/spanien/barcelona/forum/15327.aspx/spanien/barcelona/forum/15327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-25 19:55
Barcelona tikitaka
2010-04-25 19:51
Hola, hur går det egentligen med bygget av den nya camp nou? Sket dem i det eller hur ligger det till? :)
Barcelona Pep.G
2010-04-25 19:48
Criff

Haha du kan inte vara seriös ? Så anledningen att Yaya inte spelar ät p.g.a av att han kan sticka på offensiven ibland. Låt mig påminna om dig om Yayas mål mot Bilbao i cupfinalen som vände på hela steken för oss. Du snackar som om Busquets är bättre än Yaya i deffensiven. Hade vi haft en Yaya mot Atl Madrid hade vi aldrig förlorat och hade vi haft honom mot Inter senast så hade inte Pandev & co runnit iväg hela tiden. Att du ens vågar jämföra Busis deffensiv med Yayas ? Det är som att säga att Rami Shaaban har bättre reflexer än Casillas. Lägg ner..
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-25 19:45
Jag är en anhängare av yaya och håller honom klart före busquets. Dock vill jag ha båda från start på onsdag. Keita som varken gör bu eller bä på plan nu på sistonde är den som borde offras. Han är inte alls lika säker i passningspelet som våra två pivotes är. Visst löper han mer men
uppgiften på onsdag kommer vara att fånga upp mittfältet
först och främst. Understöds xavi av busquets och Yayas arbetskapacitet och styrka i mitten så kommer vi äta upp Inter.
Barcelona Criff
2010-04-25 19:38
Pep.G, en utav anledningarna till att Pep favoriserar Busquets är just för han inte ger sig iväg på några offensiva räder utan sköter sitt jobb som är att hjälpa defensiven.
i din FM elva funkar det säkert att hela laget är offensivt, men på den verkliga planen uppstår det ytor utav bara helvete om helt plötsligt en pivote ska börja gå ut på utflykter.
Funkar säkert jättebra mot Xerez på hemma plan, men mot Inter lär den ytan utnyttjas.
Så jo jag menar allvar, menar du allvar att man i modern fotboll kan anfalla med hela laget förutom 2 mittbackar och en målvakt?

Snarare du som borde ta dig en reality check med dina uttal. Pinsamt är bara förordet.
Barcelona Pep the King
2010-04-25 19:18
Jag håller med. Låt Yaya Toure spela och sätt Busquets på bänken!
Barcelona Pep.G
2010-04-25 19:10
Criff

Haha du menar inte allvar va ? En privote behöver inte gå på offensiva räder men nu talar vi modern fotboll. Varför tror du Essien klassas som världens bästa privote ? Det är framförallt för att han är så jävla bra offensivt som deffensivt. Ska dagens privote endast vara deffensiv så är plötsligt M.Diarra världens bästa privote trots att han inte kan lägga en pass på fem meter.

Iniesta är skadad, hur tror du då att Xavi kommer att klara sig mot ett sånt starkt lag med en Busquets som stressar han hela tiden. Sergi kan inte hålla i bollen i mer än två sekunder. Xavi behöver någon som kan understöda honom. Det finns ingen bättre än Yaya för den uppgiften.

Folk får gärna ha sina åsikter men att säga att Busquets är bra i uppspelsfasen är bara dumt och ett hån mot dagens fotboll. Vad är det han har gjort som är så "WOW" ? Fy fan vad han påminner mig om Daniel Andersson
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-25 19:06
Off topic men, är det någon som har fått sian tröjor från Unibet, eller var nån fiffel som Unibet hade? Tacksam för svar.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-25 18:52
kallesiete

Hoppas också på att du har fel. :)

----

Sami

Jag tror att Abidal kommer att genomgå ett par undersökningar innan matchen, tror att det blir imorgon eller på tisdag. Vi håller tummarna för fransmannen.
Barcelona kallesiete
2010-04-25 18:50

H.Alavi
Och nu gjorde malaga 0-1 med en man mindre. Visst kan Mallorca KANSKE störa Real. Men tycker det är oerhört naivt att tro att man ska sno poäng av ett guldjagande madrid. Hoppas innerligt att jag har fel.

HAHA Mallorca kvitterar på tillägg.
Barcelona ★Sami★
2010-04-25 18:49
Hoppas verkligen Abidal hinner bli spelklar mot Inter.
Atlético addeh
2010-04-25 18:46
Criff /

Jag kan inte annat än att hålla med dig. En pivoté ska inte gå på offensiven, det är för att Yaya är bättre offensivt dem flesta tycker han förtjänar en startplats bättre än Busquets. Yaya är inte alls lika skicklig i uppspelsfasen som Busi är så alla som ogillar honom borde följa honom en match och se vilket jobb han gör och hur mycket han tillför laget.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-25 18:45
kallesiete

När man möter klubbar som Madrid och Barca så får spelarna i Mallorca en extra spelare, dvs publiken. Startar Mallorca matchen på ett bra sätt mot Madrid så kan du ge dig på att Madrid kommer få det tufft.

Titta bara på hur svårt vi hade det borta mot Mallorca. Valdes räddade oss i den första halvleken med sina räddningar.

----

Podemos^

Riktig striker? Vi har ju redan en? Zlatan Ibrahimovic? Han kanske inte sätter in 4 bollar per match men han gör mål.
Real Madrid Radical - El Maestro Kaká!
2010-04-25 18:35
Ämne: Fattar fortfarande i....
En av grundera i er fotboll är väl att man inte ska ha en stationär position utan att man ska ta olika positioner beroende på situationen? Om Touré (t.ex.) går framåt ska någon annan ta hans position, osv. Motståndarna blir ju förvirrade ifall ni har flera offensiva hot och de måste de ha koll på flera spelare.
Real Madrid Podemos^
2010-04-25 18:22
Tänk erat lag med en riktig striker som Torres :O
Barcelona Criff
2010-04-25 18:19
Fattar fortfarande inte att folk tror att en pivote ska gå på offensiva räder.
Var har ni lärt er fotboll någonstans?
Barcelona kallesiete
2010-04-25 18:13

Jag vet definitivt inte att Touré är ljusår bättre än Busquets. Fan, jag förstår mig inte på vissa.

För övrigt har inte Mallorca fått hål på Malaga hemma än med en man mer på banan ett tag nu. Svårt att se hur dom ska rubba real.
Barcelona el Maestro!
2010-04-25 17:34
Ämne: Fc Barcelona - Blaug....BlueRed//
Jag tror att det var ett förslag om att medlemmarna skulle kunna rösta "online" men det gick inte igenom.
Jag har för mig att förslaget röstades ner, tyvärr. Argument var väl att säkerheten inte håller.

Om jag inte kan göra det online, då struntar jag i det faktiskt. Att åka ner till Barcelona i juni, bara för att rösta känns inte nödvändig för min del. Har varit där nyligen.
Jag får lita på att medlemmarna på plats röster rätt.

Edit: Eller om det nu var i samband med sista hemmamatchen...?
Barcelona Pep.G
2010-04-25 17:21
Hetfield

Han har varit i Inter hela sitt liv nästan och det är hans chans att ta något stort. Han ger järnet men jag tror Messi vet vad han ska göra på Onsdag eller jag hoppas det iallafall..
Barcelona Trippeln
2010-04-25 17:18
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Hela forumet,hela stockholm,hela sverige,hela europa,hela världen,hela universum vet att Toure är ljusår bättre än Busquets :D
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-25 17:02
Tjena grabbar!

Hehe jag har vart inne o läst lite kommentarer..
fyfan va förvänad jag blir :S??

Är det nu ni inser att Toure är bättre/ska starta istället för Busi?

Inget illa menat men de spelar ingen roll om han har det o det.. han suger defensivt medans toure är topp 3 bäst i världen. PLUS så har Toure mkt fina offensiva räder,ojoj vilka kanon skott,snabbhet,närkamperna.. alltså de KLASS SKILLNAD .. man måste inte prestera sån bra match för att alla ska börja höja ögonbrynen och hedra Toure de bara fel fel fel han e kungen i miten helt enkelt o ni borde inse det och om pep inte lirar honom från start då vågar jag påstå att han inte kan ett dugg om fotboll speciellt mot ett fysiskt starkt lag (INTER) visca barca y Yaya Toure !!
Barcelona BlueRed
2010-04-25 16:57
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca

Nej, Cruyff är inte en utav kandidaterna. Han är däremot med i Laportas gäng. Med det sagt så gissar jag på att han vill se någon annan än Rosell bli vald.
-------
Någon som har koll på hur det gick med online röstningen? Det skrevs ju att det kanske skulle vara möjligt och rösta online. Inte för att jag inte vill åka ner dit, men ändå...
Atlético addeh
2010-04-25 16:50
Lusnos /

Ha det riktigt gött nu! :)
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2010-04-25 16:43
Någon som vet ifall Johan Cruyff är en utav kandidaterna till valet?
Barcelona Lusnos
2010-04-25 16:42
NoGo™ //

Har ingen vidare bra kamera men iallafall 2 i sällskapet har rejäla systerkameror så bilder ska det nog kunna bli några iallafall ;)

Men nu ska jag åka till affärn och handla lite "on road" käk och sen dra. Ha´de fint.

Ciao
Barcelona NoGo™
2010-04-25 16:37
Lusnos

Ha så kul :) Ta gärna lite bilder så kanske du kan lägga upp i bildarkivet eller nått sen.
Barcelona Pep the King
2010-04-25 16:36
Sandro rosell kommer vinna.
Barcelona Lusnos
2010-04-25 16:11
Nu ska jag snart dra mig mot Spanien, om ni inte hört av mig på forumet senast söndag nästa vecka så kan ni anse mig som död =/

Blir spännande detta, hörs om 1 vecka grabbar!

Ciao!
Barcelona Hetfield
2010-04-25 15:55
Jag är mer orolig för Zanetti än Maicon, det är där nyckeln ligger

Jag tror ärligt talat inte att Messi kom förbi Zanetti en enda gång, jävlar vilken energi och grinta den mannen har

Sneijder vore skönt att slippa, utan honom som så springer Milito och Eto'o som huvudlösa kycklingar
PS
2010-04-25 15:37
Annons: