/spanien/barcelona/forum/15232.aspx/spanien/barcelona/forum/15232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2010-09-07 14:54
Elsa

Ok, jag ska vara riktigt pedagogisk, så till och med du förstår. När Barcelonas ledning och spelare "tappar upp" Cesc, så rasar varenda gunner (dig inkluderad) över Barcelonas beteende. Inte för att de gjort något fel enligt FIFAs regler, uatn för att ni anser att "vi" bryter mot någon moralisk kod. Men när culés är förbannade på att Arsenal är ute och tassar i juridiska gråzoner, så anser du att det är FIFA vi ska banna och inte Arsenal. Inser du inte själv hur dubbla dina standarder är?

Barcelona tummar på reglerna= Jävla Barcelona!
Arsenal tummar på reglerna= Jävla FIFA!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-07 14:53
tikitaka

Yes, den börjar 17:00.

Det blir mycket fotboll idag, först Barça B - Brasilien sen Sverige - San Marino och till sist Argentina - Spanien.
Barcelona tikitaka
2010-09-07 14:51
Tja, är det idag barca b spelar mot brasilien? :)
Delarocha
2010-09-07 14:51
Elsafrånunderjorden

Har inte eran ungdomsakademi något att göra med ert beteende i andra länder och er inblanding i t.ex La Masia? Okej.
Barcelona Klint
2010-09-07 14:48
Rambla~

Haha, det kan vara bland det fulaste jag någonsin sett.
Barcelona Rambla~
2010-09-07 14:45
Haha, kolla in Pintos nya frilla.
Barcelona ★Sami★
2010-09-07 14:37
Skulle vara grymt om dom visar matchen mot Argentina Vs Spanien. På kanal 10 men tror inte det.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-07 14:11
Messidinho_10

Var har du läst det.. Tror inte spanien visas på 10an
Barcelona Rambla~
2010-09-07 14:06
Elsafrånunderjorden

Arsenal och deras scouter kontaktar spelarna och framför allt deras föräldrar. De går bakom ryggen på Barcelona. De övertalar spelarna att inte skriva på kontrakt som binder spelarna till klubben efter att de fyllt 16 år. Så gjorde de med Cesc och så gjorde de med Merida. De har säkert gjort så med flera andra talanger som lyckligtvis inte nappade.

När du säger att de ej har kontrakt är det inte hela sanningen. Det de saknar är A-lagskontrakt vilket är likställt med proffskontrakt. De är dock under kontrakt med klubben när dessa kontkakter från Arsenals scouter tas. Detta retar upp klubbledningen. Redan när Cesc försvann så beklagade sig Laporta över det hos Uefa och ville få till ett förbud mot detta, utan att få något gehör hos Uefa.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-07 14:05
Roni#10

Tv10
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-07 14:03
Elsafrånunderjorden

Ingen påstår att du har fel, jag tror att alla här inne är överens om att la liga har rätt så skruvade regler, och spanska förbundet är bättre på att klia röven än att göra något vettigt.

Poängen är att det är tröttsamt att så fort Barcelona får en spännande spelare från akademin så ska Wenger nosa på spelaren. Om du tänker att ni hade en fungerande akademi, och vi nosade på alla ungdomarna, hur kul är det för er?

Jag gillar Arsenal som klubb, men jag står inte ut med Wenger. Mer bitter och äcklig person finns det inte bland tränare.
Barcelona Roni#10
2010-09-07 14:02
vilken kanal visas spanien på???
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-07 13:52
tarrak //

Av egen erfarenhet när jag ringt OAB så har jag frågat "Do you speak english?" Ofta har jag fått svaret att dom inte har några som pratar engelska förrens efter 15.00.

Men du kanske kan Spanska så då är det inga problem, brukar ta lite tid att komma fram dock men Barca hymnen är ju aldrig fel :)

Jag lyckades knipa 2 platser till El Clasicó H.C men det var precis på håret, 5 minuter innan dom ändrade till "SOLD OUT" på Servi Caixa (då hade det redan stått sold out på Barcas hemsida i 5-10 minuter) lyckades jag knipa 2 biljetter, en jävulsk tur, det är fan hopplöst, likadant förra året, fruktansvärd pina att se biljetterna minska och minska och det händer ingenting :/
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-09-07 13:52
Ja herregud, finns det någon vettig person här inne som vill diskutera?

När ni pratar om Arsenal istället så ser jag det som att ni inte har något motargument och att jag då har rätt, de vill ni nog inte. Håll er till ämnet snälla. Och Arsenals ungdomsakademi t.ex. har inget med saken att göra.
elbraco
2010-09-07 13:44
Ämne: Eller så kan ni skaf....
+1
Barcelona Messidinho_10
2010-09-07 13:37
Kan Red spärra den där tomten AndreD, eller ska jag också gå på personangrepp?
Delarocha
2010-09-07 13:34
Eller så kan ni skaffa er en egen ungdomsverksamhet. Men ni lägger istället pengarna på att värva andras talanger precis innan de når A-laget och kallar dem sedan egna produkter.
2010-09-07 13:31
tarrak: Va? Har ingen om vad du pratar om.

Hetfield- Megan Fox is a dude: Det du säger är ju ganska självklart. Jag menar varför det är stöld om man värvar från La Masia i jämförelse mot andra ställen. Det är ju inte de andras fel att ni inte kan skriva kontrakt med ungdomarna. De utnyttjar situationen som råder i Spanien och det kan man inte klandras för. Man gör ju bara det som är bäst ens egen skull. De som borde få skit är ju Spanska fotbollsförbundet eller vem som nu har bestämt regeln med proffskontrakt för ungdomar. Sjukt orättvist egentligen.
Barcelona H.C Xavier
2010-09-07 13:12
Lusnos - Av. Diagonal

Nej det gick verkligen inte att komma fram förra tisdagen. Har försökt boka via hemsidan och genom att ringa i två år nu men det verkar vara omöjligt.
Barcelona Hyder
2010-09-07 12:22
Cannavaro är väll ett utmärkt exempel på en spelare som vinner priset endast på grund av ett riktigt bra VM. Jag säger inte att Villa bör vinna priset för det finns andra som gjort sig mer fötjänta utav det men tankegången är likadan.
Barcelona tarrak
2010-09-07 12:18
H.C Xavier

Ok, tack! Får hoppas att de vaknar snart bara.
AndreD
2010-09-07 12:08
Messidinho_10

Damn, dina inlägg är lika iq-befriade varje gång du skriver. Seriöst, är du verkligen 21 år som det står i din profil? Byt plats på nummerna istället.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-09-07 12:06
★Sami★

Jag har :)
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-07 12:03
H.C Xavier //

Haha, samma sak hände mig när jag skulle boka El Clasicó förra veckan, var hemma hos en vän vid 08 tiden så fick sitta i över 1 timme och luska vad det kunde vara, till slut kom jag på det, väldigt jobbigt när man glömmer koder :/

Tur för mig iallafall att jag kom på den då det knappast gick att komma fram till OAB vid den tiden! :)
Barcelona ★Sami★
2010-09-07 11:57
Någon som fått in den nya kanalen Tv10?
Barcelona Espanaboy
2010-09-07 11:56
Grattis Gabriel Milito!
Barcelona H.C Xavier
2010-09-07 11:55
tarrak

Jag har också råkat ut för precis samma sak. Jag fick helt enkelt ringa ner till medelmskontoret(OAB). Kommer inte riktigt ihåg vad de frågade men ha medlemskortet och kreditkortet tillgängligt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-07 11:46
Anledningen till att det anses vara stöld är samma princip som att du lägger ner tid och energi på att måla en tavla, sen kommer någon och tar den när den är klar.

La masia lägger ner hjärta, tid, engameng och pengar i att fostra de här spelarna , det är inte rätt att en grodätande Wenger ska ta de. Om det inte är fel så får du gärna utveckla. Samtidigt så håller jag med om att reglerna är rätt så skruvade i la liga.
Barcelona tarrak
2010-09-07 11:36
Ämne: tarrak: Och det har ....
Lite konsekvent tänkande. Men det kanske är för mycket begärt?
2010-09-07 11:34
tarrak: Och det har med saken att göra?
Annons: