/spanien/barcelona/forum/1537.aspx/spanien/barcelona/forum/1537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-07-06 13:27
Dm1982 Jo samma här, dom har hoppats nu i snart 1 år att han ska sitta in och helt förstörda nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-07-06 13:26
Vilken Panama? Har du någon bevis ?
Barcelona LennyRomario
2016-07-06 13:24
@enkos:
Ja, och Panama var inte heller nåt att bry sig om, enligt dig. Alla är korrupta utom vi, men ändå döms vi både som klubb och enskilda spelare. Bevisen är väl förstås fabricerade? Jag tror faktiskt det är närmare sanningen att han och hans far klarar sig från fängelse (dömd till 24 månader) för att de är Messi och hans far. 4.1 miljoner euro, där sitter du i finkan ett par år i Sverige utan snack.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-06 13:21
[QUOTE=The black Messi ]Om Portugal går till final (och kanske vinner?) så lär ju han vinna det oavsett prestation under hösten. Det är så det funkar, kommer man långt i en turnering så räcker det med att man har gjort en OK insats och så är man med i snacket om årets spelare. Särskilt målvakterna brukar glida på det väldigt mycket tycker jag, fastän det funnits målvakter som varit bättre i sämre lag. [/QUOTE] Varför sågs det som misslyckande då att Messi kom till final i VM 2014? Det målades upp som något dåligt i media. Varför skulle då Ronaldo vinna Ballon D'or om han går till final i EM o förlorar?
Barcelona The black Messi
2016-07-06 13:17
@Lionel "Rey" Messi:

Om Portugal går till final (och kanske vinner?) så lär ju han vinna det oavsett prestation under hösten. Det är så det funkar, kommer man långt i en turnering så räcker det med att man har gjort en OK insats och så är man med i snacket om årets spelare. Särskilt målvakterna brukar glida på det väldigt mycket tycker jag, fastän det funnits målvakter som varit bättre i sämre lag.
Barcelona DM1982
2016-07-06 13:16
[QUOTE=neymar JR]Nej detta är en sorgsen dag, men trots allt inte för oss cules. Utan för Madrid fan som trodde dom skulle få slippa Messi i 2 år haha! [/QUOTE] Det var en maräng som talade om för mig att Messi hade fått fängelse, killen var överlycklig för han trodde att det var skaka galler som gäller. Ville inte förstå när jag förklarade att det inte handlade om det.
Barcelona barcagurl
2016-07-06 13:16
Allt för att förminska FC Barcelona, madrid lyckas inte... :) måste vara hårt att barca är större än Real madrid idag.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-06 13:13
[QUOTE=El Pistolero #9]Messi är en MYCKET bättre fotbollsspelare idag. Ser inte hur Ronaldo ska kunna ha en chans. [/QUOTE] Du glömmer vilka som röstar. Blandningen av vänner och sådana som inte kollar på matcherna utan bara statistiken. Kaptener, tränare, journalister osv som alla är partiska. Går man efter statisk dock, så är Messi överlägsen alla under 2016 och Balon D'or ska delas ut för kalenderåret 2016. Jag tror att Ronaldo vinner, inte för att han förtjänar det men för att folk är så jävla blinda och partiska.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 13:11
En sak jag inte förstår är hur Messi kan dömas på samma premisser som hans far när allt detta tydligen ska ha utspelat sig medans Messi var 17 år gammal. Man är ju minderårig som 17 årig och bör därför inte dömas som en vuxen i lag? Fattar ingenting. Kanske jag som är ute och cyklar men I really don't get it.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-06 13:08
Messi får något som kallas samhällstjänst i 2 år. Dvs Messi spelar fotboll som vanligt men han kan köpa sig ur detta.
Barcelona enkos
2016-07-06 13:07
Domen mot Messi är inget annat än politisk. Han hade aldrig dömts om han spelade för Real. Dessutom använder sig korrupta domstolen av Messis namn helt kostnadsfritt i syfte mot korruption. Killen spelar fotboll och har anlitat andra att skötta hans ekonomi liksom alla företag gör. Vad är annars revisorer till ?!
Barcelona neymar JR
2016-07-06 13:04
Nej detta är en sorgsen dag, men trots allt inte för oss cules. Utan för Madrid fan som trodde dom skulle få slippa Messi i 2 år haha!
Barcelona neymar JR
2016-07-06 13:02
Vänta lite, straffas Messi för något som påstås har hänt när han var 17 år? Hahaha wtf, ska väl inte ens gå att straffa honom. Och tror dom verkligen att Messi hade något med det att göra?
Barcelona the cameroonians
2016-07-06 12:54
Helt sjukt att man går så hårt åt något Messi gjorde som 17-åring och dömer honom i samma nivå som hans pappa som skötte allt.

Casillas behövde bara betala tillbaka (visserligen en mindre summa än Messis, men ändå) - och det är rätt klart att det är skillnad på folk och folk, även om det är en katalansk domstol som dömer. De vill bara ha publicitet, inget annat.

Samtidigt finns det då presidenter i klubbar i huvudstaden som skapar 100-tals företag för att komma undan att betala skatt - men som går fri. Messi betalar betydligt mer i skatt i Spanien än vad Perez gör.

Well well, skönt att det är över, men vi vet ju att svensk media kommer skylta med stora rubriker om att Messi är dömd till fängelse.
2016-07-06 12:52
[QUOTE=Barca - Puyol]Ronaldo vinner Ballon D'or och kommer ikapp Messi så jävla orättvist [/QUOTE] Messi är en MYCKET bättre fotbollsspelare idag. Ser inte hur Ronaldo ska kunna ha en chans.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 12:51
Eftersom Messi inte har något vridningar record sedan tidigare och eftersom domen är på mindre än 2 år kommer varken Messi eller hans pappa att få spendera någon tid i fängelse. De får en "suspended sentence" vilket är samma som det Mascherano fick. Det innebär i princip att de får tid att bättra sig och om de tar domen på allvar och bättrar sig försvinner oftast straffet. Messi får också böta 2M€ och hans far får böta 1,5M€ om de uppgifter jag läst stämmer.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-06 12:49
Ronaldo vinner Ballon D'or och kommer ikapp Messi så jävla orättvist
Barcelona Illusionista
2016-07-06 12:48
@El Pistolero #9:

Om det är något som hänt när han var 17 år gammal så kan de ju inte döma honom till fängelse då han inte var vuxen. Eller är det andra regler i Spanien?

Det är ganska säkert en kampanj mot just FC Barcelona och Katalonien som provins.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 12:47
El pistolero Klart som fan att det inte hade hänt. Messi har gjort fel för sig och det ska hak kritiseras för, alla måste betala skatter och ingen står över lagen. Ja, men vad hände med Alonso och Casillas som också hade betalat för lite skatt? Inte ett skit för att de spelade för Madrid. Men Messi är Messi och spelar för Barcelona så där är det annat som gäller.
Barcelona Illusionista
2016-07-06 12:47
Det sägs att Messi och hans pappa fått 2 års fängelse... Jag tror ej de behöver sitta i fängelse men att han blir dömd är ganska sjukt i sig.

Sen så vetefan alltså, allt detta mot Barcelona som klubb i Spanien.. Känns som en kampanj mot klubben från Madrid och regeringen pga att Katalonien vill bli självständiga. Om så fallet är, vill jag spy på det! Görs inga kontroller etc. på Real spelare? Kan det vara så att ingen av de gjort fel eller fifflat?
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-06 12:46
Messi döms till 21 månaders fängelse!
2016-07-06 12:45
Messi kommer få böta som Mascherano o så är det med det. Sjukt att man får det för något som hände när Messi var 17 år, klart som fan att han inte fatta något o lita på sitt team. Vill inte dra det kortet men hade han spelat för RM så hade detta inte hänt, you all know it.
Barcelona Vronskij
2016-07-06 12:44
Tur att det inte blev 25 månaders fängelse.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 12:42
The Messis were found to have evaded tax on Lionel’s image rights, owing more than €4m in back payments, and the Court of Catalonia has sentenced the pair to just under two years in prison. However, as the sentence is short of two years, and neither Lionel nor Jorge have a criminal record, they won’t be required to serve any jail time.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 12:38
BREAKING: Spanish court hands out 21-month prison sentence to Barcelona soccer star Lionel Messi for 3 tax crimes.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 12:37
Okej fick precis upp en notis på mobilen på spanska som lyder: Leo y Jorge condenados 2 meses de carcél. Vilket betyder att Messi och hans far får 21 månaders fängelsestraff. What in the heavens fuck!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-06 12:32
Först och främst Eid Mubarik till er där ute!.

Sen måste jag fråga igen. Pogba? Varför?

Vad ser ni hos honom?
Om jag fick välja mellan Pogba och Banega så skulle jag ta den sist nämnda alla dagar i veckan.

Barcelona Barca - Puyol
2016-07-06 12:20
Dortmund sägs vara ute Arda Turan. Hoppas de köper honom för 300 mille. Så vi kan lägga 500 mille plus en spelare på Pogba.
Parre [Xavi #6]
2016-07-06 12:18
@wallmannen:

Håller helt med, hellre värva en nyttig spelare som kan visa sig riktigt viktig under en hel säsong och som kan komma in i laget. Måste inte alltid värva superstars.
2016-07-06 12:07
Hittills så har den nya sportchefen Robert gjort det riktigt bra. Får hoppas det håller :)
Annons: