/spanien/barcelona/forum/15242.aspx/spanien/barcelona/forum/15242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2010-07-14 15:01
Bilder från Pep's kontraktssignering. Skönt att det är klart. Dags att lägga fokus på att få klart truppen.
Spanien Don Pelayo
2010-07-14 14:39
Måste faktiskt passa på att hylla Piqué för sitt upptåg. För sin mänsklighet.

Jag måste erkänna att jag inte följt alla turer mellan Barca/Arsenal i detalj och det kanske är så att affären är i ett känsligt skede (Tror inte Rosell/Pep var nere i Sydafrika för safari) men oavsett vilket så är det befriande att se mellan alla moraliska förpliktelser, klubblojaliteter och ansvar mot arbetsgivare, att det finns drag av mänsklighet och allt inte behöver vara så jäkla allvarligt hela tiden.

Piqué är en Reina-typ, de gör lite vad som faller de in, busfrön som inte kapar banden helt till sina pojkstreck. Hoppas de aldrig gör det.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-14 14:35
Nu har Iniesta skrivit på sin Facbook igen, detta skrev han.

"Andres Iniesta Muy buenas a todos, hemos cumplido el sueño de conseguir el mundial, nos vemos por aqui otra vez, deciros que ha sido maravillosos. Millones de gracias por todos los mensajes¡¡ Me voy de vacaciones, nos vemos a la vuelta. Un fuerte Abrazo¡¡¡¡"
Barcelona Abbe.
2010-07-14 14:32
Ämne: Nä, Henry gick grati....
Fransmannen skulle kosta 12 miljoner euro i drift den här säsongen, vilket är väldigt mycket.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-14 14:30
Nä, Henry gick gratis men vi sparar in hans lön som var en av de högsta i truppen.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-14 14:25
Fick vi några pengar för Henry eller släppte vi honom gratis?
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-14 14:23
Tack för allt Titi, Kommer aldrig glömma dina 2 mål i bernabeu i 2-6 matchen, och dina hat-tricks mot Valencia.

Tack för allt och lycka till i New York
Spanien Clichy #22
2010-07-14 14:19
El Kaiser de Michoacán//

Jag tror att anledningen till att mötet inte blev av är att Wenger inte ens är intresserad av att diskutera frågan. Det är nog som du säger att Barcelonas chans ligger i att Fabregas själv går ut med att han vill lämna.

Lycka till i New York Henry!
Barcelona Barca4eva
2010-07-14 14:16
Tack för den underbara tiden här Henry! Du var en så jäkla stor del av det underbara 2009, tack ännu en gång!

Lycka till i Redbulls :P

(Konstigt att skriva när man vet att han inte läser detta =P
Barcelona sabit
2010-07-14 14:12
jag har en fråga hur mycket såldes Henry för eller var han friagent?
Barcelona sabit
2010-07-14 14:12
jag har en fråga hur mycket såldes Henry för eller var han friagent?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-14 14:11
Gracias por todo, Thierry Henry!
Barcelona Abbe.
2010-07-14 14:09
Stämmer, New York Red Bulls har bekräftat affären på deras officiella hemsida.

Tack för den här tiden, Titi Henry.
Barcelona MQUC
2010-07-14 14:05
Fyfan, man rös nästan till när Iniesta fick avgöra vm finalen, vi alla här inne vet hur bra han har varit länge, men han har inte riktigt fått sitt erkännande i fotbollsvärlden, han visade vem han är i detta vm och hade jag fått välja en spelare som skulle avgöra vm så hade valet varit lika självklart som hans halvvolley i bortre hörnet.

IIINIEEEEESSTAAAAA
IIINIEEEEESTAAAAA
Barcelona Barca4eva
2010-07-14 14:05
F_C_B

Lol han o fabbe bara skrattar XD

Ps. Det var ett tuggummi för er som inte vet =P
Barcelona Kerberos
2010-07-14 14:02
Henry klar för New York :)

http://www.redbullshopusa.com/
Barcelona Abbe.
2010-07-14 14:01
Ämne: Abbe.

Det har du ....
Fint. Då fick jag också bekräftelse på att jag inte var helt bakom flötet :-).
Barcelona Klint
2010-07-14 13:57
Abbe.

Det har du rätt i. Har korrigerat artikeln.
2010-07-14 13:57
Chlichy #22//

"Men i och med att Arsenal tackat nej till budet och sagt att Fabregas inte är till salu har Barcelona inga andra val än att dra sig tillbaka eller försöka komma med ett nytt bud."

Nä, troligen inte. Jag har också funderat på det; vad väntar Barça på? Det sägs ju att Sandro Rosell försökte kontakta Wenger i Sydafrika men att mötet inte blev av. Är absolut inte säker men det känns nästa på som Barça väntar på att Cesc själv ska ta något initativ och prata med Arsenal vilket skulle vara möjligt nu i och med att VM är över. Som sagt, bara en tanke från min sida. Tror det är Barcelonas endast chans att Cesc själv säger att han inte vill vara kvar i London utan vill flytta till Barcelona.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-14 13:51
Han spottar honom i ansiktet.
Barcelona F_C_B
2010-07-14 13:48
Vad gör Pique?
Spanien Clichy #22
2010-07-14 13:37
El Kaiser de Michoacán//

Jag uppfattar det ju snarare som att Barcelona försöker driva fram en möjlighet att värva Cesc/sänka priset genom att använda andra medel än formella förhandlingar. Det du kallade att "jaga intensivt".

Jag är inte säker på att det är det du menar, men det låter ju lite som att Barcelona skulle tänka "eftersom Arsenal inte vill sälja när vi kommer med ett bud, måste vi försöka med andra medel".

Som du säger har Arsenal inga skäl till att sälja Fabregas. Men i och med att Arsenal tackat nej till budet och sagt att Fabregas inte är till salu har Barcelona inga andra val än att dra sig tillbaka eller försöka komma med ett nytt bud. Åtminstone inte om man vill hålla fast vid den upprepade försäkran om att respektera Arsenals beslut. Att som en del ursäkta det här beteendet med att "det är inte bara Barca som vill ha Fabregas - han vill också komma till Barca", det är inte respektfullt. Det är bara taktiskt.

elbraco
2010-07-14 13:36
Sant, tänk vilken skymf mot vår vackra tröja om en gråtande snorunge hade burit den!
Valencia Amunt
2010-07-14 13:34
Sådär, nu får det vara slut på dina trötta one-liners. Kom tillbaka när du nått tillräcklig mognad för att bidra till konstruktiva diskussioner. Spärrad!/ Red
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-14 13:24
Ronaldinho mot Barcelona är ju bara en sån dröm. Att se honom tillbaka i Barca på Camp Nou i fel tröja. Kan inte tänka mig.
Barcelona Pleeo
2010-07-14 13:24
3GGOONER Real Madrid:

Du är la allt för rolig, att för det första kalla Barca för en äcklig klubb är bevis på omogenhet.
Sen om du märker på Barcas sida så står det "Practical Joke", det märks att du inte vet vad det betyder så jag råder dej att kolla upp det och sedan inse vad du har gjort fel !!!!
elbraco
2010-07-14 13:22
Ämne: Kicken från arsenal.....Jävlar, vilken töntig artikel rent utsagt. Det verkade nästan som om krönikören har homoerotiska känslor mot Cesc. Jag skrattade när jag läste den.

3GGOONER//
HAHA, en gråtande Arsenal p12-a i Real-tröja. Kan det bli värre?
2010-07-14 13:14
Chlichy #22//

"dvs en bild av situationen där Fabregas som en fånge i en borg sänder ett nödrop åt Barcelonas rådförsamling att komma och befria honom. Men det är inte en bild jag kan skriva under på."

Men om man ser det enligt följande: vilka chanser har har Barcelona att värva Cesc? I min värld finns där endast möjligheten att Cesc själv vill gå. Detta grundar jag på att Arsenal har god ekonomi, dom behöver alltså INTE sälja pga av ekonomiska skäl (som t.ex. Valencia behövde).

Arsenal har inte heller några sportsliga skäl att sälja då Cesc är Arsenals kapten samt viktigaste spelare. Vad finns det då kvar för möjlighet att Cesc ska lämna? Jo, att det är hans egen vilja att lämna. Förstår du vart jag vill komma? Barça måste ha sett någon möjlighet att värva Cesc och i min värld är det den enda logiska förklaringen.
Barcelona Abbe.
2010-07-14 13:09
Ämne: Att några onyktra sp....Hur drar man fördel av att publicera ett "practical joke" på sin hemsida? Tror du att det här blir den avgörande faktorn i en eventuell Fabregas-affär? Utveckla, för jag förstod inte hur du menade.

Klint

"Att mer än tio spelare har fått förlängd ledighet i samband med att situationen ser högst oklar ut för Botía, Hleb, Henrique och Cáceres, skulle man kunna tror att många Barça Atlètic-spelare skulle ges chansen."

Botía är så vitt jag vet redan klar för Sporting Gijón.
Barcelona @NC
2010-07-14 13:02
ähh orka bry sig om arsenal, enda ofina i det där var att det hände i Madrid. lite tveksamt att propagera om barca där
Annons: