/spanien/barcelona/forum/15359.aspx/spanien/barcelona/forum/15359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-04-20 23:44
BlueRed

hoppas att han går till milan :D
Barcelona Gabriel
2010-04-20 23:44
Vi har gjort Inter till ett bättre lag! Utan oss hade dem aldrig ens klarat av att gå till en semifinal i Champions League. Faktum är att VI gjorde dem till det slagkraftiga lag som dom idag är. Samtidigt gjorde vi oss själva sämre, inte bara en klass utan snarare två.

Köpet av Zlatan är det absolut sämsta man har gjort sedan Laporta tog över. En riktig total flopp har det blivit och jag visste om att det skulle bli så här redan i somras när man köpte honom. Att man byter ut en av världens bästa målskyttar, Samuel Eto'o, som är en legend i laget, gjort mål i två stycken CL-finaler, ALLTID gör mål i dom viktiga matcherna och dessutom gjorde 30 mål säsongen innan man bestämmer sig för att göra sig av med honom, och att sedan ersätta honom med Zlatan, skandal! Okej, hade man värvat in en tung målskytt av rang som David Villa exempelvis hade jag kunnat acceptera det beslutet, men inte Zlatan.

Samuel Eto'o är inte bara en bättre anfallare och målskytt än vad Zlatan är utan han är också en bättre spelare. Vi förlorade på alla punkter i den affären, medans Inter måste ha gjort en av tidernas bästa och smartaste värvning! Inte nog med att dom fick en mycket bättre spelare som faktiskt har förmågan att kunna ta dom till framgångar ute i Europa, dom fick dessutom in 40 miljoner euro på köpet för att kunna spendera på spelare som Diego Milito och Sneijder. Jag säger det igen - Barça har gjort Inter till ett slagkraftigt lag!

Det känns som att vi spelar med 10 man på plan när Zlatan spelar med oss, så jävla bedrövlig så det inte är sant. Klasskillnad på honom och Samu! Han säger att han så himla gärna vill ha Champions League, inte fan visade han en enda glimt av den önskan ikväll. Okej visst, han är inte tillräckligt bra för att spela hos oss (för nej det är han tamejfan inte) men då får han åtminstone kriga lite, patetiskt att se honom jogga runt där uppe i en semifinal av Champions League.

Innan ligan drog igång var jag säker på att detta skulle hända (även om vi faktiskt inte är ute ännu). Jag trodde bara att det skulle hända tidigare, dvs, inte gå ända till en semifinal. Men faktum är att Messi har blivit ännu bättre än vad han var förra säsongen och faktiskt burit oss på sina axlar. Att sen spelare som Pedro dykit upp har också hjälpt till. Men ja, vi gjorde oss själva till ett automatiskt sämre lag i och med Zlatan affären.

Och till er som tänker kritisera mitt inlägg, varsågoda och gör det, by all means. Men jag har varit inne på det här spåret enda sens i somras när affären gjordes, och under hela säongen. Kommer aldrig att förstå mig på Eto'o - Zlatan bytet.

Visst, han behöver kanske lite tid på att lära sig spelet. Men varför ens riskera det? Sure, man var tvugna att göra sig av med Eto'o på risk att han inte skulle gå som bosman men ersätt honom isånnafall med en spelare som kan fylla hans skor. Minns att vi var så jävla nära på att köpa David Villa, herregud vilket misstag.

Okej, Zlatan gjorde mål mot Stuttgart, duktigt! Nej, inte alls. Hade inte han varit där så hade det varit rent utav bedrövligt, och ändå behövde han två chanser på sig att slå in en relativt enkel målchans. Två mål borta mot Arsenal, javisst. Med Villa, Eto'o elr Torres där hade det säkerligen blivit fler än två mål med tanke på så många målchanser som skapades!

Ni kan hålla med mig eller inte men jag själv är övertygad att så länge som Zlatan spelar med oss kommer vi inte att vinna Champions League igen, jag kan ha fel, men brukar sällan ha det. Vet att det är svårt, men hoppet är det sista som överger en och jag hoppas verkligen på att man gör sig av med Zlatan redan till sommaren och köper in Torres eller Villa.

Jag är verkligen ingen person som brukar börja prata om nya spelarköp efter en förlust. Men just när det kommer till Zlatan så är det en helt annan sak då han inte har något att hämta hos oss. Pep, du har gjort fel den här gången, tyvärr.
Barcelona BlueRed
2010-04-20 23:43
Leo.Leandersson

Som sagt, killen har problem. Men samtidigt så är det inte rätt av publiken och göra det hela ännu värre genom att bua ut honom. Får jag gissa så tror jag han byter dem blåa ränderna mot röda nästa säsong.
Barcelona Barcanist
2010-04-20 23:42
Någon som vet vad fan det handlade om när:

1. Puyol håller i Milito, Inter-spelarna får frispark men kräver ett gult kort på Puyol också, domaren viftar på huvudet och säger "nej, det är inget gult kort". Efter några sekunders tjatande av Inter-spelarna så bestämmer sig domaren för att ändå varna Puyol? Hur går det till? Viskade möjligen Sneijder "Har du glömt hur mycket Moratti ger dig din h*runge?" eller? Riktigt skumt

2. Gäller en frispark utanför Inters straffområde. Har för mig att det var Busquets som blev fälld, domaren pekar mot Cesars mål (vilket innebär frispark för FC BARCELONA), men efter ett par ord från vissa Inter-spelare så ändrar han riktning på handen och ger istället Inter en frispark. Vafan?!!?!
Barcelona GuruRamen
Biljetter till Barcelona - Inter?

Tja! Vet någon hur man som icke medlem i fc barcelona enklast och säkrast kan få tag på biljetter till retur i champions league. Jag kommer vara på plats i Barcelona 4 dagar innan matchen. Någon som har några tips eller förslag?

Tacksam för svar.
Barcelona tarrak
Ämne: Ämne: Bengan ....
Uppenbarligen har du bara modet när Barca råkar ut för en riktigt tung förlust, vilket säger allt om dig. Bra att du erkänner att du är här för att förolämpa, hoppas att Mod delar ut ett lämpligt straff till en "30-åring" som uppenbarligen behöver tid att mogna.
Barcelona G_zz0
2010-04-20 23:40
Xavi reportedly told Mourinho, that he should “go hug his friend”

Klockrent.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Hur mycket negativt det än finns om Messi idag så kan man tänka långsiktigt. Det här visar bara att han fortfarande har saker han kan förbättra, han är trots allt 22 år, glöm inte det! Han kan inte vara en perfekt ledare än (notera, ÄN!). Men trots detta faktum så ska han ändå bli kritiserad så att han lär sig och därmed förbättrar sig. Pep vet nog bäst och vet vad som ska göras.
Silthrim
Aléx :

Okej på så vis , håller förresten med dig i din åsikt.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
länktipset

dåligt eller av mario att hålla på så eller?
Barcelona Trippeln
Är det verkligen >så< svårt att låta bli och skriva sånt? Låt honom vara, förr eller senare åker han på en spärr! Fortsätter du så kommer du och göra honom sällskap. /Mod
Barcelona Smogen
2010-04-20 23:38
Bengan

hahahahahaha....är du 30år? Kollade din profil. Är det på riktigt? Är du 30? Varför beter du dig som en 12åring? Jösses, du kan inte haft det lätt. Stackare. Jag ber om ursäkt, stanna du, tycker synd om dig. Skriv du av dig här inne så kanske du mår lite bättre sen.
Barcelona Trippeln
2010-04-20 23:37
tarrak

Du är klockren som alltid.

Bengan

Länktips behörigt till dig.

Barcelona Criff
Fattar inte hur man kan gnälla på Xavi eller Pique idag.
Xavi är beroende av spelare som rör sig, om man som Messi gjorde hela denna matchen, agerar åskådare så blir Xavi helt utan alternativ och således försvinner hans funktion ur matchen.
Att Xavi ska behöva ryta till på Messi i 80e minuten i en CL Semifinal är helt jävla otroligt! Och extremt oroväckande!!

Pique som egentligen är mittback kommer till fler avslut när han går upp som anfallare sista 10 minuterna än hela vårt anfall tillsammans. Sen att han missar är väl för fan självklart! Snubben är MITTBACK!
Att Zlatan som är lika lång kan vara så dålig att Pique komer till fler lägen på samma uppspel är en gåta.
Barcelona Lusnos
Nu vet jag "nästan" hur det känns att vara Chelsea supporter iallafall :)
Barcelona NoGo™
2010-04-20 23:36
Spelarna rejält irriterade på domarinsatsen, kan förstå dom men dom måste släppa det nu och lägga fokus på annat.

Se länktips.

Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
moratti måste ha skänkt en miljard till de fattiga för jag kan fan i mej inte förstå vad som skulle få en domare oo aahh vill inte ta i hårda ord men PIP PIP PIP PIIIIIIIIIIP säger jag ! när övrebo tabba sig mot chelsea mot oss så gav han iaf abidal rött kort felaktigt för att "rätta " till mistaget..
Real Madrid Bengan
Ämne: Bengan

Jag snacka....
Feg? Det handlar inte om feghet. Inte direkt man behöver en stor portion mod för att spotta ur sig förolämpningar på ett internet forum. Det handlar mer om underhållning. Vad skulle ramblan vara utan den bitterhet som genomsyrar forumet idag?

Där gjorde du bort dig, du erkänner ju själv att du är här inne för att förolämpa. Spärrad! /moderator
Aléx
2010-04-20 23:35
Silthrim

Det var några som direkt efter matchen ville sälja Alves och sparka Pep bland annat.
Folk glömmer att spelarna är människor som oss och det är inte Fifa på tvspel att vinna alla matcher med tennissiffror, lägg till att laget åkte buss en massa jävla timmar och inte fick den uppladdningen som man brukar ha inför en sån viktig och stor match.
Barcelona tarrak
2010-04-20 23:33
Bengan

Jag snackar om att du är en feg människa som endast vågar visa dig när Barca har motgång och för det bör du skämmas. Jag är mycket väl medveten om att Barca kan vinna titlar och lika säker är jag på att du kommer vara frånvarande som Higuain i CL-slutspel.
Barcelona Smogen
Dagens behållning är ju ändå den usla domarinsatsen, tycker Barca haft oflyt med domare nästan hela säsongen, men de här jävla portugiserna tog ju priset,
Real Madrid Bengan
Ämne: Bengan

Svårt och ....
Om ni nu inte vill ha mig här sluta svara på inläggen =)
Barcelona NoGo™
Fan nu kommer tiden gå såhär sakta igen som efter Arsenal matchen borta. Längtar tills nästa onsdag då ska vi visa hur det ska gå till :) Finns inte en chans att dom gör en så blek insats igen.
Barcelona BlueRed
2010-04-20 23:32
Bengan

Svårt och acceptera att ingen vill ha dig här inne? Lämna.
-------
Lusnos

PM, inkorg.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Bengan

Titlar är titlar, för er så verkar det som att ligan är det enda ni kan vinna när Barcelona koncentrerar sig en hel del på att vinna CL.
Barcelona Barcanist
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Menar du helt allvar? Ronaldinho sken inte heller som en nytvättad diamant jävel när han fick 4-5 spealare mot sig direkt när han rörde vid bollen. En bakifrån och 3-4 framifrån hur lätt är det?
Barcelona Trippeln
Laget Barca i mitt hjärta,laget barca som har fått mig att gråta,laget som har gjort att jag inte kan gå till skolan,laget som har gett mig lyckliga stunder i mitt liv,laget som jag fucking mamma knu**ar älskar,laget jag slog sönder bordet idag framför mina föräldrar och bråkade med de.

Det fuuuuuuucking lageeeeeeeet kommer segra på Onsdag!
Barcelona Gonzalez_Barca
Nästa vecka MÅSTE Yaya starta!

För det första så är han hur säker som helst när motståndarna kontrar, visade han mot Inter under gruppspelet. Sen så behöver vi fan mer tyngd. Vårt lag är FÖR vek och vi har inga tunga pjäser inne i straffområdet. Ingen idé att göra inlägg då om det bara finns 5 st 170cm spelare eller en busquets som troligen väger 60 kilo..

Nej, Milito in i försvaret. Xavi - Toure - Keita i mitten och samma anfall som idag.

Full fart från första minut, ett tidigt mål och vi har stoor chans. Men nu gäller det att glömma den 20 April och koncentrera sig på helgens relativt enkla match..
Barcelona haeger
Klart vi kan vända på det här, inte ett dugg omöjligt men det kommer bli riktigt svårt.
Som många andra redan tidigare har sagt.

Om de visar upp sin rätta inställning och spel så är jag säker på att vi kan gå vidare.
Pep kommer inte tillåta de ha den här inställningen en match till.

Och jag beundrar Pique för sin vilja, även fast han inte gjorde några speciellt bra avslut men han visade i alla fall vilja.
Xavis utspel visar ju bara hur spelet såg ut.

Domaren var kass ja, men spelarna var inte bättre själva.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-20 23:31
Supercupen x2 + VM för klubblag.

"titlar" menar du? ;-)
Annons: