/spanien/barcelona/forum/15356.aspx/spanien/barcelona/forum/15356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 13:27
franska prostitutionsskandalen skandalen håller på bli större!

Jag som trodde Ribery var religös :/
Men men vi alla är människor.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-22 13:25
Annars/

Jäkla, jag kan knappt tänka på något annat. Jag vill att det ska bli onsdag redan idag. Jag orkar inte vänta längre.
Det kommer att bli mycket svårt att vända underläget, men det finns en chans och det gör mig rastlös. Det snurrar i huvudet massa med olika scenarier, en del mörka och en del ljusa.

Det är så mycket psykologi i den här matchen att man kan skriva en bok om det. Vi vet att vi behöver göra minst två mål och helst vara heltäckta bakåt. Kommer spelarna klara pressen? De bör vara båda taggade och nervösa.
Inters spelare kommer att få instruktioner av Mourinho. Kommer dem följa instruktionerna eller blir de för nervösa?
Innerst inne så vet de att de har ett mycket bra resultat att försöka försvara. Kommer dem våga kontra eller blir det bara en mur? Hur kommer dem reagera spelmässigt om Barca gör ett mål? Kommer de vara stilla i kroppen och benen?

Orkar inte vänta på att få svar på alla frågor.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-22 13:22
Mojito /

Nej, jag tycker inte det. Xavi o Messi bör absolut få vila och tom Pique.
Däremot är det viktigt att få igång de spelarna som förmodligen kommer att starta mot Inter, men som saknar matchtempo.
I den här listan finns det Abidal, Zlatan och Milito.
Abidal och Zlatan är ringrostiga och behöver mer speltid för att komma igång.

Bajern gjorde ett väldigt likartat offside mål mot Fiorentina om ni kommer igåg som betydde vinst 2-1. Fiorentina vann hemma sedan 3-2. Offsidemålet hade alltså ett stort betydelse till att Bayern är i semin.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-22 13:21
SPORT rapporterar att Charly Rexach kommer stödja Sandro Rosell i det kommande valet.

Det hade tidigare ryktats om att Rexach eventuellt skulle ställa upp som huvudkandidat i presidentvalet och senare även att han skulle ingå i Minguellas projekt, men nu verkar det som att Rosell kan räkna med Rexachs support och röst den 13 juni.
Barcelona Rambla~
2010-04-22 13:19
Andreas

Har du någon länk om restaurangen och Mourinho?
Barcelona Hetfield
2010-04-22 13:13
Domaren hade utan tvekan ett finger i spelet, men det är inte värt att gå in på det, vi spelade alltför dåligt

Mourinho lyckades stänga alla ytor, Sneijder (!) punktmarkerade Messi mot slutet, det visar ju hur svårt det var att göra mål på de

Vi har generellt svårt när vi möter topplag som vill stänga matcher, vi måste komma ihåg att vi hade åkt ut om det inte var för Iniesta's skott mot slutet

Mardrömsscenariot är att Inter gör ett tidigt mål, då kan vi mer eller mindre räkna bort laget, jag tror inte att nerverna klarar av att göra mål, samtidigt som man är livrädd för att släppa in 2:a målet
Aléx
2010-04-22 13:09
Bartolo B. kan väl inte döma två matcher i rad? Jag menar det måste finnas andra domare än honom att döma matchen på onsdag! :)
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 13:06
ni får ha överseende med grammatiken och texten, men ni förstår texten i helhet hoppas jag !
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 13:00
*översatt från danska till svenska *

Cruyff tror Barca kommer til finalen

Den nyutnämnda hedersordförande för FC Barcelona, Johan Cruyff, gör ingen hemlighet av sin besvikelse över förlusten mot Inter, som han delvis ger den svaga domaren, men han tror att Barca kan komma i finalen.

Cruyff är väl medveten om att det krävs en extraordinär insats på Camp Nou i en vecka att gå vidare till Champions League-finalen på Bernabeu. "Det gjorde ingenting att göra mål först, eftersom du inte upplever någon nytta av den 0-1 ledningen. Nu är det inte tillräckligt för att få fram 2-0 i början av matchen. Vi måste minimera risker och framför allt undvika att göra fel i huset spel. De tre mål i går kväll inträffade när vi förlorade bollen i byggnaden spelet och det betydde att alla var fel position "var analys från holländaren i dag.

Han har inte dölja det faktum att han tycker att laget hade sig själva att skylla för detta nedslående resultat. "Vi begått alltför många fel - inte bara för att det var en Champions League-semifinalen, men också för att vi mötte lag som Inter fortsätter han.

Han är optimistisk fortfarande om möjligheterna för att vända bilden i en vecka och i synnerhet böcker själv på jobbet under den senare delen av matchen igår. "Vi måste spela som de senaste 20 minuterna, men använd huvudet. Vi får inte gå efter att ha beslutat att alla de första 10 minuterna. Det kan vara att två mål är inte nog för Barca. Det kommer sannolikt att behöva tre, men vi är säkerligen möjligheter för dem, sade han.

Barca's spelare var långt ifrån nöjd med matchdomaren och Cruyff inte uppriktig när han bedömde ansträngning. "Jag skulle vilja säga att man kan göra misstag och inte se det uppenbara offside Milito betyg, särskilt om linjedomarna inte hjälpa dig. Man kan också avstå från att bedöma den påföljd som har begåtts mot Alves, men man kan inte ha fel med alla frisparkar hela tiden dömdes till Barca "var det tydliga budskap
Barcelona Rambla~
2010-04-22 12:46
Domaren har för något år sedan även varit under utredning i Portugal för korruption. Om det där stämmer att han äger en restaurang tillsammans med Mourinho så är det snudd på en skandal. Att barcaspelarna gnäller på domaren har nog mest med att göra på den solklara offsiden på Milito. Det är stor skillnad på 2-1 och 3-1. Det tror väl fan att man reagerar på ett så uppenbart fel? Det har man rätt att göra. En match mot Chelsea med konstiga domslut för ett år sedan har ingen betydelse. Förutom det så har alla spelarna sagt i intervjuer efter matchen att Inter var det bättre laget och förtjänade sin seger.

Trots det, vi förlorade inte pga av domaren. Vi var helt enkelt inte tillräckligt bra och kom inte upp på den nivå vi kan spela när vi är som bäst.
Barcelona Barca-nist
2010-04-22 12:42
Jag håller med att vi spelade dåligt och förlorade inget snack om det.
Men jag tycker att det är dåligt trots allt domaren är en gammal bekant med Mourinho och får döma! Det kunde vara helt tvärtom, om han har dålig relation till Mourinho och hade hjälpt Barca!?
Gud vad vi skulle få höra igen som Chelsea historian.

Det är inte brist på domare direkt.
Barcelona kallesiete
2010-04-22 12:40

Siempre
Håll käften är du snäll. "Domare som skickade er till final." Förstår att du är avundsjuk. Ditt lag skulle behöva 4 domare på er sida under en match för att lyckas ta er förbi åttondelen.

Blir inte förvånad över att Mourinho kände honom. Det var så gott som enbart blåsningar till Inters fördel. Lustigt att Puyol blev varnad för en klockren tackling på bollen också.

Hoppas verkligen inte att samma person dömer returen, och jag hoppas verkligen att Barcas publik lägger ett jävla tryck på honom. Likaså spelarna. Vill se att vi får samma fördelar av hemmaplan som Inter fick.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-22 12:38
Jag tror att Pep kan få igång spelarna o peppa dem som få andra kan. Jag har svårt att se att vi kommer vara lika tama även nästa match. Men självklart blir det väldigt svårt då vi kan förvänta oss en riktig mur framför deras mål. Sedan krävs ju att spelare som Messi och Zlatan höjer sig och så krävs lite tur också.

Alla spelare måste verkligen tro på att vi kan vända från första sekund när matchen går igång och visa samma hunger som Inter spelarna gjorde förra matchen.
Aléx
2010-04-22 12:37
Jag ser framför mig efter några dagar "Aftonbladet Avslöjer, Mourinho polare med domaren". haha

Jag håller med el Flaco, vi förlorade mot en hungrig och krigande Inter som jobbade för varandra. Våra spelare var vilsna och Pep var i chock men Inter hade en bra kväll och vi var för dåliga.
Kanske på onsdag är det tvärtom, magkänslan säger att vi går vidare och det beror inte på kebabeb jag åt i lunch.

Jag litar på Pep, jag tror på spelarna och camp nous magi.
Barcelona Hetfield
2010-04-22 12:33
Sami

Jag tror inte att det är direkt aktuellt om Liverpool får nya ägare (vilket de lär få), då kommer de inte behöva sälja Torres

Så länge Zlatan spelar i Barcelona så finns det tyvärr ingen plats för Torres, så är det bara
2010-04-22 12:29
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Naturligtvis bör man kolla upp sådana grejer, men det kunde man lika gärna ha publicerat innan matchen.

Vad hade hänt om domaren hade blåst för Barças fördel och t.ex. dömt straff i situationen med Dani Alves och Sneijder?

Det är ingen slump att de här uppgifterna om domarens anknytning till Mourinho kommer ut dagarna efter en tung förlust.

Men jag tycker hur som helst att vi borde fokusera oss på lagets egen prestation i matchen mot Inter och det var ingen prestation att skryta med. Det krävs en episk match för att vi ska lyckas ta oss vidare.
Barcelona Mojito
2010-04-22 12:28
Jag vet inte hur ni andra resonerar, men jag vill gärna se det i princip bästa laget på plan mot Xerex på lördag (när spelade Barca 18.00 senast förresten?).

Det vore bra om vi kunde få igång lite glädje och skapa lite medgång efter 180 minuter av, men Barca mått mätt, usel fotboll.

De som kan vila är Piqué och Busi som såg slitna ut mot Inter.

Ser gärna en 4-3-3 uppställning med Yaya som pivote och en Keita som släpande ytter till vänster.
Messi i ett ingenmansland mellan Xavi och Zlatan, samt Pedro till höger.
Försvaret från höger med Puyol, Marques, Milito och Abidal. Och Valdés i mål så klart.
Maxwell byter av Abidal, Dos Santos byter av Xavi och Bojan byter av Zlatan, det är bytena jag vill se, och de får gärna komma runt 60 minuten när Barca leder med 3-0.

Pretty please Pep..?
2010-04-22 12:24
el Flaco

Jag håller med. Inter förtjänade att vinna för att dem spelade bättre. Men sånna saker måste väl ändå kollas upp? Det är ju självklart att någon som har en så bra relation till det ena lagets tränare inte kommer kunna göra en rättvis bedömning av vissa lägen. Men men vi vänder detta nästa vecka ändå:)
2010-04-22 12:20
Personligen så bryr jag mig inte om Mourinho och domaren har känt varandra i tio år, eller att de äger en restaurang tillsammans, eller att nämnde domare dömde ett kontroversiellt beslut som gynnade Mourinhos Porto för x antal år sen.

Vi förlorade i tisdags för att vi spelade uselt. It's that simpel. Att leta efter bortförklaringar känns ganska kontraproduktiv.
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 12:19
Verkar som United kommer lägga ett stort bud på Torres.

60 miljoner pund!

Andra måltavlor för City är Cesc Fabregas, Zlatan Ibrahimovic och Jerome Boateng.

Barca kan juh sälja Zlatan för en stor summa och köpa in Torres?
2010-04-22 12:16
Hetfield/

Lite av ödets ironi? Om Inter vinner Champions League efter att Zlatan lämnat skulle jag nog påstå att det är ironi av episka proportioner.
2010-04-22 12:16
Det är inte bara så att dem har gått på samma restaurang. Dem ÄGER en restaurang tillsammans och har varit kompisar i över tio år. Denna domare dömde också en match mellan Porto och Benfica då han gav guldet till Porto som en viss Mourinho tränade.
Barcelona Mojito
2010-04-22 12:15
Hetfield

När Zlatan kom till Barcelona krävdes det en mer ödmjuk inställning från honom till i princip allt.

I Italien, framför allt i Inter, kunde han vara precis så kaxig och rättfram som han behagade - han var stjärnan som bar hela laget på sina axlar.

Det är som sagt skillnad i Barcelona, här tvingas han dämpa sin personlighet och attityd, de bitarna som gav honom tändvätskan i Inter.

Vi får väl se hur han förmår att vrida detta till sin fördel under nästa säsong, om han nu över huvud taget gör det.
jag är tveksam till att han kommer bli den nummer 9 som dagens Barcelona behöver.
Jag hoppas så klart att jag har fel.
Real Madrid Siempre el amor Real Madrid
2010-04-22 12:06
Ämne: Asså fy fan vad äckl....
Skönt att det är just Barcelona som klagar på domaren osv..

Hade Laporta käkat på samma restaurang som Överbö innan förra årets cl-semifinal? Sluta gnäll på domaren när ni är laget som har blivit skickade till final pga en värdelös domare.
Real Madrid Zidane5
2010-04-22 12:05
Den "gamla" Zlatan under matchen mot Inter hade kunnat tända till resten av barca spelarna om han hade tänds till. Han tar försig alldeles för lite, känns som han bara spelar på 75% av sin kapacitet. Det som krävs är ett rejält lyft och tillbaka till den gamla strukturen, det är nog det sista mourinho skullle förvänta sig.

Jag är ett barcafan, men är inne på min brors konto, så slipper ni undra varför en madridtista ska bry sig så mkt för.. =)
Barcelona ★Sami★
2010-04-22 12:01
Hetfield

Verkar som United kommer lägga ett stort bud på Torres.

60 miljoner pund!

Andra måltavlor för City är Cesc Fabregas, Zlatan Ibrahimovic och Jerome Boateng.

Barca kan juh sälja Zlatan för en stor summa och köpa in Torres?
Barcelona Hetfield
2010-04-22 11:58
Zlatan har blivit tam nu, han är en familjefar. Det är inte samma person som skallade spelare till höger och vänster, vilket är synd.
Nu förespråkar jag inte för att man ska skalla personer, men han har inte samma gnista längre, vad kan vara orsaken till det? Är han för bekväm av sig nuförtiden?

Frågan är hur Zlatans psyke kommer att må om vi förlorar och det han laget han lämnade går vidare till CL final, lite av ödets ironi
Barcelona kallesiete
2010-04-22 11:57

Kimmen
Mourinho kan motivera och intstruera sina spelare bäst han vill. Barca kommer vara som bålgetingar och ständigt ta löpningar, förhoppningsvis även i ljupet och öppna för varandra.

Det kommer bli en jävla press i 90 minuter. Jag tror definitivt vi kan ta detta!
Barcelona Bissosaro
2010-04-22 11:44
Jag undrar vad Forbes tar med i sin räkning när de listar världens mest värdefulla lag.

Jag förstår att United och Real är på vår nivå men att Arsenal värderas högre än Barca - det är bara sjukt, haha...
Barcelona Abbe.
2010-04-22 10:00
Ämne: Ju mer jag tänker på....Givetvis kommer det bli svårt. Vi kommer ligga på rätt så duktigt, och får givetvis passa oss för deras anfallare där framme. Nu tror jag dock att Eto'o kommer få en defensivare roll och ligga på rätt sida när Barça anfallar, och sedan kommer Milito ligga på rulle och undvika offside (något han inte lyckades med förra matchen, men det verkade funka ändå).

Så som 1-0 målet mot Madrid kom till, sådana situationer vill jag se mot Inter. En spelare sätter fart, levererar bollen i sidled och tar ny position bakom backlinjen. Det är nog så vi måste röra oss.

Att bara få stå på Bernabeu och spela en Champions League-final borde vara en tillräcklig morot för att tagga till. Tar man sig dit så kan även Iniesta vara aktuell för spel, vilket jag unnar honom.

Är riktigt taggad inför onsdag.
Annons: