/spanien/barcelona/forum/153.aspx/spanien/barcelona/forum/153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2017-08-03 09:16
tribente_magico

Dembele är extremt tvåfotad precis som Pedro.

Inte för att vara sådan ,en det har diskutteras samt att om du förkastar en spelare pga det kan du inte ha sett en match med honom ens...KOlla ett youtube klipp bara så märker du...

Detta kan öka våra chanser för Mbappe? Eller?
Barcelona Cúles
2017-08-03 09:15
Hur ska vi hinna få in 1-2 crack värvningar såhär nära ligastart?

Tror inte att klubbarna kommer att vara jättevilliga att börja förhandlingar, om inte spelarna i fråga gör sig omöjliga och vill lämna.

Jag tror att risken är stor att vi kommer bli väldigt besvikna detta Silly, om inte nånting nytt händer snart, och det fort.
Barcelona Talangfabriken
2017-08-03 09:15
Jag gillar Kingsley Coman. Enormt snabb och går gärna i djupled.
Barcelona Deulofeu
2017-08-03 09:13
Romelu Umtiti

Umtiti är riktigt god vän med Dembele!

Nu satsar vi franskt!

Så vårt nya franska lag kan krossa Paris i cl...
Barcelona tribente_magico
2017-08-03 09:12
Säger bara en sak, Att köpa Dembele vore väldigt dumt då han inte kan ersätta Neymar på vänsterkanten då han är vänsterfotad, gå all in på Mbappe och Coutinho. Klockrena ersättare för både Iniesta och Neymar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona JakWah
2017-08-03 09:08
Tw G. Lineker(England, ex-Barça): "Oh Neymar, there is only one direction to go from @FCBarcelona and that's backwards." #FCBlive #NeymarOUT

I det här fallet är det så sant. Synd att pengar styr så mycket... att en person som redan är ekonomiskt oberoende ändå väljer bort det sportsliga och byter ner sig till ett sämre lag och sämre liga för att få ännu mer pengar.
Barcelona oocbgb
2017-08-03 09:06
[QUOTE=DM1982]Finns inte em chans att Monaco förstärker sin största rival i ligan. Om Mbappe går så blir det utomlands. [/QUOTE] Psg kan ju knappast vara i närheten av rätt sida om FFP med värvning av 2 spelare för 4.5-5 miljarder, det lär inte hända
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-03 09:00
MD:
Barcelona will travel to Germany shortly to negotiate with Dortmund for Ousmane Dembélé. The player wants to leave.

Barcelona DM1982
2017-08-03 08:58
[QUOTE=FCB_Messi]Glöm inte att det ryktas en del om Mbappe till psg . Det är inte bara vi och real som hugger i honom . Men frågar är , har psg råd ens ? [/QUOTE] Finns inte em chans att Monaco förstärker sin största rival i ligan. Om Mbappe går så blir det utomlands.
Barcelona zigazaga
2017-08-03 08:56
Neymar var i strålkastarljuset i Barça trots att han hade spelare som Messi, Iniesta, Suarez runtomkring sig. Det var rätt miljö och förutsättningar till att lyckas erövra fotbollsvärlden. Ja, jag tror han kunde ta en Ballon D'or framför näsan på Leo. Vad händer nu? Har Neymar och hans farsa och restem av hans team tänkt på hur hans rykte skadats av denna transfer? Nästan alla på instagram skriver ormar och dollartecken i hans flöde. Det säger en hel del faktiskt. Neymar gick inte till PSG för att bli bäst i världen. Om det fanns en känsla att grabben stod i skuggan så kommer den skuggan vara ännu större i Ligue 1 och i ett lag pengalag som Paris. Tyvärr Ney. Du och ditt lag gjorde ett stort sportsligt felsteg.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-03 08:55
Om det blir så att vi fixar Coutinho + Dembele, lutar det inte mot att det blir en
4-2-3-1 formation kommande säsong med Dembele och Coutinho på varsin kant och Messi som huserar i mitten. Ser inte annars vad man tänkt sig? Finns ingen annan förklaring med tanke på de tänkta köpen och typen av mitfältare vi har i dagsläget.
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-03 08:27
Kan inte undgå det faktum att Neymars övergång till PSG är en stor prestigeförlust för ledningen. Ja, jag vet att Neymar valde självmant att lämna klubben och att PSG betalar utköpsklausulen (verkar som det iallafall). Dock har folk mer och mer börjat ifrågasätta trovärdigheten hos Bartomeu och co. I början av sommaren lovade man stjärnvärvningar och cracks som skulle lyfta laget efter pinsamma uttåget ur CL och den snörpliga ligaförlusten. Man siktade på Verratti, men misslyckades grovt. Istället fick man se sin stjärna Neymar lämna laget för ett lag som badar i oljepengar och som (med all respekt) saknar en lika berikande och meriterande historia som Barca. Observera att Neymar var Sandro & Bartomeus värvning där han skulle ta över efter Messi i framtiden. Vad hände? Killen stack efter 4 år i klubben. Nu står man här lika vilsen som tidigare. Man har utöver detta lyckats försämra relationen med andra klubbar och nyckelfigurer (både nuvarande och gamla) som har/haft en koppling till Barca. Om detta inte var droppen nog, så lyckades man också att smutsa ned klubbens historia i form av sponsorpengar från en diktaturstat och brott i samband med Neymars övergång. Mina damer och herrar, med bakgrund av allt detta, hur mycket mer tror ni att ledningen kommer att skada klubbens anseende och status i världen? Laporta må ej vara en ängel, men åtminstone hade han en tydlig vision och mål med Barca. Tex när han misslyckades med att få in Beckham så hade man en plan B i form av Ronaldinho och resten är som ni vet en inledning av en sagofylld historia. Jag har tappat min tilltro till ledningen. Valverde som tränare var ett bra drag, men hur mycket tror ni att han kan bestämma om saker som pågår i klubben i form av transfers och spelartaktik? Vi vet ju vad Rosell och Bartomeu gjorde som fick Pep sen att tröttna och lämna klubben.
Barcelona Den vise mannen
2017-08-03 08:21
Fotbollsspelaren Ney JR kommer lämna ett stort tomrum i mitt fotbollsromantiska hjärta. Det ska jag villigt erkänna, finns ingen som kan ersätta just de kvaliteter som han besitter som stillar min abstinens av fotbollsgodis. Jag är faktiskt lite tveksam till att han personligen är helt övertygad till att han känner att han gjort rätt val. Hade han inte haft SR som agent tror jag inte det hade blivit ngn flytt. När han en gång lagt skorna på hyllan och sitter i sin hög av pengar och ser tillbaka på sin karriär så tror jag han ångrar sig. Förhoppningsvis får man då hoppas att han mognat och förstått att pengar är inte allt här i världen. Det som också gör mig så ledsen i ett mkt större perspektiv än i bara fotboll, är dessa pengar. Folk kan göra ta mig f-n vad som helst för €$£!! Krig, död, svek, lögner, ja listan kan göras oändlig. Det finns så mkt annat som är så mkt viktigare som INGA pengar i världen kan ge dig. Fotboll för mig är en flykt från allt annat i vardagen. Jag vill ha show, underhållning och känna puls. Men tyvärr när man har kokat ner all denna soppa så är det bara en reflektion i det samhälle vi lever i idag.
Barcelona FCB_Messi
2017-08-03 07:08
Glöm inte att det ryktas en del om Mbappe till psg . Det är inte bara vi och real som hugger i honom . Men frågar är , har psg råd ens ?
Barcelona Thierry Henry
2017-08-03 06:45
@Barca Barca:
Den absolut bästa kommentaren jag läst om övergången hittills och den avslutande videon gör så man ryser. Vilken förlust! Usch. Men nu går vi vidare och håller båda tummarna för Mbappe. Den enda spelaren där ute som jag verkligen tror kan få oss cules att drömma igen och säkra vårt tron skifte på nytt. Han har en lång väg att gå innan han kan nämnas i samma mening som Neymar. Och lika långt igen innan han kan nämnas med Messi. Men potentialen finns där! Han är ung och formbar. Får vi honom nu kan vi gjuta honom i klubbens avbild, både som person och spelare. Mbappe borde vara vår prioritet i vad vi en företagar oss på marknaden i sommar. Det är min fasta övertygelse! Dembele är även han ung och med stor potential. Men jag ser inget av den framtida ledaren av Barca i honom som man ser i Mbappe. Jag kan inte sätta fingret på det riktigt men det är något som saknas i hans karaktär. Även om Dembele om han kommer definitivt kommer göra vänsterplatsen till sin i flera år framöver om han kommer och kommer bli en av världens bästa. Så är det inte en framtida flagg spelare för barca man ser. Mbappe däremot ser man kommer bli en kraftfull, distinkt och avgörande spelare. Jag blir glad oavsett vem av dom som kommer. Bara vi får någon. Men jag tror Mbappe kommer va den ledande spelaren i Frankrike och världen om några år. Dembele strax där bakom. Så Mbappe borde vara prio kosta vad det kosta vill!
Barcelona Xavi #6
2017-08-03 03:32
Coutinho är den som ryktas vara närmast där ledningen känner sig säkra på en övergång. Dembele är tydligen en stor favorit hos sportchefen och även där tror jag man kan knyta till sig honom. Coutinho och Dembele finansieras av Neymars försäljning men då har vi fortfarande vår transferbudget på ca en miljard och då bör vi värva Mbappe framför Real. Vi hade blivit ostoppbara med dessa tre värvningar och även säkrat framtiden offensivt.
Barcelona Barca Barca
2017-08-03 02:34
Trots att jag är extremt besviken på hela händelsen som skett med Neymar och hans giriga farsa, att han tillslut väljer den vägen han ansåg vara rätt, trots att jag precis som er, slagit mig på bröstet och skrikit "Mes un club", "ingen är större än klubben", så vill jag skriva av mig lite och hoppas att folk här inne inte hoppar på mig. Det är ett brustet blaugrana hjärta som talar just nu :( Ska jag prata rakt ut och vara helt ärlig, så är jag faktisk lite ledsen att Neymar lämnar oss. Det klumpar sig lite i magen när jag vet att Neymar inte kommer springa med bollen längst vänsterkanten och spela väggspel med Suarez och Messi. Han klickade riktigt bra med Messi och Suarez, jag tror tyvärr att varken Mbappe, Hazard, Dembele eller vem det än är som kommer till oss och ersätter, inte alls kommer ha samma kemi som MSN hade. Dessa tre herrar var vissa stunder en fröjd för ögat. Förutom sättet Neymar lämnar oss på, så har han i ärlighetens namn sköt sig exemplariskt i klubben. Han har faktisk aldrig skapat stora rubriker alltid kommit överens med resterande lagkamrater och accepterat att vara i skuggan av Messi. Alla tre däruppe njöt jag av varje gång dom spelade. Gav varandra straffar och frisparkar, showade, assisterade och gav oss en mycket komfortabel trippel säsongen 2015. Det är mycket synd att det slutade som det gjorde, speciellt sättet Neymar lämnar oss, bråkar med Nelson, är knäpptyst, uttalar sig inget alls och tillslut drar han. Jag kommer sakna Neymar på vänsterkanten, när bollen sökte sig mot honom och man varje gång anade att nånting kommer ske, jag kommer sakna när han och Messi färgade håret och var som bästa vänner. Sjukt hur två superstars kom överens såhär bra som både Messi och Neymar gjorde. Vi bör tacka honom för allt han givit oss, speciellt att han var frontfiguren i magiska 6-1 vändningen mot PSG(som han väljer att dra till ?). Skönt också att Valverde visar Neymar att det är färdigspelat med klubben och att han inte får träna mer. Men jag tackar Neymar trots att han kunde lämnat oss lite mer smidigare och på ett mer respektfullt sätt. Romario, Ronaldo, Rivalo och Ronaldinho lämnade oss, nu är det ännu en brasse som lämnar och ännu en brasse som får mitt hjärta att krossas, ja kommer faktiskt att sakna honom precis som alla andra. Avslutar med att påminna mig själv ännu en gång, ingen är större än klubben.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 01:58
Lion24 - det du säger är sant. Men samtidigt så bör ju vi ha en fördel när det gäller att få hit Mbappe? När det göller cash så har vi 3 miljarder att handla för kanske tom mer. Ponera att det blir ett krig över Mbappe mellan oss och Real vi bör då i och med vår enorma plånbok ha en stor fördel att få hit Mbappe. Lägg därtill att han kmr ha en ordinarie plats hos oss medan hos Real så är han mer en backup. Alla bud som Real kan lägga på honom så ska vi kunna lägga högre. Så när det gäller just cash så bör vi vara i förarsättet. Det som talar för att Real kmr få honom är väll att han är en Real Madrid supporter.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-03 01:51
@gabriel Coutinho har i princip bara utgått från vänsterkanten i liverpool. Ingen kantspringare dock utan drar sig mer inåt mitten som en 10a . Bara teoretiskt ändå, tror inte han går att få loss. Bättre gå för hazard och reta upp conte och ryssen
Barcelona Amo.38
2017-08-03 01:50
Man kommer aldrig kunna lyckas knyta sig an hazard från Chelski och Roman, det är bara önsketänkande.. Tror inte Conte är speciellt sugen på att släppa i princip sitt enda offensiva vapen, finns få spelare i världen med den bollkontroll och teknik som Hazard. Han är det närmsta man kommer till Messi, missförstå mig inte han är hästlängder bakom Messi men han hade gjort en mycket bättre jobb än Neymar.
Barcelona DizzLow
2017-08-03 01:40
Barcelona Lion24
2017-08-03 01:29
Barcelonistas

Så bara för att Monaco säger att dom vill ha 1.8 för Mbappé så måste det vara den siffran? Det här är business amigo, man mjölkar på så mycket pengar som man bara kan. Tror knappast Monaco vill ha 1.8 eller inget. Dom börjar högt för att få ut så mycket man kan.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 01:23
Gabriel - yes jag håller med. Mbappe förd både Hazard och Coutinho!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 01:22
Gabriel - hela min personliga tanke med Coutinho var att han skulle va en ersättare till Iniesta. Alltså såg jag Coutinho som en mittfältare men tydligen spelar han inte ens som mittfältare i Liverpool utan killen är en ytter-anfallare. Jag vet inte om tanken med Coutinho är att han ska spela som ytter så finns det ju bättre alternativ i min bok. Fördelen med Coutinho är att han likt Iniesta kan spela både på mittfält och ytter-anfallare. På en ytter position tar jag Hazard alla dagar i veckan.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-03 01:19
Ryktet om att Real är intresserade av Dembele kommer från tv kanalen La Sexta och jag skulle inte påstå att dem är trovärdiga, madridbaserad dessutom. Man sätter antagligen igång det ryktet för att göra Barca än mer hysteriska. ;)
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 01:17
Lion24 - jag tror faktiskt inte det. Real tänker nog vrf gå för Mbappe som kostar 1,8 när du kan få en minst lika bra spelare i ungefär samma ålder för 800 mille?
Barcelona Gabriel
2017-08-03 01:17
Barcelonistas

Haha, jag läste det. Det bevisar bara hur snurriga den här ledningen är. Circus Neymar har skapat kaos i ledningen. Hur kan Hazard vara ett alternativ till Coutinho liksom? Eller är det då tänkt att Coutinho är valet nr 1 till att ersätta Neymar snarare än att bli Iniestas tänkta ersättare? Och isånnafall, varför är man ute efter både Dembélé och Coutinho? Är det för att dra ner Messi i mittfältet?

Så många frågor, så lite svar. Hazard kanske är alternativet till Coutinho och det kanske ledningen anser vara logiskt om de ser Coutinho som en ytter snarare än en 8a (vilket är vad Coutinho använts som mest i både Liverpool och i Brasilien) och då kan jag förstå det - bara det att jag inte håller med.

Ledningen med alla dessa namn gör mig snurrig.

Hazard är duktig, men precis som jag sagt, ingen djupledsspelare så det blir samma svar som det jag alltid sagt. Jag vill ha en målfarlig djupledsspelare där.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-03 01:13
Gabriel - vad är din syn på Hazard? Ryktas även att vi kmr gå efter Hazard om Coutinho inte går.
Barcelona Gabriel
2017-08-03 01:06
Lion24

Hmm, du har en jävla bra poäng i det.
Barcelona Lion24
2017-08-03 01:04
Dembélé till Real? Möjligt men jag personligen tror att Real använder Dembélé för att sätta press på Monaco och Mbappé. Det är inte så att Madrid är som oss på att förhandla. Vi berättar för hela världen först vilken spelare vi vill ha och sen förhandlar vi. Förutom Semedo och kolla hur bra och "billigt" det gick när man förhandlar diskret.
Annons: