/spanien/barcelona/forum/15353.aspx/spanien/barcelona/forum/15353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-21 23:36
Barca-nist

Haha, klockren intervju! Skrattade varje gång han sa "nej jag förstod inte".
Atlético addeh
2010-04-21 23:35
★Sami★ /

Inte en chans att han hinner tillbaka till returen tyvärr. Han kan få spela finalen om vi nu tar oss dit.
Barcelona NoGo™
2010-04-21 23:33
Ja snacka om att Don Andres saknas, med han och Xavi på mitten så kan fan inget lag ta bollen från dom. De kör sitt tiki taka lir, grymt!
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 23:30

hahah källströms danska är nog de sämsta :)
han sa det ärligt att han inte förstod nåt

skön kille
Barcelona Hetfield
2010-04-21 23:27
Iniesta har var väl mer eller mindre småskadad under hela säsongen, han har aldrig fått chansen att komma upp i vanlig nivå

Iniesta underskattas otroligt mycket, det märks att mittfältet saknar kreativitet (förutom Xavi) när Iniesta är borta
Barcelona ★Sami★
2010-04-21 23:24
Tror ni det finns nån chans att Iniesta hinner spela mot Inter?

Saknar han SJUKT MYCKET!!
Atlético addeh
2010-04-21 23:21
"återigen bevisades det hur mycket Don Andrés Iniesta betyder för laget. Skadan på fjolårets semifinalhjälte kom allt annat än lägligt. Du är saknad!"

Från senaste nyheten. Det blev verkligen uppenbart igår. Fan vad vi behöver Iniesta.
Hoppas skadan läknar fortare än beräknat.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 23:17
Det är lite synd att de mindre lagen förlorar sina stjärnor p.g.a ekonomiska problem.

Man ska inte önska sig såna situationer oavsett vad !
Barcelona SaM__-
2010-04-21 23:16
MessiYoyO:

Barcatouren, som tar dig genom arenan, omklädningsrum, spelargång och museum, går på 17 euro (cirka 180 kr). Du kan också bara välja att se museet för 5 euro. Men rekommenderar hela turen.

Angående sittplatser är det mest en smaksak. Jag personligen föredrar den nedre "mitten" sektionen. Men man ser bra nästan överallt på Capm Nou :)
Barcelona MessiyoyO 10
2010-04-21 22:52
Tja alla cules!
Jag har en liten fråga till er som kan besvara den. Det är så att jag ska åka till Barcelona med klassen den 30 april och vi ska självklart åka till camp nou. Jag undrar hur mycket kostar det att komma in på arenan för ett litet besök och vart är det okej att sitta under en match? Tänkte nämligen gå på ternerife matchen...
Barcelona haeger
2010-04-21 22:50
Tycker nästan det börjar bli försent att köpa Villa.
Han blir inte yngre, han fyller 30år nästa säsong.
Och speciellt nu när vi har Zlatan i laget.
Han kommer kosta mycket och en spelare som kostar mycket vill man gärna se topp prestera många säsonger. Inte att han ska hålla i två år och sedan börja gå nedåt.
Om vi skulle köpa Villa så skulle vi ha gjort det högst förra säsongen, men då gick det inte.
Men vem vet, Villa kanske fortfarande är lika bra när han är 34.

Men jag tycker att vi ska hålla oss till Zlatan som kostade skjortan. Att endast låta han spela en säsong är dåligt enligt mig.
Nu när vi väl har köpt han så får vi fan lov att använda honom.
Barcelona Barca Barca
2010-04-21 22:47
Angående gårdagens match:
Än är det inte över. Skylla på vad man vill, domaren, dålig insats eller vad som helst men Inter gör en riktigt jävla bra match. Minns när Inter o Chelsea lottades, då skratta många av mina vänner och var ganska säkra på att Inter flyger ut med huvudet före, men jag var ganska säker på att Inter skulle slå ut Chelsea o ta en final plats iår.

Till matchen igår, jag kännde det på mig, spelarna verkade inte tillräckligt motiverade och jag vet inte om det har med bussresan eller om "mättnadviruset" börjar sprida sig i deras kroppar. Så nonchalant får det inte se ut på Camp Nou och Pep får jätte gärna utnyttja Bojan på bänken. För lägg märke till gårdagens match då Pique (när han blev anfallare) skapade sig själv 2-3 bra målchans situationer, tror Zlatan får ta lära av det, för han skapade sig mer klara lägen på 10 min än vad Zlatan gjorde ända tills han blev utbytt. Svaret är ganska enkelt, han rörde/sprang/löpte/ville allt det där hade han(Pique) och det gjorde att han kom till dom lägen han kom till. Det är därför jag skriker efter bojan, för Bojan springer mycket och han hade säkerligen öppnat upp hål i Inters försvar.

Måste ändå ge lite cred till Pep, att han byter in Abidal och flyttar upp Maxwell när det precis blev 3-1 var ändå ganska smart. För gårdagens match var inte våran match och Inter hade för stunden mycket större chans att göra 4-1 än att släppa in 3-2. Tänk er hur det skulle se ut om matchen hade slutat 4-1.

Inför returen, Inter har tagit sig vidare mycket tack vare att man har mött omotiverade lag på bortaplan. Chelsea spelade inte ens fotboll och CSKA behöver jag inte ens nämna att dom ens når kvarten i CL är en bedrift för sig. Jag vill inte se någon urladdning mot Xerez, för dom kan vi slå med yngligen Dos Santos och Chygrinsky på plan utan någon urladdning. Urladdningen ska komma mot Inter, har vi en bra dag så är 2-0/3-0 mycket möjlig resultat, men då gäller det att vi har en bra dag.

Jag väljer att vänta med att gratta Inter, när eller om dom går vidare.
Aléx
2010-04-21 22:46
Villa/Silva

Jag hoppas att ni kan behålla både Silva och Villa, ligan behöver klass spelare som dessa två lirare. Vad vore Valencia utan skyttekungen Villa och Silva?
Barcelona kallesiete
2010-04-21 22:43

Herregud.
Att folk fortfarande sitter här inne och bölar efter Villa. Helt otroligt.

Barcelona - Inter 4-1
1-0 Ibrahimovic
2-0 Messi
2-1 Sneijder (frispark)
3-1 Messi
4-1 Pedro

Där har ni.
Aléx
Barca behöver en till anfallare till nästa säsong, Bojan räcker inte till i de stora matcherna. Henry kommer att gå till USA, vem ska då ersätta Ibra när han blir skadad?
Min dröm är att ta hem K9, det är omöjligt att ha båda Ibra och Villa som Lusnos skrev. Ibra kommer att fortsätta i några år till.

Ta hem K9
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Lusnos

FM i allra högsta grad.

----

Just nu: Bayern mot Inter i finalen på Bernabué.

Är det två nya lag om en vecka? Tiden ger oss svaren.
Valencia Villa/Silva
2010-04-21 22:42
Ämne: Villa/Silva

Villa....
Jag tycker inte heller att PL är något för honom. Men Valencia ledningen kommer att göra allt för att se till att Villa inte hamnar i Madrid eller Barca och till slut blir det säkert Chelsea eller Man U. Eller kanske även Man City men Villa har aldrig slagit mig som en girig spelare precis. Men allt kan hända.
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 22:40
villa, torres, messi skulle vara min dröm top tre :)
Barcelona Lusnos
2010-04-21 22:39
Allvarligt? Massa FM spelare här eller?

Tror ni det funkar bra med Villa och Zlatan? Haha, ni ser ju redan nu hur det funkar med Zlatan och Messi, Barca kommer knappast köpa Villa och behålla Zlatan. Man kommer förmodligen inte sälja Zlatan efter 1 år redan då man signat 5(?) års kontrakt.

Herregud.
Silthrim
2010-04-21 22:37
Ämne: Ni som vill att Vill....

--------Messi-------------Zlatan
------------------Villa
Aléx
2010-04-21 22:36
Villa/Silva

Villa är en skön lirare som jag har alltid gillat. Han är gjort för att spela i Spanien och spanska ligan, PL är inte rätt liga för honom.
Barcelona ★Sami★
2010-04-21 22:35
Fan vad ja vill ha David Villa blir GALEN!!
Aléx
2010-04-21 22:32
Den bilden var skönast :)

*Länktips
Valencia Villa/Silva
2010-04-21 22:31
Jag vet att Villa har många gånger sagt att han skulle vilja spela I barca. Även Luis Enrique som Villa har som idol har tidigare sagt åt Villa att Barca är den rätta klubben för honom. Alla vet ochså hur bra han fungerar ihop med Xavi/Iniesta.

Jag tror helt ärligt att Villa har siktet inställt mot Barca men Valencia kommer göra allt för att antingen behålla honom eller sälja vidare till PL. Om Barca bjuder 40 mil kommer Llorente begära 45. Ger man 45 kommer han begära 50 för att sedan nöja sig med ynka 35 från Chelsea eller Man U. Villa passar perfekt I barca men som Valencia fan vill jag inte se honom spela emot oss. Det är svårt att se Albiol göra det men med Villa hade det varit värre. Men vart än han hamnar så önskar jag honom lycka till. Helst att han stannar i Valencia men det känns som om hans tid i Valencia är slut.
banklev
2010-04-21 22:31
Ni som vill att Villa skall komma i sommar, hur vill ni att Barca skall spela då? Skall Zlatan bänkas? Säljas? eller spela tillsammans med Villa?
Barcelona Barca4eva
2010-04-21 22:29
Villa var ju trots allt första valet förra året..han borde passa perfekt för vårt spel.
Silthrim
2010-04-21 22:29
★Sami★:

Naturligtvis , han är en av världens bästa forwards .
Aléx
2010-04-21 22:24
Ämne: Ämne: Hur kan....
Det är Rea Madrid efter varje säsong nu för tiden, tänk om vi vinner ligan! haha, Perez kommer att rea ut halva laget ink ingenjören från Chile. haha
Barcelona Barca-nist
2010-04-21 22:22
för att det är president prestige !
Barcelona ★Sami★
2010-04-21 22:22
Verkar som många här inne är sugna på David Villa.
Annons: