/spanien/barcelona/forum/15245.aspx/spanien/barcelona/forum/15245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-05-17 15:29
Vore väl bara positivt om Rafa lämnade, även om han gjort väldigt mycket för klubben och var en av nyckelspelarna under ett par säsonger är hans tid "över". Han har inget att hämta ute på Camp Nou längre så jag hoppas att dem flyttar upp Fontás eller Muñiesa till A-truppen inför kommande säsong.
Barcelona Barca4eva
2010-05-17 15:25
Vikken tur att det alltid finns andra turneringar, VM, man kan kolla på när säsongen tar slut..kommer sakna Barca-matcherna dock.
Barcelona Hetfield
2010-05-17 15:24
Jag måste bara hylla David Villa, vilken j*vla karaktär! Han kan sticka nu, få en betydligt högre lön men han väljer att stanna i Valencia som har problem år efter år, snacka om lojal

Marquez måste bara bort, jag blir livrädd så fort han spelar. En gång i tiden var han och Puyol världens mest dynamiska mittbacksduo , men inte längre. Det är bättre att flytta upp Muniesa eller ta hem Henrique istället för att satsa på Marquez

Men jag tackar Marquez för allt

Jag tackar Laporta för allt
Real Madrid Sherko
2010-05-17 15:15
Rafa Marquez har helt enkelt inte den där pondusen kvar, likt Raul är han ganska "slut", fysiken finns inte kvar.

Åldern har tagit ut sin rätt, Marquez har inte samma typ av fysik och spelstil som t.ex. Puyol, Nesta, Terry osv.

Men men, allt ni kan säga är tack och adjö för en härlig tid i klubben. Om han nu lämnar, vilket även jag tror.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 15:09
Efter matchen mot Valladolid fick Joan Laporta ta emot spelarnas tröjor som avskedspresent. Fin gest från samtliga i laget.

Det var även kul när Xavi under sitt tal igår vände sig till Laporta på hedersläktaren och sade: "President, kom så drar vi till Luz de Gas!".

För er som inte vet är Luz de Gas ett diskotek i Barcelona och det var där som Laporta firade el Clásico-segern i höstas.
Barcelonistas
2010-05-17 15:01
Tänk på språket. /Red
Barcelona Rambla~
2010-05-17 14:58
Det är den korkade fladdermusen med ett annat konto.
Barcelona pokke
2010-05-17 14:55
asdasdasdasdasd

Det var ju väldigt smart. Räkna med en ip-spärr.
Delarocha
2010-05-17 14:54
Tack för det. 30 poäng bakom är hårt.
Valencia asdasdasdasdasd
2010-05-17 14:52
Spärrad. /Red
Delarocha
2010-05-17 14:52
44 sek in i det klippet tror jag den tacklingen jag snacka om är. Den är galen!
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-17 14:51
Delarocha

Tror faktisk inte det var higuain som fick smaka på den mexikanska kängan utan raul
Barcelona westinho
2010-05-17 14:50
Jag tror också det är dags för Rafa att lämna klubben. Han lär inte få mycket speltid nästa säsong. Men vem kommer glömma hans tid i Barcelona? En av världens bästa mittbackar för ett par år sedan.

Länktips. Tacklingen i eget straffområde efter 30 sek är typisk Rafa :). Fast idag hade han nog missat bollen och träffat spelaren.
Delarocha
2010-05-17 14:49
Marquez har blandat och gett. Hans högsta nivå och när han varit i form har han varit helt underbar. Dock har han haft en tyngre period de sista åren men likväl, en riktig karaktär och hård som helvete.

Kan tyvärr inte hitta den tacklingen Marquez gav Higuain (tror det var Higuain). Någon annan som tror sig kunna hitta den eller sett den på youtube?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-17 14:48
Bat

Sorgligt, mycket sorgligt.

----

Skönt att Milito också har fått sitt kontrakt förnyat, underbara nyheter. Han har gjort ett bra jobb sedan han kom tillbaks från sin skada, och han förtjänar att få spela vidare i klubben.

Förstår mig inte på varför Maradona inte tar med sig Milito till VM. Aja, only when it´s about Maradona.

----

Återigen, så förnekar Zlatans agent, Mino Raiola att Zlatan är på väg bort. Han avslutar med att säga "av någon anledning verkar svensk press aldrig bli nöjd med mina svar, oavsett vad jag säger".

*Länktips.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-17 14:41
Delarocha

Márquez är ju bara för skön, glöm inte heller den brutala saxningen på canales, han visar vart skåpet ska stå
Barcelona Rambla~
2010-05-17 14:41
Delarocha:

Haha, satt just och tänkte på den tackligen när jag sammafattade Rafas tid i Barcelona. Han är en ypperlig spelare när det kommer till att föra upp bollen och med sina svepande krossbollar. Fast när det kommer till att vara en försvarande mittback så har han blivit alldeles för seg och dålig i defensiven. Jag vet inte vad det beror på. Kan det vara att han har svårt att riktigt tända till i matcherna? Att det sker allt för sällan? Till skillnad mot Puyol tex som nästan alldtid är taggad och hungrig på segrar.
Barcelona Rambla~
2010-05-17 14:38
Ämne: Eat that. Mother-fuc....Allvarligt talat, hur jävla töntig får man bli?

Förresten, var det inte du som tidigare idiotförklarade Fotbollskanalens rykten? De duger bra nu när de gynnar dig va?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-17 14:37
Ämne: Eat that. Mother-fuc....
Gubben, ni har skulder ända upp till halsen, så räkna med att Villa lämnar.
Delarocha
2010-05-17 14:37
Vill egentligen inte se Marquez lämna. Blivit en personlig favorit och en stark person i Barcelona. Kommer aldrig glömma hans helt brutalt stenhårda tackling på Higuain i el clasico som slutade 2-0 förra året. Efter att Higuain och Gago kapat Messi så smällde det bara. Vackert.
Valencia Bat
2010-05-17 14:36
Svårt att säga vad som är värst, din attityd eller ditt språkbruk. Spärrad./ Red
Barcelona Puyol=Gud
2010-05-17 14:35
Liga Mästare 09/10 med 99 poäng! Vem trodde på 99 poäng före säsongens första match ? helt sjukt egentligen... galet!
Barcelona Rambla~
2010-05-17 14:34
Delarocha:

Ungefär: Bona nit a tothom. Ett stort tack för ert förtroende. De här åren har varit de bästa i mitt liv. Ett stort tack till ledningen, tränarstaben och spelare. Visca el Barca, Visca Catalunya.

EMD spekulerar i att Rafas tal lät mer som ett farväl än vad Henrys tex gjorde.
Barcelona C.Andrés
Vilken underbar känsla man har idag.Kommer dock kännas extremt tomt utan att se Barcelona spela i ett par månader,även om VM dyker upp så finns det ingenting som ersättning för den fotboll vi är bortskämda att se.Hoppas innerligt att Touré stannar för det är ingen jävla tvekan på att den spelaren förtjänar en cementerad startplats. Ska bli spännande att se vad som händer under sommaren och vilka ynglingar som får chansen nästa säsong.
Andre_D
Puerta

Ja juventus gick till europa league.
Barcelona Antonio Puerta
2010-05-17 14:32
Tog Juventus Europa league plats eftersom Roma och Inter har platser ut i Europa och de va dem som spelade finalen, betyder inte det att 7:an får EU plats?

Tacksam för svar
Delarocha
2010-05-17 14:28
Rambla

Vad sa Rafa i sitt tal?
Barcelona Jax12
2010-05-17 14:25
el flaco/

Vilka mål han gjorde! Som man saknar honom i toppfotbollen!

Barcelona Rambla~
2010-05-17 14:21
Faktiskt så lät Rafas tal igår lite som ett farväl. Kan ni tänka er att han är den enda värvning som överlevt Laportas presidentskap. Marquez värvades 2003, samma år som Laporta tillträde, och har varit kvar sedan dess.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 14:19
Jax12/

Jag hittade det genom det här klippet (se länktips).

FC Barcelona en Mi Corazón/

vad kul att klubben valde att förnya Militos kontrakt med två år, vilket jag tycker är lagom. Tycker att el Mariscal har presterat på en hög nivå sedan han kom tillbaka från sin långa skadefrånvaro. Känns tryggt att ha honom som back-up.
Annons: