/spanien/barcelona/forum/15368.aspx/spanien/barcelona/forum/15368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 21:41
Silthrim
Skit också! Inga bra nyheter. Jag som trodde han skulle komma hit. Vi får se vad som händer på Onsdag.
Valencia Rooney_Manutd
2010-05-17 21:37
Silthrim// Jag är inte så säker på att Villa stannar kvar i Valencia, han är 28 år och har inte så många år kvar i fotbollen. Det uttalandet av Villa tolkar jag som att det är inte upp till honom utan till klubben. Men jag skulle inte bli förvånad om han stannar kvar.
Barcelona Lusnos
2010-05-17 21:34
Underbara nyheter att Milito förlängt till 2012. Börjar iallafall bra på säsongsuppehållet.
Barcelona Visca Barca
2010-05-17 21:33
Om vi säljer Henry behöver vi ett nyförvärv eller inte? Vad tycker ni? Vi kan ta upp jeffren, men håller han? Om Henry drar så är det här våra anfallare: Bojan, Pedro, Ibra, Messi och jeffren. Bojan har varit mycket bra nu mot slutet när han har fått speltid, men matchen mot Valladolid var han inte alls så bra och det här kan hända många.

Då vi spelar med 3 anfallare varje match behövs det inte minst 6 anfallare så att man har en reserv till alla positioner i anfallet.

Hleb kommer komma tillbaka, men honom säljer vi säkert nog. Kerrison kommer antingen säljas eller lånas ut igen. Mitt alternativ vore att köpa Luis Suarez som har öst in mål i holland.

Alla vet att det kommer spelas ett VM nu i sommar och det kan säkert blomma ut några talanger där eller några äldre som t. ex Arshavin under EM.

Jag tycker inte att vi behöver Cesc just nu så honom kan vi vänta med. Vi behöver först värva en anfallaren sen kan vi fundera på att värva Cesc.
Silthrim
2010-05-17 21:30
★Sami★:

Villa verkar bli Valencia troget.

Barcelona ★Sami★
2010-05-17 21:20
Någon här inne som vet något nytt om David Villa? Skulle inte han bli klar idag eller Onsdag? Laporta skulle juh presentera?
Någon som vet nåt nytt.
Barcelona Fille s
2010-05-17 21:13
ireland?? bänken i city är nog inte material för att vattna camp nous gräs ^^
Andre_D
2010-05-17 21:08
Edin

Mot espanyol var det en straff.
Barcelona Pedrito
2010-05-17 20:57
Vad kommer hända när villa hamnar i måltorka eller skadar sig?Då ska nästa in o då ropar alla på Torres.
banklev
2010-05-17 20:53
Ämne: Ämne: En spel....
Tekniken har han definitivt, tycker att fabregas blir överflödig i dagens Barca, man måste spela en defensiv spelare på mittfältet också. Sen så tycker jag att Barcas så fina fotbollsfilosofi försvinner ifall man börjar värva spelare för 500 miljoner + varje sommar.
Barcelona PepGuardíola
2010-05-17 20:46
Ämne: En spelare jag tycke....
Mm kan kanske bli bra, men har han farten och tekniken för att spela i Barcelona?
Jag skulle vilja se Fabregas i Barcelona tröjan, tycker inte det behövs någon mer.
Henry kan få pröva lyckan någon annanstans, grym spelare men på väg mot slutet på karriären.
Barcelona el Maestro!
2010-05-17 20:41
Ämne: Barcelonas generaldi....Tre operationer är kanske vad Barca behöver maximalt för att finjustera truppen.
Möjligen två värvningar in och en exit(försäljning).
Intressant att ledningen får igång operationerna så snabbat efter att ligan har avslutats i söndags.

En del av de utlånade spelarna kommer väl också att infinna sig tillbaks i Barcelona, Hleb, Botia och någon mer.
banklev
2010-05-17 20:10
En spelare jag tycker skulle ha varit spännande att se i Barca är City's Stephen Ireland, han var fullkomligt briljant förra säsongen förpassats till bänken, på grund av en skadefylld säsong.

(se länk)
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 19:45
Barcelonas generaldirektör Joan Oliver har sagt under presskonferensen idag att klubben har påbörjat tre operationer inför nästa säsong, som rör sig om såväl värvningar som försäljningar.

Oliver hintar även att Henry kan lämna denna sommar och att Zlatan kommer fortsätta i Barça nästa säsong.
EdiiN - CR9
2010-05-17 19:33
Zlatan Har gjort så mycket för er.Alla spelare har någon gång varit i en formsvacka. Barcelona-Espanyol 1-0 (zlatan) Mallorca-Barcelona 0-1 (zlatan) Barcelona-realmadrid 1-0 (zlatan)
Utan honom skulle ni kanske inte ha vunnit ligan.+ har han gjort en del målgivande passningar.När Zlatan avgjorde mot Real,då snackade ingen om Messi + var Messi då i en Formsvacka.
Barcelona PepGuardíola
2010-05-17 19:33
Ämne: Ämne: Tja, me....
Okej men Castefa självklart är inte Laporta Barcelona, ingen i klubben är större än klubben varken spelare eller ledare.
Ingen har v
äl ehller sagt att Laporta ensam är anledningen till våra framgångar men som högste ansvarig inom klubben har han självklart en del i de fantastiska framgångar vi haft.
Vad är det han sagt som har varit i eget intresse då? Nämn något exempel tack.
Och vad grundar du det påstådda motståndet mot honom på?
Har varit i Barcelona vid två tillfällen de senaste två säsongerna och snackat med massa andra culés och ingen har sagt något om något motstånd mot Laporta.
Vi har ju vunnit allt så varför skulle det finnas något motstånd undrar jag?
Barça såklart!
2010-05-17 19:15
Bra? Jag vill hellre ha bort Zlatan och in med Villa. En sån målspruta som är så skulle han, Messí och Pedro vara rena dunderanfallet.

Men så klart vill jag även ha Cesc Fabregas. Skulle även det vara en dundervärvning!
Barcelona Lusnos
2010-05-17 19:14
Fan vad jag är trött på Zlatans agent, jag menar. Så rik och hur fan i hel*e*e kan man då ha en sådan pajas till agent?

Blir så less, hade inte Zlatan anställt han hade han käkat vita bönor och städat toaletter. Gaah!
Barcelona Pedrito
2010-05-17 19:10
Mycket talar för att Villa stannar. Bra då kan vi koncentrera oss på Fabregas.
Barcelona Gabriel
2010-05-17 19:03
Lusnos

Precis. Dessutom hade Tenerife en jättechans precis innan. Både jag och farsan mådde väl si sådär. Först firar man ligaguldet sen får man höra att Valencia gör mål i slutet. Riktigt surt tyvärr! :-/
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-17 19:00
Gabriel

Visca el president!

----

Gutiérrez

Jag tror nog att Chyg kommer att lånas ut till en annan spansk/italiensk klubb för att komma in i rytmen och tempot. Att sälja honom till England vore fel, jag tycker det iaf.

Milito har nu skrivit på ett nytt kontrakt vilket gör att vi har Puyol, Pique, Milito och även Marquez som kanske får en säsong till i FCB.

Jag förstår mig inte på Pep, och då syftar jag på hans värvningar. Henrique och Caceres är redan två backar som tillhör FCB och är utlånade, varför ska han då punga upp 250(?) miljoner för Chyg? Visst, han är ung. Och han har inte haft så många matcher på att visa upp sig.

Men vad är meningen med att ha så många mittbackar med i truppen?
Barcelona Lusnos
2010-05-17 18:57
Gabriel //

Fyfasiken så tungt, och Valencia som inte ens hade nåt att spela för. Jisses.
Barcelona Gabriel
2010-05-17 18:56
Måste också bara tacka Laporta för alla dessa år. Han är vår bästa presient i historien. Tack för allt Laporta. Du förtjänar att bli ihågkommen som en hjälte!

Visca el president!
Barcelona Gabriel
2010-05-17 18:55
VISCA BARCAA!!!

Precis. Inbördesmöten som gäller. Så dem hade klarat sig :-(
Barcelona Pedrito
2010-05-17 18:53
Ämne: Hur ser det ut för C....
Nej nej killen är lika gammal som Pedro.. Han har värvats för framtiden. Förmodligen blir han utlånad nästa säsong men han kommer inte säljas.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-05-17 18:48
Gabriel
Teneriffe hade ändå åkt ut även om matchen slutade 0-0. De hade mycket sämre målskillnad än Malaga.

Tänkte fel där. Det är inbördes som gäller även i botten, eller?
Real Madrid Gutiérrez
2010-05-17 18:43
Hur ser det ut för Chygrinskis framtid i Barca?
Jag menar, han har ju knappt fått speltid och när han väl har det så är det ju inget direkt förtroendeingivande spel som han bjudit upp till.

Lämnar snart?
Barcelona Hyder
2010-05-17 18:34
NoGo™

Precis. Sevilla-derbyna är enligt mig mer intensiva än våra matcher mot Real Madrid. Sedan om matchen spelas på Sanchez pizjuan blir det bara bättre stämning. Tycker också att ligan behöver så många intensiva, publiklockande möten som möjligt. Bask-derbyna och Sevilla-derbyna är utan tvekan matcher jag skulle stanna hemma en lördagskväll för att titta på.
Barcelona NoGo™
2010-05-17 18:30
Visca Barca

Mjo det kanske han har men jag ser inte den just nu faktiskt, men som sagt det behövs nog en utlåning av han för att han ska kunna utvecklas för han är ju fortfarande ung så än finns det hopp :)

Hyder

Kul att Sociedad tar steget upp , vem kommer inte ihåg säsongen 02/03 när de pressade Real om Liga segern med det underbara anfalls paret Nihat och Darko Kovačević och de hade även Alonso.
Sen så ser jag gärna att Betis tar steget upp för det behövs för ligan, menar mötena mellan Betis och Sevilla är ju klassiska.
Barcelona Gabriel
2010-05-17 18:29
Måste bara få uttrycka min besvikelse över att Tenerife ramlade ner. Det är så oerhört synd. Att vara så nära på att klara sig för att i sista sekund åka på ett baklängesemål som betyder att man åker ner är oerhört smärtsamt för mig som är ifrån ön. Tycker faktiskt att Tenerife är bättre än många av dem som lyckades hålla sig kvar. Dem spelar faktiskt rätt bra stundtals, bättre än många lag i la primera. Men dem är så otroligt ineffektiva när det gäller att sätta dit målchanserna, och det brukar ju också vara så det ser ut för laget som åker ner. Backlinjen är väl inte direkt heller något att hänga i granen.

Synd, tyckte det var otroligt roligt med ett lag från kanarieöarna i la primera. Det är verkligen svårt att ta sig upp till la primera när man åkt ner till la segunda. Senast Tenerife var i la primera var 2001-2002, hoppas det inte dröjer lika länge denna gång innan vi ser dem i högsta ligan igen.

Trots att jag är culé så känner jag för Tenerife. Dessutom har dem hjälpt Barça till två ligatitlar, bara det i säg är något att minnas!

Som Pedro och Jeffren sade igår: "Visca Tenerife!"
Annons: