/spanien/barcelona/forum/15239.aspx/spanien/barcelona/forum/15239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-04-30 20:39
Gonzalo IL Pipita | "Hombre":

Först och främst så är inte jag en av dom Cules som sitter och hånar puertan för att det diskuteras om värvningar eftersom jag själv gillar att diskutera värvningar, som kan förstärka mitt älskade Barca.

För det andra så finner jag det rätt roligt att en supporter vars lag värvar för miljard belopp varje säsong kritiserar oss Cules för att diskutera en värvning.

För det tredje ,så kommer vi till skillnad fån er vara där och slåss nästa säsong om en ny Champions League titel.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-30 20:39
haha alla spekulationer ...

Cesc Fabregas : det enda stjärn förvärvet vi behöver speciellt när spelet stoppas som mot lag som inter och man har iniesta xavi cesc på plan? haha kan inte ens tänka vad de är kapabla till..

Marc Bartra (flytta upp till a laget han är riktigt grym mittback/högerback

Sportin Gijon Lånet? Glömde han namn men han verkar ha gjort en fullt godkänd säsong (tror faktiskt han är ganska bra talang)

K9,Hleb,Caceres är ganska bra ersättare sett till vår tunna trupp.. då kan man rotera väldigt mkt vi behöver inte köpa räcker med 1 spelare och sälja kan man göra när det handlar om vinst angående de tre ovannämnda annars ville jag hedra PIQUE!

Pique ? ähh underbar , världens målfarligaste mittback världens bästa världens mest utvecklingsbara mittback orkar inte fortsätta PS: jag skrev om att ha Pique i anfallet ist som mittback inför inter matchen :) blev spärrad några dagar jag visste det men ack så rätt jag hade hahaha !
Barcelona Mojito
2010-04-30 20:17
Gonzalo

Skillnaden är väl att det görs här i slutet av april efter en utslagning i CL och med ett stundande presidentval. Lägg därtill nyheten i all media om Villa, och du kanske får en ny uppfattning om saken, eller?

Real värvade för tre fönster framåt, men likväl diksuteras och skrivs artiklar i parti och minut från er sida redan i september.

Lite skillnad om du frågar mig min vän...
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-30 20:15
el Flaco - R.I.P. Guru

Ok det är väldigt smart och respektfullt gjort av honom. Manel Arroyo som är en katalansk businessman kommer iaf vara på Rossels sida.

Angående ryktet om att Villa ska vara klar för Barca så hoppas jag verkligen inte Bojan blir inkluderad i den dealen. Det skulle vara riktigt dumt att göra sig av med honom, sånna talanger hittar kommer inte upp varje dag direkt. Bojan är en viktig del av Barcas framtid och han bör definitivt stanna tycker jag. Hleb kan vi gärna inkludera i någon deal för att dra ner priset.
Barcelona Barca el rey
2010-04-30 20:09
Alla ni som är deppiga efter CL förlusten

Klicka på länken! mycket bra låt!
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-30 20:08
Ursäkta mig att jag kanske låter nedvärderande, men att Cules sitter en hel dag och diskuterar värvningar känns bara lite chockerande för mig. Speciellt dem som brukar håna puertan för att det diskuteras värvningar dag och natt.

Dubbel moral var det minst sagt!

BTW: Inget fel att diskutera värvningar efter en sån tung förlust det är bara naturligt!
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-30 20:01
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Av det jag har läst så planerar inte Rosell att dyka upp i rampljuset förrän ligaguldet är säkrad, vilket kan då dröja tills den 16 maj. Först då kommer han presentera sig själv och sitt team.

Jag uppskattar att han och de övriga kandidaterna håller en relativ låg profil just nu när laget befinner sig i ett kritiskt skedde av säsongen. Trots det är det ändå intressant att spekulera om sommarens presidentval.
Barcelona Pep the King
2010-04-30 19:59
David Villa i Barca. MUMMS!
2010-04-30 19:54
el Flaco - R.I.P. Guru

Jag hoppas att Rosell snart kan träda fram och avslöja lite mer om sina planer. För vi vet ju redan att han är duktig på att locka spelare. Men det finns så mycket mer som behövs. Om han får många andra kompetenta människor på sin sida också så kommer han nog kamma hem det. För det finns ju många andra viktiga grejer som spelar roll också. T.ex vad som ska hända med ombyggnaden av Camp Nou, hur han planerar att behandla medlemmar, ekonomi osv. Men av det jag hört av honom så gillar jag honom och det har jag gjort i flera år. Men det är som sagt viktigt nu när det gäller att han vet vad han sysslar med på alla olik stadier.
Go[al]nzalo Higuain
2010-04-30 19:53
"Jag sa det redan när ryktena startades att Zlatan kommer bli Barcas sämsta nyförvärv på många år"

Hade du spåkula då?
Valencia Angloma
2010-04-30 19:50
Respekt åt er som dock faktist ser kärnan i spanska fotbollen. Ni som har förmågan att tänka logiskt. Hur kommer det se ut om några år? Tycker ni det är roligt att ligan bara spelas mellan två lag? Kanske kul första säsongen men vänta bara om några år. Hade jag varit ett fan för en så stor klubb hade jag hoppats på att David Villa stannar i Valencia. Han bär hela Valencia på sina axlar.

Minns ni matchen 05/06? När Valdes dunkade upp en boll i ryggen på Villa.

Barcelona-Valencia 1-2.

Villa är Valencia! Han ska ingenstans.
Valencia Angloma
2010-04-30 19:47
Skämsigt att vissa fans och medgångsfans(främst) sitter och hackar på Real Madridfansen om att dem köper titlar. Sedan torskar ni mot Inter i CL, och Real Madrid fansens uppförande reflekteras som en spegel i skyn mot Barcelonas guldglimtiga trakter.

För era ynka 40 miljoner får ni Hedwiges Maduro + en ny näsa åt Zlatan för. Grattis.
2010-04-30 19:41

Jag skulle nog t.o.m. säga att Rosell har en stor fördel i kampen om presidentvalet. Visst, Marc Ingla kanske kommer ha en stark styrelse bakom sig, men det som supportrarna och medlemmarna nog bryr sig om i slutändan är hur det kommer se ut på planen och vilka spelare som köps in.

Nu har även schemat för presidentvalet publicerats på klubbens hemsida så nu kan ni alla ta en titt om hur det kommer se ut de kommande dagarna (länktips).

Jag tror precis som du Andreas att inom en vecka ungefär kommer kandidaterna börja komma ut med uttalanden om deras planer och kampanjprogram.
2010-04-30 19:35
el Flaco - R.I.P. Guru

Det är kul att Ingla ställer upp också så att det finns fler bra kandidater att välja mellan. Dem tre kandidaterna är ju helt klart starast. Rosell har väl en liten fördel, men Ingla verkar inte dålig heller med en så många rutinerade herrar på sin sida.

Nu är det bara några matcher kvar sen kommer det vara fullt ös från kanditaterna med en massa uttalanden osv.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:34
Japp, kan finnas nog där men jag undrar varför är det ett gult tyg med FCBARCELONA och på andra sidan står det 1899. Såg en bild på Messi, man såg hans matchtröja perfekt och NikeFit och den gula''tyget'' var inte alls med/på.
Barcelona Salcini
2010-04-30 19:33
Villa/Silva:

Jag såg det endast ur Barca intresse...sen också kanske att Valencia har lättare för att bygga ett lag runt honom och har väl som grundidé att köra lite kontringsspel(dock inte säker på det längre). Och tror Zlatan skulle passa bättre i ett kontringsspelande lag.

Sen löner och allt det där gör väl övergången svårare, men det bytet är det enda jag skulle vilja se.
Barcelona Barca4eva
2010-04-30 19:30
Jag var helt chockad men jag såg faktiskt ett par tröjor i Stadium, i Södertälje dock, för 600kr! Billigare än min som kommer från Barcelona, 700kr.

Såg äkta ut men är inte helt säker.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:28
Vart någonstans kan man köpa Barcelonas matchtröjor 09/10 ? vill helst gå till butiken å köpa istället för datorn? Tacksam för svar :-)

Visca el Barca
Valencia Villa/Silva
2010-04-30 19:22
Hahahaha är du seriös med att byta Zlatan mot Villa?? För det första har Zlatan en lön som är waaaaay högre än Villas. För det andra så behåller nog Valencia Villa om det kommer till någon bytes affär. Villa är en av världens bästa spelare men han finns inte med på top 20 bäst betalda spelare. Det visar vilken hjärta han har för Valencia då han har stannat såpas länge. Han kunde ha flytt till Chelsea och begärt megalön.

Men jag tror det blir en deal mellan Barca Valencia och Villa lämnar.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:22
Om nu David Villa ''är klar'' så är frågan hur länge orkar David Villa spela? Kanske 2-4 år.

Tycker att Laporta ska lägga dem pengarna på Sergio Aguero. Aguero har sjukt bra teknik, han har snabbheten och han är BARA 21 år.
Valencia rågi
2010-04-30 19:20
Klubbkänsla is a bitch. Att vissa här inne är så oförstående inför det, visar bara hur mycket ni närmar er RM fans i sättet att se på saker.

Trevlig Valborg allihopa!
Barcelona Salcini
2010-04-30 19:12
Om ryktet stämmer så är det ju bara sjukt. Att betala 400 miljoner kronor plus två spelare är bara vansinnigt. Det var vansinnigt med Zlatan, det blir ännu mer vansinnigt med David Villa som trots allt inte spelar i någon klubb som vinner någonting. Nej, ska det bli en affär med Villa så vill jag se ett byte rakt av mellan honom och Zlatan. Bojan har visat den här säsongen att han har sinne för mål och kan skapa saker och ting, se bara Inter matchen. Det vore ett svek mot honom att inte låta honom få en rejäl chans i laget innan han sticker.

Nu ser jag väl dock helst att man inte köper in någon central anfallare den här säsongen. Däremot skall Zlatan inte vara lika untouchable som han varit i år. Bojan måste få fler chanser, det är han värd.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:08
Barcelona Pedrito
2010-04-30 19:03
Ämne: Jag sa det redan när....
Barcas sämsta nyförvärv? Lever du i din egen lilla värld eller?
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:02
Läste en artikel på Sport.es där Torres hade sagt att han och Sandro Rosell är bra vänner. Så om nu Sandro Rosell vinner valet (13juni) så tror jag faktiskt att han kan locka Fernando Torres till Barcelona.
2010-04-30 19:02

Jag skrev också här inne tidigare idag om att vi kan komma att få ett trefrontskrig mellan Rosell, Ferrer och Ingla. Denne sistnämnde kan mycket väl blanda sig in i leken på allvar. Återstår att se om några eventuella nyförvärv innan den 13 juni kan komma att påverka valet till Jaume Ferrers fördel.
Barcelona Barca el rey
2010-04-30 19:00
Zlatan ska kanske inte säljas men nästa säsong då vi har en spelare (Villa/Torres) som har ersätts henry. Zlatan måste röra på sig mera! Tror inte att Pep säger till honom att han ska vara i mitten och vara still och ta ner alla bollar som kommer. Zlatan har även tappat sin teknik, har faktist inte sett han dribbla sig förbi en spelare i barca tröjan! Bänka Zlatan. det skadar ju inte att bänka Zlatan då han själv kanske måste inse att han måste bli mkt rörligare. Om Zlatan är på bänken kanske han blir mer explosivare när han kommer in på planen. OM det blir villa eller torres så tror jag kasnke att det är en större chans på Torres. det går dåligt för liverpool och benitez, som ville ha torres, kommer nog lämna pool. Valencia däremot. Det går bra för dem, de ligger 3 i ligan och kommer spela i CL nästa säsong och då vill valencia nog behålla alla deras bästa spelare.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-30 18:56
BlaugranaForever //

Jag tror också ibra har mer att ge för barca, henry hade väl inte så lyckad första säsong?
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 18:56
Jag har en fråga, Var i Derby idag såg Barcelonas matchtröjor men är inte säker på om dem är äkta. Är dem äkta eller ? :)
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 18:54
Håller fullständigt med BlaugranaForever.
Annons: