/spanien/barcelona/forum/15358.aspx/spanien/barcelona/forum/15358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 17:16
Från det ena silly-rykten till det andra.

Liverpool uppges gå med på att släppa masken för 18 miljoner pund.
Barcelona petersays
2010-08-25 17:10
Just nu är jag så less på det här. Hoppas vi aldrig mer behöver se en svensk spelare i Barcelona.. :P

Och visst, vill man vara cynisk så kan det mycket väl vara så att Zlatan inte spelade sist för att man förhandlar om honom och inte vill riskera skada..

Edit: Skulle vara träbocken Henke Larsson som asstränare på ungdomsnivå då kanske.
Barcelona Barcafan
2010-08-25 17:01
Ämne: Kul att alla Zlatani....
För mig handlar det inte om att ge Zlatan en start plats eller hur många chanser man har. Man köper helt enkelt inte en spelare för 500milj plus Etoo för att slänga bort spelaren för pengar under den summan efter bara en säsong. Det är väldigt dåligt av både Guardiola och ledningen. Spelar ingen roll vilken spelare, så behandlas man inte. Sen vet vi inte vad som händer bakom kulisserna.
Skulle barca sälja Zlatan, då har vi ingen plan b, såg ju emot Inter sist. Vem hade vi att slänga in när spelet hade kört fast? Jo ingen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-25 16:57
16:30 lämnade Rosell och Galliani restaurangen för att fortsätta mötet på ett ställe där media inte stör.

Som det ser ut just nu så kan Zlatan vara en Milan spelare när matchen drar igång, men i FCB tröjan.
Barcelona Sam
2010-08-25 16:50
westinho

LoL. Hela lokalen är säkert buggad med mikrofoner.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 16:45
För att Zlatan ska lämna måste:

1. Rosell gå med att sälja.
2. Milan hosta upp 40milj euro (vad Rosell sägs kräva)
3. Zlatan gå med på att lämna och inte vinna CL på några år, troligen.

Herregud, vissa här skriver som om det redan vore klart att han lämnar.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-25 16:41
Dröm. Milan köper Zlatan för 50milj euro rent köp (kommer inte hända) eller 35milj euro + Thiago silva
Barcelona ★Sami★
2010-08-25 16:34
Milans vicepresident Adriano Galliani framme i Barcelona. För att diskutera Zlatan. Tror Zlatan blir klar idag för Milan.
Barcelona Frodo
2010-08-25 16:33
Kul att alla Zlatanister och Arsenalfans gaddar ihop sig här på forumet för att att smutskasta Pep och Barcelona. Dum och dummare? Jag vet inte vilka som är vad.

Till puckot som sa att vi stjäl spelare från Sevilla: Vi betalade ca 40 milj € för Dani Alves. Låter det som en stöld? Man kan inte stjäla från del Nido och Sevilla som har Europas bästa ledning.

Till fanboysen bör sägas att Zlatan är en i mängden här i Barcelona. Jag struntar fullständigt i om han så är Sveriges bästa fotbollsspelare genom alla tider. Större spelare har kommit och gått i Barcelona. Jag hoppas att han stannar och lyckas i Barcelona då jag vill att det ska gå bra för alla våra spelare. Men sluta intala er själva om att han ska garanteras en startplats. Han fick massvis med chanser förra säsongen tills det blev ohållbart. Stannar han så måste han med sitt spel och inte sin status eller lön visa att han förtjänar en plats i startelvan.

Slutligen...Wenger är en talangtjuv. There I said it!

Jag vill även passa på att slänga en känga åt ledningen. Vad fan är grejen med alla dessa utlåningar?! Den senaste i raden är V.Sanchez.
Barcelona ElTriplete
2010-08-25 16:33
Jag tycker det är skönt att Ibra har fansens stöd men att det är riktigt fult av Raiola. Allt ligger i Ibras händer.

1. Vill han möjligtvis sitta på bänken och kämpa för en plats?

2. Sparkar han Raiola? (Om inte han själv är med på allt detta)

Allt mer lutar det åt att ZLatan lämnar och om det blir så kan jag inget göra än att tacka honom för det han gjort hos oss. Han sänkte Madrid, Arsenal, Stuttgart och ett flertal lag som gav oss viktiga poäng under säsongen.

Tack Ibra för det du gjort och lycka till i Milan! (om han stannar framstår jag som ett fån)
Barcelona Espanaboy
2010-08-25 16:30
Tycker Víctor Sanchez gör rätt som lämnar(troligen) Barca! Han är säkert Peps sjunde val på det centrala mitfälltet(Xavi,Iniesta,Sergio,Keita,JDS,Thiago,Víctor) och det är klart att man hellre spelar(oavsett om det är en sämre klubb) i en annan klubb då!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-25 16:22
Hur kan man vara Arsenalsupporter och kalla Zlatan för fail när han sänkte dom på Emirates så hårt? Där fick ni nåt o fundera på, haha.
Barcelona FCB_armin
2010-08-25 16:21
03/04 var han den störst bidragande orsaken över att vi klättrade så mycket tabellplaceringar som vi gjorde. (Laporta tillsattes som president under samma år, efter att ha haft Beckham som löfte som gick till Real, värvades Ronaldinho istället.)

Ronnie tog hela ligan med storm under dessa år, bl.a. under sin födelsedag hemma mot Real Sociedad med mamma på plats för första gången satte han 1-0 på en snygg frispark i den 86:e matchminuten och vi vann. Han stannade kvar och firade och verkade "prata" med publiken och visade starka känslor. Det var först efter det här som han blev upptäckt som den store liraren trots att Cocu, Luis Enrique & de gamla legenderna fanns på plan.
Atlético addeh
2010-08-25 16:19
Hetfield

Det blir väl mest kel när Ronnie & Messi stöter på varandra på planen. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-25 16:15
The Reporter

Själv tycker jag Ronnie var magisk säsongerna 04-05 och 05-06. Då var ingen i närheten av honom.
06-07 började han gå ner lite men var fortfarande en av världens bästa.

03-04 följde jag inte Fotboll så mycket men av vad jag har hört så var han väldigt bra då också, dock inte med i kampen av Guldbollen.
Atlético addeh
Puyol, Villa & Iniesta behöver samtliga matchträning inför helgens ligapremiär. Förhoppningsvis kommer samtliga spela från start ikväll.
Barcelona westinho
Såhär ser det ut utanför restaurangen där Rosell nu samtalar med Galliani.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-25 16:13
Jag skiter faktiskt i vilka spelar, så länge jag får se Ronaldinho och Messi mot varandra. Vi vet att en av Messi's idoler är Ronnie, så det ska bli kul att få se de spänna musklerna.
Barcelona FCB_armin
2010-08-25 16:12
Ronaldinho i intervjun på plats i Barcelona: Estoy muy conento volver a casa. Ahh, vilken legend!

"Jag är väldigt nöjd över att få återvända hit."
Barcelona Rambla~
2010-08-25 16:12
Clichy #22

Det är ingen random twittersida utan en ganska så välkänd och seriös sådan, men strunt samma. Det lyser heller inte igenom av någon missräkning från min sida, då jag från första början inte tyckte han behöves värvas och speciellt inte för dessa pengar. Jag var också från första början emot hur Laporta och klubben skötte det hela och gjorde det offentligt. Rosells strategi är totala motsatsen men när han kom in i bilden var skadan redan skedd. Efter Cesc-gate och när man gått vidare mot andra mål har det varit helt tyst från klubbledning om eventuellt stundande transfers och ännu mindre vilka dessa spelare det i sådana fall handlat om.

Så nej, det handlar inte om att få sista ordet. Det handlar om att det var en kul grej just för att Wenger är inte den där skenheliga profeten som gör allting by the book och verkligen inte alltid moraliskt korrekt.

Som sagt, ser man inte skämtet med tröjan för vad det är, är det bara beklaga. Inga ytterligare kommentarer där. Det är lite konstigt då att inte Pepe Reina fått någon skit för sin inbladning och delaktighet. Han var väl säkert mutad av klubben Barcelona för att vara med och utföra skämtet, tror du inte?

Jag säger som Pep. Piqué är crazy, ni ska se honom vad han hittar på här (på träningar mm), men att Piqué drar en tröja över Cesc är Piqués ensak och något han får ta ansvar för. Vad har det med Barcelona och göra undrade Pep.

Ok, det är tråkigt och kanske inte vidare vackert av mig att jag generaliserade när jag nämnde fransman. Tyvärr så stämmer den bilden alltför ofta, men jag tar åt mig kritiken och ska tänka mig för bättre nästa gång.
Atlético addeh
2010-08-25 16:11
Ämne: Startelvor (enligt M....
Precis som el Maestro säger är Zambrotta inte ens uttagen i truppen. Han har lättare känningar i sitt knä pga slitage.

Angående Pep's startelva så säger min magkänsla att bästa laget inte startar ikväll. Förmodligen lär han spela med två helt olika lag varsin halvlek.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-25 16:10
Valdes; Alves, Pique, Puyol, Abidal; Xavi, Busquets, Iniesta; Pedro, Villa, Messi.

Hoppas startelvan ser ut så. Zlatan kan bytas in i andra halvlek, för Pedro gjorde en grym match senast och Villa måste få spela så mycket som möjligt nu i början.

Hoppas såklart att det blir ganska många byten så att många spelare får speltid.
Barcelona Riiio!!
2010-08-25 16:07
Ämne: Ämne: Startel....
Sant... Flamini är inte heller med tydligen.

Hoppas de har lika många fel angående Barcas startelva och att vi får se Ibra eller Villa från start också.

Hade varit kul om Thiago eller JDS fick speltid också =)
Barcelona el Maestro!
2010-08-25 16:02
Ämne: Startelvor (enligt M....Marca är ute och cycklar. Zambrotta är inte ens uttagen till matchen. Har för mig att han är skadad.
Jag skulle tro att Ibra startar denna match.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-25 16:01
Messi kommer leka ha det skoj tillsammans med Ronnie ikväll. Det lär bli många kramar och leende =)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-25 15:59
Tycker också Sanchez gjorde utmärkt ifrån sig under försäsongen och det är tråkigt att han inte stannar i A-truppen som reserv. Men jag förstår också att man vill få konternueligt med speltid som fotbollspelare på den nivån.
Barcelona Riiio!!
2010-08-25 15:58
Startelvor (enligt Marca)
Milan: Abiati,Zambrotta,Thiago Silva,Papastathopoulos,Antonini...Flamini, Pirlo, Ambrosini... R10,Huntelaar, Boriello.

Barca: Valdes, Alves,Pique,Puyol,Maxwell... Busquets,xavi,Iniesta... Pedro,Bojan,Messi.

Skall bli kul o se Messi vs Antonini (kan bli lekstuga där), sen tror jag det blir tufft o komma förbi Thiago Silva och Greken som är grymma spelare.

Boriello hoppas vi gör bort sig så att inte ens speakern på arenan vill ha hit honom =)

Detta alltså OM det blir dessa startelvor.
Barcelona The Reporter
2010-08-25 15:55
När hade Ronaldinho sin bästa tid?
Var det 03-06 eller 04-06?

Själv tycker jag 04-06
Atlético addeh
2010-08-25 15:51
Ronaldo10

Víctor Sánchez är en central mittfältare, som kan spela på både defensivt och offensivt. Under förra säsongen var han utlånad till Xerez och gjorde mycket bra ifrån sig där. Víctor har deltagit under hela försäsongen med Barcelona och har enligt mig varit ett riktigt utropstecken.

Tyvärr finns det ingen plats för honom i Barelonas a-lag, och jag tror han föredrar spel i högsta divisionen än att gå ner och spela i Segundan med Barça B.

Inget är officiellt ännu, men vi verkar bara vara timmar ifrån en klar övergång.

Du ser ett av hans två mål under försäsongen i länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-25 15:51
När är det CL-lottning?
Det brukar vara på fredagar men i så fall vilken tid?

Ronaldo10

Vet ej om han är egen produkt men har i alla fall spelat i Barca B. Född 87 har jag för mig. Förra säsongen var han utlånad till Xerez.

Jag hoppas man säljer honom till t.ex Getafe eftersom han troligen aldrig kommer ta en plats i truppen.
Annons: