/spanien/barcelona/forum/15354.aspx/spanien/barcelona/forum/15354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca Barca
2010-04-29 18:48
vitt hjärta
Jag håller inte med om att taktiken inte var feg, men jag håller med om att den var smart. Det var egentligen inget nytt med deras spel, det var typisk tråkig italensk fotboll. Jag hade förväntat mig mer av Inter då dem har spelat en mycket rolig fotboll på senaste tiden. Jag trodde faktiskt jag skulle få se det spelet idag och då hade kunnat bli en roliga match och ändå gott vidare. Sen att inter spelarna filmar hela tiden och sen klagar på sergio är ganska komiskt, men kommer inte nämna så mycket om det. I alla fall, tyvärr valde Inter att spela den klassiska italenska fotboll gör mål och sen backar man hem. Grejen är ju den att dem redan ledde matchen så dem kunde backa hem direkt från start. Lite synd men fotbollen är så. Det blev i alla fall 2-0 till oss, eller ja det blev 2-0 minus 1 till oss.
Real Madrid DUBHEAD
2010-04-29 18:42
addeh
Ska gå o lägga mig. Anyway domaren dömde väl iaf hands eller rätta mig om jag har fel. Vad du o jag o alla andra tycker spelar egentligen inte så stor roll. Det är så det här spelet fungerar serru...

BTW så tycker inte jag att ni förlorade pga den här matchen igår. Som jag ser det så var väl den första matchen den som gjorde att uppförsbacken blev för brant. Dock verkar det komma som en chock för många att Barca åkte ut. Tror att många inklusive mig själv har underskattat årets upplaga av Inter....

Atlético addeh
2010-04-29 18:29
DUBHEAD /

Vad menar du med "Men en hands är hands ingen missad målchans", när det är bollen som söker handen och inte handen som söker bollen. Yaya gjorde sig inte större, dvs han höll handen intill kroppen vilket innebär att han inte ska få frispark emot sig. Gå och lägg dig.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-29 18:29
Allendinho

Jag tycker det är oerhört oproffsigt av Mourinho bete sig som ett svin. Han är fan ingen tränare han är en psykopat.
Vilken tränare beter sig så som han aldrig sett nån.
Real Madrid Para Mi Madrid
2010-04-29 18:26
Derrobarca:
Hade du gillat Mourinho mer om du tyckt han var snygg då?
Real Madrid DUBHEAD
2010-04-29 18:25
Rambla^9
Ok du har rätt Messi hade ETT skott, utanför straffområdet....
O Bojan hade väl den största chansen med nicken. Men en hands är hands ingen missad målchans. O Ibras frispark från halva halva plan var ju inte ens på mål. Skulle man räkna missade målchanser så skulle ju Bendtner var en världspelare. Fotboll är varken logiskt eller rättvist. Nej någon mangling tycker jag verkligen inte att det var, utan Barca var helt enkelt inte tillräckligt bra, sen kan man diskutera om det var pga Inter som var bra eller om det var Barca som underpresterade..... Kanske en kombination av båda!
Barcelona Visca Barca
2010-04-29 18:22
Kan det vara så att Messi har tankar redan nu mot Vm. Han ser lite ointreserad ibland.
Real Madrid Vitt hjärta
2010-04-29 18:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Resten kan man tycka stämmer. Självklart ska inte realfans håna er efter det vi såg igår, ni vann ju faktiskt, men det räckte inte riktigt. Det jag dock inte håller med om är att inter hade en feg taktik, den var bara extremt smart. Sen hade matchbilden säkert sett något annerlunda ut om det inte var för den felaktiga utvisningen.

Vad gäller det sammanlagda resultatet (inget svar till Derrobarca), så är det rättvist, båda lagen hade vars ett offside mål.
Barcelona Derrobarca
Ämne: Jag tycker Valdes bo....
jag håller fan med dig,,shit va jag hatar mourinho...inte för att han vann över barca....för att han e så jävla kaxig och ful
Barcelona Barca-nist
Allendinho

bra att du tycker det.. ingen bryr sig i alla fall!
Barcelona Messidinho_10
2010-04-29 18:18
Jag tycker Valdes borde ha sänkte Mourinho direkt när han hade chansen det är iafall min åsikt.

Men han ska ha cred att han försökte.

Visca Valdes
Barcelona LennyRomario
2010-04-29 18:17
Messidinho_10: Fusk betyder väl att någon inte begår ett misstag, utan dömer fel med flit. Det är alltså vad du tror hände?
Efter matchen mot Chelsea förra året är det nog inte läge att komma gråtande nu och prata om fusk.
Barcelona Allendinho
2010-04-29 18:15
Jag tycker att det är oerhört oproffsigt av barca att börja bråka efter matchen.
Barcelona Derrobarca
2010-04-29 18:14
varför kan man inte skriva på reals sida?
har de spärrat alla barca fans?
LOL
Barcelona Messidinho_10
2010-04-29 18:13
Grabbar det är bara att inse att Inter fusklaget med MO=0 i spetsen gick vidare med FUSK.

1 Offside målet på San Siro
2 Alves straff
3 Bojans mål

Alla dem var eller är 3 feta misstag av domarna.
Barcelona Derrobarca
2010-04-29 18:12
Ämne: Ämne: jag bry....
okej, jag ska inte dra allihopa över samma kamm(säger man så)
dåligt av mig...men resten stämmer
Real Madrid Vitt hjärta
2010-04-29 18:11
Ämne: jag bryr mig inte om....Hur är en real supporter en medgångssupporter om han/hon fortfarande håller på real efter som du säger flera års misslyckande?
Barcelona Rambla^9
2010-04-29 18:08
Vi hade rätt många feta målchanser i går:

- Bojans nick 9 minuter från slutet. Helt omarkerad nickar han utanför precis framför Julio Cesar.

- Messis skott utifrån i mitten på första halvlek. Julio Cesars naglar ifrån att den skulle gå in.

- Messis skott utifrån fem minuter från slutet.

- Ibras frisparkskanon i första halvlek.

- Och inte förglömma Bojans mål som dömdes bort.

Hade Bojan kommit in redan i halvtid hade han satt en till.
Barcelona Derrobarca
2010-04-29 18:03
jag bryr mig inte om att vi åkte ut, Inter vann med sin smarta och till högsta grad fega taktik...

det jag är arg över är de här fitt real fansen, de har inget att vara glada över bara att det ska gå dålig för barca...det visar ju hur hederliga dessa medgångssupportrar är..
matchen är knappt över så skriver de till en o hånar barca....
det är nåt jag inte kan förstå, har de fått minnesförlust? de åker ur varje år ur CL, vi förnedrade dem 4 ggr med el clasico o massa andra saker, men ändå ska de hålla på...

som jag sa de är hopplösa, de hade bara en kvarvarande lycka och det var att se barca förlora semi finalen.... jag ber er allihopa att inte svara på deras idioti och istället att vänta tills vi vinner La liga i år, då ska vi minnsann håna skiten ur dem!

är ni med?
Real Madrid DUBHEAD
2010-04-29 18:02
Rambla^9
spelmässig mangling utan målchanser är det verkligen en mangling ?

Barcelona Rambla^9
2010-04-29 17:53
Walter Samuel gör egentligen ett uselt försök till rensning rätt upp i bröstet på Yaya...riktig tur de hade där...

Nästa år tar Barca det igen.
Man kan konstatera att det var sjukt stor skillnad mellan vår första bortamatch mot Inter (0-0 i gruppspelet) och den andra (1-3).

Tror tyvärr Pep underskattade Inter och Mou något, trots dessas seger mot Chelsea.
Barcelona Rambla^9
2010-04-29 17:47

Den spelmässiga manglingen vi gjorde av Inter igår kan endast överträffas av manglingen borta mot Glasgow Rangers 2007...och då fick vi inte hål på Rangers öht (0-0) slutade det.

Ibland vill inte bollen in helt enkelt.

Sen är det inte hands innan målet. Hur ska en spelare hinna ta bort armen från magen på en hundraels sekund? Han får ju ingen fördel...
Barcelona Rambla^9
2010-04-29 17:47

Den spelmässiga manglingen vi gjorde av Inter igår kan endast överträffas av manglingen borta mot Glasgow Rangers 2007...och då fick vi inte hål på Rangers öht (0-0) slutade det.

Ibland vill inte bollen in helt enkelt.

Sen är det inte hands innan målet. Hur ska en spelare hinna ta bort armen från magen på en hundraels sekund? Han får ju ingen fördel...
Barcelona Rambla^9
2010-04-29 17:42

Bara massa domedagsprofetior här...

En vanlig dag skulle vi vinna matchen igår med 3-0.
Inte hade verkligen NADA. Xerez skapade betydligt mer än dem.

Njut istället av vårt spel. Kolla Messis genialt avvägda inlägg till Bojan med 9 minuter kvar. En vanlig dag sätter Bojan den med pannan, nu två dm utanför...

Kolla Messis underbara skott i första halvlek...det var fotbollsporr...glöm inte det...

Barcelona Barca4eva
2010-04-29 17:37
GeziiMelBarca

Asså det var inte svårt att tysta ner de i skolan, du vet hur de e efter en barca förlust elr nåt liknande =P

Det räcker med : Lyon, alcorcon, åttondels, el clasico, ligaledning =3
Andre_D
2010-04-29 17:32
Jag kan fortfarande inte smälta att Bojans mål dömdes bort asså. Fan...
Barcelona NoGo™
2010-04-29 17:32
LEO KUUNG

Kanske tills sista matchen mot Valladolid men det känns inte så nödvändigt så tror han satsat på VM spel istället.
Barcelona LEO KUUNG
2010-04-29 17:29
När kommer kungen Iniesta tillbaka?
Barcelona GeziiMelBarca
2010-04-29 17:24
ingen bra eller smart tränare. å det är va jag tycker så kommentera inte du e ju helt dum hit å dit ! jag har min egna åsikt
Barcelona GeziiMelBarca
2010-04-29 17:23
jag vet vad José Mourinho har sagt han är ingen BRA eller SMART som halva världen säger att han är.. jag tycker inte det han har ingen respekt alls den snubben han måste psyka andra spelare eller tränare för att kunna vinna ngt snacka om att känna sig hotad... dom vann med TUR inge mer snack om de
Annons: