/spanien/barcelona/forum/15264.aspx/spanien/barcelona/forum/15264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
asim
2010-04-29 01:56
jag har sett zlatan spela mycket mer än alla här och kan säga att hans huvudspel är katastrofalt så att lyfta bollar på honom är bland det värsta man kan göra. Messi är bättre i luften.

Zlatan har själv erkänt att han är svag i luften.

Sett varje match han spelat i Inter så tro mig jag vet.
Barcelona Barca o Mort!
2010-04-29 01:54
Alla säger att Zlatan köptes för att kunna öppna ett nytt spel att man kan ge inlägg och sånt. Men när fan har ni sett Zlatan lyckats på ett inlägg, ärligt? Ibland springer han inte ens till bollarna han får, eller så missar han.

Jag är ingen zlatan-hatare men inte fan har han tillfört något extra i luftrummet.
Barcelonistas
2010-04-29 01:49
Barca-nist

ja tycker inte man kan skylla på spelarna. ok vi spelar kanske inte så jävligt bra ida på camp nou men vi gjorde de vi skulle att göra 2 mål o släppa in 0. men tyvärr så dömdes bojans mål helt felaktigt.. o i de läget o shit va tungt de känns..
adil [blaugrana]
2010-04-29 01:49
Härnäst blir det att beställa en matchtröjja med Gerard Pique #3, glömma CL och rikta fokus mot den otroligt intressanta slutspurten i ligan. Vi har mycket att se fram emot. Än är inte säsongen över.

Visca!
Barcelona Salcini
2010-04-29 01:47
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:

Du vill ha in tre nya spelare till nästa säsong för att vinna CL. Såg du Henry's första säsong för oss? Zlatan har inte vart helt hundra. Hur kan du tro att om vi värvar in tre nya världsklasspelare så har vi större chans att vinna cl? Kanske på pappret, men fotboll handlar om så mycket mer än individuell skicklighet. Det handlar om teamwork, att känna varandra i laget, veta vad dom andra ska göra innan dom ens har gjort det.

Zlatan har haft problem med detta i år och många matcher har han varit direkt dålig, färre matcher har han varit bra. Ge laget ett år till att växa och lära känna varandra, kanske köpa in någon lite äldre kreativ komplement på innermittfältet för att ge Iniesta och Xavi avlastning. Eventuellt köpa in någon från spanska landslaget som redan har lite av spelet i sig, då många barcelonaspelare är viktiga även där.

Barcelona Barca-nist
2010-04-29 01:45
alltså alla som kritiserar pep en sak men skylla saker på spelarna och pep -...finner inte ord för er..ni glömmer så fort. vad är ni kortdatum fans eller blir trött på folk. godnatt
Juventinoforlajf
2010-04-29 01:43
Larsson1333

Jävligt intressant det du skriver om Pep, satt precis och tänkte på samma sak. Efter dessa matcherna mot Inter har jag fått känslan av att han inte är så bra som man kännt från början. Jag menar Inter väljer ett annorlunda försvarsspel sett till vad Barca brukar få möta och fick er att spela bollen i sidled konstant. De pressade inte er ikväll utan låg lungt och fint och lät er rulla boll utan att åstadkomma något och Pep verkade förskräckt och kunde inte ändra matchbilden överhuvudtaget bortsett från när han skickade upp Pique i slutminuterna..
Barcelona Larsson1333
2010-04-29 01:36
Alltså zlatan måste ju dels vara köpt för att ge en extra dimension i luftspelet i matcher där vi kör fast och får leta mer inlägg, som tex mot Chelsea förra året eller nu mot Inter. Istället "tvingas" zlatan ut på någon släpande högerytter, där gör han ju fan ingen nytta. Peps coachning under all kritik senaste matcherna, är han såpass duktig som vi tror eller har han haft tur att förfoga över en hel trupp som klarar sig bra själva? jag vågar inte svara på frågan
Atlético a+a11
2010-04-29 01:33
Ämne:
Som vanligt när de....
Håller med dig, man kan inte vilja kasta ut en spelare efter ett år då man behöver tid för att komma in i laget och för sitt första år har han faktiskt gjort det bra.
Barcelona Barca-nist
2010-04-29 01:32

Decision 3: Bojan Krkic's Disallowed Goal

Bojan scored what might have been the winner, but found it chalked off for an infringement in the build-up. That was Yaya Toure's handball from a Lucio clearance. Joy turned to despair in mere seconds - no more so for anyone than Bojan, who had just atoned for his earlier miss with a fine finish.

Macdonald's Verdict: Once again the incorrect decision. The law is against deliberate handball; how an arm against a player's stomach, with no more than a yard between him and the kicker, can comprise a deliberate playing of the ball with the hand is not clear. Had Toure his arm outstretched even distance would not count in his favour, but he sought absolutely no advantage and could have made no other manoeuvre.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-29 01:31
Sami

Det gäller att vi och speciellt den som har ledande positionen, då presidenten i vårt fall, gör vissa smarta saker i sommar.

Som jag ser det är det sorgligt att vi inte är i final då Inter inte är så svårt lag. Chelsea från förra säsongen var mkt svårare. Så det gäller för oss att tänka smart till sommaren.

Vill vi ha Zlatan på topp? Nej! Vill vi ha Busquets i mitten? Nej! Vill vi ha Keita som standardspelare? Nej! Vill vi ha Yaya toure? Nej! Vill vi ha Pedro som standard? Nej! Talang, gör mål men någon världspelare? Det är han inte och alla håller vi med om detta.

Jämför Pedro med Ribery exempelvis. Köp en världspelare av klass som anfallare och ha Zlatan/Bojan som reserv. Köp en vänsteranfallare av klass, och sälj Henry och ha Pedro som reserv. Köp en klass mittfältare i mitten så att man kan ha 3 st världspelare i mitten, förutom Xavi och Iniesta då. På sätt har man ett komplett lag som vi idag inte har tyvärr.

Vi har världspelare i form av Iniesta, Xaxi, Puyol, Abidal, Messi, Pique, Dani Alves blandat med medelspelare som Keita, Yaya Toure, Busquets, Milito, Marquez, Maxwell, Pedro och dessutom en Zlatan som utifrån hans prestation dessa 2 matcher mot Inter är redo för att bli sparkad i röven ut ur klubben. Hade vi haft Etoo idag, hade vi förmodligen tagit oss till final.

Dessutom ge Bojan tid, om inte Zlatan skärper sig, då in med Zlatan i bänken och satsa på Bojan.

Detta är min reflektion och jag tror alla håller med mig i de flesta punkter här.
Atlético a+a11
2010-04-29 01:31
Barcelonistas//
Kommer inte ihåg hur det exakt var men han ska ändå ha kort för filmningen.
adil [blaugrana]//
Och som du kanske inte vet så är jag Arsenal fans och jag valde att välja atl här för dem kan spela helt underbart ibland.
Barcelona El Capitán
2010-04-29 01:29

Som vanligt när det blir förlust kastas syndabockarna fram här i forumet utan eftertanke.
Hela laget spelade under sin förmåga idag, bortsett från Piqué möjligtvis.

Skulle heller inte vilja döma bort Zlatan riktigt än. Ge honom en säsong till på sig.
Att han kostade mycket, ser jag snarare som ett argument för att han ska få stanna.
I vilket fall som helst tror jag knappast att klubben har någon intention att sälja honom efter endast 1 säsong. Han skrev väl trots allt ett 5-års kontrakt?
adil [blaugrana]
2010-04-29 01:27
Javier Zanetti Il Capitano!/a+a11

Kom för fan inte och snacka om en enstaka filmning när ni själva inte gjort något annat än att slänga er vid minsta lilla kontakt och maska bort tiden vid varje spelavbrott.

Jag säger inte att ni inte förtjänar att vara i Madrid, för ni krigade verkligen. Men det gör ont som fan när man får ett regelrätt mål bortdömt i 91:a minuten. Man vill bara gråta när man ser Camp Nous glädjeskrik efter målet tyna bort och ersättas med förtvivlan.

Grattis hur som helst.
Barcelonistas
2010-04-29 01:25
a+a11

han hade ett gult innan då han tackla ner alves. han fick sitt andra gula kort för att ha slått till busi i ansiktet me handen. busquets överdriver situationen väldigt mycket.. men tycker dommarn gör helt rätt att ge gult kort vafan ska han ha handen på busquets ansikte för??
Barcelona NoGo™
2010-04-29 01:25
Hoppas bara inte spelarna blev "knäckta" av uttåget i CL nu faller ihop som ett korthus. Pep får peppa dom nu så vi kan ta hem ligan.
Barcelona Pep the King
2010-04-29 01:24
En dröm som kan bli sann i sommar. God natt.
Javier Zanetti Il Capitano!
2010-04-29 01:23
Barcelonistas

Varför inte? Hade inte snorungen filmat hade det varit 11 mot 11 och den situationen hade aldrig uppstått.
Atlético a+a11
2010-04-29 01:23
Ämne: Ämne: Eto'....
Det handlar inte bara om honom. Det handlar om att era spelare ligger exakt hela tiden.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 01:22
asim

Jag vill se David Villa i Barca. Ett stort plus är att Xavi och Iniesta funkar utmärkt ihop med David Villa i landslaget. Dom hittar varandra hur bra som helst. Men om Barca köper Villa vad ska man göra av Zlatan?

Inget lag är juh intresserade av han.

Atlético a+a11
2010-04-29 01:20
Hur fan kan du säga att david villa hade presterat bättre? Han kan ha kommit in helt fel i laget och inte gjort någon nytta alls.

En filmning som ledde till rött kort ja.
Barcelona NoGo™
2010-04-29 01:19
Ämne: Eto'o hyllade pub....En sann jävla legend och det svider någon fruktansvärt när jag ser han spela för ett annat lag än Barça.

Eto'o (L)

Sen till alla som klagar på Busquets filma osv så kan jag garantera att Motta och alla Inter spelarna hade gjort likadant och det vet ni om så knip!
Barcelonistas
2010-04-29 01:18
a+a11

herregud du kan inte jämföra en filmning mot ett bortdömt mål som borde vart mål.
asim
2010-04-29 01:17
när man gör en sån affär så måste zlatan genast växa in i sin roll, david vill hade sprutat in mål i barca, CR oxå.

Zlatan är inte på samma nivå som dem, skämde ut sig mot inter.

Han förtjänar absolut inte att spela i Barca.
Lukas.RP
2010-04-29 01:16
a+a11

Såg du hur mycket Zlatan sprang i dag eller? Fan, killen talar om att det är årets match för honom. Jag hade visat mer vilja än honom, herregud.
Atlético a+a11
2010-04-29 01:15
Ämne: Tack domarjävel!....
Säger samma sak
http://www.interpersempre.com/a095b62ba601cdf2e9b5ff3.gif
Atlético a+a11
2010-04-29 01:13
zlatan kom till er 09 och ni gnäller redan? Varför är ni barca fans egentligen? börja ni heja på dem för 2-3 år sen eller?
adil [blaugrana]
2010-04-29 01:12
Tack domarjävel!
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-29 01:10
Pep the King//

Jag kan säga att det inte är lätt att heta Florentno perez heller, 2 spelare som han skickade som han dissade för att dem ansåg alltför prestigelösa enligt han fick lämna.

Nu kommer snejder och Robben stå på innerplan och peka mot perez och flina, hahahaha!!

Synd om zlatan, killen har haft det tufft, blir inte lättare efter idag.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 01:09
Port Olímpic.

Jo jag håller med man börjar inse nu att Pep har inget förtroende för Zlatan.
Annons: