/spanien/barcelona/forum/15384.aspx/spanien/barcelona/forum/15384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-21 00:08
Messidinho_10

I varenda jäkla match är han omringad av 3-4 spelare. Men då rör han sig och visar sin storhet. Idag rörde han sig inte och OM han rörde sig så var det bort från bollen. Han gömde sig och ville inte delta.

Titta på matchen som sagt. Det intressanta är inte vad han gjorde med boll idag, det är vad han gjorde utan.
Real Madrid Pistolero
Det var en riktig bra match ikväll, tråkigt nog förlorade ni. Inter förtjänade dock vinsten. MEN Barca vinner hemma.. Barca är sjuuuuuk bra hemma!

Då är det bäst att Zlatan visar upp sig, idag var han helt osynlig.. =/
Vem mer har Barca att slänga fram som centeranfallare istället för Zlatan? Är det bara Bojan?
Valencia Marcus Widgren
Ser att många skyller på Militos offsidemål, glöm inte att han blev felaktigt avvinkad för offside i första halvlek när han var helt fri.

Saker och ting jämnar ut sig.

Som vän av italiensk fotboll hoppas jag stenhårt på Inter i returen. Men jag vill lugna er och säga att jag tror att ni har stora chanser att klara er vidare, bara ni har koll på försvarsspelet. Ni kommer göra minst två mål, frågan är om ni kommer hålla tätt bakåt.
Barcelona Smogen
Bytet Zlatan vs Eto'o kom till enbart tack vare att Eto'o vägrade förlänga sitt kontrakt och att Pep har en ävertygelse om att man måste förändra laget på åtminstone en position varje säsong. Rent fotbollsmässigt tycker jag Eto'o gör otroligt mycket mer för laget, men Zlatan behöver (som alla andra) förmodligen en säsong på sig att anpassa sig till Barcas spel.
Sen hade jag hellre sett Villa eller Torres än Zlatan, med det gick ju inte...
Real Madrid Semme
2010-04-21 00:06
vad är zlatans statisik i barca, assist och mål samt matcher. Om någon har koll
Barcelona Gabriel
2010-04-21 00:05
Zero Pulse

Lugna ner dig med dina fåniga metaforer är du snäll!

Eftersom det inte verkat framgå klart och tydligt till vissa här inne säger jag det en gång till; jag klandrar inte kvällens förlust på enbart Zlatan, hela laget spelade bedrövligt ikväll (förutom Pedro) - jag anser bara att Zlatan inte är tillräckligt bra, målfarlig, skicklig, kompetent anfallare för att spela i vårat lag OCH det har jag tyckt hela tiden inte bara efter kvällens match.

Okej?!
Barcelona Barcanist
2010-04-21 00:05
Barcadinho.

Måste bara kommentera ditt lilla inlägg ang. Alves. Har han sin sämsta SÄSONG på 5-6 år eller MATCH på 5-6 år? Tyckte det lät väääldigt konstigt när jag läste SÄSONG.. men jag kanske bara inbillar mig?
Barcelona Ordem e Progresso
2010-04-21 00:04
Ska inte döma ut Zlatan än. Men vidhåller fortfarande att bytet Eto'o+pengar - Zlatan är bland dem värsta affärerna Barcelona någonsin gjort. Om inte Zlatan förändrar sin attityd radikalt kommer han inte att lyckas.
Barcelona Messidinho_10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Titta själv på matchen jävligt noga också för varje gång Messi fick bollen så blev han omringad av Zanetti Cambiasso Motta Lucio. Och varje gång som han försökte ta sig förbi så blev han antingen kapad eller dragen i tröjan.
Barcelona BlueRed
Barcadinho

Lite väl hårt och kritisera Messi så hårt? Mätt på titlar? Statistiskt gör han sin bästa säsong någonsin. Även han får ha en dålig dag, tråkigt bara att det blev idag. Han måste förövrigt få vila lite nu.
Barcelona Smogen
2010-04-21 00:02
Royal Madrid

Då tar vi det för tusende gången,

1. det är INTE hands så fort som bollen nuddar handen.

2. Situationerna mot Chelsea som kunde varit straff uppkom EFTER att Abidal fått ett obegripligt rött kort av denna Henning.

3. Ballack fick också bollen på handen i staffområdet under början av matchen, ingen straff.
2010-04-21 00:02
Royal Madrid

Med den meningen bekräftar han själv att domaren var orättvis. Det är ren psykologi. Säger han att Barca har glömt norrmannen så betyder det att han erkänner dagens domares misstag.

Mourinho får gärna prata, det är tändvätska för våra spelare.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-21 00:01
Det kommer att bli mycket svårt att vända den här skiten. Inter är inte samma Inter som under gruppspelet. De har en spelidé, viljan, många duktiga spelare och självförtroendet. De visste att de kan efter Chelsea och idag har de ännu mer förtroende.

Det kommer att bli mycket svårt också för att Barca inte kommer att starta returmatchen med självförtroende, utan spelarna kommer att bli nervösa. Vi har spelat dåligt nu de senaste två matcherna. Det som oroar mig är att vi kommer nu till väldigt få avslut på mål. Och Barca behöver väldigt många avslut eftersom vi är väldig ineffektiva.

Spelarna – en spelare sticker ut rejält den här säsongen och det är Alves..
Alves har den sämsta säsongen på typ 5-6 år. Jag kommer inte ihåg en så dålig säsong i Sevilla heller. Han tillför väldigt lite för det konstruktiva spelet. Så mycket fel att jag inte orkar ta upp det igen (jag gjorde det tidigare).

Messi – är han redan mätt på titlar eller vad handlar det om? Så totalt oinspirerad. Titta på Rooney hur han kämpar trots en skada. Kämpa och visa rätt inställning åtminstone. Det känns som han är också en humör spelare. Man måste kunna lyfta sitt spel och höja motivation också om man vaknar på fel sida. Ja, jag vet att han har gjort många mål, men han försvinner också på alldeles för många matcher, typ ”ingen lust idag”.

Pep – ta ut Zlatan? Är han dum? Ska Maxwell spela igen en vänsteranfallare? Det var mycket märkligt. Maxwell bör förresten vara mycket sliten han med. Han har ju spelat sjukt mycket. En trött spelare och dessutom på fel position – vilket b-beslut.

Och den eviga punkten – att låta Yaya vara en bänkare kan kosta väldigt dyrt. Allt hänger på Xavi och det är en tung last.

Bussresan tillbaka blir inte kul.
Det är väldigt svårt att försvara en titel/titlar.

Inter förtjänade vinsten.

Barcelona Gabriel
Rooonney___

Bra fråga och jag förstår också hur du tänker. Ska försöka förklara det på bästa möjliga sätt för dig då.

Givetvis är fotboll en lagsport och man vinner och förlorar som ett lag därför kan man inte heller enbart kritisera en enda spelare när motgångar kommer, right!

Många av våra spelare kom inte upp i normal standard ikväll, precis som du själv säger, mycket tack vare Inter som gjorde en väldigt bra men framför allt en väldigt smart match. Men Xavi, Messi, Keita osv är fortfarande tillräckligt bra för att spela i Barça - och det är det jag inte tycker att Zlatan är. Och precis som jag sade, det är inget som jag säger enbart baserat på kvällens match.

Jag är utav den åsikten att ett spelande lag som vi är behöver en rörlig målfarlig anfallare av topprang där framme om vi vill kunna aspirera på att fortsätta vinna Champions League titlar och det är inte Zlatan.

Det finns få av dem; Eto'o, Villa, Fernando Torres, Rooney är några utav dom. En klubb som Barça behöver en sån anfallare.

Hoppas du förstår lite bättre vad jag menar på nu :-)
Barcelona Criff
Messidinho_10, Jag tycker också Messi sprang och gömde sig, och det handlade inte om att han hade 4 - 5 spelare på sig, utan han var alldeles för stillastående.
Att Xavi skrek på honom är ett tecken på det. Har aldrig sett det innan och inte du heller.
Så gnäller Xavi så är något riktigt snett.
Barcelona Abbe.
2010-04-21 00:00
Ämne: Messidinho_10

Ha....
Japp. Det bevisades idag, Messi är också människa.
2010-04-21 00:00
GuruRamen

Cirka 1500.
Osasuna karimi8
2010-04-20 23:59

Har aldrig föståt Dani Alves storhet.

Jag förstår vrkligen varför Dunga väljer Maicon före Alves i Brasiliens landslag.

Jag är en Barca-fan, och dömer ut Alves, för att jag vet att det finns många bättre högerback i världen.

För mig är Alves en som:
-Okoncetrerad spelare
-Filmar gärna
-klagar på varenda domslut
-tar på sig onödiga kort som drabbar laget
-hans inlägg är oftast under all kritik
-Sällan kommer in och skjuter mot mål. Vilket han borde göra med tanke på hans offensiva spel i varje match.
Barcelona GuruRamen
2010-04-20 23:58
Vad kostar ett medlemskap i FC Barcelona?
Barcelona NoGo™
Det känns som att det går för lätt att plocka bort Leo nu när han spelar centralt, först mot Espanyol och nu mot Inter, kanske dags att spela han på kanten nästa match.
Messidinho_10

Haha, titta på matchen igen. Messi gömde sig idag. Han mötte aldrig bollen, han tog inga löpningar, varken för sig själv eller andra och han gjorde sin sämsta match på länge. Han fick också till slut en välförtjänt utskällning av Xavi.
Zero Pulse
@Gabriel

- Nu resonerar du som en naiv litet barn som ramlat mot en sten, slagit sig hårt och istället för att verkligen lägga skulden på sig själv så går denne unge och förbannar stenen.

Du lägger skulden på Zlatan för kvällens förlust. Men han gick ju ut ganska tidigt, blev det bättre av det? Hur bra var sen Messi eller Xavi för den delen? Busquets då? Vem gjorde han lycklig?

Försök att hitta var felet ligger på riktigt istället för att göra det enkelt för dig själv och skylla på en enda spelare.

Du är sen ett praktexempel på att svenskafans består fullt av enögda pirater som ser bara det dem vill se. Individer där en mer nyanserad och saklig bild finns inte ens på kartan.
Barcelona Smogen
2010-04-20 23:57
Tur att vi har en på papperet enkel match i helgen, kan redan nu säga att barca borde spela med
-Henry----Zlatan----Bojan
-----Keite------Toure---
-------Busquets-------
Abidal-Milito-Chyg-Puyol
-------Valdes----------

Zlatan, Abidal och Milito behöver få matchträning, Puyol är ändå avstängd och Pedro, Messi, Xavi, Pique och Alves behöver vila inför onsdag. Låt dom sitta på bänken....
Real Madrid Royal Madrid
"They should say that Inter was stronger and that's it, instead in the tunnel they attacked the referee, but have they already forgotten [Tom Henning] Ovrebo last year? They don't have a good memory." WORD! Mourinho är king.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Real Gubbe

Inter lyckades med det ni inte har på FYRA RAKA El Clasico höhöhö
Barcelona Rooonney___
Real snubben. ÄR ditt lag så dåligt att din största lycka är när någon annan förlorar. Har inte era miljarder gett dig något annat att glädjas över ?
Barcelona Barcanist
2010-04-20 23:56
Zlatan förtjänar kritik idag, han såg allmänt ointresserad ut. Alla här inne vet att han kan bättre, men ingen vet när han kommer komma upp i sin standard. Vi får väl hoppas på att det blir på onsdag som han sätter dit ett par baljor och får tillbaka det vackra samarbetet med Messi som han hade i början av säsongen!
Aléx
Gud, kan du ordna att vulkanen fortsätter spruta ut skit i minst en vecka till så Inter åker också buss till Barcelona.

Oj va Barca kommer att vara laddade nästa vecka, jag tycker synd om Inter redan nu :)

Gabriel
Jag håller tyvärr med dig en viss del om Zlatan.
Barcelona NoGo™
Håller med Gabriel i det han skriver men det var hela laget som spelade bedrövligt den här matchen och alla ska kritiseras. Men utöver det så håller jag med han.
Barcelona Messidinho_10
Och har du svårt och acceptera andras inlägg så behöver du inte svara! Sluta skriv att någon är pinsam i vartannat inlägg du postar! /Mod
Annons: