/spanien/barcelona/forum/15313.aspx/spanien/barcelona/forum/15313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.DosSantos
2010-05-11 13:29
Är det bara jag som inte alls är särskilt sugen på en eventuell värvning av Ribery? Barcelonas storhet ligger mkt i deras förmåga att avla fram talanger. Och det är dessutom en stor anledning varför jag alltid hållt på Barcelona.

Om vi nu ska värva någonting (vilket jag egentligen inte tycker vi behöver, förutom att plocka upp ett par back-ups) så är Cesc Fabregas och David Villa de enda som jag tycker jag bidra med något extra.

Men Ribery? Nej tack.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 13:29
Så här firar man ett mål. Höj volymen och kolla in:)
Han är Giftig!!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-11 13:27
Hetfield

Spelare som är fullständig värdelösa som Henry ska säljs och det lär ske till sommaren. Zlatan är inte värdelös, det är bara det att han var dålig denna säsongen. Du ser det är skillnad. Man ser på Henry att han är värdelös som fotbollspelare nu. Han kan inte ens dribbla förbi en spelare, och dem enda spelarna idag som han kan springa förbi är spelare som är 36 år gamla såsom Massimo Oddo...

Sen att han förstör Barcas spel genom att dryga varje gång han får bollen gör honom klar för att sparkas bort ur klubben.

Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-11 13:24
Tycker det är positivt om man köper Villa, vi kommer ha många olika alternativ i anfallet.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:23
Forca_Blaugranas

Problemet är att (likt Henry) så har han en enorm lön, så det gör mer skada än nytta att ha en så bra spelare på bänken

Nej, det är aningen eller läge här, antingen så säljer man Ibra och köper Villa, eller så väljer man att satsa på Ibra

2010-05-11 13:22
Det bästa vore om Laporta nu kunde köpa Villa, sen den som blir president nu i sommar köper en kantspelare på Pedros position av världsklass, typ Ribery. Då kan man ha Pedro som back-up och vi vet att Pedro kan göra mål, speciellt viktiga sådana.

Dessutom som någon påpekat, vår ekonomi är stabil och i god kontroll.

Laget är ju dessutom i behov av komplettering. Och då menar jag komplettering, inte Real Madrid stil där dem bästa spelarna säljs för att ersättas av andra för miljarder kronor. Utan komplettering på positioner som behöver bättre spelare. Exempelvis på Busquets position kan man köpa en bättre spelare typ Fabregas. I Pedros köper man Ribery, i Zlatans Villa och då har man i princip ett komplett lag.
2010-05-11 13:18
Hetfield

Jag tror Pep har hittat en utmärkt plats för Zlatan dem senaste veckorna. På Bänken.
Barcelona Pep the King
2010-05-11 13:18
Hetfield
Jag håller med dig. Vi får hoppas att Chelsea eller City bjuder upp en fin summa för Zlatan så han kan lämna.
För skulle David Villa köpas in så är juh han ingen kantspelare. Han är bäst i mitten.
Vi får hoppas att Pep fixar det.
Inte roligt för Zlatan att vakna upp läsa tidiningen och ser en stor bild på David Villa (snart klar för Barca haha fi fan!
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:14
Pep The King

Jag gillar Villa, men hur har de tänkt sig att han ska spela när Zlatan är i laget? Det känns som att de vill köpa en stjärna bara för att köpa en stjärna

Hur ska Zlatan och Villa spela ihop när vi kör 4-3-3? Suck..
Barcelona NoGo™
2010-05-11 13:10
Känns lite som att Laporta är desperat efter en sista stjärnvärvning innan han drar sig tillbaka och att han är beredd att betala vad som helst, menar 40 milj är för mycket helt klart.

Kan förstå att det är bråttom för han eftersom det snart är presidentval men han kunde väl ha varit lite kyligare så kanske Valencia hade sänkt priset lite. Varför inte inkludera K9 också? Vet att de bara vill ha pengar men why not.
Barcelona Pep the King
2010-05-11 13:09
Hetfield
Hellre David Villa än Zlatan.
Barcelona Hetfield
2010-05-11 13:04
40 miljoner för en striker som blir 29 i år

Ännu ett köp utan mål eller mening
2010-05-11 13:03
Om det stämmer att Villa blir klar i veckan är det perfekt ju. Också så att man kan få bekräftad att Bojan inte kommer agera utbyte i en eventuell affär.
Barcelona Rambla~
2010-05-11 13:01
Klint

"Spanska Supercupen mot Valencia.."

Athletic Club ska det vara!
Barcelona C.Andrés
2010-05-11 12:55
Ämne: David Villa ska komm....
Det mest troliga scenariot.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 12:47
älskabarcelona
Valencia vill ha 400 millar av Barca för David Villa. Och det står inget om Hleb eller Bojan så du kan vara lugn:)
Barcelona älskabarcelona
2010-05-11 12:39
Vad kommer Villa att kosta oss? Räknar dom med Bojan och Hleb så vill ja fan inte ha Villa , även om ja tycker om han rätt så mycket. Bojan börjar komma igång och har en go framtid framför sig .
Barcelona Pep the King
2010-05-11 12:26
David Villa ska komma till Barcelona idag inte för att skriva kontrakt. Utan att han ska göra reklam med Messi. Om Adidas.
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 12:21
C.Andrés
Mannen tro mig David Villa är värd dom pengarna. Och så som du säger David Villa är ingen kant spelare det är inte heller Zlatan.
Att barca köper David Villa betyder att Barcas köp av Zlatan var fel.
Barcelona Rambla~
2010-05-11 12:19
Laporta :D
Barcelona Pep.G
2010-05-11 12:19
Tänk er denna uppställning,

Yaya
Xavi,Iniesta
Ibra
Messi,Villa

Det är inte ens roligt längre.
Barcelona C.Andrés
2010-05-11 12:17
Villa ryktas blir klar omgående. Ja,killen är giftig men verkar lite överpris och inte just den positionen som behöver fyllas ut mest akut. Hoppas man tänker efter jävligt noga med detta köp,kanske innebär att Zlatan drar i sommar? Zlatan - Villa - Messi lär det knappast bli.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-11 12:05
Alla mailar tv4 och kräver att vi ska se firandet efter matchen på söndag!!
Zaragoza Nina (Red.)
2010-05-11 11:36
Ämne: Spelas alla matcher ....
Nej det gör de inte.
Men Madrid och Barcelona spelar samtidigt, liksom alla de lag som slåss för att undvika degradering.

Lördag 15 maj

18:00 Athletic Bilbao - Deportivo

20:00 Atletico Madrid - Getafe

20:00 Real Zaragoza - Villarreal

22:00 Almería - Sevilla

22:00 Mallorca - Espanyol

Söndag 16 maj

19:00 Barcelona - Valladolid

19:00 Malaga - Real Madrid

19:00 Valencia - Tenerife

19:00 Racing - Sporting

19:00 Osasuna - Xerez
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 11:19
Marca reports that Joan Laporta intends to present David Villa next week as new Barcelona player. Grattis alla Barca bröder:)
Barcelona ★Sami★
2010-05-11 11:11
Någon som kan förklara vad det står. Det står nytt om David Villa.
Barcelona tarrak
2010-05-11 11:10
Rambla~

Tycker inte att det finns någon anledning att misstro Inla & co:s förklaring till avhoppet. Snarare så ser jag avgången som ett tecken på moralisk konsekvens, då man faktiskt håller fast vid, det man sa vid Nuñez missförtroendeomröstning om att ledningen ska foga sig efter majoritetens vilja. Jag har alltid stöttat Laporta, trots alla hans fel och brister, men jag tycker än idag att han och de övriga som valde att sitta kvar gjorde fel.

Jag gillar också Soriano och om han hade valt att föra egen kampanj skulle han förmodligen fått min röst. Får Ingla med honom i sin styrelse är det ytterligare att starkt skäl som talar för Ingla.
Barcelona Rambla~
2010-05-11 10:43
Låt mig tillägga att jag är svag för Ferran Soriano. Han sägs ju ingå i Inglas team, eller har jag fel?

De två som ledande figurer i en styrelse som leder klubben skulle kännas enormt tryggt faktiskt.
Barcelona Rambla~
2010-05-11 10:38
tarrak

Jag har ingen invändning mot Ingla per se. Tyckte bara det var lite underligt att han i sin valkampanj går ut med att han är det riktiga alternativet på ett Barcelona som fortsättningsvis ska ledas som i dagsläget.

Att han och bla Soriano hoppade av handlar nog mer om misstroendeomröstningen mot Laporta. Det är ju tex ingen hemlighet att Ingla och Soriano var förespråkare av Mourinho som efterträdare till Rijkaard, även Txiki var med på ett hörn sägs det. De träffade ju också Mourinho. Mourinhos krav, precis som Kviborg presenterar idag där Mourinho kräver nästan total makt över transfers, var i stort sett identiska när han förhandlade med Txiki och Ingla. För en klubb som Barcelona så var de oacceptabla, vilket jag även misstänker att de för Real Madrid.
Barcelona tarrak
2010-05-11 10:09
BluRed

Intressant att läsa dina tankar, men jag har lite svårt att förstå din (och Ramblas) invändning mot Ingla. Hans avgång berodde väl inte på att han motsatte sig något i Laportas sätt att sköta klubben, utan att han ansåg att man skulle respektera den majoritet som röstade för ledningens avgång?
Annons: