/spanien/barcelona/forum/15362.aspx/spanien/barcelona/forum/15362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2010-04-29 14:45
Busquets är förjävlig, forsätter han så här så vill jag inte ha kvar honom i laget. Oavsett hur bra han är.
Barcelona NoGo™
2010-04-29 14:43
Rambla~

"När det gäller Messi. Det känns som att han redan är i Sydafrika. Det har det gjort sedan el clásico."

Kan bara instämma där.

Nesto//

Absolut jag tycker som dig men tyckte att det var konstigt eftersom det var Pep som ville ha han och han alltid förvarat Zlatan osv.

Sen så kan jag inte sluta tänka på Piqué, vilken jävla spelare alltså! Hade alla i laget haft hans vilja och inställning så hade vi varit väldigt svåra att besegra.

Gerard Piqué du är kung!
Barcelona Rambla~
2010-04-29 14:39
En sak till, kan Pep ta ett ordentlig snack med Busquets? Hans jävla filmande börjar bli patetiskt. Stå upp för fan!
jeffren
2010-04-29 14:39
tror också att Pep ångrar köpet utav Zlatan så mycket fotboll kan han.

Känner på mig att Barca kommer göra snabba värvningar så fort säsongen är slut
Barcelona Nesto
2010-04-29 14:31
Ämne: Tycker det är lite k....
Va gjorde han på planen? Helt rätt att byta in Bojan. Har aldrig i mitt liv gillar Zlatan och kommer aldrig göra det hellre. Ge Bojan chansen, han löper mer,mer i djupled och möter bollen bättre.
Tycker vi förlorade igår pga. det anns brist på aggresivitet och rörelse. Flera gånger stog Xavi med bollen och resten brevid några Interförsvarare.
Med Iniesta skulle vi fått en helt annan rörelse och passningsspel. Till sommaren behöver vi verkligen göra något åt mittfältet. Toure,Sergi,Keita,Xavi och Inieta räcker inte.
Köp en bra,rörlig spelare eller flytta upp JdS och Thiago och låt dom spela mycket.
Barcelona Barcaholic
2010-04-29 14:30
Fy fan efter matchen mot Xerez när spelarna sprang direkt efter matchen och tog på sig de tröjorna förväntade man sig ett Barcelona som är riktigt taggade och skulle springa tills de svimmar på plan. Isället fick man se ett helt ointresserad lag som bara kunde göra sidleds passningar och inte komma någonstans. Sista 10 minuterna kände man igen Barcelona och det räcker fan inte. Domaren var dålig åt båda hållen igår även om kanske under både matcherna så fick Inter fler fördelar så är det inget och skylla på. Skyll på spelarna som inte kämpar för det laget dem spelar för. Medans vi fans hemma sitter här och förstör saker för deras skull...

Hade bara velat ha 5 minuter med hela laget och försöka förklara för dom hur de skämde ut sig igår. Att ingen i anfallet eller mittfältet som ville ta löppningar eller kämpa utan såg helt ointresserade ut i säsongens viktigaste match är sjukt. Speciellt efter den sändningen till fansen efter Xerez matchen.

Zlatan - Herregud alltså är det olagligt för honom att röra sig lite mer? Så skönt när han blev utbytt alltså och hoppas nu Guardiola inser det var ett stort misstag att köpa en lat jävel och sälja Eto'o som brukar vara stora matchernas man och kämpar som få.

Pique - Han är kung. Bara 23 år och helt klart en av de bästa mittbackarna, enligt många barca fans kanske den bästa. Men medans alla andra viker ner sig så kämpar han tills allra slutet och det är han som får göra Zlatans jobb på anfallet. Kan inte någon skriva en krönika om honom, för det förtjänar han väl?
Barcelona Rambla~
2010-04-29 14:30
Rimuz

Jag känner faktiskt ungefär som du. Jag är övertygad om att Barca är ett bättre lag än Real Madrid och det har man också bevisat flera gånger om. Den enda smolken i en utbliven ligatitel är väl just att de vinner den istället.

När det gäller Messi. Det känns som att han redan är i Sydafrika. Det har det gjort sedan el clásico.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-29 14:27
NoGo™/

Det stämmer, Messi gjorde ingen bra insats ifrån sig, varken igår eller för en vecka sedan i Milano. Han brukar prestera i de stora matcherna, men det kändes som att han aldrig riktigt kom in i matchen igår.

Men när det gäller Messi så bör man kritisera hans prestation, men det vore fel att kritisera honom för att vara mätt, eller för att vara ointresserad, osv.
Barcelona II Barça II
2010-04-29 14:23
Barcelona II Barça II
2010-04-29 14:23
Tycker att det är dags att Real Madrid skäper till sig i CL. Visst är det roligt att de alltid åker ut så tidigt varje år, men hur bra är det för spansk fotboll? Jag menar kan ett lag som Inter gå till final... Även Valencia borde rycka upp sig. I ärlighetens namn så anser jag att spanska ligan är för ojämn just nu. Det är två lag som slåss om guldet varje år...
Barcelona NoGo™
2010-04-29 14:21
el Flaco - R.I.P. Guru

Ja och jag tycker också det var helt rätt att byta ut han mot bojan, även Jeffren gjorde så gott han kunde men inte så lett när alla andra står stilla.

Sen så tycker jag att Leo ska ta en riktigt funderare nu och fråga sig själv vad fan håller jag på med så här kan jag inte fortsätta spela. För hans insats var bedrövlig, kändes som han var på helt andra tankar och inte alla hade lust att spela för fem öre. Uppryckning krävs!

Mot La Liga guldet nu! För det ska vi fan ta.
Barcelona RimuZ
2010-04-29 14:21
Blicka vidare mot nästa säsong. I längden mår man bra av en motgång. För mycket framgångar leder till spelare som förlorar viljan, lusten och hungern (Ronaldinho, Deco). Tror Barca kommer komma tillbaka hungrigare nästa år.

Man kan ju för all del fokusera på att vinna Ligan nu men skulle inte direkt ge mig någon glädje. Det är sorgligt nog den mest prestigelösa liga titeln i Europa. Man har liksom vunnit mot Real Madrid inte mot Spaniens lag. Vi har vunnit båda våra classicon. Det enda glädje man sorgligt nog får vid en liga vinst är att se Real Madrid flopp bygge falla ihop utan en titel. Så känner jag i alla fall.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-29 14:20
Alla vet redan hurdan Kviborg är så det är ingen överraskning hur den mannen beter sig. Det är skämmigt men vi låter det vara och vi visar klass istället.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 14:20
Hetfield

Jag tror Pep har fattat att Zlatan köpet var inget bra. Guardiola har fattat det. Han ångrar sig mycket.

Har du video klippet?

Barcelona Hetfield
2010-04-29 14:13
Det var minst sagt kyligt mellan Pep och Zlatan igår, Pep tittade knappt på Zlatan

Jag kan fortfarande inte förstå att när det står 1-0, och allt som krävs är ett till mål, hur kan man vara så passiva och ointresserade? Det verkade som att alla hade samlats i omklädningsrummet och sagt: Äh, vi vann förra året, låt Inter få gå vidare

Jag förstår fortfarande inte
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-29 14:11
Hahahah JAG GARVAR ÅT VISSA REAL FAN.
Barcelona Pleeo
2010-04-29 14:10
Riktigt tufft att förlora igår, efter Piques mål fick man vibbar att det kommer ske något liknande som förra året som mot Chelsea. När Bojan gjorde mål, jag blev hur glad som helst!, men att domaren senare blåser av för hands är tyävrr tveksamt enligt mej och säkert många fler !.
-------
Barca måste ta nu och fokusera på matchen mot Villareal, det var exakt vad Guardiola sa till spelarna, även Laporta kom ner till träningen och sa ta hem titeln nu !.
Jag är säker på att Barca grejar detta !, kom igen nu !.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 14:09
Hur går det i Laportas tankar.
Zlatans tankar? Inte lätt fi fan.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-29 14:06
NoGo™/

Onekligen var Pep inte nöjd med Zlatans prestation och bestämde sig för att chansa med Bojan när man som mest behövde ett mål, vilket sänder ut klara signaler.

Även jag tyckte Guardiola gjorde rätt som bytte in Bojan och även Jeffren. Dessa två visar åtminstone inställning och vilja, något man inte kan säga om Zlatan och Henry.
jeffren
2010-04-29 14:04
Där finns en bild dä Eto kramar om Valdes och Xavi :-)
jeffren
2010-04-29 14:03
Denna bild säger allt

"Kom hem Eto" :-)
Barcelona NoGo™
2010-04-29 14:01
Tycker det är lite konstigt att Pep som var den som handplockade Zlatan hit för att han skulle tillföra en ny dimension i spelet och lösa sånna situationer som mot Chelsea, och sen byter han ut han när vi jagar mål i den viktigaste matchen på säsongen.

Jag tycker det är mycket märkligt och kanske är det så att Pep kanske inser att hans värvning inte var så lyckad som han hade hoppats på. Eller vad säger ni?
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-29 14:01
Barcelonistas

På dom rörliga bilderna så ser jag de som att den tar på handen, men som ja sa att han har handen mot kroppen.. eftersom bollen ramlar rakt ner vid fötterna på honom, men men ingen mening att diskutera detta. Bara att kämpa vidare.
Barcelona Hetfield
2010-04-29 13:58
Problemet är truppen, det är så få spelare som roterar

Vi behöver spelare som kan komma in och avgöra matchen, varken Bojan eller Jeffren är där just nu. Sen har vi världens dyraste bänkvärmare i Henry som verkar tänka på hur mycket han ska tjäna i USA

När Pep i början av säsongen sa att han vill ha en liten trupp så att alla kan få speltid så tänkte han inte just på det här, det låter bra i teori men funkar sällan i praktik

Jag kan förstå att Messi och Xavi är lite dåliga just nu, tänk på hur många matcher i rad som de spelar, det finns ingen i dagsläget som kan ersätta de någorlunda bra
Barcelonistas
2010-04-29 13:54
MSL#666 !2-6!

de är de den inte gör!

länk..

men som du sa finns inget man kan göra åt saken nu...
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-29 13:52
Barcelonistas

Den tar ju solklart på handen, men om de är nångång en spelare har handen mot kroppen så är de i Toures fall där.. Så håller med dig helt klart. Tufft blåst men men inget man kan göra åt saken nu..
Barcelonistas
2010-04-29 13:48
hur i all världen kan man få de där till hands fattar ja inte!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-29 13:44
Alla storlagen (inkl deras fans) som Barca har slagit under de senaste året jublar efter gårdagens match!!

när man inte kan glädjas över sina egna prestationer så gläds man över andras misslyckanden!?!

Barcelona Barca-nist
2010-04-29 13:43
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

jag förstår din argument men skriver han för spanien så ska han hålla sig mindre objektiv!
Jag förstår inte ens att folk försvarar honom . vem är han??

slut på diskussion
Barcelona Barca-nist
2010-04-29 13:37
denandra

jag tål ej salt i stora mängder och jag tycker inte det är så man skriver om motstådarlaget!

du får gärna försvara honom för min del!
Annons: