/spanien/barcelona/forum/15250.aspx/spanien/barcelona/forum/15250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-01 12:58
tarrak: "[...] just nu ser jag hellre Bojan än Ibra på planen."

Co-sign! Bojan löper mer och visar åtminstone engagemang och vilja ute på plan.

Barcelona Hetfield
2010-05-01 12:58
Bojan har en enorm talang, han är unik på det sättet att han kan verkligen göra mål när läget kommer. Jag vet inte om han passar in i Barcelonas spelstil som striker, han skulle passa som striker i Milan där han kan ta "Pippo" rollen

Om det nu stämmer att Villa är "klar" för oss, hur har de tänkt att göra med Zlatan? Båda kan inte spela samtidigt, i alla fall inte om man vill köra 4-3-3. Om man vill sälja Zlatan så får det i år, hans marknadsvärde kommer att sjunka otroligt mycket

Fördelen med att Zlatan försvinner är ju att alla "Z" artiklar från aftonbladet försvinner, och förhoppningsvis försvinner de flesta medgångsfans eller Zlatanister

Blyger

Vi saknar i dagsläget en vettig striker som kan få in bolljäveln i målet, i dagsläget så har vi en massa magiker på planen, men ingen som kan sätta dit bollen. Jag är väl en av de få som inte vill ha Villa i laget pga. hans åldern
Atlético Blyger
2010-05-01 12:55
Ah tack Tarrak och Radikal! Några substantiella synpunkter att begrunda.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-05-01 12:52
Radical - El Maestro Kaká!
Tack så mycket. Hoppas att han/hon har fått sitt svar nu
Atlético Blyger
Klagat har jag inte, Vamos Barca.

Jag vill bara förstå. Och så tycker jag att det börjar bli märkligt att så många tycker att Villa och Torres skulle vara lösningar utan att kunna ge någon förklaring till varför.

Vill ni inte själva förstå? Ni är många som är kloka härinne, som jag gärna hade velat bli upplyst av.

Ursäkta engagemanget. Eller, typ?
Barcelona Visca_Barca
Zlatanic_Baz

Han har en del problem.Han springer aldrig, rör sig inte ,han har inte dribblat en enda spelare.

Ibra är en riktig bra fotbolls spelare men i barcelona så funkar inte det .

Jag hoppas verkligen att han lämnar .
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Precis som jag skrev för ca en timme sedan så kommer Barcelona att åka ner till Villarreal med tåg. I tåget finns även Joan Laporta, Joan Yuste och Txiki Begiristain.

När laget kommer fram till Villarreal så står det i artikeln att laget åker direkt till hotellet för att gå igenom startelvan och att koncentrera sig på vad spelarna har för uppgifter under matchen.

10.15 käkade FCB spelarna frukost tillsammans, och en halvtimme senare så åkte man iväg till tågstationen.
Real Madrid Radical - El Maestro Kaká!
Ämne: stefan:

Som tarra....
Manchester City erbjöd 35 miljoner euro för Eto'o, men dit ville inte Eto'o flytta.
Barcelona tarrak
Blyger

Jag vet inte om Villa är en spelare som kan penetrera Chelseas försvarsmur, men rent generellt föredrar jag en mer rörlig och djupledslöpande nia a'la Eto'o än Zlatans mer stillastående spelstil. Jag tycker att vi tappat väldigt mycket i den höga pressen och just nu ser jag hellre Bojan än Ibra på planen.
Real Madrid Radical - El Maestro Kaká!
2010-05-01 12:51
Ämne: Är det inte NÅGON so....
För att han är en djupledslöpande anfallare som kan göra mål på i princip alla möjliga sätt och vis. Han kan sätta de enkla lägena, han kan skjuta från distans, han kan assistera mål, han kan göra svåra mål, han är en bra dribbler, han är oerhört snabb och han har inget emot att göra grovjobbet. Dessutom är han en exceptionell frisparksskytt, vilket är något Barcelona saknar.

Villa är en bättre version av Eto'o även om han kanske är lite långsammare och inte jobbar lika hårt defensivt som Eto'o.
Barcelona SaM__-
2010-05-01 12:50
stefan:

Som tarrak är inne på spekulerar du. Det är din tes om att Etoo var värd 40 miljoner Euro? Men hur kan han vara värd 40 när ingen var villig att betala mer än 20? Jag får inte ihop din ekvation.
2010-05-01 12:48
Blyger
Va fan är det med dig? I två dagar har du nu varit här inne och klagat på att vi på LES RAMBLES vill ha antingen Torres eller Villa, det är det vi tycker. Har du inget bättre för dig än att komma in hit o tjata om samma sak hela tiden?
Zlatanic_Bazz
2010-05-01 12:48
Jag fattar helt inte hur folk resonerar när det gäller Ibra?!??! Helt ärligt så måste ju folk vara helt pantade. Han kommer aldrig säljas nu, inte en chans!

Ibra har gjort grymt bra ifrån sig för att vara första året i Barca. Fan killen har gjort 16 mål så här långt i sin debut. Avgjort så många matcher , viktiga matcher också!!
Sen har han spelat som en kratta när han kommit tillbaka från skador, och?????
Ge killen en chans. Han kommer vara grym om han får vara skadefri.
2010-05-01 12:47
stefan38
Och jag vill komma fram till att ni är sämst och ett smutsigt lag!! Stick härifrån nu...
Atlético Blyger
2010-05-01 12:46
Är det inte NÅGON som kan ge en konkret förklaring till varför Villa skulle vara "klockren" (etc.) som nia?

Förklara någon, snälla!!

Han och Torres är skitbra. Javisst. Men vad är det som gör att just de skulle kunna spetsa till Barcas spel? Hur skulle just de kunna bräcka upp köttmurar?
Barcelona tarrak
2010-05-01 12:46
stefan38

Jag tycker nog att du ska lugna ner dig några snäpp nu. Att ta lösa tidningsspekulationer samt godtyckliga chansningar på Les Rambles för absolut sanning är inte speciellt begåvat. Allt vi vet är att David Villa är fortfarande en Valencia-spelare och Bohan och Hleb tillhör Barca.

Angående Eto'o så var hans prislapp €20 miljoner och det är ren fakta. Även om han i praktiken ingick i en bytesaffär så måsta ett marknadsmässigt pris sättas eftersom att skatter ska betalas och utbildningsbidrag ska utgå till tidigare klubbar.
Barcelona Barca4eva
2010-05-01 12:45
stefan38

Etoo? Han kostade knappt 300mil :O

Sen behöver du inte ens komma hit och jämföra Barcas och Reals värvningar..
Real Madrid stefan38
2010-05-01 12:43
jag vill komma fram till ATt ni också köper spelare för mycket pengar !
2010-05-01 12:42
stefan38
Vad vill du komma fram till? Att vi köper lika mycket som er? Hahahah måste vara årets skämt.
Det finns INGET lag som köper lika mycket som er förutom man city. Men det hjälper inte för er att bara köpa, vi vinner varje EL CLASICO ändå:-)
Real Madrid stefan38
2010-05-01 12:41
jag frågade inte vart pengarna kom ifrån, jag sa att det är 1.6 miljarder på 2 spelare på 1 år :)
Barcelona lameG^
2010-05-01 12:37
stefan 38

kommer Villa är det för pengarna vi sålt ibra för. Så nej vi kan inte jämföras med real när det gäller värvningar. Ni är i en klass för sig tillsammans med City och Chelsea.
Real Madrid stefan38
2010-05-01 12:35
Aha, så 40 € pengarna som barca villge till villa + Ca 25 € för både hleb o bojan = 650 miljoner svenska kroner. men, om, OM, barca säljer bojan kommer det vara en återköpsklausul. men Zlatan + Villa= 650 miljoner kr + 528 miljoner+ att ni gav bort etoo som skulle kostat kring 40 miljoner € = 1.6 miljarder på 2 spelare för barca :) det går nästan upp isamma höder som real !:)
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-01 12:32
Skulle inte förvåna mig om Pep låter klubben köpa Villa för 40 m + Bojan och Hleb de är överpris enligt mig.

Pep har gjort ett antal konstiga beslut i år så jag förvånasd inte längre. Chygi visst kan man köpa en dålig spelare men för 25 m herregud han är inte värd 3m på marknaden idag. Sen har vi Ibra samma sak här en stor teknisk striker men för 48 m + eto'o de känns lite väl mycket.

Folk skyller semifinalen på att vissa spelare under prestera osv. Men jag tycker Pep va den stora syndabocken och kommentarerna är överflödiga..
Barcelona Levve
2010-05-01 12:30
Villa känns spontant klockrent. Att Bojan skall försvinna känns däremot sisådär. Han borde få nått år till på sig...
Barcelona tarrak
2010-05-01 12:20
Hleb köptes för €15 miljoner, men med två misslyckade säsonger i ryggen får man nog inte mer än mellan €5 och 10 miljoner. Bojan är mer svårbedömd då det råder väldigt delade meningar om hur stor talang han verkligen besitter, men som en ren chansning skulle jag säga €10-15 miljoner.
Länktips: stefan38
Barcelona DM1982
2010-05-01 12:19
Ämne: hur mycket uppskatta....
Spelar egentligen ingen roll vad vi uppskattar, där är köparen som bestämmer hur mycket de vill betala.

Bojan är egen produkt så där gör vi vinst vad vi än får. Hleb lär vi nog göra förlust på, han är inte direkt het och jag tror att vi köpte honom för dyrt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-01 12:17
FCB åker ner till Villarreal med tåg idag. :)

----

el Maestro!

Jag tror att dagens match avgör Zlatans öde.
Barcelona el Maestro!
2010-05-01 12:16
Ämne: hur mycket uppskatta....
Jag har svårt att se att Bojan ska säljas.
Om det nu skulle bli så att han är aktuell för att lämna så tror jag att det är frågan om ett lån, en till två säsonger. Bojan är ett framtidslöfte för Barca.
Barcelona Barca4eva
2010-05-01 12:16
stefan38

Inte mycket..det är jag säker på

Men Bojan får absolut inte säljas, lär heller inte göra det, så det behöver man inte ens diskutera XD

Hleb däremot gillar jag ej...och han borde väl ligga runt 10mille (euro) elr mindre. ..osäker.
Real Madrid stefan38
2010-05-01 12:12
hur mycket uppskattar ni att bojan och Hleb skulle kostat om ni skulle sålt dem för sig ?
Annons: