/spanien/barcelona/forum/15306.aspx/spanien/barcelona/forum/15306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona autumn_leaf is a gunner
2010-05-21 20:35
Ämne: autumn_leaf is a gun....Arshavin, van Persie, Clichy, Sagna och Gallas är spelare i världsklass. Nasri, Vermaelen, Song och Diaby är inte långt därifrån.
2010-05-21 20:33
Har du ens kollat på vad personen i fråga skrev? Jag har aldrig dragit alla Barcelonasupportrar över samma kam. Det är en slutsats du själv har dragit. Vad jag har sagt att det vissa individer här som ger Barcelonafansen ett dåligt namn genom att förpesta vårt forum.

Att tro på sitt lag och smutskasta motståndarna är vitt skiljda saker.
Barcelona Hetfield
2010-05-21 20:26
autumn_leaf is a gunner

Så du vinklar det så att det passar dig va? När ni är äckligt kaxiga så är det att "tro på sitt lag", när vi gör något liknande så är vi arroganta? Hur funkar det..?

Om du har problem med en culé så är det inte rättvist att du drar alla över samma kam
Barcelona Criff
2010-05-21 20:25
autumn_leaf is a gunner,
Varför är jag en annan? Du tycker seriöst att Bendtner, Denilson o de andra tillhör toppskiktet i Europa eller?
2010-05-21 20:17
Det handlar inte om jag tror att Cesc stannar eller ej, det handlar om att visa respekt.

Sedan tror jag du blandar ihop ödmjukhet och respekt med tro på sitt eget lag. Bara för att man tycker att ens lag är bättre, vilket vi dock bevisligen inte var, så betyder det inte att man inte respekterar motståndaren. Dessutom finns det inte en enda gooner som inte tycker Barca var det bättre laget. Så jag ser inte var det brister i ödmjukhet heller.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-05-21 20:15
Andranik som han kallar sig på den engelska sidan har varit inne och käftat på vårat forum i flera veckor. Nu kan vara därför autum_leaf reagerade som han gjorde..
Barcelona Hetfield
2010-05-21 20:11
autum_leaf is a gunner

Kom igen nu, du måste ha lite mer självdistans, tror du att Cesc kommer att stanna i kalla England i all evighet? Det är väl bara en tidsfråga innan han återvänder hem, så är det kanske inte bäst att börja säga hejdå inombords

Brist på respekt och ödmjukhet? Var det inte Arsenal redaktionen som spydde ut flera artiklar när de sa att de skulle visa oss hur man spelar fotboll? Kasta inte sten i glashus
Barcelona Vampíro
2010-05-21 20:10
Personligen så tycker jag att Chamakh är en bra värvning, speciellt med tanke på att han var gratis. Tror han kommer vara nyttig för Arsenal då han är lite utav en "fox in the box" som kan ligga och lura i straffområdet, en spelartyp som har saknats i deras lag.

Sen så förstår jag inte varför folk är så besatta av Fabregas, tycker inte Barça ska värva honom då han i dagsläget inte ens platsar. En eventuell värvning hade också ledit till mindre speltid för Keita, Bojan, Pedro, Jeffren osv. Sen har vi också två ynglingar i Thiago och Jonathan som ska ta steget upp, så en värvning av Cesc hade i dagsläget varit överflödigt.
Delarocha
2010-05-21 20:04
autumn_leaf is a gunner

Ni har mycket respekt själva. Sekt.
Barcelona Xaviii
2010-05-21 20:04
Ämne: Fan va fina era nya ....
Fan va fina titlar ni vann i år.....inga alltså?
2010-05-21 20:03
Nej, snarare över det faktum att vi får in folk som
"Barcelonito / Lucho Enrique 21" aka "Andranik" som förstör vårt forum med meningslösa provokationer. Ni kan köra över oss hur många gånger ni vill. Vad som får folk att fatta agg mot Barcasupportrar är den totala bristen på respekt och ödmjukhet som en del av er visar.
Barcelona Pedrito
2010-05-21 20:01
Ämne: Och så ännu ett exem....
Du har nog balandat ihop oss med ett annat spanskt lag...
Fortfarande sur över att vi körde över er i CL?
2010-05-21 19:58
Och så ännu ett exempel.
Barcelona Criff
2010-05-21 19:56
autumn_leaf is a gunner,
Du måste väl hålla med om att det måste vara frustrerande att vara en utav världens bästa mittfältare och få spela med de medelmåttor som faktiskt spelar och värvas i/till Arsenal.
2010-05-21 19:52
Ämne: Vi har gjort klart m....
Det är folk som du som ger Barcafans ett dåligt rykte här på SF.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-21 19:32
Vi har gjort klart med David Villa och Arsenal har gjort klart med... Chamakh.

Haha, även om jag inte vill att Fabregas kommer till Barca nu så tycker jag så synd om honom.

Hans bästa polare från landslaget Villa är i Barca.
Hans bästa barndomsvän Pique är i Barca.
Hans idol Guardiola är tränare i Barca.
Hans mittfältskollegor i landslaget Xavi och Iniesta är i Barca.
Världens bästa spelare Messi är i Barca.
Han har 8 landslagskompisar i Barca.

Det krävs mycket mod att vilja stanna i Arsenal och det hoppas jag att han visar.
Andre_D
2010-05-21 19:28
Ja, Iniesta har en hudsjukdom som gör att han är blekare än normalt.
2010-05-21 19:21
Barca har infört anti-rasism klausul i Villas kontrakt för första gången och det ska man fortsätta med i alla nya kontrakt f.o.m nu.

Joan Laporta has revealed that David Villa's contract is the first to include and anti-racism clause. "It is the first time that a contract has been signed with an anti-racism clause included as introduced by the European Club Association," he explained. "From now on we will include it in all new contracts." The text in the deal states 'The player will not express or carry out, in any form, discriminatory ideas or acts, either during football games or in any club duties. The club will strongly condemn any discriminatory or racist act according to the agreement'.
BAMBA ★★☆
2010-05-21 19:15
Fan va fina era nya tröjor var!
Barcelona barca111
2010-05-21 19:12
vad är senaste nytt om fabregas affären?
2010-05-21 19:08
Kim

Ta spanska landslaget som exempel från EM.

Senna-Xavi-Iniesta i mitten på mittfältet. Silva precis bakom Villa och Torres. Ingen av dom ägnade sig åt kantspel utan det var Ramos och Capdevilla som skötte det.

Vi har Alves som agerar målvakt/target och en Abidal som med Busquets balanserar laget. Vi har ändå aldrig haft något kantspel på vänsterkanten, varken med Ronaldinho, Henry eller Pedro och Bojan. Villa kommer agera på samma sätt, djupledslöpningar från vänster in i mitten bakom en bollmottagande Zlatan.

Vi har halva spanska landslaget i startelvan så finns ingen anledning att göra stora förändringar och förstöra något som funkar perfekt.
Barcelona Barclasico
2010-05-21 19:04
länktips, för er som inte har sätt David Villas Presentation !*
Barcelona Barclasico
2010-05-21 19:04
länktips, för se som inte har sätt David Villas Presentation !
Barcelonistas
2010-05-21 19:03
Sant Iker

Och eran spelare Cronaldo har *** sjukdommen. men den är rätt så vanlig i real!
Barcelona Lusnos (Lär er GOOGLA)
2010-05-21 19:02
Ämne: Rätt ball att tre sp....
Vad menar du? Hudsjukdom för att man är blek ,) ?

Jag har då ingen hudsjukdom och jag ser ut som en albino (nästan), vintertid iallafall. haha
Sant Iker

Och du har rädsla sjukdomen.
Vi har världens mest fruktade offensiv nu.

En stor, stark, teknisk bollmottagare. En liten, dödlig målspruta och djupledslöpare. Och en som lever i sin egen värld och får alla andra att se ut som knattespelare i en bondhåla uppe i Lappland.

Villa - Ibra - Messia

De med Iniesta och Xavi och Alves bakom sig kan inte misslyckas att vinna titlar. Villa kommer göra skillnaden i många matcher och jag längtar.
Real Madrid Sant Iker
2010-05-21 19:01
Spärrad. Tacka dina få hjärnceller. /Mod
Barcelona Kim
2010-05-21 19:01

Ok, vi tar det igen. Guardiola kommer garanterat att driva ett liknande spel som han själv spelade under Cruyff, där Stoichkov och Romario spelade på topp med Laudrup strax bakom dessa två. I höst lär vi få se en Messi som många gånger opererar inifrån mitten med Ibrahimovic och Villa framför.

Jag säger som Erik Hamrén, 4-3-3, 4-5-1 eller 4-4-2, allt är en lek med siffror och säger ingenting om hur spelet ser ut eller var spelarna kommer befinna sig en sekund efter bollen är återerövrad.
Barcelona Hetfield
2010-05-21 18:53
Om Pep kan få Zlatan att bli en framspelare istället för en målgörare så kan det bli helt fantastiskt

Jag förstår fortfarande inte hur Pep ska få Zlatan och Villa att spela ihop om vi ska köra med traditionella 4-3-3, men det ska bli spännande att få se hur Pep resonerar nu
Annons: