/spanien/barcelona/forum/15226.aspx/spanien/barcelona/forum/15226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:28
Vart någonstans kan man köpa Barcelonas matchtröjor 09/10 ? vill helst gå till butiken å köpa istället för datorn? Tacksam för svar :-)

Visca el Barca
Valencia Villa/Silva
2010-04-30 19:22
Hahahaha är du seriös med att byta Zlatan mot Villa?? För det första har Zlatan en lön som är waaaaay högre än Villas. För det andra så behåller nog Valencia Villa om det kommer till någon bytes affär. Villa är en av världens bästa spelare men han finns inte med på top 20 bäst betalda spelare. Det visar vilken hjärta han har för Valencia då han har stannat såpas länge. Han kunde ha flytt till Chelsea och begärt megalön.

Men jag tror det blir en deal mellan Barca Valencia och Villa lämnar.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:22
Om nu David Villa ''är klar'' så är frågan hur länge orkar David Villa spela? Kanske 2-4 år.

Tycker att Laporta ska lägga dem pengarna på Sergio Aguero. Aguero har sjukt bra teknik, han har snabbheten och han är BARA 21 år.
Valencia rågi
2010-04-30 19:20
Klubbkänsla is a bitch. Att vissa här inne är så oförstående inför det, visar bara hur mycket ni närmar er RM fans i sättet att se på saker.

Trevlig Valborg allihopa!
Barcelona Salcini
2010-04-30 19:12
Om ryktet stämmer så är det ju bara sjukt. Att betala 400 miljoner kronor plus två spelare är bara vansinnigt. Det var vansinnigt med Zlatan, det blir ännu mer vansinnigt med David Villa som trots allt inte spelar i någon klubb som vinner någonting. Nej, ska det bli en affär med Villa så vill jag se ett byte rakt av mellan honom och Zlatan. Bojan har visat den här säsongen att han har sinne för mål och kan skapa saker och ting, se bara Inter matchen. Det vore ett svek mot honom att inte låta honom få en rejäl chans i laget innan han sticker.

Nu ser jag väl dock helst att man inte köper in någon central anfallare den här säsongen. Däremot skall Zlatan inte vara lika untouchable som han varit i år. Bojan måste få fler chanser, det är han värd.
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:08
Barcelona Pedrito
2010-04-30 19:03
Ämne: Jag sa det redan när....
Barcas sämsta nyförvärv? Lever du i din egen lilla värld eller?
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 19:02
Läste en artikel på Sport.es där Torres hade sagt att han och Sandro Rosell är bra vänner. Så om nu Sandro Rosell vinner valet (13juni) så tror jag faktiskt att han kan locka Fernando Torres till Barcelona.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-30 19:02
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Jag skrev också här inne tidigare idag om att vi kan komma att få ett trefrontskrig mellan Rosell, Ferrer och Ingla. Denne sistnämnde kan mycket väl blanda sig in i leken på allvar. Återstår att se om några eventuella nyförvärv innan den 13 juni kan komma att påverka valet till Jaume Ferrers fördel.
Barcelona Barca el rey
2010-04-30 19:00
Zlatan ska kanske inte säljas men nästa säsong då vi har en spelare (Villa/Torres) som har ersätts henry. Zlatan måste röra på sig mera! Tror inte att Pep säger till honom att han ska vara i mitten och vara still och ta ner alla bollar som kommer. Zlatan har även tappat sin teknik, har faktist inte sett han dribbla sig förbi en spelare i barca tröjan! Bänka Zlatan. det skadar ju inte att bänka Zlatan då han själv kanske måste inse att han måste bli mkt rörligare. Om Zlatan är på bänken kanske han blir mer explosivare när han kommer in på planen. OM det blir villa eller torres så tror jag kasnke att det är en större chans på Torres. det går dåligt för liverpool och benitez, som ville ha torres, kommer nog lämna pool. Valencia däremot. Det går bra för dem, de ligger 3 i ligan och kommer spela i CL nästa säsong och då vill valencia nog behålla alla deras bästa spelare.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-30 18:56
BlaugranaForever //

Jag tror också ibra har mer att ge för barca, henry hade väl inte så lyckad första säsong?
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 18:56
Jag har en fråga, Var i Derby idag såg Barcelonas matchtröjor men är inte säker på om dem är äkta. Är dem äkta eller ? :)
Blaugrana_Messi10
2010-04-30 18:54
Håller fullständigt med BlaugranaForever.
BlaugranaForever
2010-04-30 18:52
Tycker vi är lite för hårda mot Zlatan, kom igen det är hans första säsong. Minns ni inte när han avgjorde El Clásico ? Tro mig nästa säsong kommer Zlatan vara sjukt bra.
jeffren
2010-04-30 18:50
Angloma

Att du bor i Valencia har inget med David Villa att göra eller hur? Jag har själv bot i Barcelona och har vänner som har tät kontakt med klubben, så då är vi på samma nivå haaaaaaa
Barcelona Barca4eva
2010-04-30 18:50
Angloma

Det du nyss berättade lät mindre trovärdigt än ryktet -.-
Barcelona Pep the King
2010-04-30 18:45
Angloma
Jag förstår att du gillar David Villa. Men det här ryktet kan juh vara sant att Villa är klar för Barca. Men inget är säkert än. Det är bara spekuleration.

Vi får helt enkelt se och vänta.

Barcelona Barca4eva
2010-04-30 18:43
Angloma

Du vet väl att han inte är 31?XD

Ányways, måste dock säga att det skulle vara ett stort misstag om Villa nobbade Barca-flytt...tror ej på Valencia-titlar även om de är mkt starka.
Valencia Angloma
2010-04-30 18:42
Förövrigt bor jag i Valencia(södra delen) och är en nära kontakt till hans fru Patricia som jag studerat tillsammans med i ungdomen. Dem håller på och föder upp deras dotter Zaida och stortrivs i staden. Senast jag talade med Patricia sade hon att dem inte vill flytta från staden förrän dottern växt upp. Det talar kanske inte för så mycket, då det är klubben som behöver pengar.

Det finns dock ett annat argument och det är att Villa skrivit på ett kontrakt för inte länge sedan till 2014. Det gör man inte om man vill gå till Barcelona av anledning "att vinna titlar!".

Dessutom har president Llorente nyligen gått ut och sagt(premilinärt bekräftat på superdeporte.es, valencias största tidning, 100% pålitlig) att en CL kvalificering skulle få klubben att behålla dem dyraste spelarna.

Kläm på den. Ni är precis lika spelarkåta som Real Madrid är, sluta döma dem för helskotta.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-30 18:42
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-30 18:41
Miguel Pou har dragit tillbaka sin kandidatur nu och han kommer att stödja Sandro Rosell och han bad alla som tidigare stöttat honom att nu ställa sig på Rosells sida, fast han själv kommer inte ingå i styrelsen. Så då har Rosell vunnit ytterligare några röster även fast Pou hade väldigt få personer på sin sida.

Det har dock kommit upp tre nya kandidater. Alexis Plaza, Santiago Salvat och Marc Ingla. De två förstnämnda har nog inga chanser men Ingla kan bli en stark kandidat.

Plaza är väldigt ung och han vill införa tröjsponsor och internetröstning. Han lär dock inte få en enda röst.

Santiago Salvat är en 38-årig katalansk businessman. Han kommer att ha Miguel Llobet som tidigare varit aktiv i andra kandidaturer. Jordi Medina som också varit en kandidat i tidigare val ställer sig på Salvats sida. Han försöker också övertala gamla lirarna Stoickov och Albert Ferrer att ställa sig på hans sida. Jag tror inte Salvat kommer ha några chanser att riktigt utmana de andra favoriterna men hans projekt verkar helt ok ändå.

Marc Ingla verkar dock bli en stark kandidat. Han har Soriano, Godall och Vicens på sin sida. Alla dem lämnade ju styrelsen 2008.
Valencia Angloma
2010-04-30 18:32
Ämne: Jag sa det redan när....
Jag förstår reaktionen på dina nära och kära. Att din 31 år gamla hjärna omvandlar ett rykte till verklighet innan transferfönstret ens öppnat bevisar att din intelligensnivå är extremt låg.

Amunt Valencia

I länktipset ser ni David Villa's känslor för Valencia.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-30 18:31
jeffren

Så dålig har väl inte Zlatan varit? Över 20 mål och flera assister vittnar ju om det. Jag skulle vilja ge honom ett godkänt för det första året. Nästa år kommer förmodligen bli ännu bättre. Och nej, han kommer inte att säljas i sommar. Man skeppar inte iväg en spelare som kostat en halv miljard plus Etoo efter bara ett år.

Om David Villa skulle komma så ska vi spale honom till vänster. På planen skull han väl hålla sig lite mer åt mitten än på pappret, då Iniesta älskar att dra sig ut mot kanten och ytterbackarna älskar att fylla på.
Barcelona tarriik#16
2010-04-30 18:24
Hahahha inte bojan , byt ut zlatan mot villa och 10 mille :)

Visca el Barca !

Välkommen villa !
jeffren
2010-04-30 18:22
Jag sa det redan när ryktena startades att Zlatan kommer bli Barcas sämsta nyförvärv på många år, min familj skrattade mina kompisar undrade om jag gick på tabletter (haaa) men se idag vem hade rätt Jo jag:-) och varför JO för jag följer Barca så pass nära inpå så jag vet vem som passar in eller ej.

Kommer då David Villa passa IN svar=JA varför? JO han älskar att springa i djupled precis som vår älskade Eto OCH det är sådana spelare vi skall ha i Barca.

Inga trixare som står fast frysta och stående väntar på passningar, sedan klagar dom på att inga passningar kommer och svaret på det är enkelt=HADE du rört på benen så hade det kommit en passning

Välkommen David Villa

VISCA BARCA
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-30 18:21
Off Topic:

Jag kom och tänka på en sak när jag såg Reals artikel " Real Madrid-tröjan 2010/2011". Är det någon som har någon aning om hur Barcas bortadräkter ser ut nästa säsong? Eller vilka ränder hemmatröjorna kommer att ha?

Barcelona ★Sami★
2010-04-30 18:09
David Villa!!
Barcelona Pedrito
2010-04-30 18:06
Anledningen till att ryktet tars så allvarligt är att det skommer när inget trannsfer fönster är öppet.

Marca vill väl psyka Ibra lite det är väl allt.
Barcelona RimuZ
2010-04-30 18:06
Om ryktet är sant eller inte så handlar det nog inte så mycket om att Villa vill vinna titlar. Det har säkert en lockelse för honom men Valencia har sinnesjukt mycket skulder. De måste sälja honom eller/och Silva. Inte mycket av laget kvar men vad ska man göra? Det är svåra tider.
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
2010-04-30 18:00
Hmm intressant men just nu är det bara rykten. Som Madridista vill jag aldrig se Villa i Barca då det bara skulle betyda trubbel för oss. Men en värvning av honom är i mina ögon inte omöjligt.

Jag menar, sätt Zlatan och Villa på topp tillsammans och med Messi lite släpande bakom som en offensiv mittfältare. Då spelar ni alltså 4-4-2 med diamant.

Vet inte vad ni tycker men tror nog att det skulle fungera
Annons: