/spanien/barcelona/forum/15380.aspx/spanien/barcelona/forum/15380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep the King
2010-04-21 12:03
Hetfield

Vi tar Inter på hemma plan.

Och Messi ska vara på kanten. Inte i mitten!

Pedro Zlatan Messi
Aléx
2010-04-21 12:00
Vi kommer att fixa det på Camp Nou, Barca hade en dålig dag igår.
Jag tror på Pep & spelarna.
Barcelona Hetfield
2010-04-21 11:59
Man får smak i munnen när man ser hur fansen behandlar Balotelli, han har visserligen dålig attityd men det hjälper knappast att 70 000 personer buar ut en 19-åring som har problem

Det är nästan så att man hoppas att han försvinner därifrån illa kvickt, kan man få ordning på killen så kan han bli världens bästa striker, jag har aldrig skådat en så bra råtalang (striker) på många år

Dagen efter, och man har lugnat ner sig. Nu när känslorna har svalnat så måste man konstatera att Barcelona gjorde sämsta matchen sen Guardiola tog över, vart var viljan?

Det är lite sorgligt att en mittback var den farligaste anfallsvapnet under andra halvleken. Messi kom ingenstans, Pedro sprang bara runt som en idiot, Xavi hade ingen att passa, Keita sprang i ingemansland, Busquets slängde sig, Alves träffade aldrig rätt, Zlatan fick knappt röra bollen osv.
Barcelona Pep the King
2010-04-21 11:57
Förra gången vi mötte Inter hade vi Zlatan och Messi på bänken och vann med 2-0.

Vi kommer fixa det.
MaraMessidona
2010-04-21 11:48
tyvär så tror jag att Barca inte tar finalplats i år....

Den där morunho är skadad i skallen.... Han kan komma på vad som helst!
Tror till och med att att Inter kan vinna på camp nou så som jag såg Inter spela!!

vad säger han till dem ??
Om man tänker efter så är det enbart Mourinho och Guus Hiddink som kunnat chockat oss på så vis...
Tyvär är det inte vårat år i år när det gäller CL men jag hoppas på nåt magisk av PEP...

Får inte släppa ligan nu när vi har allt i våra händer,
Just nu känns det som ligan är viktigare att satsa på..
Barcelona J.Gamper
2010-04-21 11:37
Intressant artikel
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-04-21 11:32
Nu går Mourinho också igång och undrar varför inte Barcelona kan vara bra förlorare? Man blir så jävla less på den människan. Jag menar Mourinho är ju så jävla trevlig när hans lag förlorar. Snacka om att kasta sten i glasshus. Som jag skrev igår så vann Inter rättvist, de var bättre igår men 3-1-målet är hur som helst offside så det är väl inte så konstigt om Barcelona-spelarna är upprörda. Hur mycket hade man inte gett för att se Mourinho om Barcelona skulle gå vidare på feldömt offsidemål på Camp Nou. Tror ni han hade varit en god förlorare då? =)
Barcelona Messi 4-ever
2010-04-21 11:30
Okej vi gjorde en riktigt dålig match igår samtidigt som Inter gör sin bästa, då kan det bara gå på ett sätt, men kom ihåg att det är en match kvar, Inter kommer vara så rädda på Camp Nou om sitt resultat att dom kommer förlora utan att veta om hur, jag tror att mitt kära Barca kommer att samla sig och vara taggade till 1000 när dom går ut på plan nästa vecka, bli inte förvånade om det står 4-0 i halvlek!
Barcelona Rambla~
2010-04-21 11:23
zidane

Det är i stort sett ingen här som skyller själva förlusten på domaren. Inter förtjänade vinsten för Barca bjöd inte upp till dans. De får skylla sig själva.

Bara för att några uttrycker sig om domarens insats behöver det inte betyda att de skyller själva förlusten på domaren. Du ska inte generalisera av den anledningen.

Jag skyller heller inte på domaren men jag har väl ändå rätt att kommentera hans insats? Det känns ju lite märkligt att det minst aggressiva laget är de som får de flesta domsluten och flest varningar emot sig? Ett billigt gult kort på Puyol så att han missar returen. Det kortet delade inte domaren ut, för efter en lång stund ändrade han sig efter publikens och interspelarnas protester.

Piqué får ett gult kort trots att domaren blåser fördel för Barcelona i samma situation. När spelet lite senare är avblåst så varnar han honom. Var fan hittade han den varningen?

Varför varnas inte Maicon när han så tydligt foulade Pedro? Då hade han blivit avstängd i returen vilket hade gett Barca en liten fördel.

Och ja, visst har Barca haft fördel i andra matcher det kan väl ingen förneka. Det betyder dock inte att man ej får yttra sig.
Barcelona DM1982
2010-04-21 11:22
Ämne: okej jo visst jag är....
Om du har tittat på matchen, vilket jag antar att du har gjort, så förstår du varför vi har synpunkter på domaren. Han gjorde helt enkelt inte bra ifrån sig. Eller tycker du att han var bra?
Barcelona FaderMessi
2010-04-21 11:13
alltså man ska inte va så jävla bitter killar de går fan inte och vinna varenda j*vla gång någongång måste man åka på en förlust, inter gör en riktigt bra match tycker dom lyckas stänga många ytor, de som gjorde mig lite besviken igår va att pep vägra byta ut varken keita lr sergio de va lite dåligt!

sen va inte messi alls iform vilket va tråkigt gjorde han bort två som kom två till framför honom! ja hoppas verkligen vi kan vända detta hemma! men visst de där me domaren alltså vi har själva haft tur me sånt så de är inget man ska bli så bitter för de bara o hoppas vi vänder detta!
Barcelona C.Andrés
2010-04-21 11:13
Vore härligt att se Alves träna upp sin markering en gång för alla. Offensivt är han väldigt bra,men defensivt så var fan Oleguer bättre.
Barcelona Criff
2010-04-21 11:06
Jovisst har vi haft tur med domare, men en dålig domare är en dålig domare åt båda håll. Det var inte domaren igår.
Det är det som är häpnadsväckande.
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:51
okej jo visst jag är inte här och hymlar om att ni är det bästa laget i världen, det är itne därför jag är här, jag har inga problem med att erkänna det. Blir bara lite fundersam varför det skylls så mycket på domaren men okej ala har olika åsikter, det är härligt!
Men vill bara avsluta med att säga:
En bra vinnare ska väl vara en bra förlorare? för visst har ni också fått hjälp av en domare då och då?
Barcelona ihefsu
2010-04-21 10:48
Som jag skrev för ett par veckor sedan - en rolig ödets nyck om Inter går och vinner Champions League...
Barcelona Criff
2010-04-21 10:48
Zidane, helt klart var inter förtjänta av vinsten. Men att puyol blir avstängd nästa match, barca fick 5 gula kort, medans inter fick 2, ett offsidemål, och det tveksamma 2 - 1 målet då messi skulle haft frispark och maicons nersparkning av pedro som skulle resulterat i gult, alves straff som enligt mig var straff även om han förstärkte lite, det är så många faktorer som var tveksamma och som självklart hade ändrat matchbilden och om inte resultatet inför returen. Jag hade hellre tagit ett 3 - 2 eller 4 - 2 resultat med mig till camp nou än 3 - 1. Så självklart ska man klaga.
Aléx
2010-04-21 10:44
zidane

En vinnare blir alltid besviken när man förlorar, visst Inter spelade bra och taktiskt men de fick mycket hjälp på vägen av domarteamet och det kunde tom en blind se!

Vi har en match kvar på mäktiga Camp Nou, jag tror på mitt lag och är övertygad om att Barca kommer att kriga i 90min plus tilläggstid. Har Barca en bra dag inget lag i världen kan stå emot, det såg vi i CL final, mot Arsenal och i 4 senaste el clásico.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-21 10:43
Hugo

Det är ingen armbåge, det är en axel. Eller vet du inte skillnaden?

zidane

Om det inte vore för domaren så hade mathcen slutat 2-1 och det är ett bra resultat jämfört med 3-1, så sluta upp nu
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:40
Okej tråkigt att ni har den här inställningen till att man kommer och vill prata på erat forum, ni måste väl ändå någongång velat skriva till någon i vårat forum som ni tyckte var konstigt?
Tråkigt att ni känner det som om jag kommer här och vill snacka skit jag gick in för att titta vad den allmänna synen på matchen var igår och då var det domaren, det var tråkigt och det måste jag få disskutera
Barcelona Henryy
2010-04-21 10:40
Tycker inte 3-1 är stort, plus man kan diskutera domarinsatsen, den var bedrövlig. Domarn blåste åt ett lag, Skulle inte förvåna mig om domarn var mutad, eftersom flera italienska lag har gjort det.
Hugo
2010-04-21 10:38
Rambla: Problemet är att det du syftar på (Samuels armbåge) är EFTER att tänderna flyger ut. Varför gör dom det då? Klart att Messi kör ut armbågen, lägg av nu... :-)
Barcelona Criff
2010-04-21 10:38
Ta det lugnt grabbar, det är stendött för madridistas på cl fronten. Dem måste ju diskutera något :p haha
Barcelona Denyo
2010-04-21 10:37
till alla madridstas!

men alla så kallade "madridstas" skriver i puertan dem är bara medgåns fans egentligen alla där inne håller på ett annat lag också , dem blir så skadeglada när barca spelar dåligt men dem själva ligger 4 niver längre ner! hela eran klubb genomsyrar medgångs supportrar!
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:34
Ämne: zidane

Tycker du....
alex

ja fan klart man får disskutera en domarinsats, det är ju trots allt ett forum, men jag tycker det e skillnad på att disskutera och att sedan säga att "om det inte vore för domaren så skulle det blivit 2-2" Du tror inte inter hade vunnit ändå? Det är det jag menar, då skyller du ju allt på domaren, och det är ganska irreterande med tanke på att ni i två års tid spelat sjukt bra och vunnit allt och så förlorar ni en match stort och då går ni och skyller på domaren!?
Barcelona Henryy
2010-04-21 10:32
Skriv det i eran gästbok istället. Eller ska vi prata om 4 vinster i rad mot real madrid
Barcelona El Seny #15
2010-04-21 10:30
Det har varit mycket snack om offside målet och straff eller inte. Tandincedenten är inte ens värd att komentera egentligen men gör det ändå , helt klart en olyckshändelse PUNKT.
Det jag reagerar på att ingen har diskuterat att faktiskt så skulle Messi haft frispark innan kontringen till 2-1 målet?? vilket även Guardiola pratar om på officiella hemsidan. Ibland blir det sånna här dommarinsatser, inget man kan skylla på sån är fotbollen ibland. Vi räckte helt enkelt inte till igår. Ingen idé o gråta som allá-chelsea. Vi hoppas på 100% bättre insats om en vecka .
Visca Barca
Aléx
2010-04-21 10:29
zidane

Tycker du att domaren var bra igår? Tom Mourinho jämförde honom med dansken direkt efter matchen!

Jag skyller aldrig på domaren men vi har rätt att diskutera hans insats i Barcas forum.
Real Madrid zidane
2010-04-21 10:26
Ämne: zidane

Vadå ni h....
Alex

Jag vet att ni gjorde det, det är det som är min poäng. Inter var mycket bättre än er igår. Mycket bättre! Att du sedan går och skyller på domaren är bara det ett tecken på att du är en ruskigt dålig förlorare. Thats all nada mais!
Aléx
2010-04-21 10:26
så jävla trött på alla dessa madridistas som kommer hit och leker hobby psykologer när ingen av oss är intresserade av era tanker och åsikter?

Har ni inget bättre för er i Puertan? Kanske prata om Benzemas bordell besöker som skrivs i media?
Barcelona Rambla~
2010-04-21 10:21
Ämne: Komiskt och se en de....
Ingen skyller förlusten på domaren. Har man inte rätt att diskutera en domarinsats för det?

Eller enligt dig så rättfärdigar ett fel alla andra fel? Skön logik.
Annons: