/spanien/barcelona/forum/15244.aspx/spanien/barcelona/forum/15244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Armin [VdV 23]
8/17/2010 16:15
Jag förstår inte varför folk här inne ville ha Özil till Barca, det är ju en pivote ni behöver.
Barcelona AIMAR-10
8/17/2010 16:14
Å han har vunnit ligan med sina lag i England Italie så enligt han tar nog hem laliga iår
Barcelona C.Andrés
8/17/2010 16:14
Synd där att marängerna får Özil. Följt honom i Bundes ett tag och snacka om att grabben är grym. Dock förstår jag inte riktigt hur han tänkt sig angående flytten,tror inte att han kommer cementera sin startplats och han känns alltför bra för bänken...

Aja bara att gratta marängerna.
Barcelona Frodo
8/17/2010 16:13
Mourinho har nu haft dem bredaste trupperna i England, Italien och Spanien. Chelsea, Inter och Real har alla haft de dyraste trupperna under hans era i klubbarna. Han gillar att gardera sig fullt ut verkar det som...
Real Madrid Armin [VdV 23]
8/17/2010 16:12
Klint
Om du verkligen tror Özil gjorde sitt namn under VM så föreslår jag att du tittar på annat än La Liga och PL. Özil gjorde över 30 assist i Bremen förra året, innan det var han hur bra som helst i U21 EM.
Barcelona Capilito
8/17/2010 16:12
Ämne: Real missar topp fyr....
så jävla klockrent, skulle inte alls förvåna mig om det händer.;)
Peshmerge
8/17/2010 16:11
Jontteee

Faktum är att Real madrid förstör spelare. Och bevis finns på så många spelare som det bara går dem senaste åren.

Och jag tänker ALDRIG klaga på Pep för att han inte ville värva Özil.
Barcelona Rambo~
En fråga... Varför går inte barca ut o dödar alla rykten angående Zlatan? Sjukt irriterande...Zlatan sj har sagt att han vill stana, o verkar vilja kämpa för en plats vilket är positivt eller? Kan ej bero på lönen...
Barcelona 1.70-ligan.
Till vissa här:

Lägg ner att klandra ner Pep! Det är inte hans fel att Özil går till Real. Ärligt talat, Barca behöver inte honom. För det första kommer Cesc med största sannolikhet att komma nästa sommar. Vad gör vi med Özil då? Det är Cesc, tiago och JDS som är framtidens offensiva, kreativa mittfältare i Barcelona. Özil hade blivit minst sagt överlödig. Det blir han förvisso i Real också, men det är dom som brukar syssla med att förstöra unga talangers karriärer. Inte vi.

Jag sörjer inte över att Özil inte gick till Barca. Men jag sörjer över att han gick till Madrid.
Barcelona AIMAR-10
Addeh

Tänk om dem vinner trippeln iår då ? Den trupp dem har är är nog den starkaste i världen om man ska vara riktigt ärlig.. Så jag tror du kommer ha fel
Barcelona Klint
Real Madrid värvar en spelare som har gjort sig ett namn under ett VM-slutspel och forumet går bärsärk? El Hadji Diouf någon?

Nu tycker jag i och för sig att Özil är en bra spelare, men herregud, ha lite proportioner på det hela.
Barcelona Rambla~
8/17/2010 16:10
Ämne: Real missar topp fyr....
Pretty much so. :D
Barcelona Rambla~
8/17/2010 16:09
Det är fan vad alla är pessimister här inne.
Nåja, inte alla kanske.
Atlético addeh
8/17/2010 16:09
Real missar topp fyra i ligan kommande säsong. Samtliga nyinköpta yttermittfältare failar totalt och ingen känner sig hemma överhuvudtaget. Madrid-försvaret är segare än en godisråtta och spelare som Messi, Pedro, Forlán, Nilmar, Navas (ja kan hålla på hur länge som helst) kommer springa ifrån Carvalho & co som ingenting.

I Champions League blir det sedvanligt uttåg "redan" i åttondelsfinalen, något som jag tycker klubben borde vara nöjda med snart.

I Copa del Rey lyckas dem faktiskt ta sig till semifinal. Detta är en turnering Mourinho prioriterar väldigt högt efter hans misslyckanden både ligaspelet samt Champions League. En titel är alltid en titel, huh? Tyvärr slutar det med brakförlust borta mot Cádiz från den spanska tredje divisionen och Real går utan titlar återigen.

Inför nästa säsong säljs Özil & Di Maria, och båda får uppsving i sina karriärer likt det Sneijder och Robben fick efter att ha lämnat Madrid.

Eller?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
8/17/2010 16:08
Guardfjolla nu också... Är det dagisfröknar runt om i Sverige som tipsar om SvenskaFans när snorungarna börjar där?
Barcelona Rambla~
8/17/2010 16:07
Det är samma regler som tidigare. De kan bara ställa upp med 11 spelare på planen åt gången.
Barcelona AIMAR-10
8/17/2010 16:07
Idioti från ledningen och Pep, sen Rosell kom så har man bara köpt Adriano vilket ser ut och bli det ända nyförvärvet Rosell gjort. Vi har kanske världens bästa 11 men bänken är fruktansvärd, 2-3 skador på nyckel spelare så har vi körda.
Barcelona Suñol
8/17/2010 16:06
Jontteee: Det är sådana som du som gör att det här forumet i princip har blivit skit. Inkonsekvent och pinsamt.
Barcelona Jontteee
8/17/2010 16:05
Ok för att du tycker att Guardiola har gjort fel, men ditt språkval hör inte hemma på detta forum. Spärrad. /Red
Barcelona Abbe.
8/17/2010 16:05
För guds skull Real Madrid, låna ut Canales. Låt inte killen ruttna bort på bänken alternativt läktaren, han har talang.
Peshmerge
8/17/2010 16:03
Rambla

Nej. Jag förstår killen. Barca ville inte ha honom då gick han till Real. Men det är nästan Barcafan i halva Real Madrids trupp.

Och Özil har just precis förstörd sin karriär.
Barcelona Jontteee
8/17/2010 16:02
Guardiola håller på att förstöra Fc Barcelona! Hur i hela världen kan man inte värva Mesut Özil? allvar killen har så sjuk pinsama principer ibland att man blir lack på mannen!
Guardiola var som en Gud för mig tills nu, nu vill jag bara att han lämnar Barcelona så fort som möjligt och hoppas det är efter den här säsongen när han får äta upp alla sina skit ord som la canterna.
Buuuuuu för pep!!!
Barcelona Suñol
8/17/2010 16:01
Jag antar att marängerna kommer sälja några spelare men dom har sannerligen bredden att konkurrera på flera fronter samtidigt. Jag tycker tyvärr det ser väldigt tunt ut i årets trupp och indikationerna på att pep och kompani vill bli av med Ibra gör en ju mörkrädd. Skadar sig Xavi en längre tid kan vi räkna bort både ligan och CL, inte på hundra år att Thiago eller JDS kan ersätta honom eller iniesta för den delen.
Barcelona 1.70-ligan.
8/17/2010 15:59
Dock förstår jag verkligen inte hur real resonerar. Hoppas att överflödets förbannelse drabbar dem.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
8/17/2010 15:59
Ämne: Radical

Vad tror....
Har jag sagt något annat? Samtidigt så vet vi ju inte exakt vad det är för klausuler. Det finns klausuler som handlar om att man ska vinna Champions League (enligt er culés kommer vi ju åka ut i åttondelen i all framtid så då kan vi väl räkna bort ett par miljoner euro), klausuler som handlar om antal matcher, antal mål, etc.

Sedan så kan man fortfarande inte räkna det som 36 miljoner då utgiften är 25 miljoner. Vi har alltså spenderat 25 miljoner NU. 11 miljoner är eventuella kostnader, de tas endast med i en ytterst konservativ budget.
Barcelona Rambla~
8/17/2010 15:54
Radical

Vad tror du själv? Tror du Benfica är korkade eller? Precis som Barca får betala €6m i klausuler för Dani Alves kommer Madrid att få betala dom för Di Maria. Klausulerna är ju bara till för att köpande klubb ska komma lindrigare undan för stunden och inte lägga upp alla pengarna på en gång.
Barcelona 1.70-ligan.
8/17/2010 15:54
H-lvete!

En riktigt bra värvning av Real. Där har de en av världens absolut bästa spelare inom några år. Grattis.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
8/17/2010 15:53
Ämne: Rambla

€36M för D....
36 miljoner med klausuler men vi vet ju inte vad det är för klausuler.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
8/17/2010 15:52
addeh

Hehe, jag visste att det var en lost cause så fort Perez dök upp i bilden. När han vill ha någon så får han honom, förr eller senare.
Barcelona Rambla~
8/17/2010 15:51
Ämne: Rambla

€36M för D....
Nej du, €36m gick han för. Räkna med klausulerna på €11m Madrid också får betala.
Annons: