/spanien/barcelona/forum/15381.aspx/spanien/barcelona/forum/15381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-04-21 11:22
Ämne: okej jo visst jag är....
Om du har tittat på matchen, vilket jag antar att du har gjort, så förstår du varför vi har synpunkter på domaren. Han gjorde helt enkelt inte bra ifrån sig. Eller tycker du att han var bra?
Barcelona FaderMessi
2010-04-21 11:13
alltså man ska inte va så jävla bitter killar de går fan inte och vinna varenda j*vla gång någongång måste man åka på en förlust, inter gör en riktigt bra match tycker dom lyckas stänga många ytor, de som gjorde mig lite besviken igår va att pep vägra byta ut varken keita lr sergio de va lite dåligt!

sen va inte messi alls iform vilket va tråkigt gjorde han bort två som kom två till framför honom! ja hoppas verkligen vi kan vända detta hemma! men visst de där me domaren alltså vi har själva haft tur me sånt så de är inget man ska bli så bitter för de bara o hoppas vi vänder detta!
Barcelona C.Andrés
2010-04-21 11:13
Vore härligt att se Alves träna upp sin markering en gång för alla. Offensivt är han väldigt bra,men defensivt så var fan Oleguer bättre.
Barcelona Criff
2010-04-21 11:06
Jovisst har vi haft tur med domare, men en dålig domare är en dålig domare åt båda håll. Det var inte domaren igår.
Det är det som är häpnadsväckande.
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:51
okej jo visst jag är inte här och hymlar om att ni är det bästa laget i världen, det är itne därför jag är här, jag har inga problem med att erkänna det. Blir bara lite fundersam varför det skylls så mycket på domaren men okej ala har olika åsikter, det är härligt!
Men vill bara avsluta med att säga:
En bra vinnare ska väl vara en bra förlorare? för visst har ni också fått hjälp av en domare då och då?
Barcelona ihefsu
2010-04-21 10:48
Som jag skrev för ett par veckor sedan - en rolig ödets nyck om Inter går och vinner Champions League...
Barcelona Criff
2010-04-21 10:48
Zidane, helt klart var inter förtjänta av vinsten. Men att puyol blir avstängd nästa match, barca fick 5 gula kort, medans inter fick 2, ett offsidemål, och det tveksamma 2 - 1 målet då messi skulle haft frispark och maicons nersparkning av pedro som skulle resulterat i gult, alves straff som enligt mig var straff även om han förstärkte lite, det är så många faktorer som var tveksamma och som självklart hade ändrat matchbilden och om inte resultatet inför returen. Jag hade hellre tagit ett 3 - 2 eller 4 - 2 resultat med mig till camp nou än 3 - 1. Så självklart ska man klaga.
Aléx
2010-04-21 10:44
zidane

En vinnare blir alltid besviken när man förlorar, visst Inter spelade bra och taktiskt men de fick mycket hjälp på vägen av domarteamet och det kunde tom en blind se!

Vi har en match kvar på mäktiga Camp Nou, jag tror på mitt lag och är övertygad om att Barca kommer att kriga i 90min plus tilläggstid. Har Barca en bra dag inget lag i världen kan stå emot, det såg vi i CL final, mot Arsenal och i 4 senaste el clásico.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-21 10:43
Hugo

Det är ingen armbåge, det är en axel. Eller vet du inte skillnaden?

zidane

Om det inte vore för domaren så hade mathcen slutat 2-1 och det är ett bra resultat jämfört med 3-1, så sluta upp nu
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:40
Okej tråkigt att ni har den här inställningen till att man kommer och vill prata på erat forum, ni måste väl ändå någongång velat skriva till någon i vårat forum som ni tyckte var konstigt?
Tråkigt att ni känner det som om jag kommer här och vill snacka skit jag gick in för att titta vad den allmänna synen på matchen var igår och då var det domaren, det var tråkigt och det måste jag få disskutera
Barcelona Henryy
2010-04-21 10:40
Tycker inte 3-1 är stort, plus man kan diskutera domarinsatsen, den var bedrövlig. Domarn blåste åt ett lag, Skulle inte förvåna mig om domarn var mutad, eftersom flera italienska lag har gjort det.
Hugo
2010-04-21 10:38
Rambla: Problemet är att det du syftar på (Samuels armbåge) är EFTER att tänderna flyger ut. Varför gör dom det då? Klart att Messi kör ut armbågen, lägg av nu... :-)
Barcelona Criff
2010-04-21 10:38
Ta det lugnt grabbar, det är stendött för madridistas på cl fronten. Dem måste ju diskutera något :p haha
Barcelona Denyo
2010-04-21 10:37
till alla madridstas!

men alla så kallade "madridstas" skriver i puertan dem är bara medgåns fans egentligen alla där inne håller på ett annat lag också , dem blir så skadeglada när barca spelar dåligt men dem själva ligger 4 niver längre ner! hela eran klubb genomsyrar medgångs supportrar!
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:34
Ämne: zidane

Tycker du....
alex

ja fan klart man får disskutera en domarinsats, det är ju trots allt ett forum, men jag tycker det e skillnad på att disskutera och att sedan säga att "om det inte vore för domaren så skulle det blivit 2-2" Du tror inte inter hade vunnit ändå? Det är det jag menar, då skyller du ju allt på domaren, och det är ganska irreterande med tanke på att ni i två års tid spelat sjukt bra och vunnit allt och så förlorar ni en match stort och då går ni och skyller på domaren!?
Barcelona Henryy
2010-04-21 10:32
Skriv det i eran gästbok istället. Eller ska vi prata om 4 vinster i rad mot real madrid
Barcelona El Seny #15
2010-04-21 10:30
Det har varit mycket snack om offside målet och straff eller inte. Tandincedenten är inte ens värd att komentera egentligen men gör det ändå , helt klart en olyckshändelse PUNKT.
Det jag reagerar på att ingen har diskuterat att faktiskt så skulle Messi haft frispark innan kontringen till 2-1 målet?? vilket även Guardiola pratar om på officiella hemsidan. Ibland blir det sånna här dommarinsatser, inget man kan skylla på sån är fotbollen ibland. Vi räckte helt enkelt inte till igår. Ingen idé o gråta som allá-chelsea. Vi hoppas på 100% bättre insats om en vecka .
Visca Barca
Aléx
2010-04-21 10:29
zidane

Tycker du att domaren var bra igår? Tom Mourinho jämförde honom med dansken direkt efter matchen!

Jag skyller aldrig på domaren men vi har rätt att diskutera hans insats i Barcas forum.
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:26
Ämne: zidane

Vadå ni h....
Alex

Jag vet att ni gjorde det, det är det som är min poäng. Inter var mycket bättre än er igår. Mycket bättre! Att du sedan går och skyller på domaren är bara det ett tecken på att du är en ruskigt dålig förlorare. Thats all nada mais!
Aléx
2010-04-21 10:26
så jävla trött på alla dessa madridistas som kommer hit och leker hobby psykologer när ingen av oss är intresserade av era tanker och åsikter?

Har ni inget bättre för er i Puertan? Kanske prata om Benzemas bordell besöker som skrivs i media?
Barcelona Rambla~
2010-04-21 10:21
Ämne: Komiskt och se en de....
Ingen skyller förlusten på domaren. Har man inte rätt att diskutera en domarinsats för det?

Eller enligt dig så rättfärdigar ett fel alla andra fel? Skön logik.
Real Madrid One and only Madridista
2010-04-21 10:20
Komiskt och se en del Barca fans här inne som piper på domarna. Ni borde väl knipa igen snabbare än någon annan?
Barcelona Rambla~
2010-04-21 10:19
Ämne: Alltså allvarligt, k....
Det var ju det här med din syn gubben. Borde du inte kolla den?

Messi har sin arm utmed kroppen i hela situationen. Han kör inte ut någon armbåge utan det är hans axel som träffar Maicons bröst/kind som sen resulterar i att han krockar med Samuels, vars armbåge träffar Maicons käke. Det syns tydligt på den video du själv länkar till. Stanna klippet så ser du själv Samuels armbåge precis intill Maicon när denne är på väg ner.
Hugo
2010-04-21 10:15
Alltså allvarligt, kolla 1:48 in i klippet.
Om ni inte ser att Messi kör ut armbågen så vet jag inte vad man ska säga...

Härlig fotbollsmatch igår, förresten. Jag tror ni kan vända detta.
Barcelona Henryy
2010-04-21 10:13
Nu får vi hoppas att Barca tar detta på hemmaplan, efter en sådan dålig prestation på borta plan. Messi var iinte bra.. Tycker Henry borde få lite speltid nu, han håller honom borta för mycket.
Barcelona Denyo
2010-04-21 10:13
helt ärligt domaren var kaos ja men vi hade faktiskt domslut med oss förra året så egentligen vi ska inte säga något.

vi vänder på det här grabbar vad är det med er cam nou är våran hemmaborg med publiken och allt runt om 2-0 är inga problem vi kommer och vinna. det var länge sen någon skämde ut barca så här så det kommer bli en riktig payback!

men min stora fråga eftersom lag nu märkt att om dem ligger på med första o andra pressen att barca blir störda av de varför kör inte xavi och busse inga långbollar på messi,pedro,ibra är säker på att dem skulle stänka dit 2-3 mål med sin snabbhet. och messi ska komma utifrån kanten tror jag aldrig sett han bli av med så många bollar lr att han kom igenom bara en gång .. bussresan gjorde sitt! nu tar vi nya tag nästa vecka!

visca el barca!
Barcelona Rambla~
2010-04-21 10:05
Criff & miqloh

Tittar man riktigt noga på repriserna från flera vinklar så ser man till slut att det är Samuels armbåge som slår ut tänderna på Maicon. Det är inte ens Messis armbåge som träffar Maicon utan hans axel. Det är ingen armbåge från Messi mot Maicons käke som några madridistas försöker ljuga och få det till.
Barcelona haeger
2010-04-21 10:03
Känns fortfarande förjävligt så här dagen efter.
Synd att domaren gjorde så många misstag.
Ännu mer synd att de flesta av spelarna gjorde riktiga skit insatser.

Men spelar Barca som de kan så går vi till final, det är jag säker på.
Men som sagt, bara om de spelar på sin högsta nivå annars kommer det bli riktigt svårt.
Inter kommer parkera bussen runt sitt straffområde och det är inte omöjligt att de gör ett borta mål.

Kommer bli en grym match, och vi går vidare.
Jag tror på mitt lag.
Real Madrid N(N)
2010-04-21 09:46
Precis vaknat efter en mardrömskväll. Kan konstatera att jag ännu inte har smält Mr Dani Alves insats än... Han lyckades göra mer eller mindre exakt allt fel igår.
Giff
2010-04-21 09:36
INter var helt enkelt bättre i denna match. Barca var skrämmande ineffektiva, Inter var som sagt motsatsen, Messi, Xavi och Zlatan blev löjligt enkelt bortplockade.

Jag skulle nog säga att Barca var för naiva. Jag tyckte man skulle spelat lite mer som mot Real, mer kontrollerat och defensivt. Nu bjöd man på oerhörda luckor bakåt. Man kanske skulle aft Abidal från start och sådant, men framförallt borde man försökt anpassa spelet.

2-0 hemma är inte omöjligt. Ska man till final så ska man se till att få detta resultat, annars är man inte värdig. Messi måste ta mer plats, även Xavi och de måste visa varför de är så högt ansedda spelare.

Personligen tror jag att det är större chans att Inter håller undan än att Barca just gör två mål. Dessutom vet jag inte om man lyckas hålla nollan.
Annons: