av om han hade fått ett gult i första mötet mot arsenal.. men istället åkte han på rött kort.

Förvinner nu hans gula kort? eller riskerar han fortfarande avstängning ?
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2010-04-20 15:52
vilka riskerar avstängning om dom åker på ett gult till nu mot inter?
Silthrim
2010-04-20 15:48
Rambla~:

Beträffande det här med Birro, Killen hyser bara kärlek till sitt Italien , och känner ett inprentat avund mot oss och den vackra fotboll vi levererar varje säsong samt att den uppmärksammas, vilket jag inte riktigt förstår, för är det inte helt rätt att den vackraste fotbollen i världen som för tillfället spelas av oss uppmärksammas Birro? eller vill du att ditt älskade Italien som får vara glada om dom tar sig förbi gruppspel i VM samt ett klubblag som får ens vara glada om dom tar sig till Europa League ska uppmärksammas?

Barcelona NoGo™
2010-04-20 15:47
Ja kryss på borta plan är bra, skulle inte tacka nej till det. Är faktiskt inte så nervös som jag brukar vara inför stormatcher men tror kanske att det kan bero på att Inter hade inget att komma med i de två matcherna i gruppen så vi får se hur de tänkt spela ikväll.
Aléx
2010-04-20 15:46
100 inloggade och ingen skriver! :)

Hur blev med Alves röda kort? Har de tagit nåt beslut idag?
Barcelona Visca Barca
2010-04-20 15:34
Jag är så jävla nervös inför matchen ikväll. Jag hoppas bara att spelarna inte är för trötta efter bussresan, men jag skulle nog vara nöjd med 1-1 i den här matchen.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-20 15:19
mycket bra låt inför matchen :)

Iniesta,Kaka,Ramos,Forlan och Kun e med :)
Barcelona Hetfield
2010-04-20 15:05
Delarocha

Må så vara, men varje gång Zlatan spelar så är han fastkedjad i boxen, då bidrar man inte till spelet

Hans uppgift är att vara där, om Pep var ute efter att involvera Z i spelet så hade han flyttat ner till honom eller flyttat honom ut på kanten

Teori och praktik är två olika saker
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 15:03
Hetfield

Nu är du ute och cyklar, är det någon som inte behöver många chanser för att göra mål så är det Eto.
Barcelona Skavlan
2010-04-20 15:02
Tror att Espanyol-matchen var något av det bästa som kunde hända Barça inför kvällens semi. Om laget kommit direkt från utskåpningarna av Arsenal, Real och Deportivo så hade kanske självförtroendet legat liiite högt. Att man nu istället går in med Espanyols hårdförda defensiv som senast spelade match, kan inte vara annat än nyttigt.
Tror på en jämn & hård kamp, där jag inte bryr mig ifall vi vinner eller spelar lika. Önskar dock att vi får med oss ett, eller ett par bortamål.
Aléx
2010-04-20 14:59
Apropå Zlatan,
Kolla på bild 8, det ser ut som att han har cigg i munnen :)

Edit: spelarna såg filmen Invictus med bla Morgen Freeman och Matt Damon i Cannes.
Delarocha
2010-04-20 14:56
Hetfield

Är det? Det är väl snarare tvärtom. Pep sa ju själv att han inte köpte Zlatan bara för hans mål. Du säger typ exakt mot vad Pep sa efter värvningen av Zlatan.
Barcelona Hetfield
2010-04-20 14:52
Alex

Det är inte meningen att han ska bidra i spelet, det är inte därför Pep köpte honom, hans uppgift är att mål

Barca!

Han har haft Mourinho som tränare, och han känner till Inter's filosofi

Jag är personligen inte ett dugg rädd för Eto'o, den som skrämmer mig är Milito och Sneijder, de behöver inte många chanser för att sätta dit den
Aléx
2010-04-20 14:47
kallesiete

Vadå sluta hitta på?

Zlatan var jävligt nervös sist och kommer att vara ikväll också, jag hoppas att vi vinner matchen oavsett vem som målar.
Barcelona kallesiete
2010-04-20 14:43

Ibra inte bidra med någonting i gruppspelet?
I mötet i Milano var han väldigt involverad i vårat anfallsspel och kunde med lite bättre skärpa i avsluten gjort både 1 och 2 mål i den matchen.

Sluta hitta på.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-20 14:19
Aléx/

Jag hade gissat på att Zlatan kommer spela från start tillsammans med Messi och Pedro, men med Pep som tränare kan man aldrig vara säker på vilka som spelar från start. Räknar med minst en "guardiolada" i startelvan ikväll.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-20 14:17
Hetfield

Nja skulle inte vilja säga att Maxwell känner till hur Inter spelar eftersom det är ett helt nytt anfall de kör med nu, och även mittfältet är lite annorlunda än vad det var när han spelade där..
Aléx
2010-04-20 14:15
el Flaco

True, jag föredrar Pedro före Henry alla dagar i veckan.

Vad tror du om anfallet, blir det Zlatan eller Bojan?
Jag är rädd att Zlatan blir lika nervös som i gruppspelet och inte bidra med nånting.

Är det bara jag som är nervös och har andra världskrig i mitt huvud just nu?

Barcelona Hetfield
2010-04-20 14:08
Delarocha

Maxwell känner till hur Inter spelar, lägg till att Abidal kommer tillbaks från en skada, han kommer med allra största sannolik möta Pandev/Eto'o på kanten, där krävs fart

Sen är Bojan hetare just nu än Zlatan som är ständigt småskadad, även om jag föredrar Zlatan i laget
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-20 14:08
Aléx: "Pedro kommer inte nånstans med Interns aggressiva och stora backar."

Pedrito gjorde en hyfsad bra insats ifrån sig i mötet på Camp Nou i höstas mot Maicon, en av världens absolut bästa högerbackar.

Och angående Eto'o så har han sagt att han kommer fira om han gör på mål på Giuseppe Meazza, men inte på Camp Nou.

Jag tror hur som helst inte på att han kommer bete sig illa under ett eventuellt målfirande gentemot Barcelona.
Aléx
2010-04-20 14:03
Jag tror inte att Eto'o firar OM nu han gör mål, han är en legend bland alla cules och den statusen vill han nog behålla.
I gruppspelet var han total osynlig i båda mötena,
Inter fick aldrig chansen att anfalla och jag hoppas att Barca går med samma inställning ikväll och jag hoppas att Pep har en plan B. Jag vill inte uppleva Espanyol matchen en gång till.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 13:58
Mardrömmen ikväll är Eto, tänk om han gör mål fyfan alltså fatta hur mycket han hade hånat oss.
Aléx
2010-04-20 13:58
Jag gissar att Pep startar med Henry ikväll, han har varit katastrof i de senaste matcherna men glöm inte att Henry är oerhört stark och snabb, Pedro kommer inte nånstans med Interns aggressiva och stora backar.
Det är som sagt bara en gissning inget annat, Henry-Ibra-Messi tippar jag på.
Barcelona kallesiete
2010-04-20 13:51

Maxwell och Bojan har helt enkelt inte i startelvan o göra ikväll. Har inget emot dom och dom är värdiga ersättare men ikväll är det 100% med bästa lag.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-20 13:49
Ja förfan herregud det är CL-Semifinal om någon hade missat det, då är det klart som fan att man spelar med bästa spelarna som finns tillgängliga.

Messi Zlatan Pedro

Delarocha
2010-04-20 13:35
jeffren

Du vill se Maxwell istället för Abidal och Bojan istället för Zlatan idag? Vill du ens vinna matchen? Ganska idiotiskt att spela med andravalet på vänsterbacken när Abidal verkar vara tillbaka och vårt 4:e eller 5:e val istället för förstavalet i anfallet. This is fucking champions league for att citera Stuart Baxter.
Barcelona Pep - El Míster
2010-04-20 13:13
Ja, idag är det definitivt läge att spela med bästa möjliga lag. Känns som det var ett bra tag sen vi kunde ställa upp med bästa laget. Ändå vinner vi allt. Iniesta är den enda som saknas men vad gör det när vi kan täcka upp med Keita eller Yaya? UNderbart!

Idag vinner vi med 0-1 eller 0-2!
Giff
2010-04-20 13:00
Är det bara jag som tycker detta eller dyker Kviborg bara upp och skriver saker när Real har vunnit och Barca tappat poäng? Tycker jag ser ett sådant mönster.
Annons: