/spanien/barcelona/forum/15372.aspx/spanien/barcelona/forum/15372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-04-21 01:29
Ämne: kolla från min 2.15 ....
Äh, bara 1m offside ungefär. Inte så farligt. Det är smällar man får acceptera.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Ähh.. ge dom inte uppmärksamhet. De har nog satt på datorn utan föräldrarnas tillstånd.
Barcelona basaric
Hugo

Man ser också hur Maicon kommer till situtionen som andre man, och precis när han vänder sig så hoppar han in i Messis armbåge.
Barcelonas ständiga filmingsförsök? Du måste driva med mig helt jävla seriöst?

Hur känner du när Real Madrids bästa spelare gör det nästan varje match? Hur kände du när Ronaldo bröt näsan på stackars Patrick? Hur kände du när Pepe trodde att han deltog i UFC mot Getafe. Hur kände du när dina spelare gick ut inför Lyon matchen och sa att dom skulle krossa Lyon med minst 3-0?

Barcelona Barca4eva
2010-04-21 01:28
Hugo

Eru seriös elr vad? 10matchers avstängning? Jämför du det här, som var en olycka då, med ett Pepe anfall va? Dra åt **** :D
Barcelona Rambla~
2010-04-21 01:26
Hugo

Du får ha din åsikt bäst du vill. Ingen vettig människa får det där till avsiktligt. Är det någon som borde stängas av är det du för hets och uppvigling.

Som sagt, checka synten på ålderns höst.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 01:25
kolla från min 2.15
Barcelona pokke
2010-04-21 01:25
Hugo

Lägg dig och kom tillbaka imorgon.
Sia Inter-Red
2010-04-21 01:24
basaric
Tyvärr, så är det så det blir. Mycket snack handlar också om domaren, vilket är förståeligt. Fotboll är en sport som rör upp MÅNGA känslor. Men det ska spelas en retur också och det finns ingen som tvivlar på att Barca kan vända det här. Men dock ställer jag mig lite tveksammare till ett Barca utan Iniesta. Xavi-Iniesta tillsammans med Messi är OMÖJLIGA att radera ut. Men när det bara är Xavi så blir det mycket som idag, låter gesterna i slutet tala när han i princip bönar och ber om någon att spela till, hur ofta händer det i La Liga? Eller alls!?
Hugo
Alltså satan... kollade videoklippet nu - bland det fulaste jag sett på ett tag. Stäng av Messi i 10 matcher, tack.
Verkligen vekt av dom barca-fans som inte ser hur fult det är... Gillar ni smutsigt spel, eller?

Beklagar, men blev fan förbannad nu när jag såg händelsen igen o vissa på allvar påstår att det inte var med flit.
Barcelona Rambla~
Hugo

Tyvärr, men du har fel. Messi försöker inte medvetet skada Maicon som du är inne på. Men vi är vana vid den här hetsen mot Messi, han är så otroligt bra, får mycket stryk i varenda match utan nästan aldrig gnälla. Ibland kommer det in sådana som dig och bara ska hitta alla möjliga fel och svartmåla honom. Vi är vana vid det.
2010-04-21 01:23
Har inget emot Interistas. Men vinner vi mot Inter så kommer alla Madridistas få på käften. Det är nog med motivation för våra spelare och för oss supportrar.
Barcelona basaric
2010-04-21 01:21
Sia

Sånt uppskattar vi! Man låter känslorna ta över ibland men jag håller med dig fullständigt, det var en välspelad speciellet från er sida och ni förtjänar vinsten.

Sen så förstördes stämmningen lite då Messi råkar nocka Maicon rejält och det med Balotelli.
Barcelona Lusnos
2010-04-21 01:21
Jag hoppas verkligen att Inter vinner CL om inte vi gör det, har absolut inget emot den klubben och framför allt önskar jag Etoó all lycka i världen så det vore fantastiskt om han vann CL igen.

Vi får se vem som går vidare nästa Onsdag.
Real Madrid Marcelo Vieira da Silva Júnior
2010-04-21 01:20
Rambla~//

Nej jag ska inte knipa igen, jag kommer in hit och skriver när alla har lite distanst till matchen och den värsta ilskan/besvikelsen är över.
Hugo
2010-04-21 01:18
Eh - man ser hur Messi spänner sig precis innan han kolliderar med Maicon. Ser faktiskt ut att vara med flit - beklagar. Tror knappast Maicons tänder flygit om Messi varit ärlig i den situationen.

Ja jag är neutral åskådare. Håller varken på Barcelona eller Inter.

Mkt imponerad av Internazionale. Mindre imponerad av Barcas konstanta filmningsförsök.

Tror det blir 1-1 i returen och Inter mot tyskarna i finalen.
Barcelona Rambla~
Hugo

Som neutral åskådare skulle jag rekomendera dig att kontrollera synen. Den brukar bli sämre när man kommer upp i din ålder. Messi hoppar upp på ett inlägg. Maicon kommer snett bakifrån och hoppar upp mot Messi. Jag tror knappast att Messi har ögon i nacken även om det kan verka så ibland.
Sia Inter-Red
Jag skulle in här och önska lycka till inför denna match, men någon regel om att ett konto måste ha funnits i en dag innan man får skriva stoppade mig.

Men jag tar det nu istället, tackar för en otroligt välspelad match. Lycka till i returen och hoppas ni tar ligatiteln.

I hetluften ska man inte glömma att det är två klubbar med grymt bra relationer som möttes idag, tillskillnad vad vissa från Svenskafans vill få det till.
2010-04-21 01:17
F_C_B

Zlatan var inte heller i offside när han kom fri mot Cesar. Alves och Pique borde fått straff. Maicon borde fått gult och avstängd.

Finns en hel del o gnälla på. Men spelarna ska ha all kritik, de ska inte behöva domarens hjälp för att slå 5 raka passningar till varandra.
2010-04-21 01:16
Jag har fortfarande inte insett att det "var" offside, kan någon länka målet när dem fryser bilden?

Alves filmade Rejäält, det kan alla som inte är blaugranas se, han märker att saxen är påväg och lurar alla förutom domaren, sneijder höll undan sina ben och kanske hade en liten kontakt, men ingen människa ska inte behöva falla ifall man inte heter alves eller xavi såklart!
Barcelona Rambla~
2010-04-21 01:15
Marcelo Vieira da Silva Júnio

Är det någon som ska knipa igen är det du. Du är inte ens värdig att nämna hans namn. Håll dig du till tattaren Marcelo så blir alla lyckliga och glada.
Real Madrid N(N)
2010-04-21 01:15
Hur ska man kunna stoppa vargarna (Inter) från att gå till final nu? Mama mia... Nu har vi problem, Barca. Nu har vi problem..
Barcelona pokke
2010-04-21 01:14
Otäckt. Man ser Maicons tänder flyga ut.

Ren olyckshändelse som sagt.
Barcelona F_C_B
2010-04-21 01:13
Domare hit och domare dit. Barcelona fick ett mål som skulle blåsas för offside, men många blundar för Inters onside, där Eto'o/Milito skulle komma helt fri mot Valdes.

Många säger också att 2-0 har vi redan vunnit över Inter. Men ni måste förstå en sak, att Inter i gruppspelet är inte samma Inter just nu. Inter är otroligt taggade och har man kommit så här långt så ska man inte ut och fega mot världens bästa lag. Sen säger många att Inter kommer köra defensivt och parkera bussen framför mål.
Glöm det säger jag, Inter kommer göra allt för att göra det där 1,2 målet och kommer inte köra defensivt alls. Många trodde att Mourinho skulle ut och försvara sitt 2-1 ledning mot Chelsea, men han chocka hela fotbollsvärlden och körde med en sån offensiv uppställning som gick till Inters fördel.
Barcelona basaric
2010-04-21 01:13
Neutral åskådare? Du är ju madridista.. och var helt rätt av dommaren och inte agera i den situationen.

Messi kollar boll och inget annat.. det är Maicon som är sen in i duellen och hoppar rakt in i Messis armbåge.
2010-04-21 01:12
Kör med Abidal som vänsterback. Busquets, Xavi och Yaya i mitten. Messi, Pedro och återigen Zlatan så ska vi kunna slå Inter på hemmaplan 9 av 10 gånger.

Jag tror på laget. Är det något lag som kan vända det här så är det Barcelona. Pep måste förbättra sig själv och 9 av sina 11 spelare till nästa match.

Pedros plats i startelvan är säkrare än Zlatans. Inte nog med att han petade Henry totalt, nu är Zlatan nästa man för lille Pedrito. Vilken kille.
Barcelona ROBA - #8
2010-04-21 01:09
Messi kommer ingen vart när det finns 3 MITTMITTAR som täcker av den lilla ytan mellan backlinjen, sen har vi 4 backar bakom. Han ska vara vid kanten o bredda nästa vecka . Det blev så jävla grötigt med så många defensiva spelare i mitten och lägg på Messi där som vill ha ytan.
Hugo
Lustigt att domaren alltid är kass när Barca torskar?

Som neutral åskådare såg jag ju vad Messi gjorde med sin armbåge - borde rendera i minst 5 matchers avstängning.
Han fick inte ens kort va?
Xavi klagar på domaren : epic fail!

Jag börjar smått avsky den där snubben nu för tiden, dags för honom att knipa igen.
Barcelona Rambla~
2010-04-21 01:04
För övrigt är det under Xavis värdighet att gnälla på domaren efter matchen. Lägger ner sådant Xavi.

Ja domaren var kass, riktigt kass, 5 gula kort mot Inters 2 gula säger allt om hur han tolkade situationer olika. Det mest aggressiva laget får knappt några varningar. Helt sjukt!

Trots det så förlorar Barca knappast pga domarens usla insats utan helt enkelt för sin egna svaga insats. Allt för många spelare sprang omkring och gömde sig. Jag håller med senaste artikeln helt och hållet. Pedro och Piqué är de enda som ska hyllas för sin insats.

Mot nya tag i returen. Allt att vinna!
Barcelona basaric
2010-04-21 01:04
Har ni glömt att vi slog Inter med 2-0 på camp nou? Har ni glömt bort att vi gjort 11 mål mot Real Madrid på dom senaste 4 matcherna? Att vi slog ut Cheslea? att vi lekte med Man U i finalen? Har ni glömt bort att vi är det enda laget som tagit 6 tittlat på 1 år? Har ni glömt bort att vi är världens bästa lag? Ni ha gjort det va?

Vi hade lekstuga mot Arsenal, vi hade lektstuga mot Bayern, vi hade lekstuga mot Lyon.. vi hade lekstuga med alla möjliga lag i världen.

Vi är det laget som spelar världens finaste fotboll.. har några av dom ödmjukaste spelarna i laget och håller alltid ihop oavsett vad.

Annons: