/spanien/barcelona/forum/15235.aspx/spanien/barcelona/forum/15235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-05-02 16:43
Med tanke på hur bra Messi är i Argentina så känns inte det som alltför lockande att ta efter...
Barcelona Vampíro
2010-05-02 16:36
Ämne: Maradona kör ju Mess....
I landslaget har han oftast spelat bakom en anfallare, en av Agüero, Tevez och nu Higuain har fått spela ensam striker.

Messi har ju haft samma roll i Barça under senaste tiden då Ibra, Henry eller Bojan fått vara längst fram med Leo lite bakom i en friare roll.
Aléx
2010-05-02 16:35
el julio

Jag gjorde det.

Man vet aldrig med Pep, skulle inte bli förvånad om han körde samma elva som igår. Pep brukar experimentera i stora matcher som senast i el clásico :)

Hetfield

Messi sällan tar distansskott, han vill 8 av 10 dribbla halva försvaret.
Jag tycker att Messi borde stanna på sin vanliga kant där han blev världens bästa.
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 16:35
Grabbar, minns ni den här dagen? det var när vi utklassa/krossa real madrid,(vår sjunde titel), 2-6 på Bernabeu!

Visca el Barca!
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 16:31
Ämne: el julio

Jag skul....
Bra startelva, men jag skulle gärna vilja se ''Chygi'' starta.
Barcelona Hetfield
2010-05-02 16:31
Maradona kör ju Messi som släpande anfallare i landslaget, kan man inte göra något liknande nästa år?

Zlatan-Villa/Bojan
Messi strax bakom herrarna

Xavi, Iniesta och Toure mittfältet

Messi får agera som playmaker, medan Zlatan går lite ner i banan, och Villa får springa sönder sig själv, och hugga på allt
Barcelona el julio
2010-05-02 16:29

Jag skul....
Alex

Det skulle i alla fall vara väldigt intressant att se Ibra i den positionen och jag tror nog att kvaliten skulle kommma bättre till rätta. Sen tror jag att du får ta bort Jeffren på ett ställe i din uppställning... :)

el julio
Aléx
2010-05-02 16:28
Blaugrana_Messi10

Tack :)
Det skulle stå Pedro
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 16:27
Aléx,

vi har bara en Jeffren :-)
Aléx
2010-05-02 16:22
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"

Är du säker? Kolla en gång till..*länktips*
Barcelona Abbe.
2010-05-02 16:22
Ämne: Kalla mig vad ni vil....
Då kallar jag dig trångsynt, enögd och blind. Du ser hur bollen bara dör, den tar klockrent i magen. Dessutom är händerna intill kroppen, så även om den hade träffat handen så skulle domaren inte ha blåst.

Men men, inte mycket att göra åt det nu.
Aléx
2010-05-02 16:21
el julio

Jag skulle vilja se sån elva mot Tenerife:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Maxwell
Yaya-Keita
Ibra
Jeffren-Bojan-Pedro

Vila Messi och Xavi som är halvskadad.
Jag tror att Ibra skulle passa perfekt i denna position. Ni får gärna rätta till det :)

Vad tycker ni?
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 16:17
En fråga, hur långt tid tog du på dig ? 1 minut sen klart eller ? har jag fel ?
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 16:15
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-05-02 16:11
Kalla mig vad ni vill trånsynt, enögd, och blind, men jag tog mig tid att kolla på bojans bortdömda mål, jag tyckte domarna gjorde rätt.

Jag uppfattar som att toures "hands" var en reflex, rörelsen var olycklig men samtidigt så hade toure möjligheten att undvika den känns det som.

Det är min uppfattning!
Barcelona el julio
2010-05-02 16:07

Mycket b....
Alex

Jag instämmer helt. Sista länktipset från min sida när det gäller Ibra, men det visar med all tydlighet hur vass han är när han jobbar längre bak i plan. Och dessa mål är bara från 2009...

el julio
Barcelona Mojito
2010-05-02 16:03
Jax12

Givetvis är ALves en mycket bättre spelare än Maxwell, men passningsmässigt är de båda på samma nivå. Båda slarvar en hel del, skillnaden är väl att Alves oftast slår hårdare (snabbare) och mer "offensiva" passningar med intentionen att anfalla.

Visst är det synd att Abidal är så mycket skadad när han spelar så bra som han gör.
Aléx
2010-05-02 16:01
el julio

Mycket bra video.
Han är en riktigt bra spelare MEN han ska spela en roll som släpande anfallare, där kan han servera bra passningar och distansskott som är han bra på.

I Barca Ibra används på helt fel sätt, vi får ingenting av honom. Det är bara min åsikt..=)
Canaletes
2010-05-02 15:58
el julio

Nej, de lugnt om du vill fortsätta.
Bara ganska ovanligt fenomen :P
Barcelona Jax12
2010-05-02 15:56
Alves klarar i alla fall av att delta i olika kombinationer till skillnad från Maxwell, som slarvar i enkla sidledspass och på så vis sätter barca i jobbiga situationer i och med hans höga positionsspel. Jag föredrar Abidal alla dagar i veckan men som ja sa får Maxwell gärna motbevisa mig. Sen att vissa tar upp att Maxwell var billig till skillnad från Chyg. Chyg är 23 år gammal till skillnad från Maxwell som fyller 29 i augusti och troligtvis har nått sin peak medan Chyg har alla chanser i världen att utveckla sitt spel i barca.
Barcelona el julio
2010-05-02 15:55

Bara und....
Vet faktiskt inte.

Om det irriterar kan jag sluta.
Blaugrana_Messi10
2010-05-02 15:55
Jag tror faktisk om ''Chygi'' hade kommit lite tidigare till Barca så skulle han garanterat starta varje match i USA,då skulle han komma igång, förstå spelet mer. Om några år så kommer ''Chygi'' vara en klippa, tro mig :-).
Canaletes
2010-05-02 15:51
el julio

Bara undrar.
Varför skriver du alltid el Julio på slutet?
Och nu mvh
Barcelona el julio
2010-05-02 15:50
Jag blir nostalgisk. Var är du riktiga Ibra?

Se länktips...

mvh

el julio
Barcelona Mojito
2010-05-02 15:48
Jax12

Inte alltför många.

10 ggr av 10 tar han emot bollen efter överlappning, stannar upp och passar närmsta innermittfältare.
Väldigt sällan som han vågar utmana och komma förbi sin gubbe.
Förmodligen för att han saknar självförtroendet och snabbheten.

Å andra sidan: Alves kommer alltid till bra inläggslägen, men det hjälper föga när han besitter noll precision.
Barcelona Jax12
2010-05-02 15:41
Jag ser att många verkar uppskatta Maxwell så ja ska inte trampa er på tårna. Jag hoppas dock att Maxwell kan frälsa mig med, men då måste han höja sig rejält och inte bjuda på hela sin vänsterkant där nästan alla kontringsattacker som resulterat i mål har kommit ifrån.

En annan fråga: Hur många inlägg har ni sett Maxwell lägga denna säsong?
Barcelona Mojito
2010-05-02 15:27
Skillnaden med Maxwell vs Chyg är att brasilianaren fått mer chans till speltid eftersom Abidal varit så mycket skadad.

Maxwell har succesivt växt in i sin roll och spelet.

Däremot har Chyg varken tagit chansen eller fått samma möjlighet till speltid eftersom det funnits fler spelare tillgängliga när det gäller mittbackar. Vem trodde t ex att Milito skulle komma tilllbaka på den nivå han gjort?

Det är bara att inse att vissa spelare tar längre tid att anpassa sig än andra, och att förutsättningarna förändras under tiden.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-02 15:21
Gud är störst! - Pep el rei!

Håller med, det går fortare med Pedro-Bojan-Messi.
Barcelona el julio
2010-05-02 15:20

Jo hålle....
Sami

Inget dumt alternativ. De få minuter vi har sett Bojan och Ibra ihop har väl Ibra assisterat till två av målen om jag minns rätt. Får Ibra starta på tisdag lär han vara hungrig i alla fall...

el julio
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-02 15:20
H.Alavi - Triangulo Magico!

Jo men hela grejen med att vi köpte Zlatan var att få ett annat spel, att kunna spela upp på honom felvänd och han håller ifrån sig motståndarna sen vidare spelar tillbaka eller skarvar. Zlatan är inte så rörlig så att han kan röra sig lika bra som de där 3 igår. Spelet är annorlunda med Bojan.

Det är perfekt väder idag, och då passar man på med fotboll! Ha det bra!
Annons: