/spanien/barcelona/forum/15240.aspx/spanien/barcelona/forum/15240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-05-01 23:01
FC Barcelona en Mi Corazón

kanske de men de för att samarbetet mellan messi o ibra inte har funkat så jätte bra. zlatan vet inte var han ska springa, medans bojan vet exakt hur han ska röra sig på plannen.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
Det man framförallt måste älska med Bojan är att han aldrig har gått ut och klagat över bristen på speltid, eller bett klubben att få flytta för att få spela varje vecka. Istället har han bitit ihop, uttryckt som vilja om att få spela för Barça och för mesta tagit vara på chansen när han har fått den.

Som Rambla är inne på kommer Bojan förmodligen inte hålla en jämn nivå under de närmaste åren, men det går inte att klaga på hans inställning, vilja och hjärta för klubben. Och det är det kanske viktigaste.

Dessutom verkar han vara mycket omtyckt av sina lagkamrater, det ser man inte minst på den nära vänskapsbandet han har med Piqué.

Förra säsongen sade Pep Guardiola att Iniesta var ett föredöme vara alla ungdomar inom klubben eftersom att killen från Fuentalbilla bland annat aldrig klagade när han bara fick komma in och spela de resterande 15-20 minuterna i varje match under en lång period. Det verkar som att Bojan har tagit till sig den attityden. Skönt att se.

Barcelona ElTriplete
Mer av Messi vill jag se! Han har gjort ett mål, men förutom det, nada.
Barcelona Orho-
2010-05-01 23:00
bara o inse att barca får en helt annan dimension(?) i sitt anfallsspel med bojan än med zlatan. Bojan förtjänar detta o jag hoppas han fortsätter starta iomed hans fina form.
Barcelona DM1982
2010-05-01 23:00
Ämne: Det gäller att gå fö....
Du vet om att vi leder med 3-0, eller?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-01 22:59
Busquets har än så länge gjort en bra match. Dani Alves vill jag se mer av.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-01 22:58
Barcelonistas

"Det är en slump" det är kanske sant, men ingen kan förneka att Messi spelar bättre när ibrahimovic inte är på planen
Barcelona Abbe.
Ämne: Ni fattar väl att Bo....
Det inlägget bör klistras upp någonstans :-).
Barcelona Visca_Barca
Fyfan vad man är glad nu.
XAVI jag älskar dig min kung

Barcelona Ordem e Progresso
2010-05-01 22:57
Canteranos före cracks alla dagar i veckan!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-01 22:56
Ämne: Helt rätt. speelet u....Det är så överallt, tyvärr.

----

Aléx

Håller med!
Barcelona NoGo™
Det gäller att gå för 3an och 4an nu och inte slappna av för det kommer garanterat att straffa sig. Tror Villarreal spelarna kommer gå ut hårt i andra nu så det gäller att vara beredda på det.
Aléx
Les Rambles börjar likna mer o mer Puertan med värvning snack och fantasi elvor.
Tagga ner lite, jisses!

Njut av spelet och skit i värvningar, det är roligt att snacka spelarköp kanske en dag men här har det varit gasen i botten sen efter Inter matchen.
Barcelonistas
2010-05-01 22:55
FC Barcelona en Mi Corazón

de är slump. messi gjorde ett hatrcik mot zaragoza då ibra startade matchen!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-01 22:55
heh jag orkar inte titta på matchen längre, det e redan klart :) ska ut å spela lite fotboll fan efter ha sett första halvlek måste man spela lite boll :)
Barcelona DM1982
2010-05-01 22:54
Det som egentligen är mest intressant är att se hur bra Barca spelar utan Zlatan på topp. Det är ett helt annat spel med det vanliga flytet som vi är vana vid.

Nu är matchen inte över men av alla matcher som vi har kvar var det den här som jag hade trott skulle vara svårast. Villarreal spelar nästan italienskt, de stänger ytor och har ett fint passningsspel. Det brukar störa Barca en hel del men idag känn det som om inget kan stoppa oss. Det blev inget bakslag från CL-uttåget, tvärtom blev det en sporre till att fixa ligan.

Det visar vilken bra tränare Pep är, han lyckas motivera spelarna att köra vidare även när det känns tungt.

Ekvationen med Villa kan nog endast var godkänt om vi lånar ut Bojan, ger dem Hleb plus lite pengar emellan. Får Bojan speltid i Valencia kan han komma tillbaka som en riktigt bra spelare om några år.
Deportivo Creus
Xavi... vad ska man säga? Min kärlek för den mannen börjar nå homoerotiska nivåer nu. För min del får han gärna spela vidare i Barcelona tills han är 65.
Barcelona NoGo™
Shac81

Tenerife hemma.
Barcelonistas
Shac81

vi möter tenerife.
Barcelona LIONEL_ibra
Helt rätt. speelet utan zlatan flyter på mkt bättre, menar bara på att åsikterna vänder så fort här inne..Ena sekunden är man dålig, sen efter ett mål e man kung!
Barcelona el julio
Ämne: LIONEL_ibra

Spele....
Någon som såg matchen mot Arsenal borta?

överkörning på g. annars.
Barcelonistas
2010-05-01 22:53
ahahah shit komedi på puertan, dom tycker barca är statiska lol! herregud vi totalt spelar ut villarreal me ett fantastiskt passningspel.
Real Madrid Shac81
Vilken frispark av Xavi. Och jag som hoppades på en stor match av vår gamla andra målis Diego Lopez. Vilke möter ni i nästa omgång?
Barcelona Essienesque
Bojan till VM? Fortsätter han såhär så finns det fortfarande en chans!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Återigen gör Messi mål utan ibrahimovic på plan
Barcelona Barca-nist
SplitVision

Du har verkligen split-vision, kan du bara gå och göra nytta nån annanstans?
Barcelona Rambla~
2010-05-01 22:52
Ni fattar väl att Bojan kommer att vara ojämn några säsonger till pga sin ungdom? Han genomgår en lärningsprocess där han hela tiden utvecklas av Pep. Pep har låtit honom spela som ytter till vänster, till höger och som center. Det här tar några säsonger och Bojan kommer att förbättra sin fysik, sitt defensiva spel, sitt positionspel ja precis allt. Vid 24-25 års ålder kommer han att vara en komplett anfallare som kan spelas på alla anfallspositioner. Det att är canterano, älskar den här klubben, gör att man verkligen ska ha tålamod och låta honom få utvecklas. Han ska inte säljas eller bytas mot någon världsanfallare som har några få säsonger kvar i toppen.
Barcelona tarrak
2010-05-01 22:52
Ämne: Fan vad pinsamma ni ....
Kan hålla med om att det kanske överdrivs en hel del, men om du läser inläggen redan innan matchen så väljer en majoritet Bojan före Zlatan och det är inte baserat på målskytte utan den överlägsna arbetskapacitet han bidrar med. Pinsam är väl snarare den som endast bidrar med generaliserande och ogrundade åiskter dvs DU!
Barcelona Pedrito
2010-05-01 22:51
Ämne: SplitVision

ok ....
Men han har ju rätt? Det var inte längesen folk härinne skrek på att han skulle lånas ut..
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-01 22:51
LIONEL_ibra

Spelet har flytit på MYCKET bättre utan Zlatan på planen, så enkelt är det.. Inte bara pga dagens spel utan alla andra matcherna Zlatan
Annons: