/spanien/barcelona/forum/15367.aspx/spanien/barcelona/forum/15367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sempre Culé
2010-04-24 12:14
Ämne: Jag älskar Pedro, de....
Hetfield,

Jag håller med dig i stort, men undrar om du tror att Pedro stannar kvar om han blir en "truppspelare"... Jag tror det inte.
Barcelona Sam
2010-04-24 12:12
Jag vill gärna se fler av våra bänkspelare på plan idag. In med Bojan, Jeffren, Marquez, Henry och Chyg. Våra nyckelspelare ser sjukt slitna ut. Det är dags att vi använder lite av vår bred (eller snarare vår icke-bred).

Valdes
Puyol Marquez Chyg Maxwell
Keita Xavi Busquets
Jeffren Bojan Henry

Bänka Alves han förtjänar det och lite vila skadar inte. Puyol får spela då han är avstängd mot Inter. Tycker även att Pique borde vila då han har spelat nästan alla matcher, dags att Chyg får lite tid på plan.

Kan vi inte vinna mot Xerex med denna elva så kan vi lika gärna ge bucklan till Real. Med det sagt underskattar jag inte Xerex i sig utan detta laget ska helt enkelt vara tillräckligt bra för att ge dem en match.
Barcelona Sempre Culé
2010-04-24 12:09
Ämne: Är det bara jag som ....
Lokmaninho,

Nej, det är det inte. Jag tror att Xerez tar en pinne ikväll och att RM vinner. Och då är ligan över. Jag hióppas jag har fel...
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-24 12:04
Är det bara jag som tror att vi kommer få svårt mot Xerex idag?

Om inte spelarna e taggat till 100 % Tror jag att Xerex kan spela oavgjorde eller vinna.
Och jag hoppas att spelarna e taggade!!
Barcelona kallesiete
2010-04-24 11:56

Kan man få önska sig Henry, Zlatan och Jeffren framåt idag?
Atlético addeh
2010-04-24 11:55
Hetfield

Där är du allt ute och cyklar. Minns du första ligamatchen i höstas mot Sporting? Bojan var löpvillig, fanns hela tiden spelbar ute på sin kant, tog skott och gjorde mål. Att han inte är speciellt stark i kroppen ser inte jag som någon nackdel, titta på exempelvis Zlatan som får frisparkar mot sig hela tiden när han ska ta emot bollen. Mittbackarna kan inte utnyttja det på samma sätt med Bojan som med Ibra. Sedan är han en måltjuv utan dess like, vilket han verkligen visat dem senaste matcherna.
Barcelona Sam
2010-04-24 11:54
Messi blir ambassadör för det kinesiska bilmärket Chery.
Barcelona Essienesque
2010-04-24 11:42
Hetfield - Ser inget unikt med Bojan? Hur många i hans ålder har presterat på den nivån som Bojan gjort? Du får inte glömma att han är 19 år och i hans åldersgrupp är han kanske den största, tillsammans med Balotelli. Förövrigt är Bojans snabbhet och teknik väldigt ovanlig för en person som är så pass klinisk framför mål, ala Nistelrooy.

Det finns en anledning att han fortfarande ses som bland de största talangerna i världen.
Barcelona FC-Barcelona
2010-04-24 11:29
Hetfield

Att Bojan inte har bra skott och att han inte är snabb kan inte hålla med dig där, men Styrkan finns absolut inte för honom där och på så vis så får han inte fram sin snabbhet men skotten har han vissat att den besitter han!
Men om Pedro rätta ord!
Barcelona Hetfield
2010-04-24 11:23
Jag älskar Pedro, det är en spelare som springer så otroligt mycket, MEN jag håller fast vid att det är en truppspelare. Man behöver fortfarande få in en riktigt vass kantspelare som kan bli
ordinarie

Pedro har en fantastisk förmåga att göra mål titt som tätt, men det är ingen spelare som lyfter laget likt Messi/Ronaldinho, så han har blivit lite av en nödlösning när Henry har strulat

Sen angående Bojan, ja visst, han är överhypad, folk utnämnde honom till nästa "Raul" innan han hade presterat. Ja visst, hans första säsong med Rijkaard var väldigt bra för en 17-åring, men man måste komma ihåg att 9/10 målen han gjorde var mer eller mindre öppet mål

Just nu så ser jag ingenting unikt med honom, har inte särskilt bra skott, inte så ruskigt snabb, inte stark i kroppen osv. Det som talar för Bojan är att han kan bli en ny Nistelrooy/Pippo då han är väldigt klinisk vid mållägen
PS
2010-04-24 11:20
Tror den viktigaste värvningen är Fabregas, då vi har sett hur fantasilöst det kan bli på mitten när antingen Piff/Xavi eller Puff/Iniesta saknas.

En vettig backup till Alves vore också bra.

Allt annat tror jag är överflöd, även om jag inte skulle tacka nej till Villa så är det en förlust för La liga om han lämnar Valencia.
Barcelona Hyder
2010-04-24 10:51
Jag tror att Bojan kommer blomma ut fint i sinom tid. Han är för guds skull född 1990 och har redan gjort 30 mål i A-laget, däribland: 5 mål i CL, 17 i ligan och 8 i cupen. Det är inte många 19 åringar som kan skryta med en sådan bedrift. Notera då att han mestadels agerat inhoppare under Pep. På senare tid tycker jag även att man kunnat se vilka talanger denna Bojan faktiskt har. Han är kvick, ett öga för mål, aggressiv men framförallt; han är otroligt smart.

Ni som tvekar lite vad det gäller Bojans talang, titta lite extra på hur han rör sig på planen. Hans löpningar är oslipade men likväl väldigt smarta och det är någonting som kännetecknar en talang. Ett bra skott kan man träna upp, samma sak med sin snabbhet men att hela tiden ha en förmåga att löpa rätt och smart är väldigt mycket svårare.

Sedan ska man inte höja Bojan mot skyarna som om han har presterat likt Messí i motsvarande ålder eller ens i närheten för den delen. Bojan har väldigt, väldigt mycket kvar att lära. Han måste och kommer bli starkare i kroppen vilket är ett måste för att han ska fungera som spjutspets i ett 4-3-3. Sedan måste han bli mer konstant och jämn i sina prestationer men det är någonting typiskt som kommer med åldern.

Det var även lite kul att se Bojan i ett tvåmannaanfall tillsammans med Sergio Garcia i det katalanska landslaget. Han var väldigt bra mot Argentina och gjorde bland annat ett solomål. Att döma ut en nittonåring som presterat enligt följande är bara dumdristigt och idiotiskt. Visca Bojan!
Erkow97
2010-04-24 10:43
Hoppas vi vinner ikväll mot Xerez , viktiga poäng..
Barcelona Criff
2010-04-24 09:27
Gonzalo IL Pipita | "Hombre", Pedro gjorde 14 matcher 08-09 säsongen. Så visst var han delaktig i A-laget.

Bojan har talang, det är bara det att han behöver få speltid. Men att han ändå har gjort mål och sånt på den lilla speltid han har fått är bra ändå. Men tror en utlåning hade hjälpt honom mer än att vara bänkspelare.
Men Pep har sagt att han har någon plan för honom, och han vet antagligen bättre än oss :)
In Pep we trust!

Canales kan bli väldigt bra, tveksamt om han blir det i Real bara. Som vi vet får talanger aldrig någonsin chansen där, och om dem får det får dem oftast alldeles för mycket att bära på sina axlar och förväntas prestera direkt.
Canales är väl redan nu större än JDS & Thiago, men det vet vi ju bara för att vi har sett Canales prestera i den högsta ligan.
Man vet inte än vad som kommer hända när Thiago & JDS kommer få regelbunden speltid i högsta ligan. Precis som Pedro kanske dem gör det över förväntingarna, eller så total floppar dem.
Så man får nog vänta tills dem fått chansen på riktigt innan man kan avgöra vilken av dessa 3 talanger blir störst och presterar bäst.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-24 02:40
BlueRed//

Pedro var väl inte A-lags spelare säsongen 08-09?
Jag såg honom för första gången denna säsong som 22 åring btw 3 år äldre än bojan och lika gammal som Higuain, benzema och messi, men någon supertalang är han inte.

Pep el rei!//

Tiden får verkligen utvisa hur bra han blir, men barca får nog arbeta hårt med att göra så att bojan når det sista steget till en klassspelare, hitils rankar jag inte ens han högt bland La liga.
Real har kanske ett ännu större uppgift än vad barca har med bojan. Sergio Canales är på väg till oss i sommar, då får vi ser hur vi klarar av att få honom att utvecklas från ett underbarn till en världsstjärna. Sist man handskades med ett underbarn var Anelka och då vet alla hur det gick, nu är det upp till bevis.

Va tror ni om Canales framtid?
Tror ni han blir större än era juniorer JDS och Alcantara?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-24 02:12

Jag har aldrig tvivlat på Bojans talang och jag tror fortfarande på honom, men på ett sätt så smyger sig din tanke in på mig. Bojan är verkligen ett mysterium, tiden lär utvisa vad som händer med den här unga mannen. Är det bara jag eller har inte Bojan den valpiga, oskyldiga ansiktsuttrycket typ hela tiden? :)
Barcelona BlueRed
2010-04-24 01:33

Ja det var vad alla trodde om Pedro när han växlade mellan A och B-laget förra säsongen. Även den här säsongen så fanns det många som inte trodde på honom. Han var helt enkelt en rotationsspelare enligt många. Men det har vänt, och som det har gjort det. Killen avgör matcher, har inga problem mot storlag, gott om självförtroende och även Pep tror på honom. Han har motbevisat dem flesta. Jag både tror och hoppas att han växer ännu mer nästa säsong.
2010-04-24 01:19
Kurd+Madrid //

Jag sticker ut hakan och säger att Bojan aldrig kommer bli den spelare man har hoppats på. För det första så så tycker jag att han var överhypad och att barca faktist ville satsa på fler som bojan. Men jag tycker att Bojan togs ut i A-laget allt för tidigt, han har en helt annan press på sig än vad Pedro har. Nu känns det som att ett miljöbyte vore bäst för honom, men jag tror inte heller att det skulle hjälpa honom, han kommer komma till en helt annan fotboll än den han var van vid, han kommer behöva jobba mycket hårdare än vad han behövt göra i barca.
Bojan må vara en vass avslutare och skapligt teknisk, men utöver det så besitter han inte den riktiga talangen en striker ska ha, det känns som han är väldigt beroende av sina lagkamrater som serverar mackor åt honom.

Tyvärr jag tror inte på Bojan eller varken pedro, pedro må fått en raketfart på sin a-lags karriär, men de kommer en tuffare andra säsong, då han har fler ögon på sig, högre krav, större press och förväntningar och det kommer säkert knäcka honom tror jag. Pedro är en spelartyp ifall man jämför med andra som har liknande spelstil är spelare som har väldigt korta toppar och ganska ojämna vad jag har sätt!
Barcelona Tibidabo
2010-04-24 01:15
Ämne: Henry lämnar. Jeffre....

Pedro har väl mer eller mindre tagit Henrys grästid nu, tycker inte Henry tillför så mycket i spelet, mest rutin. Han verkar bidra med god stämning(är ju värdefullt), en sjysst kille helt enkelt.
Men lönen och med 1 år kvar tills han blir free-agent...ska han säljas är det denna sommaren, helt klart.
Barcelona Barca4eva
2010-04-24 00:46
| IKER | CASILLAS |

Now we are free tror jag.
Barcelona lameG^
2010-04-24 00:36
Henry lämnar. Jeffren tror jag lämnar faktiskt. Många små klubbar i spanien är ute efter honom och eftersom inte barca satsar på honom direkt så tror jag han lämnar. Ser inte potentialen hos honom. Ni kommer nog säga att jag sa så om pedro med. Men pedro hade iallafall barcas dna inom sig medans jeffren bara kan springa.

K9 tror jag inte kommer tillbaks. Han har en säsong till på sig i fiorentina men tror att han kommer stanna i Italien om han inte gör en grym säsong nästa säsong. Hleb kommer inte tillbaks det vet vi alla.

Många vill ha Cesc,Silva men Balotelli skulle inte vara fel. Kan spela som offensiv mittfältare och på kanten. Exakt en sån vi söker.

Ibra
Balotelli Iniesta Messi
Yaya Xavi

Bojan och Pedro roterar friskt där framme. Behöver inte vara just balotelli men många säger att han skulle förstöra för Bojan och Pedro. Men skulle inte Silva och Cesc det då? En stor värvning kommer vi se i sommar. Balotelli skulle jag inte säga nej till iallafall!!
Real Madrid Kurd+Madrid
2010-04-24 00:24
Ämne: Tjenare, kolla in mi....
Bra film!

Jag tror att Bojan kan bli den nya Messi. För några år sedan så var Messi inte självklar i startelvan när Ronaldinho etc spelade där. Han kom in då och då och gjorde mål samma sak med Bojan, men att Messi är dagens Ronaldinho. Vi får se om ett par år.
Atlético addeh
2010-04-24 00:07
Tibidabo /

Jag får inte riktigt klart för mig hur länge han är borta men det verkar inte vara så allvarligt denna gången. Frågan är om man vill riskera att spela med Abidal igen, glöm inte att Maxwell faktiskt gjort det riktigt bra. Men jag håller också Abidal som första val, helt klart.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2010-04-24 00:04
Jonathan Dos Iniesta//

Vad heter den första låten i videon? Har undrat det ett ganska långt tag :)
Barcelona Tibidabo
2010-04-24 00:00
Ämne: Tråkigt för Abidal a....
Inte bra, men håller tummarna att han är med på onsdag. Hellre Abidal än Maxwell från start.
Barcelona Tibidabo
2010-04-23 23:55
Ämne: Det här är lite off ....
Lättöl finns...Funkar?;)
Barcelona westinho
2010-04-23 23:50
denandra

haha jo precis... hoppas real madrid värvar honom, det är ju inte omöjligt med tanke på att de en gång värvade Gravesen.
Barcelona denandra
2010-04-23 23:44
På tal om Bojan så är denna video ett måste. Det är svårt att tycka illa om Pontus Wernblom. Han vill ingen ont men han gillar att stoppa folk på mittfältet.
Atlético addeh
2010-04-23 23:19
adil [blaugrana] /

Då fick du verkligen fram ditt budskap i alla fall, det var en riktig stämningshöjare och jag hoppas verkligen på ett utbrott på vulkanen Camp Nou både imorgon och på onsdag.
Barcelona Barca4eva
2010-04-23 22:58
Jonathan Dos Iniesta

Bra för en första gång :D Gillade att kunna se insatser o mål, vissa har jag aldrig sett förut, blandat med skön musik :P
Annons: