/spanien/barcelona/forum/15383.aspx/spanien/barcelona/forum/15383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2010-04-21 00:21
Mot Xerez vill jag att Messi och Pedro vilas till förmån av Henry och Jeffren!
Henry - Zlatan - Jeffren på topp, tack! Messi och Pedro mååste bara få vila. Puyol på högerbacksplatsen, Milito + Chygrynskyi i mitten och Abidal på vänster. Mittfältet ska bestå av Thiago, Yaya och Xavi.
Startelvan i sin helhet:

Valdés
Puyol - Chygr. - Milito - Abidal
Xavi - Yaya - Thiago
Jeffren - Zlatan - Henry

Chygr måste få lite speltid, Milito måste få chans att komma i matchform till onsdag, Xavi kan vilas om han inte orkar, Yaya måste få chans att komma i matchform till onsdag (DÅ JAG TROR OCH VILL ATT HAN STARTAR) och det skulle inte skada med lite speltid för Thiago. Henry måste få speltid, och komma i matchform om han ev. skulle behövas i matchen mot Inter, samma sak med Jeffren. Messi och Pedro SKA vila mot Xerez, Zlatan måste också komma igång.
Barcelona basaric
2010-04-21 00:21
Just det, Puyol fick rött direkt mot Arsenal.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-21 00:19
Om Pep inte vilar Messi nästa match så vet jag inte vart jag tar mig till.

Att Pep forstsätter envisas med att spela keita när han suuger matcher efter match gör mig gaalen. Keita har inte vart bra sen före Nyår, varför spela inte Yaya han hade vart en underbar balans idag men men.

Pep har verkligen sjunkit i mina ögon senaste matcherna.
Barcelona radovan
2010-04-21 00:18
Inter var bättre, men ett offsidemål, en solklar straff och att inte maicon fick gult kort efter knätacklingen på pedro är bara för mycket! TILT
REAALl
2010-04-21 00:18
Ämne: Marcus Widgren

Nä....
INERISTA HÄR: Sluta va så bittra o erkänn bara at vi våldtog er! Joo alla snackar om vårt offsidemål, o jo de va offside! O alla snackar om Zlatans onside, men hallååå Militos online då? ;) Karma is a bitch! Nu får ni tillbaka allt från förra årets match mot Chelsea ;)FORZA INTER!
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 00:17

Mourinho den tursammaste amatör tränaren enligt Moggi!

vill ej förolämpa men jag avskyr den mannen. osportslig , kaxig, stor käft och hemsk dålig förlorare själv
Barcelona Gabriel
2010-04-21 00:15
GeziiMlaBarca

Haha du är rolig du. Började jag hålla på Barça 2009? Ja men visst! Kan väl då tala om för dig att jag varit culé sedan 96/97 och varit medlemm på denna sidan sedan 2003, knappast något du varit.

Sen heter det "visca el Barça" inte "visca la Barça" men det kanske du inte vet eftersom du blev Barçafan i år?

:-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-21 00:15
Innan jag går så vill jag också säga att vi aldrig fick se domarmisstagen i repris när det gällde Barca. En gång blev det felaktigt vinkad för Inter och det visades flera gånger.

Barcas offside på Zlatan var felaktigt när han blev fri mot Cesar.

Dragningen i Messi innan Inters tredje mål visades aldrig.

Straffsituationen med Pique visades aldrig i repris.

Finns så många andra lägen. Puyols kort visades inte heller i repris från en vettig kamera. Bara en gång och med en kamera som var så långt bort som möjligt.

UEFA är stenhårt när det gäller sånt. Barca har all rätt i världen att klaga.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-21 00:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Att säga att Messi gömde sig är fan stort problem. Orkar inte diskutera mer med dig för du fattar ändå inget.
Barcelona Criff
2010-04-21 00:13
Men jag måste ändå säga att jag skäms över att våra spelare går och klagar på domaren.
Dem förtjänade inte bättre än 3 - 1.
Dem spelade uruselt!
GoonerSlayer
Barcadinho// Mest konstruktiva och vettiga inlägg jag någonsin läst på detta forum.

Smogen// Kolla på den som tar på Ballack och kolla sedan på t.ex. Piques. Spot the difference.

Sen kan jag tycka att handsregeln är helt fel, det borde inte kunna bli en diskussion. I hockey heter det att man har kontroll över sin egen klubba, så varför kan man inte ha kontroll över sina egna händer? Om man ändrar så att det är hands så fort den nuddar handen så slipper domare göra den tokningen och försöka läsa spelarens tankar.
Barcelona Barcanist
basaric

Puyol fick ju ett rött mot Arsenal, vilket gör att han blir avstängd nästa match + behåller sina gula kort. Alltså nollställs inte de gula korten om man får ett rött (vilket han fick mot Arsenal). Hade han däremot fått ett gult mot Arsenal så hade han spelat nu på onsdag.
Barcelona Smogen
Royal Madrid

Men hur menar du? Om en spelare blir utvisas och motståndarna sen skapar farliga lägen, kan det då ha ett samband? eh? 1+1 någon?
2010-04-21 00:12
Att Mourinho säger att man ska vara en bra förlorare är ett skämt i sig.
Barcelona Smogen
2010-04-21 00:11
Marcus Widgren

När blev ett kontringsläge och ett mål ungefär samma sak? Dessutom var Zlatan onside när han blev avinkad fri mot Cesar och Alves blev fälld innanför straffområdet, skiter i om han slänger med armarna för att det ska se värre ut, han blir fälld.
Barcelona Criff
2010-04-21 00:10
Royal Madrid, Så dagens domarinsats var inte en disgrace då enligt dig? Men den mot Chelsea var?
Vem är det som ska ta av glasögonen egentligen?
Barcelona Rooonney___
Gabriel //

Okej då är jag med på vad du menar. Det kan ju ligga nått i det du säger att rätt typ av spelare kan ju smitta av laget och göra saker lättare för mittfältet. Etoo , milito , rooney är väldigt energiska spelare som orkar sysselsätta en backlinje och på så sätt ge mer plats till mittfältarna.

Dock tycker jag att zlatan borde få 1-2 säsonger på sig innan man total sågar han.
Barcelona basaric
Pep, Pep, Pep... det här kanske blir din läxa, du borde sluta spela Messi i mitten.. det händer inte så mycket uppåt när Messi får sköta uppspelen.. vi har redan världens bästa Xavi som kan ta hand om det. Folk klagar på Messi.. det här är orsaken varför han var osynlig idag.. vad förväntar ni av han? att han ska slå den avgörande passningen till sig själv?

En sak till.. Puyol kom ju nyss tillbaka från avstänging.. spelade inte returen mot Arsenal, hur kan han missa nästa?
Real Madrid Royal Madrid
2010-04-21 00:09
Ämne: Royal Madrid

D....
Dags och plocka av barca glasögonen va? Det som hände i fjol mot chelsea var en "fuckin disgrace" som en viss king sa. Men jag orkar inte argumentera sånt här med personer som dig. Vill inte bli spärrad pga sanningen. Hursomhelst väldig taktisk match av Inter. De kunde, till skillnad från oss, sätta sina lägen.
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-21 00:09
Bra där Gabriel :) men det blir bättre det är trots allt hans första säsong i barca tvivlar inte på att han kommer jobba upp sig snart och + jag blir sur ibland när han tabbar sig i vissa matcher ! men idag mötte han bollen spelade bollen bra men gjorde dock några tabbar... hörs nästa vecka grabbar nu ska jag sova :) Visca Barca 3
2010-04-21 00:08
Messidinho_10

I varenda jäkla match är han omringad av 3-4 spelare. Men då rör han sig och visar sin storhet. Idag rörde han sig inte och OM han rörde sig så var det bort från bollen. Han gömde sig och ville inte delta.

Titta på matchen som sagt. Det intressanta är inte vad han gjorde med boll idag, det är vad han gjorde utan.
Real Madrid Pistolero
Det var en riktig bra match ikväll, tråkigt nog förlorade ni. Inter förtjänade dock vinsten. MEN Barca vinner hemma.. Barca är sjuuuuuk bra hemma!

Då är det bäst att Zlatan visar upp sig, idag var han helt osynlig.. =/
Vem mer har Barca att slänga fram som centeranfallare istället för Zlatan? Är det bara Bojan?
Valencia Marcus Widgren
Ser att många skyller på Militos offsidemål, glöm inte att han blev felaktigt avvinkad för offside i första halvlek när han var helt fri.

Saker och ting jämnar ut sig.

Som vän av italiensk fotboll hoppas jag stenhårt på Inter i returen. Men jag vill lugna er och säga att jag tror att ni har stora chanser att klara er vidare, bara ni har koll på försvarsspelet. Ni kommer göra minst två mål, frågan är om ni kommer hålla tätt bakåt.
Barcelona Smogen
Bytet Zlatan vs Eto'o kom till enbart tack vare att Eto'o vägrade förlänga sitt kontrakt och att Pep har en ävertygelse om att man måste förändra laget på åtminstone en position varje säsong. Rent fotbollsmässigt tycker jag Eto'o gör otroligt mycket mer för laget, men Zlatan behöver (som alla andra) förmodligen en säsong på sig att anpassa sig till Barcas spel.
Sen hade jag hellre sett Villa eller Torres än Zlatan, med det gick ju inte...
Real Madrid Semme
2010-04-21 00:06
vad är zlatans statisik i barca, assist och mål samt matcher. Om någon har koll
Barcelona Gabriel
2010-04-21 00:05
Zero Pulse

Lugna ner dig med dina fåniga metaforer är du snäll!

Eftersom det inte verkat framgå klart och tydligt till vissa här inne säger jag det en gång till; jag klandrar inte kvällens förlust på enbart Zlatan, hela laget spelade bedrövligt ikväll (förutom Pedro) - jag anser bara att Zlatan inte är tillräckligt bra, målfarlig, skicklig, kompetent anfallare för att spela i vårat lag OCH det har jag tyckt hela tiden inte bara efter kvällens match.

Okej?!
Barcelona Barcanist
2010-04-21 00:05
Barcadinho.

Måste bara kommentera ditt lilla inlägg ang. Alves. Har han sin sämsta SÄSONG på 5-6 år eller MATCH på 5-6 år? Tyckte det lät väääldigt konstigt när jag läste SÄSONG.. men jag kanske bara inbillar mig?
Barcelona Ordem e Progresso
2010-04-21 00:04
Ska inte döma ut Zlatan än. Men vidhåller fortfarande att bytet Eto'o+pengar - Zlatan är bland dem värsta affärerna Barcelona någonsin gjort. Om inte Zlatan förändrar sin attityd radikalt kommer han inte att lyckas.
Barcelona Messidinho_10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Titta själv på matchen jävligt noga också för varje gång Messi fick bollen så blev han omringad av Zanetti Cambiasso Motta Lucio. Och varje gång som han försökte ta sig förbi så blev han antingen kapad eller dragen i tröjan.
Barcelona BlueRed
Barcadinho

Lite väl hårt och kritisera Messi så hårt? Mätt på titlar? Statistiskt gör han sin bästa säsong någonsin. Även han får ha en dålig dag, tråkigt bara att det blev idag. Han måste förövrigt få vila lite nu.
Annons: