/spanien/barcelona/forum/15262.aspx/spanien/barcelona/forum/15262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sillyseason
2010-04-29 11:12
Messi var så usel att han borde blivit utbytt efter första 20.. keita var sämre än sämst & alves inlägg sämre än div.4 klass..

Pep hade ingen plan B och verkade inte ha sett detta scenariot över huvudtaget.. Man måste kunna variera ett anfallspel om man skall slå alla lag.
Barcelona Calavera
2010-04-29 10:59
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:
Håller med.

Det är enerverande med folk som säger "vad vad det jag sa", men den här gången var vi ju så många som yttrade oss när Zlatan första gången förknippades med Barca. Barca 2009 var en lagmaskin där varenda detalj fungerade till perfektion, där alla kugghjul var väloljade och där ingen/inget störde harmonin. Men lag som har offensiv slagsida är sårbara: det krävs bara ett litet sandkorn i maskineriet för att det ska börja haka upp sig.

Zlatan har varit exakt sådan som vi förväntat oss: inte alls dålig sett till hela säsongen, men osynlig när det verkligen gäller. Det är en psykisk blockering han bär på utan tvekan, men så länge han inte gör någonting åt den är han en spelare som vid varje avgörande match riskerar att bli en belastning för sitt lag.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-29 10:58
Sen vill jag även påpeka en sak som jag tror alla håller med mig i.

Det var till stor del Zlatans fel vi åkte ut. Om vi kollar årets Inter så kommer vi se att dem var mkt enklare motståndare än Chelsea var förra säsongen. Om vi kollar Zlatan mot Inter så gjorde han i princip ingenting bra alls. Han sprang inte, kämpade inte, skapade ingenting, missade passningar, nickade aldrig i duellerna, snarare så sprang han bort från bollen, gjorde av med bollarna han fick.

Jämför det med Etoo i hemmamatchen mot Chelsea förra säsongen där han skapade flera målchanser. Minns ett friläge han själv skapade där Chech räddade.

Tyvärr är det mkt på grund av Zlatan vi åkte ut.
Barcelona LEO KUUNG
2010-04-29 10:54
LIGANNNN ÄR ÖVERRR!!! VI KOMMR FÖRLORA MOT VILLAREAL!!!!! VÄNTA BARA!!!
Barcelona LEO KUUNG
2010-04-29 10:53
ZLATAN ÄR BAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

DET ÄR HAN SOM HAR FÖRSTÖRT HELA BARCELONA:::
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-29 10:47
Calavera

Det kommer vara ett riktigt grovt misstag av oss om vi inte köper David Villa till sommaren. Som du sa Zlatan var bedrövlig och detta gäller inte bara för matcherna mot Inter men annars har han varit dålig också denna säsongen.

Målen mot Stuttgart och Arsenal var faktiskt klara frilägen där det är en större bedrift att missa än att göra mål.

Då kan Zlatan sitta på bänken när David Villa spelar och när han då "vänjer" sig vid Barcas spel då kan man börja tänka på att spela han som standard spelare.

Det var ett misstag att INTE köpa Villa förra sommaren, det var ett misstag att köpa Zlatan istället för Etoo, och detta misstaget kan bli som vissa påpekat århundradets misstag. Det var ett misstag att inte ge Sylvinho nytt kontrakt, det var ett misstag att inte köpa någon spelare på vänsterkanten typ Ribery som det snackades om på sommaren.

Så många misstag av Guardiola, hoppas inte man gör fler till sommaren, och det största vore om man inte köper David Villa.

Hoppas Sandro Rosell om han blir president gör vettiga köp, typ Villa eller Ribery. Tror han är kapabel till detta då jag tror han var i stort delaktig till köpet av Ronaldinho.

Och självklart också ska man göra sig av medelmåttiga spelare såsom Busquets. Andra spelare som också är medelspelare men inte så dåliga som Busquets kan stanna kvar men inte vara standardspelare utan avbytare, spelare som Keita, Toure, Pedro osv.

Pengar har man att köpa klasspelare utan tvivel.

Har man pengar att byta världens bästa anfallare (Etoo) och plus betala 500 miljoner kronor för Zlatan, har man pengar att slösa över 100 miljoner för Chygrynsky, eller för spelare som Hleb så kan man betala några hundra miljoner för klasspelare som Ribery och Villa.

Hoppas Sandro Rosell reder ut detta nu och ersätter dem medelspelarna vi har idag med världspelarna. Det hade även gynnat dem världspelare vi har idag väldigt mycket såsom Messi, Xavi, Iniesta, Alves, Puyol och även Abidal som efter vad jag sett han denna säsongen också kan inkluderas där. Även Pique kan inkluderas där.
Barcelona tano
2010-04-29 10:38
Ämne: När Zlatan väl lämna....
Eh? Nej det gjorde dem inte. Först när det var mindre än 10 minuter kvar hände något, och det var Piques mål. Efter det såg man att spelarna fick hoppet och blev ettriga över hela plan. Jämförelsevis såg det ut som spelarna varit på sofflocket tidigare. Synd att det ska komma först när stressen är där.
Barcelona Calavera
2010-04-29 10:23
När Zlatan väl lämnat planen skapade Barca den press man borde haft under hela matchen. Nu kan man säga att Zlatans frånvaro blev helt avgörande i de båda matcherna: på San Siro spelade Barca 10 mot 11 och igår 10 mot 10 - samtidigt som Mourinho efter Th. Mottas utvisning fått ett perfekt alibi för att spela sabotagefotboll. Exakt på samma sätt Dino Zoff som i EM-semifinalen Holland-Italien 2000.
Barcelonistas
2010-04-29 10:19
Mojito

tycker inter är värda att vinna cl nu när dom slagit ut Barcelona o Chelsea i årets cl. men ska sägas att dom hade marginalerna me sig i dom matcherna!
Barcelonistas
2010-04-29 10:14
här e bojans mål riktigt snyggt!

felaktigt bortdömt..
Barcelona Mojito
2010-04-29 10:14
Pewrsonligen tror jag att Mourinho blev lite blöt i byxorna efter Mottas utvisning.
Nu fick han chansen att köra sin taktik fullt ut utan att någon kan kritisera honom för det.

Inter är pinsamma i sin inställning till fotboll.'
Igår ville de inte ha bollen över huvud taget utan bara spela positionsspel.
Livrädda för att tappa bollen på mittfältet valde man att lyfta långt eller sikta på läktaren.

Tyvärr var Barca än mer pinsamma, och det säger väl det mesta om matchen igår.
Var fanns rörelsen?
Var fanns viljan?
Var fanns tron på sig själva?
Var fanns skottviljan?

Varför är man livrädd att tappa boll mot ett lag som inte vill ha bollen?

Många frågor, inga svar.

Är det mättnad det är fråga om eller?

Jag hoppas Bayern vinner finalen, det vore i alla fall en seger för fotbollen och ett finger i ansiktet till fotbollsdödarna från Milano.

Till sist ang Busis "filmning". Han får bevisligen en hand i ansiktet, en hand som def inte ska vara i den höjden. Motta vill ha kroppskontakt för att hålla emot Busi och sedan lägga sig själv och skapa en frispark.
In your face.
Motta borde ha bättre kontroll på sina händer, särskilt efter sin första varning. Men icke.
Motta blev arg, Mourinho blev våt.
Spanien Diego Maradona
2010-04-29 09:56
Rambla^9
Synd bara att det inte var Valdes som stod i Inter målet då...
Barcelona Rambla^9
2010-04-29 09:54
Har sett Bojans mål från igår ett par gånger nu.

Rasande snyggt hänger han den i närmaste maskan, helt f-ucking otagbart för Julio Cesar!

Visca Barca!
Real Madrid Shac81
2010-04-29 09:53
Lite synd tyckte ni väl om Inter. De stackarna spelar ju inte final ichampions league så ofta.

P.s kolla på länk och lyssna på glädjen, helt sjukt.
jeffren
2010-04-29 09:51
Spelare till nästa säsong:David Villa eller Torres

Fabregas

Någon utav dessa MÅSTE vi ta in

Och snälla ta tillbaka Eto och sänd iväg Zlatan shit vilken dålig affär, hur fan kunde Pep blunda för Eto det är ju för fan självmord
Barcelonistas
2010-04-29 09:51
Piko

vill inte provocera men du måste erkänn att ni hade marginalerna me er i båda mötena.
Piko
2010-04-29 09:46
Alltså Barcelona som klubb och stad med deras fans har visat sig vara riktigt vidriga efter idag.

Vildar helt enkelt.

Du ska veta att varje gång Inter har vunnit ett viktigt möte så har motståndarlaget hamnat i en grov svacka.

Tänk om ni förlorar ligan också till Real?

Och hur står det till med ödmjukheten hos Barca? Zlatan säger att han är säker på att Barca kmr gå vidare men när Ramos gjorde det så hånade ni Real.

Det luktar hycklare lång väg..
Barcelona Calavera
2010-04-29 09:40
Tyvärr... Jag är ingen stor vän av Zlatan, varken som spelare eller som människa, men att han skulle underprestera så gfruktansvärt som i de här semifinalerna hade jag alltid trott. Hans insatser igår och på San Siro måste vara bland det mest irriterande i fotbollens historia.

Zlatan bör nu skaffa sig en psykolog och det illa kvickt. Om han tycker det känns pinsamt, skaffa åtminstone en mentor. Eller någon som kan lära honom att ordet karisma INTE betyder "gå omkring med bakåtlutat huvud och halvslutna ögonlock".
Barcelona Criff
2010-04-29 09:39
GrandeFenomeno, denna videon bevisar väl rätt mycket :)
Barcelona Criff
2010-04-29 09:34
GrandeFenomeno, Du borde youtuba Cristiano Ronaldo dives. Så ska du få se på dykande spelare :) Du är nog den sista som ska tala om dykande/filmande spelare.
Barcelona kev
2010-04-29 09:32
Godmorgon. Oj vad mycket drama. Själv pallade jag inte titta på de sista 20 minutrerna för det var föööör frustrerande. Det här känns lite som förra året när vi spelade mot Chelski.
Barcelona Triple de zigi zagi
2010-04-29 09:31
vad säger ni, kan man fira sin fördelsedag på ett bättre sätt? :(....fyllde år igår :(
Barcelona Criff
2010-04-29 09:27
Ni som skyddar Zlatan är lite naiva, både Bojan & Pique kom till fler lägen på mindre tid än vad Zlatan gjorde.
Det handlar helt enkelt om att Zlatan rör sig fel och rör sig för lite.
Om lille Bojan kan göra ett mål, och sen en helt fri nick utanför stolpen, och Pique kan till och med göra mål, på samma position som Zlatan är det inte alla andra som är dåliga, utan Zlatan som är det.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-29 09:18
Jeffren//

för hel***e!! Såg du ens matchen? Vi hade två mål inne å ska vara vidare nu. Domarn råna oss på ett självklart mål. Vi lyckas vända 1-3 till avancemang igentligen om det inte vore för domarn. Och detta mot ett maskande Inter dom inte ens möda sig med att flyta upp sina egna anfallare halvägs på egen planhalva. Va stolt i stället för att vi bevisligen har världens bästa lag.

Dock kan jag hålla med om att truppen är tunn. Finns inga alternativ till iniesta/xavi. In med Fabregas! In med en riktig killer längst fram också.
jeffren
2010-04-29 09:03
Vi är INTE värda att spela final, vilken usel match så besviken jag är. Köpet utav Zlatan börjar verkligen visa sig vara ett rejält FEL KÖP sa det redan från första början han passar inet in i Barcelona och SE resultatet. Hoppas verkligen vi köper 2-3 nya spelare nu under sommaren, vi har inte den breda trupp som Pep tror att vi har

Visca Barca
Real Madrid GrandeFenomeno
2010-04-29 08:54
Har då aldrig sett ett lag som faller lika lätt som barcelona. Sett under ligans gång så filmar barca något så otroligt mycket. När man på detta sett förlamar motståndarlaget med gula kort så blir det inte längre svårt att vinna.
Sergio Busquets borde få avstängning på hans fina filmningen som fångades på kamera!
Real Madrid cules
2010-04-29 08:44
Tack för en bra match. Lycka till i ligan.

PS. Om Pique lyckas göra det Zlatan inte kunde, så antar jag att ni är betydligt bättre utan honom. Antar att det är Pep som måste förstå det.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-29 08:39
patrickanderson85
Jag vill inte heller kritisera Zlatan som jag gillar och när han är i form så är han topp 3 anfallare i världe( är i form= som han va i inter). Men det är väl självklart att en spelare som Eto'o passar in bättre i Barcas spelsystem än vad Zlatan gör. Varför kasta( ja, Barca kastade honom) ett lejon som öser in mål? Helt onödigt. Om Zlatan ska börja fungera så måste Barca ändra sitt spelsystem helt o hållet.

Men själva grjen e att igår berodde inte förlusten på Zlatan. Det var dom jävla sidledspassningarna....
Barcelona patrickanderson85
2010-04-29 08:34
Det är dock ytterst svårt att vara ensam i boxen med Inters två mittbackar. Zlatan må ha varit dålig igår, men det var mer eller mindre halva laget. Det är svårt att göra något när han nästan aldrig får bollen heller.
Personligen tycker jag det är för tidigt att säga om Barcelona är de som förlorar på affären med Zlatan och Eto. Igår var en taktisk seger för Mourinho och den som bör kritiseras är nog Pep som inte hade en plan B. Det är ändå hans jobb att försöka lösa det när han ser att det låst sig. Att då ta ut Zlatan för att sen helt plötsligt slänga in bollar i straffområdet verkar lite konstigt i mina ögon.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-29 08:25
Asså så äcklig mourinho är!! Jävla Ho*unge. Hoppas innerligt att han misslyckas i framtid med vad han än gör och vart han än går. Tur att man inte har honom som tränare i Barca.

Grabbar nu tar vi ligan istället!!! man kan inte vinna ALLT varje år
Annons: