/spanien/barcelona/forum/15373.aspx/spanien/barcelona/forum/15373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-04-22 17:41
Jag ogillar hur lång tid Zlatan affären tog :P hoppas det går lite snabbare denna sommar, med nyförvärven alltså
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-22 17:38
Ämne: Ämne: Rambla/....
Håller med. Att få Rexach över till sin sida måste ha varit en stor seger för Rosell.

Men jag stor fast vid att jag ser mer fram emot att se vilka skillnader han kommer göra för att förbättra klubbens ekonomi och hur pass mycket makt Guardiola får.

Bryr mig för tillfället inte alls, eller åtminstone väldigt lite, om vilka spelare som köps in under sommar.
Barcelona Rambla~
2010-04-22 17:34
Ämne: Rambla/

Det märkl....
Jag vet att han var omtyckt, vilket gör det ännu konstigare att personer som Samu och Xavi räknar honom som vän trots hans påstådda samröre med den där rörelsen.

Nu när Rosell fått Charly Rexach vid sin sida så ser jag inte hur han ska kunna förlora valet. Charly är ju nästan lika populär bland äldre cules som Cruijff.
adil [blaugrana]
2010-04-22 17:33
I länktipset Barcelonas nya reklam med den officiella sponsorn Turkish Airlines. Lol. xD

För övrigt lite off topic men, såg på nyheter att den spanska staten ogillar starkt att Turkish Airlines infört partnerskap med katalanska Fc Barcelona och gjorde en liknelse där tydligen det vore samma sak som att Spanair skulle göra reklam för PKK. Haha, vilken liknelse.. xD
Silthrim
2010-04-22 17:30
addeh:

Nästa säsong kommer jag hålla med dig om det , detta transfer fönster är Villas stora chans att någonsin få spela för en gigant, och det är även hans nuvarande klubbs stora chans att erhålla dom slantar han värderas till.
2010-04-22 17:27
Rambla/

Det märkliga med Laportas svåger, Alejandro Echevarría, var att han var mycket omtyckt bland spelarna. Minns att jag har läst uttalanden från Eto'o där han uttrycker sin vänskap för Echevarría och Xavi gör detsamma i sin självbiografi.

Men, men. Som du säger, alla/de flesta har suspekta vänner eller affärspartner på den nivån.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-22 17:24
Vi får hoppas på det bästa såklart.
Barcelona Rambla~
2010-04-22 17:24
el Flaco

Laporta har ju själv lite suspekta vänner för att inte tala om släktningar. Svågern som var medlem i någon Franco-rörelse tex. Ingen är perfekt, speciellt inte en president/kandidat för en fotbollsklubb.

Inte för att försvara Rosell på något sätt eller ta hans parti. Just sayin...
Atlético addeh
2010-04-22 17:21
Mrfaariis /

Milito kommer gå in och ta Puyols plats utan några som helst problem. Bara Alves inte gör en sådan blek insats som i tisdags också så tror jag inte Inter kommer ha så mycket i anfallsväg.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-22 17:16
Ämne: Ämne: Grabbar....
Ja inter kommer kontra mycket. Puyol och iniesta är inte heller med. Så det blir svårt.
2010-04-22 17:15
★Sami★/

Om/när Rosell vinner presidentvalet så är jag mer intresserad i hans planer att ytterligare förbättra klubbens ekonomi, samt hur de sportsliga ansvarsområdena kommer vara fördelade (med tanke på de uppgifterna som har läckt ut om att Guardiola ska få en manager-liknande roll).

Den ekonomiska biten och Guardiolas nya roll är högre prioriteringar för mig än eventuella nyförvärv.

Vill också tilläga att jag inte är helt övertygad om Rosell. Det är något med honom som får jag ett tveka. Kanske har det att göra med bland annat om hans vänskap med korrupta män som Ricardo Teixeira, ordförandet för det brasilianska fotbollsförbundet.
Silthrim
2010-04-22 17:13
Ämne: Grabbar barca kommer....
Kan du kanske förtydliga dig lite?
Atlético addeh
2010-04-22 17:10
Silthrim /

Villa börjar bli för gammal, även om jag personligen är ett stort Villa-fan och tycker han varit världens bästa anfallare tillsammans med Eto'o dem senaste åren tycker jag det är lite för sent att köpa honom. Med tanke på att vi inte kommer sälja Ibra i sommar så kommer vi inte köpa Villa.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-22 17:07
Grabbar barca kommer åka ut :(
Silthrim
2010-04-22 16:58
★Sami★:

Lämnar:

Henry
Hleb
Cáceres

Lånas ut:

Chygrynskiy
Jeffren
Keirrison(Fortsatt utlånad)

Nyförvärv:

David Villa
Juan Mata

eller

Cesc Fabregas
Juan Mata
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 16:54
Chelsea cfc

bra video tack
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 16:50

silly season är roligast för Real och Inter som värvar mer än nån annan klubb!

Milan måste nog vara den snålaste i allafall :)
Chelsea cfc 8
2010-04-22 16:49
Har äntligen mixtrat ihop en Messi video som jag laddat upp på Youtube. Är själv riktigt nöjd med den, en av dem bästa videos som jag gjort. Kommentera gärna och premenuera på min kanal!
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 16:48
silly season kommer påverkas av VM tror jag men några bra värvningar skulle inte skada!
inga stora namn tack :)
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 16:46
Aléx

Jag själv älskar silly season. Ska bli spännande se vilka Barca köper. Om det blir 1 eller 2 spelare.

Sen är det juh också Presidentval. Som Sandro Rosell kommer vinna gissar jag på.

Aléx
2010-04-22 16:38
Henry kommer att lämna till 110%, Chygryk kommer att lånas ut, in kommer...Cesc och Mata.
Det är mina gissningar.

Jag hatar silly season :)
Atlético addeh
2010-04-22 16:37
adil [blaugrana] /

Jag håller med, bara positiva nyheter för oss. :)
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 16:36
Laporta kommer juh sluta nu i sommar. Vilka värvningar tror ni det blir i sommar?

Och vilka lämnar.
adil [blaugrana]
2010-04-22 16:35
kallesiete

Jag har då inget emot att Real fansen får beskåda sin legend i ytterligare ett år. Om jag var maräng skulle jag hellre se Guti stanna. Nuförtiden ser jag det som att Real Madrid spelar med 10 man när Raul byts in.

Härliga nyheter för Barca och alla Cules. :)
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-22 16:30
tycker faktiskt henry bör få chansen mot xeres
Barcelona kallesiete
2010-04-22 16:29

Raul tål alltså inte att lägga av med dom 4 förlusterna mot Barca i bagaget. Glada nyheter för Real, om man vill se honom i den vita tröjan ett bra tag till. :)
Barcelona Karlssoooon
2010-04-22 16:29
Vad ska vi med en spelare som K9 till när Bojan finns att tillgå på samma position?
Dessutom är Bojan en bättre spelare som är mer all-round. Och när det gäller Brassens kliniska avslut så tycker jag även där att Bojan är om inte bättre så minst lika bra.
Atlético addeh
2010-04-22 16:17
Hoppas både Bojan & Jeffren får spela från start mot Xerez. Vore kul att få se JDS komma in i andra halvlek och visa vad han går för också.
Silthrim
2010-04-22 16:14
Pep the King :

Förstår inte riktigt varför heller , han är nyligen tillbaka från skada så man kan inte begära att han ska vara i toppform , sedan är han ju den näst bäste målskytten efter Messi , så att jag förstår inte heller kritiken.
Silthrim
2010-04-22 16:09
★Sami★ :

Det är City som planerar ett jättebud på Torres inte United. Ditt skulle Torres aldrig gå oavsett bud i och med att dom är bittra fiender. Tror inte på City heller , eftersom Torres hyser för stor kärlek till Liverpool och skulle nog aldrig vilja förstärka en rival i ligan.

City verkar även vara intresserade av andra spelare också, vissa spelare där kan dom glömma om dom skulle mot all förmodan lyckas värva åt sig Torres, för han kommer nog kosta mer än dom pengar han värderas till.
Annons: