/spanien/barcelona/forum/15256.aspx/spanien/barcelona/forum/15256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-04-30 16:40
Ämne: Rivaldo_gudarnas gud....
Haha, jag skrattar åt dina inlägg. Men nu kom jag på att jag egentligen borde gråta. Hur har du hittat hit? Med din intelligensnivå borde man ju inte ens kunna använda en dator.

Zlatan har kontrakt över 5 år. Han har stått för många mål, han kan fortfarande vinna den där jävla Champions.
Real Madrid MADRID-GUTIII-14
2010-04-30 16:38
Rivaldo_gudarnas gud

Jag sa aldrig att Kaka och Benzema har spelat super bra men Zlatan där i mot har inte vart bra, var det inte han som skulle göra målen, vad det inte han som skulle bli bäst i världen, vad det inte han som skulle vinna den där jävla champions.

OCH jämför han inte med madrid spelare......
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-30 16:37
Givn//

Verkar mer synd om
dig som ist för att ha något vettigt å säga hoppar på min
person. förmodligen e du bara knäckt i dessa underlägsna
tider så skall låta din komentar gå mig förbi;).
Barcelonistas
2010-04-30 16:34
MADRID-GUTIII-14

Ja han är ju ordinarie i världens bästa lag, medans gago inte ens kan ta en ordinarie plats i ett lag som floppar år in år ut i cl. o säg mig när var det senast gago gjorde en bra match?

Kaka, Benzema, där har du spelare som floppat!
2010-04-30 16:33
Madrid guti//

Om han är flopp va ska man då kalla kaka å benzema?
Zlatan har vart ok. Med tanke på skadeproblemen och att det är hans första säsong i la liga. Kaka å benzema därimot. Haha under al kritik!
2010-04-30 16:31
HAHA nu är det komedi på hög nivå att folk ska jämföra medelmåttiga Busquet med Gago.
2010-04-30 16:30
Zlatan kommer inte stanna kvar i Barcelona om Villa kommer det lovar jag.

ZLATAN = FLOPP

VEM SKA SÄGA IMOT?????

Barcelonistas
2010-04-30 16:28
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"

busquets har tagit en ordinarie plats i Barcelona/Spanska landslaget. hur är han överskattad?

gago får ju knappt nån speltid i real. och lass är dom små matchernas man..
Real Madrid Givn
2010-04-30 16:28
"Har varit Arsenal Barca och Milan fan sedan jag var8 år"

Haha, du kan inte mena allvar? Och om du nu är verkligen 33 år är det bara synd om dig.
Barcelona Barcanist
2010-04-30 16:20

Jag menade "nya Eto'o" på det sättet att han spelat i både Real Madrid och Mallorca (även om det bara var på lån) och har nummer 9 på ryggen. Dessutom fick han, likt Eto'o, endast spela ett fåtal matcher i Real Madrids A-lag. Ja, han och Eto'o har många likheter.
2010-04-30 16:19
Gonzalo il pipito//

Busquets är ordinarie hos oss och utagen till. Landslaget av en anledning. Xabi är inte den ultimata defensiva mfen. Det va därför Liverpool ranka mascherano högre. Otroligt bra
spelsinne har han dock. Busquets Är bättre på allt som har med spel med boll att göra. Ni madridistas må ha svårt att se detta men del bosque och pep har set inte. Han är inte långt från yaya i kvalité vilket har gjort att pep kunnat välja den hemskolade sonen före monstret yaya utan allt för mycket kritik. Om mamadou är så bra vart har han vart denna säsongen? Å lass. Kommer han ens med till vm? Vieira å toulalan går nog före skall du se;).
Barcelona tarrak
2010-04-30 16:18
Gonzalo

Barca Atlètic spelar inte alls i fjärdedivisionen, utan i Segunda B och ligger, till skillnad från Castilla, på en kvalplats för att ta sig till Segunda.
2010-04-30 16:12
Barcanist//

Jurado är offensiv mittfältare/ytter!

Gissa hans fosterklubb?
2010-04-30 16:11
L.à.m nr 10//

En ytter hade knappast stått i vägen för pedros utveckling. Men tycker som dig. Det räcker med Fabregas. För iniesta kan ju spela ytter vid behov.

Tror dock att både Fabregas och villa kommer in i sommar. Henry lämnar å Bojan blir nog utlånad.även
en backup på högerbacksplatsen behövs och snart måste väll en seriös ersättare till puyol in i laget? Henrique? Caceres? Eller någon ny. Chyg lär aldrig hålla. För långsam för ett lag där backarnas största uppgift är att stoppa snabba kontringar från motspelare.
2010-04-30 16:10
Hetfield

Guardiola var väl på väg ner antar jag? Det var väl den tiden barca kom på 14 plats eller nåt.

Rivaldo_gudarnas gud//

Haha skojar du med mig? Dagens garv!

Sett till kvalite så är han inte i närheten av dem, dem är bättre precis på allt.
Att du sen kallar Xabi för en drulle, det bevisar bara att jag har svårt att ta dig på allvar.

Kom igen ska du diskutera så får du motivera dina påstående och vara rakryggad med dina inlägg.
Barcelona Barcanist
2010-04-30 16:06
Kan Jurado vara den nye Eto'o må tro? Han gjorde ett riktigt, riktigt bra inhopp igår mot Liverpool i Atl. Madrid tröjan, blev faktiskt imponerad av honom. Snabb är han, har bra skott och... är spanjor! Hade man tecknat ett avtal med Atl. Madrid om att han kommer till Barcelona efter nästa säsong så hade nog ingen gråtit. Grym är han!

Edit: Han är endast 23 år gammal också, född -86!
Barcelona Hetfield
2010-04-30 16:05
Titta på Barcelona 2003/2004, vi hade spelare som Cocu och Luis Enrique kvar.
Titta från 1:10, vilken j*vla fart Ronaldinho hade vid den tiden

Konstigt att se Camp Nou med så få besökare vid den tiden, nu går det knappt att hitta biljetter till heta matcher
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-30 16:02
Det enda som vi behöver köpa är en mittfältare som breddar truppen. Henry kommer nog helt säkert lämna och då finns det två alternativ:

1. Vi fortsätter satsa på Pedro som har varit grym denna säsong.

2. Vi köper in en ny ytter. Förslag på det skulle kunna vara Silva, Villa eller Torres. Det dåliga med det är att Pedro skulle få betydligt mindre speltid. För att inte tala om Bojan eller Jeffren.

Jag hoppas vi forsätter med Pedro. Den killen kan bli riktigt bra.
2010-04-30 16:02
Gonzalo pipita//

busquets rankas nog högre en både lass och mamadou i dagsläget. Annars hade han inte vart från start här samtidigt som era två är bänkade till förmån för en drulle som xabi alonso.
Barcelona Hetfield
2010-04-30 16:01
Rivaldo

Jag tycker som du att vi överskattar JDS och Thiago, det är nästan som att alla tror att de kommer att bli nästa "Xavi", det finns ingenting garanti för det

Gonzalo

Xavi petade världens bästa pivote (Guardiola) som en yngling, vad gör Gago förutom att bli bortdribblad och sparka ner spelare?
2010-04-30 15:55
Hetfield //

Haha det är kriminellt att jämföra dem med varandra idag, men xavi som 23 år var inte så mycket bättre än Gago idag.

Xavi, större passningsgeni får man leta efter.
2010-04-30 15:54
Barcanist//

Du får ursäkta mig, men jag menar självklar den interna assistliga. Du får komma ihåg att dem flesta i den listan du skrev tar hand om fasta situationer.

Barcelonistas//

Det är snarare barca som jag tycker överskattar sina talanger, dem ni "skapar", hur kan var enda en i barca atletic vara supertalang när dem befinner sig i div4? Till och med Castilla är en division högre.

Busquets till exempel!

Lass överskattad?
Mamadou överskattad?

Gå och kamma dig!
Barcelona Hetfield
2010-04-30 15:53
Gonzalo

Du brukar skriva hyfsat vettiga inlägg, men jämför aldrig Xavi med Gago, det är snudd på kriminellt

Gago är en bedrövlig spelare, jag har nog aldrig sett en sämre spelare i Real tröjan. Sen att han är med i landslaget är bara för att de har en idiot till tränare
Silthrim
2010-04-30 15:52
Villa har varit förknippat med oss när varje transfer fönster närmar sig ,så det är nog bara en tids fråga innan Villa är officielt en Barca spelare , Barca kommer efter uttåget ur Champions League naturligtvis förstärka truppen , och vad man än annser om Villa (Som jag är en stor supporter av) så är det en klass forward.
Barcelona el Maestro!
2010-04-30 15:52
"OM Villa kommer så har ni slängt bort en halv miljard plus Etoo i papperskorgen eller ?????"

Nej, det är lite förenklad sätt att se på saken.

Om Villa kommer ska han ersätta, så klart, Henry som tyvärr är så gott som slut idag, gillar honom starkt.
Henry drar in 8 miljoner euro per år. Han har kostat 24 miljoner euro när han kom.
Den lönen ger jag gärna till David Villa om han vill komma och om Valencia vill släppa honom.

Fördelen med Villa är att han redan spelar tillsammans med stommen av Barca i landslaget. De känner varandra och de kan lättare fungera tillsammans i Barca. Sen ser jag inget problem med att Ibra ska känna konkurrensen. Det går inte att förlita sig på honom, att han ensamt ska leverera i nästa säsong tillsmmans med Pedro och Bojan. Messi borträknad.

Ibra saknar tyvärr viktiga egenskaper som en anfallare associeras med i Barca.
Rörlighet, pressen där framme, förmågan att gå ner på plan eller till kanterna vid behov för att delta i försvaret. Eto'o, Henry, Pedro och Bojan är väldig bra på det.
Fansen uppskattar en kämpande anfallare, inte en stillastående sådan.
Man får hoppas att han kommer in i spelet och levererar i nästa säsong. Annars tror jag inte att han blir långvarig i Barca.
Som det har sett ut har till och med Adebayor varit bättre anfallare i Barca med anledning av hans bristande rörligheter, i bollhållande och i huvudspelet.
Barcelona The Reporter
2010-04-30 15:49
Kolla in Zlatans mål mot Sevilla i cupen. Sånna löpningar måste han ta. Han måste visa vart han vill ha bollen, men det kommer jag lovar
Barcelona Barcanist
2010-04-30 15:48

Hur får du det till att Marcelo leder assistligan?
1. Xavi - 11
2. Messi - 9
3. Guti, Pedro Alvarez Munitis, Pedro León, Ever Banega och MARCELO - 8

Edit: För övrigt, angående snacket om Villa till Barca så tycker jag att Hleb + Bojan (lån 1-2 säsonger) och ungefär 20-25 miljoner euro inte låter så dumt.
Barcelonistas
2010-04-30 15:48

gago? sämre spelare får man leta efter. ni överskattar han sjukt mycket så som ni gör me lass o mohamad diarra mmf
2010-04-30 15:43
Namn: Delarocha » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-30 14:54
Madrid guti

Som ni gjorde på Gago, Drenthe och Marcelo typ. Förutom det faktum att Zlatan avgjorde lite matcher här och var och var okej. De tre jag nämnde är ju helt bedrövliga genomgående.

Vad grundar du det på? och varför jämför du dem med ibra?

Gago: Han fyllde 24 för några veckor sedan och han har varit här i 3 år, han har startat majoriteten av matcherna sen ahn kom till klubben. Dessutom en argentinsk landslagspelare, han har även gjort bra matcher mot barca. Hur bra var Xavi vid gagos ålder?

Marcelo: Du kan väl inte kalla en 21 åring för bedrövlig som dessutom leder assistligan och har flest spelminuter av ute spelarna i madrid, bara det är en bedrift och har framtiden för sig.

Dhrenthe: Han kan man säga varit bedrövlig, men samtidigt har han fått spela väldigt sparsamt.

Va rakryggad i din kritik!
2010-04-30 15:41
Hetfield//

vi har världens bästa lag. Men alldelles för tunn trupp. Är alla friska i dagens Barca så är vi favoriter till varenda titel. Dock är vi alldelles för känsliga för skador. 2/3 nya spelare hade inte skadat att förstärka truppen med. Å det kan ju inte va vilka spelare som helst med tanke på kvalitén vi redan besitter. Va inte så jädra känslig vilken sommar har vi inte köpt spelare liksom?
Annons: