/spanien/barcelona/forum/15255.aspx/spanien/barcelona/forum/15255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-07-12 00:55
Dem som kritiserar Puyol och Xavi är anti-spanjorer (Alltså chilenare, dem flesta iaf) no offense till er andra chilenare.

speciellt den där fernando gago king of madrid. bara hans nick visar hur j*vla retarted man är.

VIVA ESPAÑA COÑO!!!!!!! och fu alla hatare!!!

PS: spärra inte mig nu...
adil,
2010-07-12 00:54
Europamästare och Världsmästare, vilken bedrift. Ska man vara petig så är det lite tråkigt att Spanien inte kom upp i full kapacitet spelmässigt under de flesta VM matcherna. I kvällens final berodde det ju å sin sida på att Holland var mer inresserade av att utöva karate på spanjorerna, snarare än att spela fotboll.

Kanske skulle Del Bosque låtit bli att spela med både Alonso och Busquets samtidigt, och på så sätt fåt ett lite rörligare mittfält. Vi såg ju att laget fick igång passningsspelet när Fabregas byttes in idag.

Hur som helst så måste denna upplaga av La Seleccion vara ett av tidernas bästa landslag. Visca!
Real Madrid Alfredo di Zidano
el Flaco

Vi är ett gäng mellan 4-6 grabbar, en utav oss är uruguayare han var inte säker på sitt landslag, men tro det eller ej jag sa tillomed innan VM att uruguay slutar på en 4e plats, spanien mästare.
Barcelona Okkapokka
Antar att Iniesta kommer orsaka ytterligare en baby-boom efter detta. Andrés vet hur man skapar mirakel i alla fall, den saken är klar.

Finns så många spelare jag skulle vilja hylla, men nöjer mig istället med att säga, Viva España!
Athletic Elias.L
2 mål släppte spanien in.
Barcelona C.Andrés
2010-07-12 00:53
Vilket VM!Vilken final! Förstår inte att folk ska börja hålla på med "Vi" och "ni" snacket mellan barcelona och madrid fanns. Det finns bara Spanien och tillsammans VI. Fan de dagen Iniesta,Iker,Xavi,Ramos eller Villa för att nämna några lägger av blir en sorglig dag. Otroligt roligt VM att följa!

Måste ge cred till absolut hela laget. Men Ramos,herregud vilken högerback!
Barcelona Jontteee
Jag bryr mig inte så mycket att det var 8 spelare från Barcelona som var med i det Spanska landslaget. Det som är klart och tydligt är att Barcas fotbollsfilosofi vann VM! Casillas är en målvakt som gör sitt jobb för att inte släppa in, sen att han är en del av filosofin är en annan femma.
Plus! Xabi Alonso är ett skämt!

Visca Barca y Visca Catalunya!!
Barcelona basaric
Sen får vi ju inte glömma bort att Spanien endast släppte in ett mål under hela turneringen.
Barcelona Rambla~
Alfredo

Puyol fick rött kort i CL mot Arsenal i våras. Fabregas fick då straff. Var en exakt likadan situation där Puyol bara stod där när Fabregas skulle skjuta.

Att gnälla på en utebliven hörna är enligt mig att sjunka så lågt man bara kan. Hur vanligt är det inte att domarna missar hörnor, eller ger hörnor är det inte ska vara det? För att inte tala om felaktiga inkast. Det är knappast en utebliven hörna som avgör denna match.
Real Madrid Siamak_Madrid
2010-07-12 00:51
alltså vem bryr sig om puyol o xavi drog upp sin flagga..hade väl vem som helst gjort? jag hade ju lätt dragit fram skånska flaggan, utan tvekan.

Alla i spanska laget kramades i grät tillsammans! Så nice!
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-12 00:51
Tycker att detta VM har varit snäppet bättre än det för fyra år sen. Från och med åttondelsfinalerna och framåt har man fått uppleva många galna matcher och rysaren mot Ghana i kvartsfinalen höll på att kosta mig livet.

Tråkigt att Argentina inte kunde komma längre, men kul att Uruguay blev turneringens skrällag. Hoppas på ett bättre VM i Brasilien om fyra år.
Atlético addeh
2010-07-12 00:50
Det måste vara väldigt ovanligt att det lag som blir världsmästare enbart gör åtta mål på sju matcher. Dessutom bara tre olika målskyttar.
2010-07-12 00:50
Dani Alves

Jag tycker Webb gjorde en fantastisk insats idag. Lite få feldömningar här och där men det händer, men man ska vara glad att det inte var grova domartabbar som tidigare under turneringen. Visst hörna efter frisparken, men även skottblockeringen på Xavi i straffområdet, straff eller icke? Det kan diskuteras, för att kontakten fanns, på boll? Inte änns nära.
Barcelona Rambla~
2010-07-12 00:49
Ja, han förstörde matchen när han tillät rena överfall och fula kapningar. Stämmer man inte i bäcken så tappar man till slut kontrollen.
Barcelona kallesiete
2010-07-12 00:48

Dom kan inte mena allvar på Purtan. Dom tycker inte Puyol och Xavi firade med de övriga i det spanska laget. Hur många gånger såg man Puyol och Iker kramas i glädjetårarna?

De senaste årens resultat för Real har verkligen satt djupa spår.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-12 00:47
Dommarn va på Spaniens sida idag de va synd, Hollan förtjäna en hörna och en frispekar precis innan målet.

Sen att Hetinga får ett rött kort och inte Puyol är konstigt. Har alltid ogilla Howard Webb.

Missförstå mig inte höll på spanien men komigen dommarn förstörde matchen.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-07-12 00:46
Intressant att alla spelare som gjort mål för Spanien i VM är Barca-spelare. Även om man kan säga att Villa är lite halvt Valencia spelare då han spelat där denna säsongen.

I både semifinal och final avgjorde "riktiga" Barca spelare matcherna.
2010-07-12 00:45
Rambla

Ramos bar på en andalusisk flagga han med.

Tack för din välkomnande :)
Barcelona Rambla~
2010-07-12 00:44
Bra där Alfredo, du är dessutom välkommen här ändå.
2010-07-12 00:43
Kallesiete

Jag gillar inte Puertan pga folket där enligt mig inte mår bra. Så jag tycker det vore onödigt utav mig själv att starta diskussion där.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Grattis till Forlan, som han förtjänar guldbollen!
Bra år för honom, EL hjälte och guldbollen i VM.
Barcelona Rambla~
Vad är problemet med att Xavi och Puyol visar att de är stolta katalaner? Ska en svensk liten snorunge på ett madridforum ta sig rätten att kritisera det? Navas hade en andalusisk flagga. Javi Martiez hade en baskisk flagga. Hackar han på dom också?
2010-07-12 00:42
Messidinho_10

Nej det behöver inte vara så. 98 var det all about zidane, men än idag, folk som kan fotboll, älskar fotboll och aldrig glömmer stora ögonblick så minns jag Barthez.
Atlético addeh
2010-07-12 00:42
Rambla

Haha, jag håller med. Läskigt hur den där bläckfisken kan förutspå allt. :D
Barcelona Rambla~
2010-07-12 00:40
Jag tycker bläckfisken Paul borde fått en medalj han också.
Barcelona kallesiete

Alfredo di Zidano
Banka lite vett i han jävla Gago på ert forum. Patetisk människa.

Fattar inte hur man kan sitta och prata om Real/Barca och intriger där mellan ikväll. Det är ju det som gör allt så coolt. Rivaliteten omvandlas till kamratskap för ett mästerskap och man ser hur spelarna firar tillsammans, kramas och gråter. Det är ju rysningar på det!

Vem fan orkar leva i bråk och intriger alltid? Gör som spelarna. Slut upp.

Den katalonska flaggan ser jag helt enkelt som ett sätt för Xavi och Puyol att hylla deras rötter och även visa att Katalonien är en del av Spanien, i deras ögon.
Barcelona Messidinho_10
Det är Andres Iniestas mål som folk aldrig kommer glömma!!
2010-07-12 00:39
Synd att man inte fick se så mycket utav Llorente i den här stora mästerskapet, jag tror på han. och jag kan se en storhet i honom. Jag tror man har en ny Morientes i Llorente.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-12 00:39
El flaco

Haha, Iker vilken kung!
2010-07-12 00:38
Det finns inget som heter "ni" och "vi" tycker en sak i var. Idag och dem senaste 50 dagarna har det alltid vart oss. Utan Xavi, David villa, Ramos och Casillas så skulle man haft det svårare, inte omöjligt men svårare. Därför heter det "oss" och inte "ni" och "vi".
Annons: