/spanien/barcelona/forum/15223.aspx/spanien/barcelona/forum/15223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-05-17 11:54
"We have the obligation to continue working and want to improve the team right up until June 30.".

Jag måste säga att jag gillar det sportchefen säger. Se till att göra de nödvändiga justeringar som behövs så fort som möjligt. Vänta inte tills att den nya president tillträder.
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 11:52
Tråkigt..
Barcelona Hetfield
2010-05-17 11:46
Om nu Buffon lämnar så gör han det antagligen för att ersätta Givens (Man C) eller Van Der Sar (Man U), men jag skulle inte byta Valdes mot 10 Buffon

Nu får vi helt enkelt njuta av VM och hoppas på att Spanien eller Argentina vinner det hela, även om jag tror att England vinner VM i år
Barcelona Messidinho_10
2010-05-17 11:44
Fan vilken underbar dag att vakna till med ett stort leende på läpparna :-)

Visca Barca
Real Madrid Realvirre
2010-05-17 11:41
grattis till ligan! Vi tar er nästa år :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 11:07
Champeone Champeone
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-05-17 10:53
NÄSTA SÄSONG TAR VI HEM CHAMPIONS LEAGUE POKALEN!!!!
Barcelona Basselona
2010-05-17 10:42
Trots en kylig förmiddag med mulet väder så känns dagen i ära helt j*vla underbar ändå! Igår visade våra spelare hjärta & passion för klubben i katalonien och det är längesedan jag såg någon vara i närheten av det som Yaya presterade. Vilken lirare, hoppas innerligt att ryktena om en transfer för hans del är bullshit.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-05-17 10:42
Har letat efter Barcas guldfirande för att ladda ner men jag hittar inte det. Kan nån snälla länka ifall ni hittar?
Andre_D
2010-05-17 10:40
Gonzalo

Varför skulle vi köpa en ny målvakt när vi har världens bästa VALDÉS?
Barcelona Rambla~
2010-05-17 10:06
Campions! Härlig dag att vakna upp till.

Till er som har undrat. Atlètic spelade oavgjort, 3-3, i den första kvalificeringsmatchen borta mot Poli Eijdo. Returmatch 22 maj på Mini-Estadi.

Gonzalo:

Övergång vart? Du menar väl inte till Barca? Vi behöver inte Buffon även om det är en personlig favorit.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-05-17 09:47
Buffon till salu. Tror ni att en övergång är möjligt? Eller är Gianluigi för gammal?
Barcelona Abbe.
2010-05-17 09:01
Ämne: Direkt efter matchen....
Den försvann lika snabbt som den kom upp.
Barcelona DM1982
2010-05-17 08:53
Direkt efter matchen igår la Real-redaktionen upp en grattis artikel. Den verkar visst vara borta nu, lite underligt. Kanske var det interna trycket för starkt?
Barcelona Koeman!!
2010-05-17 07:52
Fyfan va jag njöt av Yaya Toures prestation igår =)
Barcelona Messidonainiesta
2010-05-17 06:07
Skulle uppskattas ifall nån kunde lägga upp nån sajt där man kan ladda ner dagens match!

Tack på förhand
Delarocha
2010-05-17 02:31
Rivaldo_gudarnas gud

Kan du försöka börja höja din nivå? Dina inlägg är inte mycket att hänga i granen när du påstår att folk som inte har samma åsikt som du bör bli spärrade.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-17 02:23
Castefa//

du är helt ute och cycklar i ämnet laporta. Så det är nog bäst för dig att du lägger ner.

Han
är vår framgångsrikaste president någonsinn och har stått för en rad banbrytande beslut och förändringar både sportsligt och administrativt för klubben. Att du inte gillar att han roffar åt sig politiska fördelar genom sin post är en helt separat historia. Det har inget med hans betydelse som president att göra.

Sen det du sa om att vi inte skall tacka laporta utan andra för vår framgång. Va du allvarlig där borde du f*n bli bannad från forumet. Helt seriöst människa!?!
Barcelona Castefa
2010-05-17 01:57
Laporta har haft en idé/en vision och följt den. Ingen kan ta ifrån honom att han varit otroligt framgångsrik i det.

Gillar dock inte att han ska dra en politisk fördel utav det.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-17 01:50
el flaco - Al loro!

Jag hade velat se dig skriva om kontinuitet när Van Gaal var tränare. Bara en liten tanke...

Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-17 01:48
Hetfield

Kommer du ihåg tiden med Gaspart och Van Gaal (andra sejouren)?

När Rivaldo såldes direkt efter att ha vunnit VM med Brasilien, Victor Valdez gör debut hemma mot Athletico och svarar med att göra 2 stycken målvaktstabbar och blir sen satt på bänken resten av säsongen istället för Bonano, flaskor haglade mot Figo, till och med grishuvuden, man är på nästan nedflyttningsplats vid jul, publiken viftar vita näsdukar mot Gaspart, och man avslutar säsongen efter en bra avslutning med att sluta 6a i tabellen.

Det fanns charm även på den tiden.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 01:47
Hetfield/

Det är framförallt den fjärde punkten på din lista som bör belysas ytterligare.

Under Nuñez sju första år som president hade vi sju olika tränare.

Under den ”mörka perioden” hade vi fyra tränare tre år. Det vill säga, på mindre än hälften så många år hann Gaspart avverka dubbelt så många tränare än Laporta.

Och låt oss ta en titt på Florentinos track record: sju coacher på sju säsonger.

Det är fel att tro att vi alltid har haft en viss stabilitet på tränarfronten i Barcelona. Det är först nu under Laportas era som vi har haft tålamod med våra tränare och detta har utan tvekan varit en hörnsten för våra framgångar de senaste åren.
Delarocha
2010-05-17 01:45
Alfredo di stefano.

Snarare Bojan som bänkat Zlatan i slutet. Pedro har bänkat Henry i stort sett hela säsongen.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-05-17 01:41
Jaa, vad ska man säga? Som fotbollsälskare så är det bara av med hatten för den grymt fantastiska fotbollen ni spelar ihop, grymt imponerad men inte chockad, som madridista så säger jag vi krossar er nästa säsong.

Jag vill inte bara hylla Fc Barcelona, utan Pedro måste även han få min beröm, vilken fantastisk säsong som kom från ingenstans och med tiden bänkade Zlatan. En ung, farlig och nyttig spelare som har gjort det galant. Imponerad och även chockad.

Valdes som har enligt mig gjort sig förtjänt att ranka honom som top 5 i världen, om inte top 3 men det är lätt och lysa i ett vinnande lag dessutom men han även han har gjort det hemskt bra denna säsong och nu finns han även med i landslaget, stort grattis!

Puyol är Puyol...

Keita har hittat formen som han hade i Sevilla och han hittade det tidigt under säsongen och sedan dess har han hållt en jämn nivå, kanske en av dem mest nyttigaste spelaren i Barcelona.

Messi är Messi.

Besvikelser måste man ändå peka på Zlatan och Chygrinskiv(stavning) även Dani Alves som inte alls är samma spelare som förra säsongen. Jag tycker Abidal har överglänst Dani Alves som ytterback denna säsong.

Bästa laget vann, förtjänade det och segrade i både möterna. Stort Grattis ännu engång och nu har vi en grym Fotbolls-Vm som väntar och förhoopningsvis en skön sommar.

MVH/ En helhjärtat madridista.
Barcelona Hetfield
2010-05-17 01:30
Det är främst 4 saker som gör att jag kommer att sakna Laporta:

*Han hade cojones för att ta bort äckliga Boixos Nois, trots att de hotade hans familj och honom

*Han har lyckats göra Barcelona till så mycket mer än bara ett lag för Spanien, nu följer hela världen Barcelona. När jag tittar tillbaks så var det inte samma tryck i Camp Nou (antalet besökare), nu går det knappt att hitta biljetter. Fler och fler ungdomar dras till Barcelona pga. deras filosofi och spelsätt. Det är betydligt större än bara 11 killar som jagar efter en boll, Barcelona är en multimiljardsindustri i dagsläget

*Han har lyckats marknadsföra Barcelona genom att ha UNICEF loggan på tröjan istället för att göra reklam för något annat som skulle ge pengar

*Han vågar göra saker som 9/10 av andra presidenter inte ens skulle våga tänka på. När Rosell ville sparka Rijkaard så valde Laporta att låta honom få stanna kvar, och vi vet hur det gick. Han valde en oerfaren B-lagstränare ta över A-laget när alla andra ropade på Mourinho, Benitez osv.
Och sist men inte minst så vågar han satsa på ungdomsakademin, vem i fotbollsvärlden gör samma sak (av topplagen)?
Barcelona Castefa
2010-05-17 01:29
Ämne: Castefa

Glöm int....
OK, överklaga avstängningar tycker jag inte om. Men när det gäller värvningar så håller på Laporta.

Madrid har värvart, CR, Kaka, Zidane, Ronaldo, Cannavaro, Figo alla har vunnit Ballon D'Or, Fifa World Player innan de kommer till Madrid (eller för saker de vann innan de kom till Madrid)

Barelonas senaste vinnare, Messi, Ronaldinho, Figo, Rivaldo, Ronaldo, Romario, Stoichkov var lovande, men de blev bäst i världen i Barcelona.

Inte samma sak.
Barcelona NoGo™
2010-05-17 01:24
Har vart en underbar kväll för alla culés runt om världen och även en underbar säsong som tillslut avslutades med ett ligaguld :)

Ska bli spännande och se vilken president vi får och vilka spelare som ev lämnar/anländer och framför allt ska det bli spännande med ett VM och man kan ju hoppas på en drömfinal med Spanien vs Argentina :)

Bona nit culés och Visca el Barça - Som més que un club!
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 01:20
Castefa/

"Detta är den mest framgångsrika tid som klubben haft, men tro inte det är tack vare Laporta."

Laporta må ha begått misstag under sin mandatperiod, men att säga att han inte har något att göra med framgångarna är obegripligt. Det är väl självklart att han förtjänar en eloge och att hans arbete har lett fram till fyra ligatitlar och två Champions.

Jag förstår vad du menar när du skriver "Ingen har i modern tid så många motståndare som han" för att jag känner också culés som är missnöjda med honom och då brukar det oftast handla om hans politiska uttalanden.

Visst, Laporta har begått några misstag, men jag anser att de positiva aspekterna har övervägt de dåliga. Den bästa presidenten i klubbens historia.
Barcelona Hyder
2010-05-17 01:16
Matchens behållning: Puyols vänsterben, inget snack.
Barcelona Hyder
2010-05-17 01:15
En underbar kväll där man har den där underbara känslan som kommer sitta i över sommaren. Efter den nervösa starten var det bara förlösande att se Pedro ordna ett (själv)mål. Sedan var vi aldrig hotade.

Yaya gör en grym match när han spelar på en position där jag helst ser honom: i en central mittfältsroll som är mer offensivt lagd. Han är otrolig med sina löpsteg. Sedan får man inte glömma bort Keita som även han gjorde en riktigt bra match. Han var att känna igen efter en liten, liten svacka på senare tid. Jämfört med förra säsongen är han numera smidig och säker i dem där trängda situationerna vilket är A-O i ett lag som Barça.

Behöver vi Fabregas? Endast om vi åker på skador eller om Pep verkligen inte vill ha kvar Yaya, Annars skulle det vara perfekt att få in Villa som automatiskt kan avbelasta Messí i skicklighet där uppe. Annars tycker jag att löpstarka spelare som just Yaya och Keita gör ett arbete som inte uppskattas lika mycket i uppmärksamhet men det är på något sätt även förståeligt.

Det ska bli en rolig silly season som ligger i skymundan av Vm. Eller det känns nästan som tvärtom ibland.

Vi förlorade en enda match den här säsongen, släppte in mist antal mål, gjorde nästan lika många mål marängerna, vann båda El Clasico mötena, Messí vann skytteligan och jag antar att Xavi vann assistligan. Välförtjänt ligaseger? JA!

Måste dock hylla Madrid som hela tiden hängde på detta otroliga lag och pressade oss till att slå poängrekord. Jag tycker att det karaktäriserar stommen i vårt lag ganska bra. Vinna är det ända som gäller, även om vi måste slå omöjliga poängrekord.

Abidals mikrofonteknik var för övrigt det roligaste jag sett på länge. Kunde inte sluta skratta. "Till min fru: kom ner till oss, ta med dig jackorna på samma gång - barnen fryser" inför ett fullsatt Camp Nou. Guld!
Annons: