/spanien/barcelona/forum/15241.aspx/spanien/barcelona/forum/15241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-01 12:17
FCB åker ner till Villarreal med tåg idag. :)

----

el Maestro!

Jag tror att dagens match avgör Zlatans öde.
Barcelona el Maestro!
2010-05-01 12:16
Ämne: hur mycket uppskatta....
Jag har svårt att se att Bojan ska säljas.
Om det nu skulle bli så att han är aktuell för att lämna så tror jag att det är frågan om ett lån, en till två säsonger. Bojan är ett framtidslöfte för Barca.
Barcelona Barca4eva
2010-05-01 12:16
stefan38

Inte mycket..det är jag säker på

Men Bojan får absolut inte säljas, lär heller inte göra det, så det behöver man inte ens diskutera XD

Hleb däremot gillar jag ej...och han borde väl ligga runt 10mille (euro) elr mindre. ..osäker.
Real Madrid stefan38
2010-05-01 12:12
hur mycket uppskattar ni att bojan och Hleb skulle kostat om ni skulle sålt dem för sig ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-01 12:06
Det är en jätteviktig match ikväll vi kan snacka om stället för värvningar. Tappar vi poäng denna match så tror jag helt ärligt att Real tar titeln. Vinner vi däremot så har vi bra självförtroende och då är nog vi fortfarande favoriterna till guldet.

Vi måste verkligen ha rörelse i matchen mot Villarreal. Den var ju obefintlig mot Inter. Det som kanske kan gynna oss är att Villarreal kommer satsa på vinst, till skillnad från italienarna som bara åkte till Camp Nou för att försvara sin ledning. Vi kommer få mindre yta på egen planhalva men större yta för löpningar när vi närmar oss deras straffområde.

Jag vill se ett snabbt passningsspel där tempot är det absolut viktigaste. Mycket rörelse och djubledslöpningar och helst inte så mycket rulla boll mellan mittbackarna.
Barcelona el Maestro!
2010-05-01 12:03
Intressant artikel av Joanjo Pallàs om angående Zlatans vara eller icke vara i Barça i nästa säsong. Se länken.

Kort sagt menar han på att Zlatan måste bestämma sig för att antingen bevisa för tränaren att han är en anfallare att lita sig på och på det sättet vinna Peps förtroende eller så får han bestämma sig för att packa sina väskor. Bra och vettiga synpunkter tycker jag.

Undrar själv om inte Zlatan ska satsa på det senare alternativet.

Zlatans gamla klubb Juventus kommer att rusta upp ordentligt inför nästa säsong. De har kurat en ny president och de lär satsa på att ta sig tillbaka där de hör hemma i Italien och i Europa. Kan tänka mig att "Juve" skulle kunna lägga fram en summa runt 40 mille euro för Zlatan. Inte för att endast Zlatan kan frälsa "Juve" men han kan spelet i Serie A bättre och troligen presterar han sitt bästa där än vad han kan göra i den mer rörelse krävande La Liga.
Tycker inte att Barça ska tacka nej för ett eventuellt bud i den storleken.

Barça behöver en 9:a som gör mål ofta och i stora matcher. Om nu Zlatan inte kan vara den så har jag inget emot att han byter klubb igen alternativ att Barça utsätter honom i en konkurrans situation med någon annan etablerad anfallare. En med Torres och Villas kaliber.
Barcelona Decinho
2010-05-01 11:55
Jag hoppas verkligen det är ett lån på Bojan som gäller i den påstådda "Villa-dealen". Om det är en permanent övergång går jag och hänger mig...
Barcelona lameG^
2010-05-01 11:55
Vill ni se Villa och Ibra i samma lag. Fattar inte hur ni tänker. Ska det värvas någon vänsterytter så är det Silva. Eller att Cesc värvas och Iniesta går ut på kanten. Jag vill endast ha en centralanfallare om Ibra lämnar. Torres helst. Han har mer år framför sig och är mer komplett anfallare än båda de. Man kan säga att Torres är en blandning av Ibra och Villa tillsammans och det gillar jag. Men ENDAST om Ibra lämnar.
Barcelona Barca4eva
2010-05-01 11:52
Blyger

Håller med om landslagsnacket du nämnde...vi får väl kolla under VM hur bra Spanien egentligen är, trots att jag tror på de starkt.
Atlético Blyger
2010-05-01 11:48
Lenny-Mario,
Jo jag har tänkt på det också, hur Villa spelar i landslaget. Dock tror jag att Villa och landslaget ännu inte är satta på prov, så som Barca blev med de senaste Inter-matcherna och förra årets Chelsea-matcher. Men nu vet världen - extremt tydliggjort av Mourinho - hur man skall spela mot Spanien. Det kommer att bli jävligt tufft för Spanien att vinna VM nu. Även om jag verkligen hoppas att Spanien gör det.

Om inte förr så får vi se om Villa klarar av den roll så många nu sätter sitt hopp till att han skall klara av i Barca.

Således - jag kan trots allt inte se att Villa (eller favisen Torres) har de spetskompetenser som krävs för luckra upp köttmurar.

Förklara gärna för mig!
Barcelona ihefsu
2010-05-01 11:48
Ikväll förlorar Barcelona ligan, misstänker jag.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-01 11:32
Visca y Barca Visca y Catalunya

aa det borde du :) aa det får du :)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-01 11:27
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Jag beställde den den 8e april, borde jag få den nu under veckan då kanske? Och en till sak fick du den i brevlådan?
2010-05-01 11:24
Visca y Barca Visca y Catalunya

det tar c 1 månad tills du får tröjan :)
2010-05-01 11:23
Cobain

aa den e fett fin :)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-01 11:16
Ämne: Ämne: Lokmani....
Cobain, när var de du beställde exakt, minns du det?
Barcelona LennyRomario
2010-05-01 10:47
"Har ni tänkt på vad slags spel han är bäst på? Inte Barca-spel i alla fall. Absolut inte bända upp köttmurs-spel heller! "

Jag vet inte om jag håller med om detta? Även om det inte är så Valenica spelar tycker jag att Spaniens landslag har ett spel som ligger ganska nära Barcelonas (om än inte kopia), och där har han slagit alla möjliga målrekord.

Därmed inte sagt att jag tycker han skulle vara värd några 40 mille +Hleb och Bojan.
Atlético Blyger
2010-05-01 10:37
Barcaleker,

Vill du vara bussig och förklara för mig, hur skulle dessa spelare passa in i positionen? Vad i deras sätt att spela är argument för det?

Jag kan faktiskt inte alls se det. De är ju fantastiska spelare alla tre (el båda två), visst. Men i helt andra sammanhang - när spelet är ett annat. Än köttmurar i form av Inter och Chelsea.

Van Nistelroy (för några år sedan i synnerhet) däremot, men han kan knappast vara aktuell..
MaraMessidona
Kom igen nu! va lite realistisk.....

Jag är Barca fan och när man ser såna enögda personer som skriver blir man sur.

För det första så skulle bollen aldrig ha ändrat rikning om den inte hade tagit på handen. Den skulle ändrat bana "rikting" uppåt i sånafall. Vem som helst kan lista ut det om man inte är en efterbliven jävel.
Så man skäms att vara Barca fan ibland.

För det andra var det inte korrekt att visa ut Motta...

Vi är världens bästa lag och om vi inte kunde få hål på Inter med 10 man så tycker jag inte vi förtjänar Cl final.

För det tredje så var Pique offside när han gjorde målet och så var oxå fallet med Militos mål, så där jämnas det ut.

Sist och inte minst så var Inter det bättre laget med överseande av hela 180 min.

Vi har ligan och Barca måste tänka på det nu.
Barcelona ★Sami★
Intressant klipp.
Barcelona tarrak
2010-05-01 10:36
Ämne: Kära moderador. Om m....
Om du nu skulle ha tio relevanta länkar, så är det att föredra, eftersom att länktips i inläggen förskjuter forumet så att halva inläggen försvinner.
Andre_D
2010-05-01 10:21
Ämne: Andre_D

har inte ....
Riktigt jobbigt, har tänkt på det ända sedan slutsignalen.
Real Madrid cules
2010-05-01 10:11
Herregud. Match idag och de tjatar fortfarande om hands. Kolla Marcas grafiska bild på Piques offside?

Villarreal borta. Ladda om!
Real Madrid Givn
2010-05-01 10:04
Ämne: Ska inte skylla på d....
Är du blind eller?

Bilden du visar hade bollen redan träffat handen och var på väg ner mot marken.
barcaleker
2010-05-01 09:35
david villa fyller 29 iår han har max 3 bra år kvar....fernando torres fyller 26 iår och rooney 25. De är nog de enda spelarna i europa som passar i den positionen. Torres är tyvärr väldigt ofta skadad........
Atlético Blyger
2010-05-01 09:16
Äh kom igen nu!

Ni har så många talanger som är del av den fantastiska fotbollskultur och -nivå som ni har format. Värva inte ihjäl er!

Är ni säkra på att Villa verkligen är frälsningen?

Har ni tänkt på vad slags spel han är bäst på? Inte Barca-spel i alla fall. Absolut inte bända upp köttmurs-spel heller!

Villa kommer säkert att fungera skitbra när övriga laget fungerar. Liksom Zlatan. Villa kommer inte att vara nyckeln för hur ni skall besegra Inter eller Chelsea framöver.

Och inte heller Torres. Det är INTE deras spel. Ni tänker mekaniskt i den frågan.

Se till fortsätta att utveckla era yngre talanger istället. Och köp in exceptionella talanger istället för alltför färdiga spelare.

Säger en Atleti-och MFFfan som älskar det ni gör för fotbollen!
Barcelona ★Sami★
2010-05-01 08:35
Verkar som David Villa och Milito är bra vänner.
Barcelona Cobain
2010-05-01 08:11
Ämne: Lokmaninho ( Nr 1 ) ....
Vill inte svara för honom, men på tröjan jag fick hem var märket broderat ;)
Barcelona Boixos Nois 81
2010-05-01 07:36
Det vi behöver är lite bättre bänk. Ibland känns det som om vi inte har nån bra offensivt som vi kan sätta in när vi ligger under. nån som känner likadant? Jag hoppas väldigt mycket på Fabregas för då kan han o Xavi spela på mittfältet och Iniesta på Henrys plats.

Villa är en skit grym spelare men jagh undrar hur länge han håller toppnivån? 2-3 år till eller?
Valencia Amunt
2010-05-01 02:39
Kära moderador. Om man har flera länkar att posta, ska jag då göra 10 inlägg istället och spamma ner forumet istället för att posta länkarna under "Mitt inlägg". Skriver man fler än en länk i länktipset blockerar sidan posten.
Annons: