/spanien/barcelona/forum/15258.aspx/spanien/barcelona/forum/15258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-07-26 20:09
Ämne: Jabulanin är verklig....
"Kom igen Berlusconi, hosta upp pengarna!"

I dagsläget är det en större chans att Berlusconi kommer behålla pengarna för att finansiera sin nästa botoxoperation än att han kommer lägga ett bud på Zlatan.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 20:00
Jabulanin är verkligen ingen bra boll, det är nästan som att sparka på en ballong.

----------

Det ser tyvärr ut som att Zlatan stannar ett år till i klubben, även Maxwell har sagt att Zlatan är fast bestämd på att stanna kvar.
Kom igen Berlusconi, hosta upp pengarna!
Atlético addeh
2010-07-26 19:47
elbraco

Det begriper till och med Fredrik Reinfeldt. Det jag menade var att en "normal" boll, den vi är vana vid, inte har alls den bollbanan som Jabulanin. Har du testat den förstår du vad jag menar.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-26 19:44
el Maestro!

"Zlatan ger Barca nog en säsong till."

Tvärtom, Barcelona ger Zlatan en säsong till.

----

addeh

Kommer ihåg 98-99 säsongen (tror att det var då) då AIK verkligen hade en chans mot FCB i CL. 10 år innan vann Göteborg Uefa Cupen har jag för mig.

Den ekonomiska krisen har lämnat ett stort hål i den svenska fotbollen, väldigt tråkigt.
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-07-26 19:30
Ämne: Testade Jabulani för....Spanska ligan brukar ha Nike-bollar. Fast som du säger borde Jabulani användas i Allsvenskan ;).
elbraco
2010-07-26 19:25
Ämne: Testade Jabulani för....
Dum fråga kanske men om en boll är hårt pumpad så är den ju i princip bara luft och borde därför wobbla mer i luften? En tyngre boll (sämre pumpad) borde ju gå i en mer rak linje?
Barcelona el Maestro!
2010-07-26 19:24
Zlatan ger Barca nog en säsong till.
Låt oss hoppas att han vinner den där Champions League som han så gärna vill vinna.
Därefter tror jag att han drar sig tillbaka till Italien. Där passar han bättre. Kanske kan han ersätta Dinho i säsongen 2011/2012?
Atlético addeh
2010-07-26 19:22
H.Alavi

Nej så vitt jag vet mig minnas har jag aldrig sett någon boll från ett mästerskap användas i Spanien. Jag hoppas att dem fortsätter med samma boll så blir allt frid och fröjd.

Allsvenskan däremot borde använda Jabulani så det blir lite mål.

Såg för övrigt att Sverige inte ens fanns med bland de 32 främsta europeiska ligorna. Pinsamt är bara förnamnet.
Barcelona Sam
2010-07-26 19:15
Sant, men man måste påminnas om att för varje år vi behåller honom så förlorar vi 12 miljoner (?) i lönekostnader exklusive diverse bonusar, så att sälja honom med en förlust på 10-20 miljoner skulle inte vara så jättefarligt.
Barcelona DM1982
2010-07-26 19:05
Verkar mer och mer som om Zlatan-signingen kan vara bland de sämre i Barcas historia. Inte för att han är en dålig spelare, även om han inte riktigt har kommit in i systemet ännu, utan för att han kostar så sjukt mycket pengar för klubben. Vi betalade en hel för honom, sedan har en sjuk hög lön. Hur tänkte de egentligen när de köpte in honom?

Visst är han en bra spelare men vi måste bli av med honom så att vi kan sänka lönekostnaderna. Självklart lär vi göra en bra förlustaffär på en eventuell försäljning, det brukar Barca vara bra på.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-26 19:05
addeh

"Hoppas inte det spanska fotbollsförbundet väljer att använda sig av Jabulani under säsongen."

Vad jag vet så har aldrig La Liga använt en VM/EM boll i ligan. Serie A och La Liga har en gemensam boll som används i alla matcher. Skulle det spanska fotbollsförbundet helt plötsligt besluta sig för att använda sig av Jabulani så skulle det överraska mig enormt då bollen är dålig.

*Länktips!
Atlético addeh
2010-07-26 18:45
Testade Jabulani för första gången idag. Måste säga att den var precis som alla säger och vad man förväntade sig. Trots väldigt hårt pumpad flög den som en badboll och den vobblade ganska kraftigt ibland också för del delen.

Börjar förstå hur svårt målvakter i VM hade det med dessa bollar. Hoppas inte det spanska fotbollsförbundet väljer att använda sig av Jabulani under säsongen.
Barcelona petersays
2010-07-26 18:29
Ämne: Ämne: Kanske ....
Topp! :)
Barcelona CuléAndrés99
2010-07-26 17:42
Ämne: Kanske läge att avsk....
Har du rätt i. Uppdaterat nu.
Barcelona CuléAndrés99
2010-07-26 17:32
Ser dock ut som att Marquez lämnar för NY Red Bulls. Hans kontrakt som varar till 2012 ska avslutas och han går på free transfer. Detta skriver både AS och Marca.

Tycker det är lite sorligt, för han har varit en bra kugge i blaugrana och är en enormt skicklig passningsspelare. Dock mycket skador på sistonde. Får hoppas på att man ger Muniesa eller någon annan yngling chansen att hoppa när ordinarie blir skadade. Känns lite meningslöst att köpa in en backreserv till när Adriano också kan spela defensivt.

Har läst lite vad ni har skrivit om Puyi, intressant. Hoppas med mitt blåröda hjärta att han förblir en nyckelspelare och lagkapten många år till. Det gäller ju för honom att fortsätta på samma spår, om än ännu bättre och hålla sig frisk nu när Chygryinskiy och Marquez lämnar.

In Puyi we trust.
Barcelona petersays
2010-07-26 17:32
Kanske läge att avskriva Pedro Leon och Felipe Luis i Silly Season-artikeln? För ordningens skull.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 16:47
Ämne: el Flaco

Återigen....
"Han BEHÖVER spela fotboll, det är ett behov för honom."

Håller med dig och det var ju därför som han dröjde så pass länge med sitt slutgiltiga beslut. Han vill inte bli som Alexanco och fortsätta i klubben utan att få spela särskilt mycket. Puyol ville bidra med så mycket som möjligt ute på planen och inte bara sitta på bänken under merparten av säsongen.

Sen om han nu lämnar så hoppas jag, precis som du är inne på i det andra stycket, att både han och klubben kommer överens om att sköta ärendet så smidigt som möjligt så att kaptenen får det avskedet han förtjänar. Med det sagt så fortsätter jag att tro och hoppas på att han avslutar sin karriär i Can Barça.
2010-07-26 16:41
el Flaco

Återigen, det beror på hur man tolkar det. Jag tror inte att Puyol stannar kvar i klubben, han är den typen som avskyr att sitta på bänken. Han BEHÖVER spela fotboll, det är ett behov för honom.

Jag tror att om en annan mittback tar över hans roll framöver så kommer han nog att lämna, men förhoppningsvis så lämnar han med värdighet. Han har ju vunnit allt som går att vinna.
Barcelona tarrak
2010-07-26 16:31
addeh

Efter att ha skrivit på det kontraktet så tror även jag att han stannar, men för ett år sedan såg det annorlunda ut. Skulle Chyg ha gjort succé och bänkat honom regelbundet, så hade han nog spelat ut kontraktet och lämnat den här sommaren. Nu behövde han bara två månader för att isne att det aldrig skulle ske. ;)
Atlético addeh
2010-07-26 16:25
tarrak

Det är ju inte så konstigt att man grubblar över sin framtid i en klubb när man blir petad i en CL-semifinal. Alla vill ju spela, såklart.

Puyol har ju redan börjat trappa av i och med att han slutat i landslaget och jag tror det enbart är positivt. Min känsla är att han förblir Barcelona-spelare hela sin karriär. Det är självklart en önskedröm också.

För övrigt tror jag inte han oroar sig över Chyg längre. :P
Barcelona el Flaco
2010-07-26 16:21
Taget från den officella hemsidan om kontraktet som Puyol skrev på förra hösten: "The rescission clause in his new contract has been set at 10 million euros, as long as he plays 60% of the games in a season."

*länktips.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 16:18
Hetfield/

Det var ganska längesen Puyol förnyade sitt kontrakt, men om jag minns rätt var det så att hans utköpsklausul skulle hamna på 10 miljoner euro så länge han spelar 60% av matcherna under en hel säsong. Jag tolkar det mer som att klubben inte vill ställa sig i vägen för honom ifall Puyi beslutar sig för att lämna.

Jag vet dock inte vad Rosell har för planer för Puyol, men Punto Pelota annonserade för flera månader sedan att presidenten kan komma att erbjuda Puyi en roll inom klubben när han väl lägger skorna på hyllan. Det är dock bara spekulationer än så länge.
Barcelona tarrak
2010-07-26 16:18
Tveksamt om Puyol har någon speltidsklausul i kontraktet. Däremot så övervägde han sin förlängning i flera månader efter att bl a ha blivit petad i CL-semifinalen och oroats av värrvningen av Chyg. Så att Puyol aldrig skulle göra som Raúl är nog bara önsketänkande.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 16:12
Det där med Puyol, är det ens bekräftat?
2010-07-26 16:07
Lite dumt av styrelsen att visa att man vill bli av med Marquez så öppet (igen). Vi pratar ju trots allt om Mexicos bästa spelare, och kanske världens bästa passningsspelare bland mittbackar. Mer än 3-5 miljoner borde man väl kunna mjölka?

el Flaco

Men när Puyol har det avtalet att han kan försvinna om han får för lite speltid så säger det till mig : Jag lämnar om jag får för lite speltid. That's that.

Rambla

Jag är inte bombsäker, men jag fick höra det i ett annat forum.
Atlético addeh
2010-07-26 16:06
el Flaco

Självklart, det är många år av framgång innan det är dags att ta farväl.

Xavi är dock bara 30 år och säger själv att han är i mycket god form rent fysiskt.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 16:05
En bra twitter med barcastuff.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 16:04
Juventus sports director Giuseppe Marotta wants to talk soon with the agent of Marquez, Enrique Nieto, to make him a concrete offer. [sport]

If he joins another, European club, Barcelona will ask a transfer fee of 3-5M. Italian clubs Genoa and Juventus are interested. [sport]
Barcelona Vampíro
2010-07-26 16:00
test
Barcelona el Flaco
2010-07-26 16:00
addeh/

"Bara tanken att Puyol & Xavi kommer lägga skorna på den berömda hyllan om några år gör mig illamående."

Håller med att det kommer bli en sorglig dag när dessa två herrar väl ska lägga skorna på hyllan, men det är ett par år kvar tills dess så jag tänker mer njuta av den tiden som är kvar istället för att känna ångest över den dagen då de tar farväl. :)

Annons: