/spanien/barcelona/forum/15363.aspx/spanien/barcelona/forum/15363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2010-04-22 19:36
Ämne: Salcini

Under ma....
Du borde skriva en Klok bok.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-22 19:32
Salcini

Under matchen mot Inter så tog Zlatan flera löpningar ifrån Inters försvar utan att få bollen. Varken Xavi eller Messi sökte Zlatan, utan han fick komma ner i banan för att möta boll och passa den vidare.

Skicka den där jävla bollen emot honom och låt honom spela rättvänd mot försvararna istället för att ständigt vara felvänd.

Zlatan är en grym spelare, det vet vi alla. Han var ständigt rättvänd i höstas o kolla hur det gick för honom. Men, det är klart att visa blir besvikna enbart på Zlatan när Barca förlorar eller gör en mindre bra insats, det har vi alla lärt oss redan från i höstas.

Går det dåligt, så är det Zlatans fel och Villa/Torres är på ingång. Så funkar det, iaf i Ramblan. Tragiskt, men sant. Jag är dock inte en av dessa som skyller dåliga insatser under matcher på honom.

Återigen, ta o kika på Arsenal matchen. Han var ständigt rättvänd och sköt flera gånger mot mål, varav två gick in.

Matchen mot Xerez kommer att vara viktig för Ibra.
Barcelona Salcini
2010-04-22 19:32
Vad bra då är vi på samma sida trots allt. Låt oss inte dra igång den eviga debatten om Zlatan igen. Den känns något förlegen.
Barcelona Pedrito
2010-04-22 19:27
Ämne: Pedrito:

Ska jag ....
Självklart ska zlatan vara ``bänkbar´´ men bara för att man ger en viss summa för en spelare kan vi inte förvänta oss att han ska leverera för dem summorna. Varje affär är en chansning.
Sen ville ju trots allt Etoó bort av någon anledning.
Barcelona Salcini
2010-04-22 19:25
Pedrito:

Ska jag vara ärlig så "nja". Han kostade trots allt får skyttekung från förra året och 460 mille. Då förväntar jag mig ändå att han skall springa. Jag har dock förståelse för att det tar tid att anpassa sig och han hade en väldigt bra höst. Under våren har han dock varit ganska kall och inte kompenserat det på något sätt. Då ser jag honom gärna på bänken.
Barcelona Pedrito
2010-04-22 19:18
Ämne: Pedrito han måste vi....
Men ni kan väl inte mena att han har varit sämre än vad ni förvänatat er?
Är ingen zlatanist...
Barcelona Smogen
2010-04-22 19:15
Skrolla ner lite så får ni lite kul läsning om Bojan...
Barcelona VizzlA^^
2010-04-22 19:09
För mig är det Luis Suarez som ska ersätta Henry, han har något extra..sen tror jag inte på folk som säger att han inte kommer prestera i en större liga likt Huntelaar, Han har grymma inlägg och en beslutsamhet utöver de vanliga...Sen att han är jämngammal med pedro gör inte något, Finns ju 3 platser att rotera på. I mina ögon är Suarez just nu en mycket bättre spelare. Dock gillar jag pedros dubbelfotade/aviga spelstil, men han är fortfarande oslipad.
Sen tycker jag vi saknat en ren ytter som Suarez som kan dra sin gubbe och Skjuta/inlägg.
Barcelona Salcini
2010-04-22 19:07
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-22 19:05
Pedrito han måste visa va han går för jag har trott alldeles för mkt på han å det gör jag än det jag menar är lixom låt han spela mot xerez så han kan bevisa att han kan springa som matchen mot arsenal så han får starta mot inter !
Barcelona Pep the King
2010-04-22 19:05
Det blir mer fart utan Zlatan. Zlatan stannar upp spelet bara.

Barcelona Salcini
2010-04-22 19:04
Barcelona Salcini
2010-04-22 19:00
Pedrito:

Visst är han mänsklig och visst kan han göra dåliga matcher. Men det är här det skiljer sig mellan Zlatan och Eto'o. Den senare kunde ha en dålig match, men fortfarande springa skiten ur motståndarna och bidra med en laginsats. Problemet med Zlatan är att om han har en dålig match så blir han bara mer passiv. Därför anser jag det bättre att starta med Bojan längst fram då han iaf springer.
Barcelona Hetfield
2010-04-22 18:57
Jag håller med om att Xavi och Messi MÅSTE (notera: MÅSTE) vilas mot Xerez, det finns inte i min värld att vi ska tappa poäng mot just Xerez, med eller utan herrarna

Barcelona Pedrito
2010-04-22 18:56
Ämne: Salcini du har rätt ....
Bör ju prestera mer? Enligt vem? Han är väl mänsklig....
Barcelona Pep the King
2010-04-22 18:55
Om City lägger upp ett jättestort bud på Zlatan. Tycker ni vi ska sälja han? Eller behålla han.
Barcelona Ordem e Progresso
2010-04-22 18:55
Salcini

Och som jag sa, väldigt intressant startelva. Jag själv föredrar fortfarande en fyrbackslinje, då jag tror att vi blir för sårbara annars. Men anfallet med Bojan, Pedro och Jeffren är väldigt intressant, då dessa grabbar springer tills dem inte orkar längre.

Effektivt med små kvicka lirare som kan springa mellan benen på Inters tunga långsamma backlinje.

Sen ville jag bara påpeka hur osannolik din startelva nog är i Peps ögon, inte för att kritisera den ;). Roligt med lite annorlunda uppställningar.
Atlético addeh
2010-04-22 18:50
Bra krönika av Adil måste jag säga :)
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-22 18:46
Salcini du har rätt du med faktist Zlatan bör ju prestera mycket mycket mer men tycker ändå att han får sin sista chans att visa sig i helgens match va han går för...
Barcelona Salcini
2010-04-22 18:45
Ordem e Progresso:

Sant, dålig research av mig. Istället för Puyol sätter vi då in Milito, Marquez är för långsam. Meningen var dock inte att gissa en startelva, meningen var att ge ett förslag och andra tankegångar. Så att påstå vad Pep skulle göra och inte göra blir lite orrelevant:)
2010-04-22 18:44
Det enda jag ber, snälla snälla Pep, vila för Guds skull Messi och Xavi i helgens ligamatch! Hela matchen dessutom! Låt dem koncentrera sig helt och hållet på Intermatchen och vara totalt utvilade inför den!

Det är det viktigaste om vi ska ha en chans att vända det det.
2010-04-22 18:43
Salcini

Intressant minst sagt, men Puyol är ju tyvärr avstängd för det första. Sen tror jag att chansen är ytterst liten att Pep skulle peta både Alves och Zlatan efter en dålig match. Zlatan skulle dock starta på bänken enligt mig.
Barcelona Salcini
2010-04-22 18:40
Barcelonistas:

Presterar man inte så bör man inte spela. Dags för Guardiola att sätta ner foten och visa att om du inte springer så sitter du på bänken. Guardiola sa ju trots allt i hans tal inför förra säsongen att de skulle springa som dom aldrig sprungit förut. Fel läge att avvika från den teorin.
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-22 18:38
Sry ahha inte liiite fel stavning av mig där :P tror att han insett att han inte kan vara snäll längre :P
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-22 18:36
Barcelonistas helt rätt har du och det är det han kommer att göra för nu månste han inse att och tror han gjort att det inte går å vara snäll mot sitt gammla lag.
Barcelona BlueRed
2010-04-22 18:35
Och ni som ofta postar startelvor kan läsa Salcinis inlägg. Så ska en startelva postas här inne, med bra förklaring. Môcke bra!
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 18:32
Jag är cule, bara in på min brors konto.

Silva i all ära tycker att han dras sig för mycket in mot mitten för min del. Men hade vart skönt med en sambalirar på vänsterytter som dessutom är effektiv med sina dribblingar.
Barcelonistas
2010-04-22 18:32
Salcini

mannen ibra måste spela mot inter. kolla vilken match han gjorde mot arsenal, löper han bara så löser sig allt.
Barcelona Salcini
2010-04-22 18:30
Jag vet att det är match mot Xerez i helgen, och den är otroligt viktig. Men faktum är att Inter matchen är den som flyger i huvet och den jag för tillfället grubblar över mest, mer än vad jag någonsin grubblat tidigare över en match. Just pga att Barca blev utraderade nästan totalt under hela matchen och man inte fick igång något spel över huvud taget.

Därför kommer nu min första, och förhoppningsvis enda, förslag till startelva till matchen mot Inter. Den baseras på ett 3-4-3.

Valdés

Pique
Puyol Abidal

Xavi

Busquets Keita/Toure

Messi

Pedro Jeffren
Bojan

Ledmotivet för den är att ÖVERRASKA! Det är nu dags för Guardiola att ännu en gång ta fram något som motståndaren verkligen inte förväntar sig.

FÖRSVAR:
Valdés är given i målet, Piqué likaså i mitten av försvaret, då han är lång nog för att vinna nickdueller och även har ett säkert passningsspel, både kortare och längre. Puyol och Abidal på varsin sida om honom då jag vill ha två stycken hyfsat aggressiva och snabba spelare bredvid Pique(som mest ska täcka upp bakom). Abidal går dessutom före Milito då jag anser att han har ett bättre spel med boll, vilket blir viktigt mot Inter.
Ingen Alves med andra ord där bak. Anledningen till detta är att han inte har varit bra det senaste enligt mig. Han skulle tillföra mer med sitt spring och löpningar om han fick komma in i det här skedet.

MITTFÄLT:
Den uppmärksamme ser att Xavi spelar defensiv mitt, där han inte spelet sedan urminnes tider. Anledningen var därför att han inte kom till sin rätt. Senast mot Inter dock hade han svårt att skapa någonting och om man låter Xavi få en Guardiola roll där han kan slå djupledsbollar tidigt på Bojan, Jeffren, Pedro så kan vi få snabbare omställningar än vanligt. Det blir också svårare för Inter att markera honom om han bestämmer sig för att flytta högre upp under ett anfall då Inter spelare redan har sina positioner uppställda, kommer då Xavi in i gröten så kan det mycket möjligt bli förvirring.
Busquets är given för mig då han är en duktig passningsspelare och även är hyfsad tekniskt. Keita eller Toure är svårare. Touré är bättre defensivt och skulle kunna täcka upp bättre där, samtidigt måste vi göra 2 mål och då kan Keita bidra med löpningar in i straffområdet så att vi får lite mer längd där inne.
Messi får spela som en klassisk 10 bakom anfallet där han levererar instick till de tre pojkarna på topp. Dock en väldigt fri roll, där det uppskattas om han söker sig ut mot kanten, för att variera sina attacker.

ANFALLET:
Ingen Zlatan här. Väldigt mycket på grund av den enkla anledningen att han inte tillfört den plan B som vi ville ha. Att slå längre bollar på Zlatan är inte en 50/50 boll, det är 25/75 boll med fördel till motståndarna. Väldigt sällan har jag sett honom stå med ryggen mot mål, ta emot på bröstet, hålla ifrån och passa till andra spelare. Oftast misslyckas han vid mottagningen, sen misslyckas han även ganska ofta på att hålla ifrån och passningen.
Därför sätter jag Bojan i mitten pga sin löpvilja och kapacitet som måltjuv. Visst, Bojan har kanske inte presterat mot de stora lagen ännu, men någon gång ska han och man måste våga för att vinna! Dessutom bidrar han med hunger, något Zlatan saknar ibland, och tillsammans med Pedro och Jeffren så hoppas jag att Inters försvarare inte skall få en enda lugn stund med boll.
Pedro och Jeffren är båda hyfsat skickliga en-mot-en och är båda väldigt snabba. Varför försöka möta två stora och starka Inter-backar med styrka när man kan möta dom mot deras svagheter istället, snabbheten?

Ett ganska långt inlägg, men hoppas ni orkade läsa. Lämna gärna kommentarer om vad ni tycker.
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 18:28
Zidane5

Här har ni han håller med han är bra.

Men den enda ja vill se i Barca ä David Silva:) Hoppas vi snor han framför er:P
Annons: