/spanien/barcelona/forum/15375.aspx/spanien/barcelona/forum/15375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-21 17:57
el Flaco - R.I.P. Guru

Haha klockrent.
Hesp
Gabri - Puyol - De Boer - Reizieger
Cocu - Pep
F**o Rivaldo Zenden
Kluivert
Barcelona NoGo™
2010-04-21 17:56
Han är bara ute efter att provocera, inget att bry sig om.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:54
Real har flera av den kalibern, inget att bry sig om
Barcelonistas
2010-04-21 17:54
La madridista

ja förstår inte riktigt va du villa komma till..

btw har du redan glömt bort va pepe gjorde mot getafe? eller ronaldos karate spark?
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-21 17:53
Asså jag fattar inte vrf folk tar upp det där med messi vs maicon. Hur mycket stryk får inte messi under matcheRNA? Varje match kapar folk honom och kommer in med dobbarna före i situationer, det kan lika gärna sluta med att messi skadar sig. Nu när messi gör en liten grej så ska folk klandra honom för det. De flesta är väl de avundsjuka madrid- supportrarna. 7 el clasico mål när han bara är 22, jag kan förstå de....
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-21 17:52
Får vi se detta tifot igen nästa vecka?

*Länktips.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-21 17:50
Ämne: Jag tycker Messi int....
Samma visa igen som på morgonen?

Med mina starka blåröda glasögon så ser man ju tydligt att Messi tar sats för att nicka, försök att hoppa med armarna mot kroppen. Sen att Maicon råka befinna sig i vägen är inte Messis fel. Han går ju till och med för att kolla att han mår bra direkt efter och ropar till sig hjälp.
Real Madrid La madridista
VAMOS BARCAA!!!

Han kanske inte gör det metvetet men han tajmar ju löpningen helt fel och kommer i och med det helt fel in i situationen.

Barcelonito
Ett mycket fint mål, vet dock inte vad det har att göra med diskussionen.
Däremot så skapade Pique dom chanserna och ingen annan. Gäller för honom o ta löpningar fram i nästa match om Xavi känner sig instängd. Tack vare Piques löpningar kunde Xavi styra spelet lite i slutet av matchen.
Barcelona NoGo™
2010-04-21 17:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Haha klockrent :)

Sen håller jag med om Pique, vilken inställning, hade hela laget haft sen inställning så hade vi vunnit matchen garanterat. Men motivation slår klass.

Längtar tills matchen på onsdag, alla förutom då vi fans har i stort sett räknat ut oss och det är inte ofta vi går in i en match som underdogs. 2 mål på Inter ska vi kunna klara av men frågan är om vi klarar att inte släppa in nått.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:48
Om en anfallare hade fått de chanserna som Pique fick så hade kanske det sett annorlunda ut. men klart han gjorde det eftersom ingen annan visade vilja !
2010-04-21 17:46
Jag tycker att Messi borde få spela returmötet pga detta...

Vad anser du själv?
2010-04-21 17:45
La madridista
Jag tycker att du har helt fel eftersom Messi inte gör det medvetet. Däremot så tycker jag att maicon ska ha ett gult kort för händlesen med pedro. Men domaren sög hårt igår ( som jag skrivit tidigare jag skyller inte förlusten på domaren)
Real Madrid La madridista
2010-04-21 17:42
Jag tycker Messi inte borde få spela returmötet pga av detta...

Vad anser ni själva?
2010-04-21 17:40
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Håller med dig 100 procent. Dessutom gjorde han det ganska bra faktiskt men tyvärr inga mål:(
Hoppas att han gör det nästa gång
2010-04-21 17:38
Var glada att han försökte iaf. När inte ens Messi ville ta ett avslut på topp så klev vår mittback upp som en riktig jävla ledare och störde Inter mer på 10 minuter än vad Messi gjorde i 90.

Pique ska ha all ära för hans inställning.
Barcelona petersays
2010-04-21 17:36
Ämne: Pique i alla ära men....
Håller helt med. Som han drällde med bollen i straffområdet igår, jag trodde det var ett skämt.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:31
el Flaco

Anders frisk som domare :)
2010-04-21 17:28
M79/

Det var mot Chelsea i kvartfinalen säsongen 99/00. Guardiola var lagkaptenen den dagen och även Puyol spelade från start i den matchen. Se länktips.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:26
Pique i alla ära men han förstörde lite igår när han va på topp!

Han va i vägen för anfallarna tyvärr!
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 17:25
Räcker det inte att skriva en gång !??

Barcelona Barca4eva
2010-04-21 17:24
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Hahaha Pique som anfallare XD Shit va mycket jag skulle skratta om det hände :D

inte så att jag förlöjligar din åsikt elr nåt, tycker bara det är skrattretande när man föreställer sig honom där , han är bara för skön XD
Barcelona NoGo™
2010-04-21 17:20
M79

Det kommer nog ett sådant tifo tror jag :)

En sak som jag tänkt på är att i CL slutspelet så har Messi vart osynligt i alla borta matcher medens sen vara kungen i hemma mötena, hände mot Stuttgart, Arsenal och nu mot Inter, så han borde vara grym nästa onsdag då om det stämmer.

I de matcher som han vart osynlig i har Zlatan vart med i och när inte Zlatan var med mot Stuttgart hemma och Arsenal hemma så var ju Leo lysande, slumpen eller varför har det blivit så kan man ju fråga sig?
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-21 17:19
Och det är just för dem omotiverade startelvorna som du åker på en spärr för. Dessutom så har du blivit varnad för ditt - mycket irriterande - skickande av 4-5 inlägg efter varandra. Det går att redigera inlägg. Spärrad till på lördag. /Mod
Barcelona Rambla~
2010-04-21 17:17
M79

Äh, även spelare i Barca filmar. Det är inget man ska hänga upp sig på, utan kanske just under pågående match i stridens hetta som det kan irritera en ibland.

Kan det ha varit mot Werder Bremen?
Aléx
2010-04-21 17:13
el Flaco

haha, jag älskar dina bilder :)
Va f*n får du alla sköna bilderna ifrån? haha

Rambla

Fantastisk blogg, det är första gången jag läste en blogg och den var så klockrent.
Barcelona M79
2010-04-21 17:12
Jag vill se samma 2-0 tifo som Barca hade för några år sen i CL. Kommer inte ihåg vilka de mötte och skulle vända resultatet mot.

Dock måste Barca passa sig för Inters stända filmningar....
Barcelona Rambla~
2010-04-21 17:11
Jag kan bara instämma med petersays och el Flaco. Spela låtar vid mål verkligen vidrigt och även töntigt.
Barcelona petersays
2010-04-21 17:10
Vi är i semi i CL och leder ligan, så nu ska man inte måla fan på väggen. Men visst är det något som saknats i det stora hela denna säsong. Det är omöjligt att toppa förra säsongen, men jag tror vi ändå var många som när säsongen 08/09 slutade, blickade framåt och såg en väldigt spännande tid framför oss. Trots att vi bitvis går som tåget så har någonting saknats denna säsong. Ännu vet vi inte hur någonting slutar men känslan av anti-klimax hänger i luften.

Suveräna matcher har blandats med väldigt många bottennapp, där vi bara kommit undan med hedern och segern i behåll tackvare individuella prestationer från Xavi, Messi och Valdés.

Att tuppen var för tunn pratade vi mycekt om förra sommaren. Under transfern blev den ännu tunnare. Under höstsidan gick det ändå bra och vi litade helt på att ungdomarna från Barca Atletic skulel kliva upp. Med undantag från Pedro har ingenting hänt. Jeffren har gjort någon bra match men haft otur med skador och heller inte fått chansen av Pep. Samma sak är det med Gai, Rochina, Fontás, Muniesa, J2S, Thiago m.fl. När transferfönstret stängdes var vi många som i våra trupper listade flera av dessa spelare och tänkte att: "Det är lungt, dessa spelare backar upp de ordinarie". Men de har inte getts chansen. Istället har Pep stuvat om i laget. Busquets och Yaya har fått vara offensiva mittar, Maxwell och Alves har agerat yttrar, Puyol har spelat på i princip varenda backposition. Har det varit taktiskt smart att istället för att ge ungdomarna chansen låtit a-lagsspelarna i den redan tunan truppen slita ut sig ännu i mer i tre turneringar? Nej, säger jag. De gånger Pep experimenterat och flyttat runt spelarna har det sällan slutat bra - och absolut inte bländande.

Vi som följt Barcelona de senaste åren är ändå vana med att se det bländande spelet, och underbarnen som kommer från till synes ingenstans in i startelvan. Messi, Bojans första riktiga säsong när Eto'o var borta, osv osv.

Det känns som att Pep i en redan tunn trupp väljer att förlita sig på ännu färre av spelarna. Jeffren, Chyg, Bojan och Henry spelar sällan eller aldrig. Ungdomsspelarna fick några minuter under hösten, sedan dess har vi inte sett till dom.

Någonting känns inte rätt med hur vårsäsongen har gått. Spelet har varit haltande, spelare lämnas utanför truppen, man nöjer sig med halvdana lösningar och Pep använder nästan ALDRIG alla tre byten, särskilt inte när vi ligger under. OCh på bänken saknas spelare som har en annan idé eller funktion i laget. Där finns likvärdiga spelare av sämre kvalitet. Det har funkat länge utan den berömda plan B, men nu tar det kanske stopp.

Inte heller hjälper det att flera spelare som formtoppade förra säsongen denna säsong varit ett eller ett par steg under sin bästa förmåga. Alves och Iniesta till exempel. Keita och Pique som inledde hösten väldigt bra framstår ibland som nerväsa pojkar på planen. Den auktoritet som vi avslutade 08/09 med och inledde denna säsong med, känns naggad i kanten. En oro växer inom laget och det märks på planen. Vissa spelare bär faktiskt laget på sina axlar idag.

Truppen MÅSTE breddas med permanenta spelare i sommar, vissa spelare som inte ingår i lagets planer MÅSTE lämna (Henry? Marquez?) för att ge plats för yngre spelare att växa in i laget.

Tyvärr är jag rädd för att vi kommer komma igång sent med transfers även denna sommar. Förra året väntade och väntade vi..och väntade...och väntade...och ingenting hände. Denna sommar har vi presidentval. Inte en spelare kommer lämna eller tillkomma innan valet är klart. Det kan jag lova. Sedan har vi olika kandidater med olika löften - men är dessa desamma som laget i övrigt önskar, och finns spelarna kvar på marknaden när valet väl är klart och segeryran har lagt sig hos vinnaren?
2010-04-21 17:08
petersays: "Spela låtar vid mål är så jävla vidrigt och totalt mot vad fotbollen står för! Det är bara inom hockey och på Bernabeu som man håller på med sån skit. Let's NOT!"

Co-sign.

Annons: