/spanien/barcelona/forum/1535.aspx/spanien/barcelona/forum/1535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
2015-12-13 20:55
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Busquets slog en fel pass och som ledde till poängtapp mot Deportivo under gårdagen, gör det honom till en sämre mittfältare menar du?
Flavía
@DM1982:

För den neutrale kan det säkert vara roligt med lite spänning, gärna ända in till slutet. Som supporter, så tänker man främst på vad som gynnar bäst för ens eget lag.
Flavía
@Barcelonistas:

Och jag sade att Atlético har förstärkt bredden avsevärt, något som kommer att vara mycket viktigt när täta matcher ska spelas. Vi har en rad bänkspelare som tyvärr inte håller lika mycket hög klass som dom...
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:49
Villarreal 1-0 Real Madrid Brace yourself Domaren kmr skänka straff till Real när som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-13 20:44
domarshowen verkar har börjat
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:42
Flavia - jag sa aldrig att dom inte va ett bra lag. Tror dom kmr va bättre i Cl men just i ligan måste man hålla en hög nivå under en längre period. Frågan är om Atletico kmr orka med hela vägen?
Barcelona DM1982
2015-12-13 20:41
[QUOTE=Flavía]På vilket sätt är det kul med att Atleti faktiskt kan vinna ligatiteln på vår bekostnad? Helst bör poängavståndet mellan oss och bägge Madrid-klubbarna vara så stort som möjligt. [/QUOTE] För att det är kul med spänning i ligan fast självklart vill jag att Barcelona ska ta hem det.
#10FCBarcelona
2015-12-13 20:40
Bra start på matchen!
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:39
SIIIIIIIUUUUUUUUU JAAAAA
2015-12-13 20:39
världens "bästa" mittfältare modric
2015-12-13 20:38
hahahah SLÄKTEN ÄR VÄRST FLORENTINOOOOO!! hhahahahaa
Barcelona Lionel "Rey" Messi
SÅJA MÅL VILLAREAL
Barcelona BARCA-més que un club
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Flavía
2015-12-13 20:35
@Barcelonistas:

Presterar man såpass bra efter 15 omgångar och ligger i jämsides med oss poängmässigt, så är det allt annat än tur. Atlético är helt enkelt ett jävligt bra lag. Punkt.
2015-12-13 20:35
jag är 100% säker på att real får straff idag.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:34
Villarreal dominerar precis som jag trodde.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2015-12-13 20:33
STOLPSKOTT! Villarreal har börjat bra. Väldigt nära precis.
Flavía
2015-12-13 20:30
@DM1982:

På vilket sätt är det kul med att Atleti faktiskt kan vinna ligatiteln på vår bekostnad?

Helst bör poängavståndet mellan oss och bägge Madrid-klubbarna vara så stort som möjligt.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:29
Dom vinner ju hela tiden med små marginaler inte kan en sådan tur hålla ingen hel säsong? Jag är mer rädd för att Lord Marlboro kmr göra bort sig än att Atletico kmr gå förbi oss.
Barcelona Neymar N11
2015-12-13 20:27
Det positiva är helt enkelt att laget kommer spela mer på liv och död resterande ligamatcher. Det finns inga fler möjligheter för misstag. Det är alltid svårt när man leder ligan med 5-6p och hålla den hela vägen. Glöm inte säsong 06-07 då vi ledde ligan nästan hela vägen mot slutet men tappar den med några omgångar kvar på inbördes möte. Nu är det allafall mycket kvar av ligan och det gäller att va positiv.
Flavía
@Barcelonistas:

Vad talar för att Atleti kommer tappa mark under våren? De har flera duktiga ersättare som skulle gå in och göra minst lika (om inte bättre t.o.m.) som startspelare. Något som man inte kan säga detsamma om Barcelona tyvärr. Och sedan håller jag verkligen inte med om att dom saknar individuell briljans. Räcker väl att jag nämner Griezmann, Carrasco, Koke osv. för att även det argumentet ska falla ihop som ett korthus.
Flavía
@Rambla~:

Att Atlético inte spelar särskilt underhållande är mer eller mindre en myt, särskilt från vissa som enbart följer deras matcher mot Real Madrid och Barcelona och har denna uppfattning om Simeones mannar. De har faktiskt spelat bra och vunnit sina poäng under denna säsong. Till skillnad från Real Madrid, så är deras lagbygge otroligt stabilt och mer eller mindre varje spelare är handplockade utifrån Simeones önskemål. Inga såna för att sälja tröjor och dylikt. De är fullt kapabla att hålla samma klass under våren, deras bredd är betydligt bättre jämfört med föregående säsongerna.
Barcelona enkos
2015-12-13 20:23
@Barcelonistas:

Jag skulle bli gladast av alla om Real åtminstone tappar 2 poäng. . Men tyvärr tror jag på Reals kross att jag inte ens vågar titta matchen och eländet. .
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:22
enkos blir intressant och höra dina åsikter sen när Real tappar poäng idag ( vilket som kmr göra. Då är vi fortfarande 4/5 poäng före. Atletico räknar ja inte med som någon konkurrent då dom inte kmr hålla.
Barcelona enkos
2015-12-13 20:15
@Barcelonistas:

Dina mediciner gav oss guldet för 5vå veckor sedan. Vi var oslagsbara och vi behövde plötsligt inte värva i januari.. Real är medioker lag m m. Har tabletterna tagit slut nu? Hur ser verkligheten ut idag ?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:13
Enkos - ta det lugnt med dom starka medicinerna. Du kan omöjligt va seriös me de inlägget?
Barcelona wallmannen
2015-12-13 20:12
@enkos: Vilken av Messi, Suarez och Neymar ska man byta ut i en liknande situation? Och om, gud förbjude, motståndaren gör mål trots ett defensivt byte? Då vet i alla fall jag vilka jag vill ha på planen för att forcera fram ytterligare mål..
Barcelona Barcelonistas
2015-12-13 20:12
Atletico kmr inte hålla hela säsongen dom kmr tappa mängder med poäng. Dom är alldeles för ojämna. Sen saknar dom den individuella briljansen som vi och Real har. Nu hoppas vi att Villarreal vinner idag mot Rafas mediokra lag.
Barcelona enkos
2015-12-13 20:11
@Liunil Masse:

Måste man vara hycklare och skriva det man inte menar för att vara Barca support? Jag skriver det jag tror kommer tyvärr att bli verklighet. . Vi har allt i egna händer men slarvade bort det dels med pinsam inställning från spelarna och dels för en okunnig tränare.. vi kom snabbt ner på ?? jorden för vi var kaxiga och arroganta.. och ja tyvärr kommer ingen stoppa Real nu ett långt tag framöver det är bara att inse det ... vi gav de självförtroende som de saknade .. vi gav de vingarna .. och att de dessutom ska inte spela cupen så är ligan i deras händer
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-13 20:09
Ja då är vi och Atletico på samma poäng , vi har bara oss och skylla vi satt oss i den sitsen , nu får vi se om Ubåtarna kan ge Real match ikväll eller om dom viker sig som vanligt. Kryss vore bäst för oss att hålla avståndet en bit i och med att vi har Vm för klubblag att spela .
Annons: