/spanien/barcelona/forum/15379.aspx/spanien/barcelona/forum/15379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-04-21 18:13
La madridista

lägg ner all verksamhet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-21 18:13
Jag hoppas verkligen att de har 1 tyst minut för Samaranch nästa ligamatch. Inte en människa kommer va tyst på Camp nou. Herregud va ironisk att han dör i Barcelona, efter hans relation med Franco och hans äckliga korrupta sätt att styra OS.

Mannen som gjorde fascisthälsningar tillsammans med Franco, mannen som i hela sitt liv blev styrd av Franco.

Han förtjänar att bli utbuad en sista gång av Barcelonistas, trots att han föddes i staden.
Barcelona Visca Barca
2010-04-21 18:12
Det är bara för oss Barca-fan att fortsätta tro in i det sista i denna CL-semifinal. Vi ska inte ge upp en och fortsätta hoppas tills matchen på camp nou är över och när den är slut ska vi gråta eller fira och efter det ska vi vinna ligan, men det kommer bli svårt.

VISCA BARCA VISCA CATALUNYA
Barcelona Jax12
2010-04-21 18:11
Någon som vet vem som dömer nästa möte på onsdag så man vet vad som väntar?
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-21 18:10
någon som vet vilka som inte kan vara med nästa cl match, tex skador ?
Real Madrid La madridista
2010-04-21 18:09
VAMOS BARCAA!!!

Det Pepe gjorde såklart. Men ni säger alltså att om man gör något omedvetet då är det ok oavsett konsekvenserna?
Och hur vet man att Messi gör det omedvetet, han ser ju hela situationen väldigt bra från där han kommer.
Abbe.
Jag tycker inte att det var rätt att Kamenis röda kort blev upphävt. Han var ju knappast på bollen om man säger så.
Barcelona Abbe.
2010-04-21 18:09
Ämne: Barcelonistas

Ha....
Om du hängt med på senare tid så har du säkert märkt att skador på motståndaren inte är ett bra argument för avstängning. Jag syftar självklart på Kamenis tackling som innebär att Munitis missar de sex kommande veckorna. Kameni fick rött och skulle blivit avstängd, men som bekant så upphävde man det.

Men gynnar det er så är det kanske okej. Dessutom så är Maicon tvåa in i duellen.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 18:08
man önskade att det fanns nån sorts filter för att filtrera bort vissa som kommit hit och söker uppmärksamhet!
Barcelona Visca Barca
2010-04-21 18:08
det känns riktigt tungt just nu efter förlusten mot Inter men dem vann och förtjänade det enligt mig. Jag ska bara även säga min åsikt om Messis "fula" tackling mot Maicon, det var inte något då han hoppar upp i luften och ja du så är Maicons huvud bara där.

Sen tycker jag att det inte ska vara straff på Alves kappningen men det beror faktiskt helt på vilken domamre som dömer då alla har olika uppfattningar. Sen tror jag det var ett läge där någon från Inter bara rusar in i Barac spelare det däremot kan vara straff men inget att disskutera.

Tycker vi kunde har gjort ett på mål till i alla fall med tanken på vilka lägen vi hade i slutet och 3-2 hade varit lite bättre då hade det räckt med 2-1 hemma, men nog om det här det är bara att se framåt och hoppas att framtiden ser ljus ut för världens bästa klubb.

VISCA BARCA VISCA CARALUNYA
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-21 18:07
La madridista
Men det händer sånna grejer inom fotboll. Vad är fulast, det messi gjorde omedvetet eller det pepe gjorde?
2010-04-21 18:06
Barcelonistas

Han hoppar ju upp långt innan bollen kommer. Dessutom tappar Maicon flera tänder och tvingas till operation.

Barcelonistas
Som sagt, han fick sitt straff.
Barcelonistas
2010-04-21 18:04
La madridista

ta en titt på pep the kings länktips så ska du se på fula saker!
Barcelonistas
2010-04-21 18:03
La madridista

ja men vad är det exakt som är så fult? de är ju för helvete kamp om bollen.
Chelsea cfc 8
2010-04-21 18:02
The title speaks for itself, doesn't it?
Barcelona Pep the King
2010-04-21 18:02
Fi fan så äcklig han är.
2010-04-21 18:01
Nej jag är inte ute efter att provocera. Det är bara det att jag tycker det Messi gjorde igår var fult, medvetet eller ej och jag tycker han borde fått något slags straff för det. Men ni verkar ju inte tycka att det var så fult så då lägger jag ner.

Sen har Pepe och Marcelo inget med detta att göra. Pepe är tex. redan tjänat av sitt straff. Och bara för han bär den vita tröjan ska jag inte försvara honom för det var riktigt ful gjort.
2010-04-21 17:57
el Flaco - R.I.P. Guru

Haha klockrent.
Hesp
Gabri - Puyol - De Boer - Reizieger
Cocu - Pep
F**o Rivaldo Zenden
Kluivert
Barcelona NoGo™
2010-04-21 17:56
Han är bara ute efter att provocera, inget att bry sig om.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:54
Real har flera av den kalibern, inget att bry sig om
Barcelonistas
2010-04-21 17:54
La madridista

ja förstår inte riktigt va du villa komma till..

btw har du redan glömt bort va pepe gjorde mot getafe? eller ronaldos karate spark?
2010-04-21 17:53
Asså jag fattar inte vrf folk tar upp det där med messi vs maicon. Hur mycket stryk får inte messi under matcheRNA? Varje match kapar folk honom och kommer in med dobbarna före i situationer, det kan lika gärna sluta med att messi skadar sig. Nu när messi gör en liten grej så ska folk klandra honom för det. De flesta är väl de avundsjuka madrid- supportrarna. 7 el clasico mål när han bara är 22, jag kan förstå de....
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-21 17:52
Får vi se detta tifot igen nästa vecka?

*Länktips.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-21 17:50
Ämne: Jag tycker Messi int....
Samma visa igen som på morgonen?

Med mina starka blåröda glasögon så ser man ju tydligt att Messi tar sats för att nicka, försök att hoppa med armarna mot kroppen. Sen att Maicon råka befinna sig i vägen är inte Messis fel. Han går ju till och med för att kolla att han mår bra direkt efter och ropar till sig hjälp.
VAMOS BARCAA!!!

Han kanske inte gör det metvetet men han tajmar ju löpningen helt fel och kommer i och med det helt fel in i situationen.

Barcelonito
Ett mycket fint mål, vet dock inte vad det har att göra med diskussionen.
Däremot så skapade Pique dom chanserna och ingen annan. Gäller för honom o ta löpningar fram i nästa match om Xavi känner sig instängd. Tack vare Piques löpningar kunde Xavi styra spelet lite i slutet av matchen.
Barcelona NoGo™
2010-04-21 17:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Haha klockrent :)

Sen håller jag med om Pique, vilken inställning, hade hela laget haft sen inställning så hade vi vunnit matchen garanterat. Men motivation slår klass.

Längtar tills matchen på onsdag, alla förutom då vi fans har i stort sett räknat ut oss och det är inte ofta vi går in i en match som underdogs. 2 mål på Inter ska vi kunna klara av men frågan är om vi klarar att inte släppa in nått.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:48
Om en anfallare hade fått de chanserna som Pique fick så hade kanske det sett annorlunda ut. men klart han gjorde det eftersom ingen annan visade vilja !
2010-04-21 17:46
Jag tycker att Messi borde få spela returmötet pga detta...

Vad anser du själv?
2010-04-21 17:45
La madridista
Jag tycker att du har helt fel eftersom Messi inte gör det medvetet. Däremot så tycker jag att maicon ska ha ett gult kort för händlesen med pedro. Men domaren sög hårt igår ( som jag skrivit tidigare jag skyller inte förlusten på domaren)
2010-04-21 17:42
Jag tycker Messi inte borde få spela returmötet pga av detta...

Vad anser ni själva?
Annons: